Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko oppinut parisuhteista sillä tavoin, että seuraavassa parisuhteessasi olet tosissasi korjannut jonkun jutun omassa käytöksessäsi?

Vierailija
30.04.2023 |

Itse olen. Jokaisesta parisuhteesta on jäänyt joku iso oppi itselleni, siis omasta käytöksestäni. Ja olen päättänyt, että seuraavassa parisuhteessa en tee enää ikinä tuota mokaa x ja se tosiaan on pitänyt, se mun päätös.

Eli suhteessa A tein asioita xy, mutta suhteessa B päätin tietoisesti, etten ikinä enää tee asioita xy.

Mites muilla?

Täähän tosiaan pätee vain omaan käytökseen. Eli jos seuraavassa kumppanissa onkin vika y, sille et ikäänkuin mahda mitään.

Kommentit (170)

Vierailija
161/170 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen on pohjimmiltaan epärehellinen ei hän muutu eikä voi oppia rehelliseksi parisuhteiden avulla.

Vierailija
162/170 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Sen, että en tee nopeita liikkeitä suhteessa, vaan katselen ja kuulostelen rauhassa mahdollisia punaisia lippuja.

Niin ja en enää koskaan ikinä petä!

Sama tähän viimeiseen. Petin nuorena poikaystävääni. Hän oli tosi mustasukkainen ja syytti minua pettämisestä yli vuoden ennen kuin sen tein. Vaikka osittain koen ajautuneeni tilanteeseen niin hän ei ansainnut sitä ja syyllisyys tuhosi MINUT vuosiksi suhteen jälkeen.

Mies ei koskaan saanut tietää ja erosin hänestä heti tapahtuman jälkeen. Ymmärsin että minusta on tässä suhteessa tulossa joku, jota en enää kunnioittanut, ja lopulta tuhoaisin myös poikaystäväni jos en osaisi poistua takavasemmalle ennen uusia mokia.

On kuitenkin täysin minun kontollani etten ymmärtänyt erota aiemmin. En vaan uskonut että koskaan päätyisin pettämään.

Nyt 15 vuotta myöhemmin olen ollut 10 vuotta ihanassa suhteessa. Myös eksäni on löytänyt kivan naisen ja välillä jopa tavataan porukalla. Ikinä, ikinä en enää petä. Siinä pettää ennen kaikkea itseään.

Nykyinen mieheni tietää asiasta.

Turhaan olet noin ankara itsellsei. Sinä teit mitä teit, mutta silloinen poikkiksesi teki mitä hän itse teki, eli molemmissa on syynsä. Hänkin olisi voinut erota sinusta kun huomasi ettei pysty sinuun luottamaan, mutta eipä hänkään auttanut tilannetta. Joskus sitä ajautuu tilanteisiin joihin ei olisi halunnutkaan, kun jälkeenpäin katsoo. Itsensä syyttely on joutavaa.

Pettäminen on aina pettämistä. Turha on koskaan selitellä muuta.

Totta. Luottamuksen pettämistä on useaa eri lajia. Ihan turhaa silti on itseään soimata virheistä joita joskus teki, semminkin kun tekee ne muutkin virheitä, ihan yhtälailla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/170 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Valitettavasti viimeisin kumppani ei halunnut korjata mitään omassa käytöksessään edellisen eronsa jälkeen.

Vierailija
164/170 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta, mutta mitä enemmän vuosia tulee, sitä selvemmin näen miten KOVIN erilaisia ihmiset ovatkaan. Nuorena ajattelin että suurin osa on sentään monessa suht samanlaisia ja on olemassa normaalisuutta. Se mielestäni kannattaa unohtaa ja kohdata jokainen aivan tuorein silmin.

Vierailija
165/170 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos suhteessa tulee huono olo, niin silloin suhde on huono. Sen olen oppinut.

Ja minä taas, että löytyi jokin kipupiste, jonka työstäminen voi tuoda minulle jotain upeaa. Siis henk koht minun kohdalla näin on usein ollut. Lapsuudenperheestäni tuli paljon hämmentävää tai vaikeasti huomattavaa painolastia. Kaikkein suurimmat oivallukset ja ilon käänteet ovat tulleet kipeimmiltä tuntuneista elämäntilanteista.

Vierailija
166/170 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä perusluontoa on erittäin vaikeaa, ellei mahdotonta lähteä muuttamaan. Itse olen hirveän laiska tekemään asioita jotka eivät itseäni oikeasti kiinnosta, siis sellaisia joita pitäisi tehdä toisen iloksi vaikkei itse yhtään nauttisi. Ja ei se vaan muutu miksikään, lopulta huomaa aina että niin se vain on. Ei minusta ole suhteeseen tämän asian vuoksi.

Vierailija
167/170 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen oppinut, mutta varmaankin sitten käänteisesti, huonossa mielessä. Ekassa suhteessani olin luottavainen ja rauhallinen, sen jälkeen minun on ollut hyvin vaikea luottaa ja olen mennyt vain huonommaksi parisuhdeihmiseksi.

Kun olit alussa luottavainen, niin mitä tapahtui, ettet enää luota?

Olin vain niin sinisilmäinen ja uskoin kaiken mitä toinen minulle sanoi. Miten olen "paras" ja ainut jonka haluaa, ei asuttu yhdessä ja toisella ramppasi kaikenmaailman "kavereita" kylässä enkä epäillyt mitään koska niin kovin luotin että minusta tykkää vain. Kaikki oli lopulta valetta ja nyt olen siellä toisessa päädyssä, etten usko mitään mitä minulle sanotaan.

Mitä nää "kaverit" siis oli? Salarakkaita? Panoja? Yhden illan hoitoja? Pitkäkestoisia fwb?

Vierailija
168/170 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen oppinut, mutta varmaankin sitten käänteisesti, huonossa mielessä. Ekassa suhteessani olin luottavainen ja rauhallinen, sen jälkeen minun on ollut hyvin vaikea luottaa ja olen mennyt vain huonommaksi parisuhdeihmiseksi.

Olin vain niin sinisilmäinen ja uskoin kaiken mitä toinen minulle sanoi. Miten olen "paras" ja ainut jonka haluaa, ei asuttu yhdessä ja toisella ramppasi kaikenmaailman "kavereita" kylässä enkä epäillyt mitään koska niin kovin luotin että minusta tykkää vain. Kaikki oli lopulta valetta ja nyt olen siellä toisessa päädyssä, etten usko mitään mitä minulle sanotaan.

Mitä nää "kaverit" siis oli? Salarakkaita? Panoja? Yhden illan hoitoja? Pitkäkestoisia fwb?

Up

Vierailija
169/170 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

upppp

Vierailija
170/170 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä voi vain kuvitella. Joka tapauksessa se tuli harvinaisen hyvin selväksi etten ole mikään paras, kun suhteen kriisiydyttyä ja päätyttyä hänellä oli uusi jo 1-2 viikossa. Eli siellä oli joku tällainen "kaveri" ollut jo valmiina.