Parisuhdemielipiteesi, jota kaikki eivät ymmärrä -peukutusketju
Mitä parisuhteisiin liittyvää mielipidettäsi kaikki eivät ymmärrä. Yksi mielipide per viesti. Peukku ylös = Olen samaa mieltä kanssasi, peukku alas = olen eri mieltä kanssasi.
Mielipide: Leskeksi jääneen ei kannata kiirehtiä uuteen suhteeseen.
Teen töitä läheisensä menettäneiden parissa.
Rehellisesti sanottuna suosittelisin, että leskeksi jäämisen jälkeen jokainen olisi puolison kuoleman jälkeen parisen vuotta yksin. Riippumatta siitä, onko surutyötä tehnyt etukäteen ollenkaan vai ei. Väistämättä osa surutyöstä tehdään kuoleman jälkeen, vaikka osa kokee tehneensä sen etukäteen kokonaan. Osa asioista tulee kuitenkin läpi käytäväksi vasta, kun ihminen on kuollut. Ihminen tarvitsee aikaa kuoleman läpikäymiselle, omalle surulle ja uuden arjen hyväksymiselle. Olemalla rauhassa yksin ihminen myös pystyy tarkastelemaan sitä, mitä aiempi parisuhde opetti, mitä itse voisi tehdä uudessa suhteessa toisin ja millainen puoliso olisi hänelle hyväksi. Herkästi näissä nopeasti puolison kuoleman jälkeen aloitetuissa suhteissa ihastutaan nopeasti, mutta ihminen ei ole itselle aidosti sopiva. En siis näe pahana sitä, että ihmiset muodostavat uusia parisuhteita leskeksi jäämisen jälkeen, mutta kiirettä ei kannattaisi pitää.
Kommentit (201)
Mitä kertoo sinusta, että rakastuit heihin siksi, että he olivat väkivaltaisia alkoholisteja ja narsisteja? Juuri tuollainen itsereflektion puute olisi minulle ehdoton turnoff.[/quote]
Ööö...
Luit, mutta et ymmärtänyt🤦
Jotkut / hyvin monikin esittää parempaa/ erilaista, kuin on.
Etenkin sitten tällaiset, kuten narsistit tms.
Mistä hel*** voi tietää, mitä kaikkea se ihan ns. tavalliseksikin luultu ihminen voi salata?
Vai väitätkö, että itse tunnet jokaisen heti tavattuasi tai vuosienkaan päästä?
Elät harhassa, jos luulet moista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Exiin ei pidetä mitään yhteyttä, ellei ole yhteisiä lapsia.
Asiaa sivuten minulle (miehelle) yksi varma kiinnostuksen tappaja on ja on ollut jos treffikumppanini tai nainen, josta saattaisin olla kiinnostunut ei ole kyennyt tai pystynyt sanomaan ex-kumppanistaan yhtään mitään positiivista saati neutraalia, jos siis hänestä (ex-kumppanista) on jossain kohtaa tarvinnut jotain sanoa. Ja lisää tähän vielä sen, että haukkuu ja halveksii häntä huomattavan paljon. (siis muutakin kuin tokaisemalla, että kuinka ex on tai oli täys m...ku).
- Tokihan ymmärrän negatiiviset tunteet ja mielipiteet ex-kumppanista paremmin, jos ero on vasta verraten tuore mutta jos erosta on jo useampi vuosi edelleenkään ei vuosia jälkeenpäinkään pysty sanomaan yhtään mitään neutraalia tai positiivista ex-kumppanistaan, niin jotenkin koen asian kiusallisena.
Tai ainakin mieeleeni hiipii muutama kysymys. 1, on se, että miksi sitten oli valmis ja halukas (va pakottiko joku siihen, että teistä aikaan tuli pari. - Ja tosiekis jos hän oli niin vastenmielinen ja kamala, niin mikä sitten sinä olit? - Ja mitä odotat tai vaadit minun olevan?
Itselläni on ollut pari niin mulkkua exää, että ainoa positiivinen mitä heistä voi sanoa on, etteivät enää ole maisemissa. En ymmärrä miksi pitäisi keksimällä keksiä jotain hyvää sanottavaa väkivaltaisesta alkoholista, joka em. syistä on ex. Kaikki suhteet eivät pääty ns. erilleen kasvamiseen. Narsistit myös osaavat valehdella itsensä siihen parisuhteeseen teeskentelemällä mukavaa ihmistä, samoin moni tavallinen esittää parempaa, kuin onkaan. Elä vähän tätä elämää, niin alat ymmärtämään asioita.
Mitä kertoo sinusta, että rakastuit heihin siksi, että he olivat väkivaltaisia alkoholisteja ja narsisteja? Juuri tuollainen itsereflektion puute olisi minulle ehdoton turnoff.
Tyhmyytesi on varmasti monelle turnoff. Opettele nyt hyvä lapsi lukemaan. Tuossahan aivan selvästi sanotaan, että parisuhteen alussa niitä hälytysmerkkejä ei ole. Ei kukaan rakastu alkoholistiin tai narsistiin, vaan ajautuu suhteeseen, koska nämä pystyvät suhteen alussa teeskentelemään normaalia.
Silloin sitten kertoo vaikka, että ihastui (narisistin) ja rakastui -lisää tässä se kohta mihin- . - Ei ole pahaa siinä, että myöntää erehtyneensä ja vallankin käsittääkseni moni narsisti tai alkoholisti voi oiekasti olla aluksi todella hurmaavampi ja charmantimpi kuin tällainen tasaisen tavallinen mies, kuten minä joka ei ole erityisen komea, eikä omaa erityistä supliikkia tai mitään muutakaan, jolla nyt erityisesti olisi vientiä naisten keskuudessa.
Eri
Ja vielä tuohon toisen tuntemiseen;
Ihmiset käyttäytyvät hyvinkin eri tavoin esim. eri tilanteissa.
Voivat olla yleisesti tunnettuja iloisuudesta ja mukavuudesta.
Silti heilläkin on huonoja hetkiä sekä päiviä.
Tottakai esim. työpaikalla yrittää olla mahd. iloinen ja ystävällinen.
Varsinkin asiakaspalvelussa kuuluu ihan asiaankin.
Toki myös näitä törppöjä, jotka laukoo mitä sylki suuhun tuo.
Parempi olisi edes esittää ystävällistä.
Ei se asiakkaan vika ole, jos toisella on huono päivä.
Äkkiä tulee valituksia, jos esim. myyjä töksäyttelee.
Voi saada jopa potkut, jos ei hillitse itseään.
"Parisuhdemielipiteesi, jota kaikki eivät ymmärrä" ja ketju täynnä täysin tavanomaisia ja normien mukaisia asioita, joista lähes kaikki ovat samaa mieltä.
Seksi ei ole mitenkään tarpeellinen parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
"Parisuhdemielipiteesi, jota kaikki eivät ymmärrä" ja ketju täynnä täysin tavanomaisia ja normien mukaisia asioita, joista lähes kaikki ovat samaa mieltä.
Kieltämättä yllätyin. Mä heitin muutaman kommentin ja luulin oikeasti saavani paljon alapeukkua.
Harvassa suhteessa on oikeasti mitää ns. rakkautta.
valtaosa suhteista on hyötysuhteita.
Moni nainen sietää perässävedettävää miestä.
Nainen on suhteessa se, joka organisoi ja järjestää kaiken. Mies peesaa passiivisena perässä, eikä tee mitään parisuhteeseen tai perheeseen liittyvää oma-aloitteisesti. Nämä naiset sitten marmattavat, miten mies ei osallistu enemmän ja "kyllä se Mikko tuosta vielä aktivoituu tekemään kotitöitä/kosimaan tms, kun tajuaa miten tärkeä olen". Kamoon, jos aikuinen mies ei osaa aktiivisesti kantaa korttaan kekoon, niin ei hän sitä tule oppimaan.
En ikinä ymmärrä parisuhteita missä mies selvästi halveksuu naisia.
Miten tämä nainen ei näe tai välitä että mies ei näe häntä tasa-arvoisena ihmisenä?
Ja hittoako se mies siellä tekee koko ajan katsomassa alentavasti tätä naista?
Mitä kumppanuutta se on?
Puolison lapsuuskodin parisuhdemalli vaikuttaa todella paljon siihen, miten puoliso suhtautuu parisuhteeseen/toimii sellaisessa.
Kun alat seurustella, niin katso, millainen appivanhempiesi parisuhde on. Saat paljon osviittaa siitä, millaisen parisuhdemallin puolisosi on saanut kotoaan. Hyvät ja huonot tavat siirtyvät herkästi seuraavan sukupolven parisuhteisiin. Minä tein nuorena sen mokan, että menin naimisiin miehen kanssa, jonka isä oli paatunut naistenmies. Arvata saattaa, että mieheni ihaili isäänsä yli kaiken ja päätyi pettämään minua jo pian häiden jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Totta. - Silti minusta on ollut kiintoisaa seurata millaisia "peukkuja" oma postauskeni het keskustelun alussa saa tais saisi aikaan. - Esitin siinä että Mies (tai nainen) voi olla monin tavoin hyvä parisuhdekumppani, vaikka hän ei olisi aiemmin ollut parisuhteessa ja hän olisi ennättänyt varttua jo yli 30 vuotiaaksi.
Hetki sitten kun vilkaisin, niin saaduista kommenteista päätellen vajaa viidennes on sitä mieltä, että tämä ei pitäisi paikkansa. - Mitä tästä pitäisi nyt ajatella itse? - Pitäikö vastaisuudessa valehdella oma kokemattomuus toiseksi? - Kun en nyt oiekin usko, että uhriutuminenkaan on parasta mitä voisin tehdä. Enkä myöskään viehäty ajatuksesta, että itse pyrkisin nyt kenen hyvänsä kanssa parisuhteeseen jatkaen samalla "sen" oikean etsimistä, joon uskottelsin voivani vaihaa lennosta. Vaan mitenkäs tässä. Eliniän odotteen perusteella minulla kuitenkin saattaisi olla elinvuosia edessäpäin enemmän kuin vielä takana.
Silloin sitten kertoo vaikka, että ihastui (narisistin) ja rakastui -lisää tässä se kohta mihin- . - Ei ole pahaa siinä, että myöntää erehtyneensä ja vallankin käsittääkseni moni narsisti tai alkoholisti voi oiekasti olla aluksi todella hurmaavampi ja charmantimpi kuin tällainen tasaisen tavallinen mies, kuten minä joka ei ole erityisen komea, eikä omaa erityistä supliikkia tai mitään muutakaan, jolla nyt erityisesti olisi vientiä naisten keskuudessa.
Eri[/quote]
Älä yleistä.
Eivät kaikki tykkää mistään höpisijöistä, ulkonäkökeskeisistä tms.
Taatusti on molemmissa sukupuolissa niitä, jotka tykkää mistäkin.
Nämä on aina tämmöisiä ennakkoluuloja.
Osa voi pitää paikkansa, osa ei.
Jotkut haluaa myös sellaisen kumppanin, jonka kanssa on mukavaa, yhteisiä kiinnostuksen kohteita ja/ tai keneen tuntevat vetoa miljoonista eri syistä.
En itse esim. tykkää liian komeista tai sellaiseksi jostain syystä katsotuiksi miehistä.
Lähinnä jotain mallityylistä tarkoitan (* lihakset pullistelee tms.), ovat usein liian ulkonäkökeskeisiä mikä on yäks...
En väitä, etteikö ulkonäkö kiinnitä huomiota, mutta jos ei siellä päässä ole muuta kuin minäminä tai yhtään syvällisiä, ajatteluun kykeneneviä osia niin olkoon.
Aivan sama, olkoon minkä näköinen vaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos selvästi aikuiseen ikään ehtineet ihmiset ovat seurustelleet vuosia ja toinen ei halua naimisiin toisen toiveesta huolimatta, ei hän ole suhteessa tosissaan. Kyllä muutamassa vuodessa näkee, onko toinen ihminen sellainen, jonka kanssa haluaa viettää loppuikänsä. Ei sitä tarvitse arpoa kymmentä vuotta.
Eihän se, että vietetään yhdessä loppuelämä, ole sama asia kuin se, että mennään naimisiin. Eivät ne tietenkään sulje toisiaan pois, mutta ovat kaksi eri asiaa silti.
"Olen tekemässä parhaillaan eroa" - tällaisten ihmisten kanssa ei kenenkään pitäisi aloittaa suhdetta. Jos toisella on eroprosessi "tekeillä", asuu vielä aviopuolison kanssa ja puhuu olevansa pian eroamassa. Tällaisista kannattaisi pysyä ihmisillä kaukana. Ei ole mikään mahdottomuus tehdä eropapereita/muuttaa yhteisestä kodista pois, jos on aidosti eroamassa.
Seuraan tässä parhaillaan vierestä erään ihmisen tilannetta. Hän on kohta 2 vuotta odottanut, kun mies "tekee" eroa vaimostaan. Tekisi mieli sanoa tuolle ihmiselle, että herätys nyt, mies ei ole eroamassa ja ei ole sinun arvoisesi, kun roikottaa sinua odottamassa eroa. Heillä ei siis ole suhdetta, mies on vain lupaillut sellaista.
Vierailija kirjoitti:
Puolison lapsuuskodin parisuhdemalli vaikuttaa todella paljon siihen, miten puoliso suhtautuu parisuhteeseen/toimii sellaisessa.
Kun alat seurustella, niin katso, millainen appivanhempiesi parisuhde on. Saat paljon osviittaa siitä, millaisen parisuhdemallin puolisosi on saanut kotoaan. Hyvät ja huonot tavat siirtyvät herkästi seuraavan sukupolven parisuhteisiin. Minä tein nuorena sen mokan, että menin naimisiin miehen kanssa, jonka isä oli paatunut naistenmies. Arvata saattaa, että mieheni ihaili isäänsä yli kaiken ja päätyi pettämään minua jo pian häiden jälkeen.
Entä jos on yksinhuoltajan lapsi eikä ole saanut minkäänlaista parisuhteen mallia kotoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kannata pitkiä (= yli vuoden) avoliittoja. Vakavasti suhteeseen eli avioliittoon tai ei lainkaan.
Miten se nimi siellä paperissa kääntää tilanteen?
T. Yli 25v avoliitossa, eikä tarvetta toisen rahoihin
Mikä nimi? Itse pidin oman sukunimeni mennessäni avioliittoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. - Silti minusta on ollut kiintoisaa seurata millaisia "peukkuja" oma postauskeni het keskustelun alussa saa tais saisi aikaan. - Esitin siinä että Mies (tai nainen) voi olla monin tavoin hyvä parisuhdekumppani, vaikka hän ei olisi aiemmin ollut parisuhteessa ja hän olisi ennättänyt varttua jo yli 30 vuotiaaksi.
Hetki sitten kun vilkaisin, niin saaduista kommenteista päätellen vajaa viidennes on sitä mieltä, että tämä ei pitäisi paikkansa. - Mitä tästä pitäisi nyt ajatella itse? - Pitäikö vastaisuudessa valehdella oma kokemattomuus toiseksi? - Kun en nyt oiekin usko, että uhriutuminenkaan on parasta mitä voisin tehdä. Enkä myöskään viehäty ajatuksesta, että itse pyrkisin nyt kenen hyvänsä kanssa parisuhteeseen jatkaen samalla "sen" oikean etsimistä, joon uskottelsin voivani vaihaa lennosta. Vaan mitenkäs tässä. Eliniän odotteen perusteella minulla kuitenkin saattaisi olla elinvuosia edessäpäin enemmän kuin vielä takana.
Vedät marttyyriviitan harteille jonkun viidenneksen mielipiteen takia?
En ymmärrä 3 kertaa tai enemmän avioituvia.
Kahdesti avioitumisen ymmärrän: ihmisen ensimmäinen liitto on voinut päätyä eroon nuorena tai ihminen on voinut jäädä leskeksi. Huonosta liitosta voi ottaa opiksi ja toinen liitto voi oikeasti olla sata kertaa toimivampi. Sitä en ymmärrä, että jotkut sarja-avioituvat kerta toisensa jälkeen. Voihan sitä olla yhdessä ilman naimisiin menoakin. Tuntuu hassulta, että joku Pertti-Leena lupailee ikuista rakkautta myötä- ja vastoinkäymisissä jo viidennelle aviomiehelle.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä ymmärrä parisuhteita missä mies selvästi halveksuu naisia.
Miten tämä nainen ei näe tai välitä että mies ei näe häntä tasa-arvoisena ihmisenä?
Ja hittoako se mies siellä tekee koko ajan katsomassa alentavasti tätä naista?
Mitä kumppanuutta se on?
Nainenkin voi olla se halveksuja.
Itse olen nainen, enkä tee tällaista mutta huomannut että tällaisiakin pareja on.
Tai sitten se keskinäinen "kommunikaatio" on jotain jatkuvaa piikittelyä.
Katsokaapa vaikka "Unelmahäät"- ohjelmaa.
Järkkyjä ihmisiä...
Tyhmyytesi on varmasti monelle turnoff. Opettele nyt hyvä lapsi lukemaan. Tuossahan aivan selvästi sanotaan, että parisuhteen alussa niitä hälytysmerkkejä ei ole. Ei kukaan rakastu alkoholistiin tai narsistiin, vaan ajautuu suhteeseen, koska nämä pystyvät suhteen alussa teeskentelemään normaalia.