Miten saadaan syntyvyys nousuun Suomessa?
Suomessa syntyy aivan luin vähän lapsia. Ihmiset kaipaavat kuitenkin parisuhdetta j perhe-elämää. Mitä voitaisiin sinun mielestäsi tehdä lapsimäärän kasvattamiseksi.
Omia ehdotuksiani:
- pienempi tuloisille vanhemmalle 2 %-yksikön veronalennus, jokaisesta alaikäiseltä lapsesta.
- palautetaan peruskoulu kouluksi, jossa opetetaan lukemaan, kirjoittamaan ja laskemaan hyvin. Itseohjautuvuus (vanhempien vastuuttaminen) vähemmälle.
- Tuetaan myös tavallisia heteronuoria. Tavallisenkaan parisuhteen luominen ja ylläpitäminen ei ole aina helppoa.
-Suhtaudutaan iloisesti lapsiin ja lapsiperheisiin
-Palautetaan verotukseen tuntuva lapsivähennys.
Mitkä ovat sinun ideasi?
Kommentit (430)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos edes tavismies kelpaisi tavisnaisille niin syntyvyys nousisi.. nyt sille pullukkanaiselle ei kelpaa tavismies vaan miehen pitää olla atleettinen ja akateeminen..
Ei naisia kiinnosta atleettisuus tai akateemisuus vaan pituus ja naama.
Ja kohta joku toinen tietää faktana, että status ja raha ratkaisevat. Ja samat fraasit pyörivät täällä vuosi toisensa jälkeen, ja samat miehet toistelevat niitä. Tämänkään ketjun miehistä tuskin kukaan on ensi vappuna yhtään aiempaa lähempänä parisuhdetta tai seksiä.
Käykää lauantaina katsomassa Prismassa pariskuntia ruokaostoksilla. Onko siellä vain pitkiä atleettisia komistuksia kärryjä työntämässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos edes tavismies kelpaisi tavisnaisille niin syntyvyys nousisi.. nyt sille pullukkanaiselle ei kelpaa tavismies vaan miehen pitää olla atleettinen ja akateeminen..
Ei naisia kiinnosta atleettisuus tai akateemisuus vaan pituus ja naama.
Ja kohta joku toinen tietää faktana, että status ja raha ratkaisevat. Ja samat fraasit pyörivät täällä vuosi toisensa jälkeen, ja samat miehet toistelevat niitä. Tämänkään ketjun miehistä tuskin kukaan on ensi vappuna yhtään aiempaa lähempänä parisuhdetta tai seksiä.
Eli mitä ehdotat? Mene hankkimaan pituutta ja naamaa?
Ei pariutumisessa ole kyse mistään yksittäisistä tekijöistä. Paljon sanelee ihan se kehen ihastuu, ja sille ei oikein mitään mahda, vaikka lopulta päätöksen varmaan järkellä tekeekin.
Mulla oli aina ollut säätöinä ja puolisoina akateemisia ja yleisesti komeina pidettyjä miehiä. Erosin tällaisesta puolisostani, koska hän ei kohdellut minua hyvin. Törmäsin pian hieman pulleampaan ja matalammin koulutettuun mieheen, joka oli kyllä hirveän älykäs ja erittäin ystävällinen ihminen. Ajattelin, että hän ei ole tyyppiäni, mutta kun en saanut enää öisin nukuttua kun ajattelin vain häntä, päätin antautua tunteelle. Seitsemän vuotta yhdessä ja kohta yksi aviossa. Maailman paras mies.
Vierailija kirjoitti:
Käykää lauantaina katsomassa Prismassa pariskuntia ruokaostoksilla. Onko siellä vain pitkiä atleettisia komistuksia kärryjä työntämässä?
Minulla on useampi 55+ ikäinen työkaveri. Tarkoittaako tämä siis sitä, että 55+ ikäsyrjintä työeälmässä on myytti?
Vierailija kirjoitti:
Te ketkä kannatatte että lapsiperheille annettaisiin lisää rahaa tai verohelpotuksia niin mistä se raha otetaan? Lisää velkaa vai?
Kuka sinusta huolehtii kun olet vanha? Oikeistoideologian johdosta ei kukaan. Tervemenoa helvettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on useampi 55+ ikäinen työkaveri. Tarkoittaako tämä siis sitä, että 55+ ikäsyrjintä työeälmässä on myytti?
Kyseessä on ihan eri, kuten tiedätkin. Kuinka monta yli 55-vuotiasta on teidän työpaikalle palkattu? Ei se tarkoita työkavereiden ikiä.
Oisko se tuo vanha kunnon muna pilluun ja nylkytystä-tekniikka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on ihan eri, kuten tiedätkin. Kuinka monta yli 55-vuotiasta on teidän työpaikalle palkattu? Ei se tarkoita työkavereiden ikiä.
Eihän Prisma-pariskunnan tarkastelu tänä lauantaina kerro mitään tilanteesta "rekrytointihetkellä". Ihan sama asia.
Poistamalla tulovero loppuelämäksi naisilta:
- jotka saavat lapsia alle 30-vuotiaina
tai
- joilla on vähintään neljä lasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän Prisma-pariskunnan tarkastelu tänä lauantaina kerro mitään tilanteesta "rekrytointihetkellä". Ihan sama asia.
Etsi sieltä nuoria pareja äläkä kuusikymppisiä tai vanhempia.
En kaipaa, koskka minnusta on tullut aseksuaali. Olen luonnut itssestäni simmoisen koskka olen niin miellisairas ettei seksuaalisille tarpeille ole käyttöä, en voi siis hyödyntää niintä vaan net aiheuttaisivat vain tuskaista kaipuuta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on hulluin teoria mitä olen hetkeen lukenut, että naiset pitäisivät hauskaa seksikkäiden miesten kanssa ja menisivät sitten naimisiin sellaisen kanssa mitä eivät pidä seksikkäänä.
Itsellä asia on ollut aivan päinvastoin. Totta kai aviomieheksi rima on paljon paljon korkeammalla kuin jossain yhden yön jutussa. Montaa sellaista en ole harrastanut, mutta ne mitä olen eivät olisi missään nimessä kelvanneet aviomiehiksi. Sitten kun löytyi niin seksikäs mies että hänen kanssaan pystyi kuvittelemaan harrastavansa seksiä elämänsä kaikki illat ja kaikki muukin natsasi niin olin valmis naimisiin ja tekemään tämän miehen kanssa lapsia. Olen ihan varma että ainakin suurimmalla osalla naisista on samoin. Kavereillanikin muistan olleen aika tasottomia yhdenyön juttuja, mutta naimisiin ovat menneet huomattavasti tasokkaampien miesten kansssa.
Omat kokemukseni:
Tunnen muutaman miehen jotka ovat harrastaneet seksiä suuren määrän naisia kanssa. Suurella määrällä tarkoitan satoja. Joka viikonloppu uusi daami kainalossa, usein puolisen tusinaa samaan aikaan kierrätyksessä.
Ja tämä kaikki todistetusti, olettaen että kun naisen kanssa vaihdetaan kielareita baarissa ja mennään miehen kämpille yöksi, ei sinne mennä pelaamaan Monopolia.
Näillä miehillä ei todellakaan ole ollut vaikeuksia saada parisuhteita. Kaikilla on nyt lapsiakin.
Kertokaapa minulle naiset, jos tavalliset naiset eivät harrasta seksiä näiden suosittujen miesten kanssa:
1. Keitä ovat ne sadat naiset? Jos kolmella miehellä on ollut varovaisesti arvioituna yhteensä 500-1000 seksikumppania, niitä "tietynlaisia" naisia on aika paljon.
2. Ketkä naiset sitten harrastavat irtosuhteita tasottomien miesten kanssa?
Minä luulen että nämä miehet on jälkikäteen arvioitu "tasottomiksi", jotta nainen voisi sanoa itselleen valinneensa parhaan. Tasottomia he eivät kuitenkaan ole, vaan juurikin sieltä suositummasta päästä.
Teidän kanssanne on mahdotonta keskustella, koska mansplainaatte vastaukset. Millään, mitä teille vastaa, ei ole mitään merkitystä, koska aina saa vastaukseksi samat yleistykset, samat jankkaukset.
Mutta kokeillaan nyt vielä kerran: Minä olen harrastanut seksiä 80 + miehen kanssa, koska olen ollut pitkiä aikoja sinkkuna ja sinkkunakin haluan seksiä. Uskoisin todellakin itse tietäväni parhaiten, millaisia ne miehet ovat olleet joiden kanssa seksiä olen harrastanut, ja he todellakin ovat olleet aivan tavallisia eri ikäisiä miehiä (aina kuitenkin lähellä omaa ikääni eli parikymppisenä panin parikymppisiä, kolmekymppisenä 20+ vuotiaista 30+ vuotiaisiin, nelikymppisenä nelikymppisiä). On ollut pitkää ja pätkää, normaalivartaloista ja tanakkaa, tuuheahiuksista ja kaljuuntuvaa. Se, mikä näitä miehiä on yhdistänyt, on ensinnäkin että he olivat siellä, mistä seksiseuraa haetaan eli baarissa. He olivat myös hauskoja ja supliikkeja. Siinä kaikki, mitä se edellytti. Yksikään ei ollut miesmalli, kirurgi, lentäjä, gigaleuka, sellainen jonka olisin tiennyt panneen kavereitani (minun piireissäni kavereiden hoitoihin ei koskettu).
Puolisoni on kaikin tavoin heitä tasokkaampi. Hän on seksikäs, hauska, supliikki, fyysisesti puoleensavetävämpi kuin monet yhden yön kumppaneista (sopivan pituinen, raamikas, pieni peppu), koulutettu, fiksu, hyvin toimeentuleva, sosiaalinen, kerta kaikkiaan toista luokkaa kuin irtonumerot keskimäärin.
Keskivertonaisella ei ole 80+ seksikumppania.
On selvää, että jos seksikumppaneita on noin paljon ja osa on napattu baarista tyylillä "isken jonkun miehen mukaani just nyt", niin mukana voikin olla kaikenlaisia.
Keskivertonaisella on miesystävät, aviomies ja tuota huomattavasti pienempi määrä kevytsuhteita ja muita säätöjä. Ja ne kevytsuhteet ovat yleensä niitä hyvännäköisiä ja itsevarmoja, viettelytaitoisia miehiä joiden kanssa nainen teki jotain mitä ei yleensä tee.
Vierailija kirjoitti:
tai
- joilla on vähintään neljä lasta
Ei, vaan korotetaan yli 30v. Lapsettomien veroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tai
- joilla on vähintään neljä lastaEi, vaan korotetaan yli 30v. Lapsettomien veroja.
Luonnollisesti pelkästään naisilta.
Koko asenne lapsia ja lapsiperhettä kohtaan täytyisi saada positiivisemmaksi. Ihmisten täytyy arvostaa omaa perhettä ja nähdä se ihanana asiana, jota tavoitella. Tällä hetkellähän media antaa kuvan että lapsiperhearki on ihan h#lvettiä, rahat ei riitä mihinkään, parisuhde tuhoutuu yms yms. Ihmiset on aika lampaita ja menevät valtavirran otsikoiden mukaan. Tällä hetkellä perheen perustaminen ei todellakaan ole IN.
Tekisin lapsia jos löytäisin naisen mutta kun ei tärppää niin ei tärppää. Voisin vaikka koti iskäks jäädä jos tarvii.
Vierailija kirjoitti:
Tekisin lapsia jos löytäisin naisen mutta kun ei tärppää niin ei tärppää. Voisin vaikka koti iskäks jäädä jos tarvii.
Sama juttu.
M38
Ei ole ihme, että lapsia syntyy vähän