Nelikymppinen Seppo haluaisi lapsia mutta kumppani puuttuu
Ovatko naiset nirsoja? Mitä vikaa Sepossa?
Kommentit (886)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seppo on 42. Eikä vielä tietoakaan kumppanista. Vaikka alkaisi nyt tapailla naisia, menee helposti pari vuotta ennenkuin tapaa sen, johon hän rakastuu ja joka rakastuu häneen. Sen jälkeen 2-3 vuotta seurustelua ennenkuin kumpikin on vakuuttunut, että juuri tämän ihmisen kanssa haluaa lapsia. Seppo onkin siinä vaiheessa jo lähempänä viittäkymmentä kuin neljäkymmentä. Ja tämäkin oletuksella, että raskaus alkaa lähes heti, kun ehkäisy jätetään pois. Ei Seppo ole NYT liian vanha isäksi, jos olisi puoliso ja ehkäisy jätettäisiin tänään pois.
Varmaan nyt jokainen lapsesta haaveileva neljääkymmentä lähestyvä mies (tai nainen) tajuaa, että tuollaisella normaalilla pitkällä kaavalla ei voi enää edetä.
Sepolle tuskin kelpaa nelikymppinen yh-äiti. Yh -äidille saattaisi kelvata Seppokin, koska hän jo tietää pärjäävänsä yksinhuoltajanakin. Silloin ei ole niin väliä, vaikka suhde Seppoon kariutuisikin lapsen ollessa vielä pieni. Seppoa 10 vuotta nuoremmalla lapsettomalla naisella taas ei ole mitään syytä kiirehtiä vaan voi todellakin edetä normaalilla pitkällä kaavalla. Nelikymppinen lapseton nainen, joka haluaa vain lapsen ja sepoista viis, voi nykyisin hankkia lapsen tietoisesti yksin. Ja Seppokin tuntui haluavan perheen eikä pelkästään viikko -viikko systeemin lasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset viehättyvät usein itseään vanhemmista miehistä. Naiset pitävät vanhempia miehiä isähahmoina, turvaa tuovina, taloudellista tukea antavina...
Tästä on ihan tutkimuksia.Miksi se ei näy arkielämässä?
Toki on joitakin poikkeuksia mutta jos menet Prismaan , ei siellä näy selvästi isojen ikäerojen pariskuntia kuin harvoin.Ei kukaan 50+ mies halua samanikäistä naista. On pakko saada nuorempi keinolla millä hyvänsä.
Normaali 50+ saa ihan helposti fiksun, nuoren ja kauniin naisen esim. jostain Aasian maasta. Tulee paljon paremman näköisiä jälkeläisisäkin.
Ei fiksut naiset edes Aasiassa lähde 50+ miesten matkaan, ne lähtee joilla ei ole vaihtoehtoa. Tämä on sydäntäsärkevän surullista. 50+ sepothan ottaa tietenkin kaiken irti mitä lähtee. Ja suomalainen mies kyllä kylvää niitä rumia geenejään - jos siitä lasten ulkonöästä nyt täytyy puhua. Aina kun miehet haukkuu suominaisen ulkonäköä, tulee todellinen älykapasiteetti ilmi: kappas kun nämä miehet ovat itsekin 100% sitä rumaa perimää.
Älä yhdistä Sepon nimeä noihin Aasia-kommentteihin. Klipin perusteella ainakin minun on vaikea kuvitella, että hän lähtisi hakemaan sieltä vaimoa, vaikutti fiksulta mieheltä.
Tuo Sepon reaktio siihen, kun toimittaja sanoi, ettei hän ole vielä kovin vanha oli minusta erikoinen. Hän ilahtui jotenkin liikaa. Ehkä hänen vanhempansa eivät koskaan sanoneet hänelle mitään mukavaa, kun hän oli lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Seppo kertoo videolla että ei ole edes etsinyt kumppania mistään, ei käy baareissa eikä käytä deittipalveluita. Sanoisin että hän voi syyttää tilanteestaan vain itseään. Jos ihminen ei ole huippuhyvännäköinen, on epätodennäköistä, että vastakkaisen sukupuolen edustajat ottavat kontaktia romanttisessa mielessä arjen tilanteissa. Toki voi just jossain harrastuksissa kohdata kumppanin, mutta huomattavasti suurempi todennäköisyys on, jos ottaa itseään niskasta kiinni ja menee sinne Tinderiin. Sielläkin tosin kannattaa muistaa realismi, eli ei mitään kymmenen vuotta nuorempia kaunottaria lähde metsästämään.
Joo, ehkä onkin kyse enemmän siitä että haluaisi lapsen, mutta ei ihan hirveästi halua parisuhdetta.
Siltä ainakin vaikuttaa jos ei ole kovin aktiivisesti seuraa edes hakenut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On hyvännäköinen ja miellyttävän oloinen mies. Ikäisekseen nuoremman oloinen. En tiedä, miksei hän ole pariutunut. Joillekin se on vain vaikeampaa kuin toisille. Ei hän toki ole tinderissä pyörinyt, eli ihan kaikkia kortteja ei ole vielä kääntänyt. Mut ei hänessä mun mielestä ole muuten mitään vikaa kuin että harrastaa legoja (ei sovi pikkulapsiperheeseen) ja on minulle liian vanha.
N28
Legot ei sovi pikkulapsiperheeseen? Miksei?
Ajattelitko että tämä Seppo kaataa legonsa siihen lattialle vauvan eteen ja leikkii niillä siinä 🤷
Sitä paitsi ei kaikki "pikkulapset" tunge kaikkea suuhunsa. Minun kuopus leikki pikkulegoilla jo puolitoistavuotiaana ja nyt 5-vuotiaana on todella taitava rakentelija. Hän olisi aivan innoissaan legoja harrastavasta isästä!Jonkun mielestä myös Sepon sperma oli pilalla 😅 Voi hyvänen aika. Ei se mitään pilalla ole. Se on ihan uusiutuva luonnonvara.
Sitä paitsi kehitysvammaisia lapsia syntyy ihan kaiken ikäisille vanhemmille (onneksi on myös seulat olemassa) ja ennemmin se äidin korkea ikä vaikuttaa asiaan. Päälle nelikymppinen mies on vielä melko nuori. Ei todellakaan mikään vanha isä nykypäivänä. Ennemmin nelikymppisenä isäksi kuin parikymppisenä.
Myöskään nelikymppiselle ei ole mikään mahdottomuus saada lisääntymisiässä olevaa puolisoa. Kymmenen vuoden ikäero on kuitenkin vielä melko pieni ja voipi nuoremmatkin kiinnostua. Toki nelikymppinen nainenkin voi vielä ihan helposti tulla raskaaksi.Kun ihmiset valitsee vapaasti kumppaninsa niin yleensä valitaan suunnilleen samanikäinen. Suomessa mies on keskimäärin 3,5 vuotta kumppaniaan vanhempi . Tämä johtuu ihan miesten naisia hitaammadta kypsymisestä. 10 vuotta on jo niin suuri ikäero ,pariskunnalla, että niitä on harvassa. Nämä on ihan tutkittuja faktoja.
Ja ne harvat miehet joilla on (yli) 10 vuotta nuorempi kumppani, eivät varmastikaan yleensä ole mitään tavismiehiä. Miehessä pitää olla jotain hyvin poikkeuksellista, että noin paljon nuorempi nainen kiinnostuu. Onko Sepossa? Minun mielestäni ei. Cheekissä ehkä olisi.
Mun isällä on yli 15v nuorempi kumppani. Ei nyt ihan peruspena ole, keskivertoa koulutetumpi ja omalla alallaan menestynyt, mutta ei rikas tai kuuluisa. Toki alkoivat seurustella vasta kun nainenkin oli päälle neljänkymmenen ja lapset tehty molemmilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ja miehelläni on ikäeroa 12 vuotta.
Mies tuli isäksi 40 ja 50 vuotiaana.Nuorin poikamme on nyt 11 v ja isä on 60 vuotias. Poika ei tiedä yhtään koulussa jolla olisi noin vanha isä, isoisä kylläkin.
Joten olemme harvinaisuus.
Epäsuosittu mielipide mutta minusta on vähän väärin tehdä lapsia vanhana, siis sen lapsen näkökulmasta. Itse päätin jo aikoja sitten että jos en 30 ikävuoteen mennessä saa lapsia, jättäydyn lapsettomaksi. En halua olla vanha äiti. Mua säälitti jo lapsena kaverini, joilla oli vanhat vanhemmat. En haluaisi omalle lapselleni sellaista. Mitä enemmän ikää on, sitä rajallisempaa on jaksaminen, mutta tietysti siinä on sekin, että erilaiset riskit kasvavat ja synnytyksestä palautuminen vaikeutuu.
Sääli on melko ylimielinen asenne, ellei säälin kohde itse kärsi tilanteestaan. Ylimielisyys näkyy herkästi muissakin asioissa. Voi olla parempi, että jättäydyt joka tapauksessa lapsettomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seppo kertoo videolla että ei ole edes etsinyt kumppania mistään, ei käy baareissa eikä käytä deittipalveluita. Sanoisin että hän voi syyttää tilanteestaan vain itseään. Jos ihminen ei ole huippuhyvännäköinen, on epätodennäköistä, että vastakkaisen sukupuolen edustajat ottavat kontaktia romanttisessa mielessä arjen tilanteissa. Toki voi just jossain harrastuksissa kohdata kumppanin, mutta huomattavasti suurempi todennäköisyys on, jos ottaa itseään niskasta kiinni ja menee sinne Tinderiin. Sielläkin tosin kannattaa muistaa realismi, eli ei mitään kymmenen vuotta nuorempia kaunottaria lähde metsästämään.
Minusta Sepolla on todella hyvät saumat 10 vuotta nuorempaan, hyvännäköiseen naiseen, jos nyt ei ihan kaunottareen. 30+ naisille ei ihan hirveästi ole enää tarjolla oman ikäisiä, lapsettomia, lapsista tykkääviä ja hyvissä töissä olevia, kivannäköisiä ja hyväkuntoisia miehiä, siis seppoja. Tuo 10v ikäero ei todellakaan ole samanlainen kynnyskysymys 30v kuin 20v naisilla.
Kyllä on kynnyskysymys ainakin itselle. Tässä ilmeisesti meinataan että 30 v naisella alkaa olla niin kiire että kelpuuttaa kenet vaan, vaikka sitten reilusti vanhemman miehen? Ja onhan näitäkin olemassa, mutta usein niissä on kyse siitä että todella epätoivoinen nainen nappaa 35 ikävuoden jälkeen 45+ miehen, tekee lapsen ja jättää miehen sitten kun on lapsi saatu, voi ottaa rennommin ja etsiä ajan kanssa puolisoa. Itse tunnen kaksi tällä tavalla lapsen saanutta naista, mutta en yhtään paria joka olisi pysynyt yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, ehkä onkin kyse enemmän siitä että haluaisi lapsen, mutta ei ihan hirveästi halua parisuhdetta.
Siltä ainakin vaikuttaa jos ei ole kovin aktiivisesti seuraa edes hakenut.
Tuossa tapauksessa hänen kannattaisi harkita nk kumppanuusvanhemmuutta.
En ymmärrä miksi ei voi vähän mennä oman mukavuusalueen ulkopuolelle, vaan jumittaa vaan jossain omissa harrastuksissaan, joissa tuskin tapaa kovin monia ihmisiä. Käy siellä baareissakin ihan mukavia normaaleja naisia, eikä pelkkiä bilettäjiä. Itsekään en ole mikään baareissa notkuja, mutta eipä olisi tavattu mun kiipeilyä ja vaeltamista harrastavan miehen kanssa jos en olis sinne baariin lähtenyt.
Vierailija kirjoitti:
Huomenta nuorekkaat palstamammat! 😊
Olen itse 33 vuotias mies ja viehätyn 18-25 vuotiaista naisista.
Ikäeroa ei ole minusta siinä läheskään liikaa ja nuoret naiset näyttävät paremmilta ja niillä on vielä sellaista söpöä elämänasennetta elämässä mukana.
Joku iäkäs nainen ei nyt vaan ole mitenkään kaunis tai naisellinen... En tätä pahalla sano joten älkää suuttuko 😊
Haaveena minullakin perhe mutta vielä ei sen aika ole kun haluan nauttia elämästäni ensin.
Ja 10v päästä olet kuin Seppo ja ihmettelet miksei ole perhettä tullut. Tuo on varmaan monella miehellä se syy miksi jää tahattomasti lapsettomaksi, kuvitellaan vielä reilusti yli kolmekymppisenä ettei tässä vielä mikään kiire ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On hyvännäköinen ja miellyttävän oloinen mies. Ikäisekseen nuoremman oloinen. En tiedä, miksei hän ole pariutunut. Joillekin se on vain vaikeampaa kuin toisille. Ei hän toki ole tinderissä pyörinyt, eli ihan kaikkia kortteja ei ole vielä kääntänyt. Mut ei hänessä mun mielestä ole muuten mitään vikaa kuin että harrastaa legoja (ei sovi pikkulapsiperheeseen) ja on minulle liian vanha.
N28
Ajattelitko että tämä Seppo kaataa legonsa siihen lattialle vauvan eteen ja leikkii niillä siinä 🤷
Sitä paitsi ei kaikki "pikkulapset" tunge kaikkea suuhunsa. Minun kuopus leikki pikkulegoilla jo puolitoistavuotiaana ja nyt 5-vuotiaana on todella taitava rakentelija. Hän olisi aivan innoissaan legoja harrastavasta isästä!Jonkun mielestä myös Sepon sperma oli pilalla 😅 Voi hyvänen aika. Ei se mitään pilalla ole. Se on ihan uusiutuva luonnonvara.
Sitä paitsi kehitysvammaisia lapsia syntyy ihan kaiken ikäisille vanhemmille (onneksi on myös seulat olemassa) ja ennemmin se äidin korkea ikä vaikuttaa asiaan. Päälle nelikymppinen mies on vielä melko nuori. Ei todellakaan mikään vanha isä nykypäivänä. Ennemmin nelikymppisenä isäksi kuin parikymppisenä.
Myöskään nelikymppiselle ei ole mikään mahdottomuus saada lisääntymisiässä olevaa puolisoa. Kymmenen vuoden ikäero on kuitenkin vielä melko pieni ja voipi nuoremmatkin kiinnostua. Toki nelikymppinen nainenkin voi vielä ihan helposti tulla raskaaksi.Kun ihmiset valitsee vapaasti kumppaninsa niin yleensä valitaan suunnilleen samanikäinen. Suomessa mies on keskimäärin 3,5 vuotta kumppaniaan vanhempi . Tämä johtuu ihan miesten naisia hitaammadta kypsymisestä. 10 vuotta on jo niin suuri ikäero ,pariskunnalla, että niitä on harvassa. Nämä on ihan tutkittuja faktoja.
Ja ne harvat miehet joilla on (yli) 10 vuotta nuorempi kumppani, eivät varmastikaan yleensä ole mitään tavismiehiä. Miehessä pitää olla jotain hyvin poikkeuksellista, että noin paljon nuorempi nainen kiinnostuu. Onko Sepossa? Minun mielestäni ei. Cheekissä ehkä olisi.
Mun isällä on yli 15v nuorempi kumppani. Ei nyt ihan peruspena ole, keskivertoa koulutetumpi ja omalla alallaan menestynyt, mutta ei rikas tai kuuluisa. Toki alkoivat seurustella vasta kun nainenkin oli päälle neljänkymmenen ja lapset tehty molemmilla.
Ellei isälläsi ole ihan supergeenit niin surullista tulee olemaan jossain vaiheessa. Kun nainen pääsee eläkkeelle 65-vuotiaana niin isäsi on 80. Naisella alkaa vihdoinkin aika, kun voisi nauttia eläkkeestä ja vapaudesta tehdä päivisin, mitä haluaa, mutta puolisosta tuskin on enää ainakaan pitkään kumppaniksi matkoille ja muihin menoihin. Pahimmillaan hän siirtyy työelämästä suoraan omaishoitajaksi.
Oma puolisoni on 8,5 vuotta minua vanhempi ja sekin on tässä iässä paljon, välillä tuntuu että aivan liian paljon. Vaikka on akateemisesti koulutettu ja älykäs mies, niin esimerkiksi digiasioissa alkaa pudota kehityksestä, kun ei tarvitse niitä taitoja työssään. Päivät kuuntelee radiota ja illat katsoo televisiota.
N59
Kyllä Sepolla vielä mahdollisuuksia on, fiksun oloinen kaveri. Ja sellaisia lapsia haluavia 30-40v naisia on, jotka ovat syystä tai toisesta joutuneet lapsentekoa lykkäämään vielä. Sieltä voisi hyvinkin löytyä Sepolle sopiva, mutta missä he voisivat tavata jos Seppo ei käy baareissa tai käytä deittipalveluita? No, nyt kun Sepolla oli hetkensä julkisuudessa niin mahdollisuudet parani kyllä kertaheitolla kun nämä naiset tuli tietoiseksi hänen olemassaolostaan. Itselle kelpaisi hyvin tuollainen Seppo, toki 8v ikäero on paljonlaisesti, mutta jos muuten synkkaisi niin miksikäs ei. Ja minulla on jo lapsia ja mieskin, mutta jos ei olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N28
Ellei isälläsi ole ihan supergeenit niin surullista tulee olemaan jossain vaiheessa. Kun nainen pääsee eläkkeelle 65-vuotiaana niin isäsi on 80. Naisella alkaa vihdoinkin aika, kun voisi nauttia eläkkeestä ja vapaudesta tehdä päivisin, mitä haluaa, mutta puolisosta tuskin on enää ainakaan pitkään kumppaniksi matkoille ja muihin menoihin. Pahimmillaan hän siirtyy työelämästä suoraan omaishoitajaksi.
Oma puolisoni on 8,5 vuotta minua vanhempi ja sekin on tässä iässä paljon, välillä tuntuu että aivan liian paljon. Vaikka on akateemisesti koulutettu ja älykäs mies, niin esimerkiksi digiasioissa alkaa pudota kehityksestä, kun ei tarvitse niitä taitoja työssään. Päivät kuuntelee radiota ja illat katsoo televisiota.
N59
Olen aivan samaa mieltä, ja salaa mielessäni mietin, että saa nähdä miten suhteen käy kun isä hiljattain jäi eläkkeelle ja tulevat siis pitkään olemaan aivan eri elämäntilanteessa. Mutta monta hyvää vuotta heillä on tähän saakka ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomenta nuorekkaat palstamammat! 😊
Olen itse 33 vuotias mies ja viehätyn 18-25 vuotiaista naisista.
Ikäeroa ei ole minusta siinä läheskään liikaa ja nuoret naiset näyttävät paremmilta ja niillä on vielä sellaista söpöä elämänasennetta elämässä mukana.
Joku iäkäs nainen ei nyt vaan ole mitenkään kaunis tai naisellinen... En tätä pahalla sano joten älkää suuttuko 😊
Haaveena minullakin perhe mutta vielä ei sen aika ole kun haluan nauttia elämästäni ensin.Ja 10v päästä olet kuin Seppo ja ihmettelet miksei ole perhettä tullut. Tuo on varmaan monella miehellä se syy miksi jää tahattomasti lapsettomaksi, kuvitellaan vielä reilusti yli kolmekymppisenä ettei tässä vielä mikään kiire ole.
Naiset ovat jotenkin huonoja tunnistamaan trolleja.
Jos Seppo oikeasti haluaisi perheen, hän varmaan toimisi aktiivisemmin sen eteen. Ehkä se perhe on ollut semmoinen "ois ihan kiva joskus" - tyyppinen juttu jossain taustalla, ja muut asiat on ajanut sen edelle. Ja nyt sit ihmettelee kun ei se olekaan ihan itsekseen siihen tupsahtanut.
Seppoa ärsyttää tiedustelut, miksi viivytti asiaa. Saahan sitä ärsyyntyä, mutta tämä on kuitenkin oleellisin kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta Sepolla on todella hyvät saumat 10 vuotta nuorempaan, hyvännäköiseen naiseen, jos nyt ei ihan kaunottareen. 30+ naisille ei ihan hirveästi ole enää tarjolla oman ikäisiä, lapsettomia, lapsista tykkääviä ja hyvissä töissä olevia, kivannäköisiä ja hyväkuntoisia miehiä, siis seppoja. Tuo 10v ikäero ei todellakaan ole samanlainen kynnyskysymys 30v kuin 20v naisilla.
Edelleen: me naiset olemme olleet 30-vuotiaita (veikkaan, että suurin osa tämänkin ketjun naisista on jo ylittänyt tuon iän), ja me tiedämme parhaiten itse, minkä ikäisistä olimme ja emme olleet silloin kiinnostuneita.
Kymmenen vuoden ikäero suomalaisten heteroparien välillä ei edelleenkään ole yleistä.
Itse olen kohta 30 ja kyllähän välillä tuollaiset huomattavasti itseäni vanhemmat, Sepon tyyliset miehet tulevat pokaamaan. Ei voisi kyllä vähempää kiinnostaa. Lähinnä säälittää, kun mies oikeasti kuvittelee että olisi mahdollisuuksia.
Minä olen kohta 35 ja yllättäen tässä viime vuosina tuommoiset noin nelikymppisetkin fiksut hyvin säilyneet miehet kuten Seppo, on alkaneet näyttää ihan hyvältä, ei säälittävältä. Ja alle kolmekymppiset pikkupojilta. Mutta en ole etsimässä kumppania ja lapsiakin jo on...
Vanha mies ei vaan ole hyvännäköinen eikä haluttava. En sano pahalla, älkää suuttuko.
Se on sellainen juttu, että jos lapsia haluaa, niin asian suhteen täytyy aktivoitua viimeistään kolmekymppisenä. Mitähän tämä Seppo 42v teki kymmenen vuotta sitten?
Älä puhu kaikkien puolesta. Minä olen 41, pitkäaikaistyötön, köyhä ja minulla on 31v tyttöystävä. Sepolle pitäisi olla todella helppoa löytää nuorempi nainen. Hän on melkein yhtä komeakin kuin minä.