Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi se insinööri mies jolla on ok-talo espoossa, skodatoyota, pari lasta, on niin halveksittu naisten keskuudessa?

Vierailija
27.04.2023 |

Olen huomannut että juuri tuollaiselle miehelle laitetaan eropaperit nenään eteen kun naiselle tulee joku keski iän kriisi.

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaljuuntuva, tekee ostokset prismassa, juttelee "akateemisia" juttuja ja politikkaa.

Perusinssi ei ole akateeminen (valmistunut ammattikorkeakolusta) Dipl. Ins on akateeminen (valmistunut teknillisestä korkeakoulusta tai yliopistosta).

Kuka hitto alapeukuttaa kovaa faktaa :D Voidaan kiistellä siitä, onko AMK korkeakoulu vai ei, mutta siinä ei ole mitään pulisemista, että AMK insinööri ei ole akateeminen tutkinto. t. eri (ins AMK + teekkari)

Tjaa, no sanon ainakin itse itseäni ihan perusinssiksi vaikka takana on DI tutkinto. Koska teen ihan vaan perinteistä suunnitteluduunia - se ei välttämättä kerro mitään koulutuksesta vaan työnkuvasta. Ihan niitä samoja rakennesuunnitteluhomiia tekee vieressä istuva AMK-inssi. 

Vierailija
62/90 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Espoolaiset insinöörit on tietysti yksilöitä mutta monesti aika keskittyneitä omaan maalliseen omaisuuteensa ja miehisiin saavutuksiinsa. Puhutaan bemareista ja lätkästä.

M49

No, en nyt menisi noinkaan väittämään. Suurin osa ajasta menee lasten hoitamiseen, bemarit tai lätkä kiinnosta pätkääkään. Todennäköisesti nyt eteen tulevassa erossa minulle lankeaa vain maksajan osa, paperit on jo kuitattu.

En juo, tupakoi, autoissa kiinnostaa käytettävyys, ei mikään peniksen jatke. Keskustelut on jo pitkään olleet joko vaimon työ tai lasten kasvatus. Sen lisäksi, vaikka teen selvästi suuremman osan kotitöistä, en kuulemma osallistu tarpeeksi kotitöihin.

Minun vikani selvästi ja minun syyni myös se, että lapset haluavat jäädä minun luokseni asumaan, kun eivät jaksa äitinsä kiukuttelua. Tämä taas ei tunnu lastenvalvojalle oikein istuvan.  Nuorin lapsista 15, joten ovat ihan kykeneviä kertomaan oman kantansa.

Omaisuutta nyt on jotain kertynyt, mutta ei mitään ihmeellistä. Tulevat perinnöt varmaan tuuppaan lapsille, ne tarttee niitä minua enemmän, kun ovat vielä elämänsä alussa. Pitää vähän kattoa mikä lasten tilanne on siinä vaiheessa.

Totta, en ole jännä mies. Olen liian luotettava ja varma, joten olen tylsä. En alista ketään, uskon tasa-arvoon joten en ole varmaan tarpeeksi macho, en tosin itkeskelekään.

Kuulostat kyllä todella nössöltä kuten itsekin totesit. Miehellä pitää olla miehen touhut. Vaarana tässä nykytouhussa on juuri tuo, miehistä tulee erittäin  ä m m ä m ä i s i ä.

Nykytouhussa "ongelmahan" on se, että toisin kuin vuosikymmeniä on huudeltu, niin selvästi sen enempää ei naisetkaan arvosta niitä perinteisiä "naisten hommia", siivousta ynnä muuta sellaista.

Jostain syystä jopa monet naiset käyttää miehistä halventavana terminä naista, että jos tekee kotitöitä jne, niin sitten onkin "kuin nainen". 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatta tulla näille muijille tyly herätys sitten kun se uusi jännittävä mies lähtee menemään kun sitäkään ei kiinnosta tylsä perhe elämä tylsän muijan kaa joka on jo nähnyt parhaimmat päivänsä. Pilu sitä vaan kiinnosti.

Vierailija
64/90 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Espoolaiset insinöörit on tietysti yksilöitä mutta monesti aika keskittyneitä omaan maalliseen omaisuuteensa ja miehisiin saavutuksiinsa. Puhutaan bemareista ja lätkästä.

M49

No, en nyt menisi noinkaan väittämään. Suurin osa ajasta menee lasten hoitamiseen, bemarit tai lätkä kiinnosta pätkääkään. Todennäköisesti nyt eteen tulevassa erossa minulle lankeaa vain maksajan osa, paperit on jo kuitattu.

En juo, tupakoi, autoissa kiinnostaa käytettävyys, ei mikään peniksen jatke. Keskustelut on jo pitkään olleet joko vaimon työ tai lasten kasvatus. Sen lisäksi, vaikka teen selvästi suuremman osan kotitöistä, en kuulemma osallistu tarpeeksi kotitöihin.

Minun vikani selvästi ja minun syyni myös se, että lapset haluavat jäädä minun luokseni asumaan, kun eivät jaksa äitinsä kiukuttelua. Tämä taas ei tunnu lastenvalvojalle oikein istuvan.  Nuorin lapsista 15, joten ovat ihan kykeneviä kertomaan oman kantansa.

Omaisuutta nyt on jotain kertynyt, mutta ei mitään ihmeellistä. Tulevat perinnöt varmaan tuuppaan lapsille, ne tarttee niitä minua enemmän, kun ovat vielä elämänsä alussa. Pitää vähän kattoa mikä lasten tilanne on siinä vaiheessa.

Totta, en ole jännä mies. Olen liian luotettava ja varma, joten olen tylsä. En alista ketään, uskon tasa-arvoon joten en ole varmaan tarpeeksi macho, en tosin itkeskelekään.

Kuulostat kyllä todella nössöltä kuten itsekin totesit. Miehellä pitää olla miehen touhut. Vaarana tässä nykytouhussa on juuri tuo, miehistä tulee erittäin  ä m m ä m ä i s i ä.

Suurin ongelma tänä päivänä on se, että monet ihmiset ei osaa antaa enää juurikaan arvoa niille elämän pienille asioille, jotka tekee elämästä paljon mukavampaa, mutta sen huomaa vasta kun ne asiat poistuu elämästä. Nykyään monella tuntuu olevan ajatus, että mistään mikä ei tule hintalapun kanssa ei tarvitse kiittää tai olla kiitollinen.

Vierailija
65/90 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaljuuntuva, tekee ostokset prismassa, juttelee "akateemisia" juttuja ja politikkaa.

Perusinssi ei ole akateeminen (valmistunut ammattikorkeakolusta) Dipl. Ins on akateeminen (valmistunut teknillisestä korkeakoulusta tai yliopistosta).

Jaha, amk ei ole akateeminen tutkinto jankkaaja ilmestyi ketjuun. Voi viddu tätä elämää.

Vierailija
66/90 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laittaisin eropaperit. Etsisin käsiini sellaisen miehen joka minulla on nyt. Luova, menestynyt, oman tien kulkija ja itsenäinen ajattelija.

Onko hänen ammattinsa kenties taivaanrannan maalari vai eläkeläinen.

Työllistää itsensä ja menestyy siinä.

Vierailija
67/90 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatta tulla näille muijille tyly herätys sitten kun se uusi jännittävä mies lähtee menemään kun sitäkään ei kiinnosta tylsä perhe elämä tylsän muijan kaa joka on jo nähnyt parhaimmat päivänsä. Pilu sitä vaan kiinnosti.

Ei huolta sekin on tietysti miesten syytä.

Vierailija
68/90 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se insinööri mies jolla on ok-talo espoossa, skodatoyota, pari lasta, on niin halveksittu naisten keskuudessa?

Koska tällainen mies ei ole kiinnostunut eikä anna lainkaan huomiota tyypilliselle palsta äipälle ja sekös naisia kiukuttaa, kuin pikkulasta.

Sellaista miestä nyt kiinnostaa kaikki jotka antavat mahiksen. Harvoin noi ovat klassisen komeita ja sosiaaliset taidot ovat mitä ovat sen jälkeen kun on vuosia liikkunut aalto hki yliopisto nörttilaumassa.

Vierailija
69/90 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei huolta sekin on tietysti miesten syytä.

"Miehet on sikoja"

Vierailija
70/90 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi mun kommenttia ylläpito tarkistaa.

Yritän vielä kerran sanoa ettei velvollisuuksistaan huolehtiva mies ole ä m m ä mäinen. Jouduin jättämään miehen joka ei töissä ollessani huolehtinut ja katsonut lasten perään. Piti nolona touhuna.

Vierailija
71/90 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi mun kommenttia ylläpito tarkistaa.

Yritän vielä kerran sanoa ettei velvollisuuksistaan huolehtiva mies ole ä m m ä mäinen. Jouduin jättämään miehen joka ei töissä ollessani huolehtinut ja katsonut lasten perään. Piti nolona touhuna.

Macho uuhh..

72/90 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset muuttuvat. Nelikymppisenä haluaa ja arvostaa erilaisia asioita kuin kakskymppisenä ja kuuskymppisenä erilaisia kuin nelikymppisenä. Pitkässä parisuhteessa on tärkeää, että haluamiset ja arvostamiset kulkevat vuosien myötä kutakuinkin samaan suuntaan ja tämä edellyttää, että asioista puhutaan. Joskus ongelma on, että nuorena molempien tavoitteena on parisuhde, yhteinen koti ja perhe, mutta kun ne on saavutettu, toinen jämähtää paikoilleen eikä mitään suunnitelmia  tai toiveita enää ole, mutta toisella niitä taas on edelleen. Varsikin, kun pikkulapsiaika on ohi eikä lapsille tarvitse enää joka tunnille olla lapsenvahtia, joten  vanhemmille jää taas enemmän ihan kahdenkeskistäkin aikaa, ei olekaan enää mitään yhteistä molempia kiinnostavaa ja innostavaa tekemistä. Yhdessä eletään vain perhearkea ja sitten molemmat erikseen omia juttujaan. Unohdetaan, että pitäisi edelleenkin olla myös puolisoita toisilleen. 

Vierailija
73/90 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen ei ole auto.

Vierailija
74/90 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on hyvin simppeli asia. Nykyään moni ajattelee, että ne instan lentäviä lauseita heittelevät ja jännittäviä retkiä ympäri maailmaa tekevät ihmiset olisi jotenkin oiva esimerkki "normaalista" elämästä.

Jokainen saa tietenkin tavoitella sitä, että kaikki on kivaa ja upeaa joka päivä, eikä koskaan ole mitään ikävää tai "huonoa energiaa" elämässä. "Todellisuutta" instassa lukemattomille ihmisille, oikeassa elämässä ehkä kouralliselle ihmisiä koko maailmassa. Mutta, olkaa sitten sen verran rehellisiä itsellenne, että kun se arki taas koittaa ja huomaatte, ettei se harmaa arki aiemmin ollutkaan niin kauheaa, niin älkää syyttääkö asiasta muita miehiä/naisia. Se ei ole kenenkään muun kuin asianomaisen syytä, jos itse päättää hylätä sen tylsän, mutta vakaan arjen.

oon pistänyt merkille, että näitä lähellä keski-ikäisiä miehiä on nykyisin todella paljon, kenen some täyttyy reppureissaamisesta ja kuvista vuoroin surffaamassa, vuoroin jossain vuorenlaella patsastelemassa. Seikkailunhalun ymmärrän täysin, mutta onko monelle siitä tullut itsetarkoitus, että luo itsestään tällaista seikkailija-brändiä? Vähän niin kuin viime vuosituhannen vaihteessa haluttiin rakentaa jotain business-brändiä kannettavineen ja matkapuhelimineen ja myöhemmin päivityksin eri maiden loungeista.

Itse olen ottanut asiakseni jättää kännykän pois kun teen jotain kivaa, korkeintaan otan jostain näköalapaikalta yhden kuvan. Alkoi vähän liikaa mennä huomio kivoista hetkistä niiden kuvaamiseen, vaikken mikään aktiivinen päivittäjä olekaan.

Vierailija
75/90 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaha, amk ei ole akateeminen tutkinto jankkaaja ilmestyi ketjuun. Voi viddu tätä elämää.

Ei se ammattiopisto yliopistoksi nimen vaihdolla muutu, valitan.

Vierailija
76/90 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ammattiopisto yliopistoksi nimen vaihdolla muutu, valitan.

Ja asialla on mikä merkitys?

Minä ainakin katson panos-tuotossuhdetta ja olen ihan tyytyväinen valintoihini :) Tieteentekeminen ei tuntunut omalle kutsumukselle.

Vierailija
77/90 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole sen halveksitumpi kuin muutkaan. Oma anekdootti on päinvastainen, ne jotka onnistuneet pariutumaan (insinöörimiehet pariutuu huonosti koska opintoalansa niin miesvaltainen) tyypillisesti myös pitää sen suhteen.

Joskin nämä anekdootit vapaaehtoisesti lapsettomia.

Oma veikkaus on lapset. Niiden myötä väkisinkin parisuhde kärsii eikä kummallakaan jää aikaa ja jaksamista panostaa itseen.

Vierailija
78/90 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M49

No jos puhuttaisiinkin bemareista, mutta tässä tapauksessa hinkataan puhtaaksi joka ilta sitä hemmetin toyotaskodaa.

Vierailija
79/90 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M49

Se on se tasa-arvo, jota naiset vaativat ja joka tappaa parisuhteita.

Kun ei ole enää kipinää.

Tuutko kenties aatelis suvusta? Mikään muu ei selitä tällaisia heittoja. Suomessa on läpi historia naiset saaneet poistua kotoota ja osallistua tienaamiseen. Ylemmän luokan herraskerhoissa istuttiin kahvilla.

Vierailija
80/90 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole sen halveksitumpi kuin muutkaan. Oma anekdootti on päinvastainen, ne jotka onnistuneet pariutumaan (insinöörimiehet pariutuu huonosti koska opintoalansa niin miesvaltainen) tyypillisesti myös pitää sen suhteen.

Joskin nämä anekdootit vapaaehtoisesti lapsettomia.

Oma veikkaus on lapset. Niiden myötä väkisinkin parisuhde kärsii eikä kummallakaan jää aikaa ja jaksamista panostaa itseen.

Useimmilla insinööri miehillä on tuontirouva joka keskittyy kotiin. Näillä yksin viihtyvillä ei löydy mielenkiintoa rahoittaa kotirouvan menoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän