Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nelikymppinen Seppo haluaisi lapsia mutta kumppani puuttuu

Vierailija
26.04.2023 |

Ovatko naiset nirsoja? Mitä vikaa Sepossa?

https://yle.fi/a/74-20028806

Kommentit (886)

Vierailija
261/886 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomenta nuorekkaat palstamammat! 😊

Olen itse 33 vuotias mies ja viehätyn 18-25 vuotiaista naisista.

Ikäeroa ei ole minusta siinä läheskään liikaa ja nuoret naiset näyttävät paremmilta ja niillä on vielä sellaista söpöä elämänasennetta elämässä mukana.

Joku iäkäs nainen ei nyt vaan ole mitenkään kaunis tai naisellinen... En tätä pahalla sano joten älkää suuttuko 😊

Haaveena minullakin perhe mutta vielä ei sen aika ole kun haluan nauttia elämästäni ensin.

Oliko tuo tosissaan kirjoitettu? Vaatimuksia naiselle on, mutta mitä itselläsi on tarjota pöytään? Etenkin jos et nyt hae ketään, vaan vasta vielä vanhempana, onkohan silloin huomattavan nuoria sinkkuja ihan jonoksi asti? 

Pelkästään se, että aiot olla 15-8 vuotta vanhempi kuin ihannenaisesi, ei ole todellakaan mikään valttikortti. 

Miesten epärealismi jaksaa yllättää! Kaikenlaiset turjakkeet luulevat, että he sanelevat mitä haluavat. Ja myös saavat sen. 

Tosissaan on kirjoitettu 😊

Minulla on tarjota naiselle iloista sekä turvallista elämää, kohtelen sitä nuorta naista kuin kukkaa kämmenellä ja olen herrasmies luonteeltani 😊

Jos en sitten vanhana sitä nuorta naista saa niin sitten olen sinkkuna, kuten sanoin lapsien saaminen ei ole minulle tärkein asia elämässäni 😊

Miksi kukaan haluaisi kumppanikseen miehen, joka hylkäisi sitten muutaman vuoden kuluttua kun on jo liian vanha eikä tarpeeksi viehättävä?

Iloinen ja turvallinen elämä sekä kumppanin hyvä kohtelu on kaikki BARE MINIMUM. Luuletko tosissasi olevasi joku huippusaalis noilla spekseillä?

Vierailija
262/886 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tavismiehet pitävät itseään presidentin ja maailmankuulun rocktähden veroisina.

Äippä taisi kehua liikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/886 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seppo kertoo videolla että ei ole edes etsinyt kumppania mistään, ei käy baareissa eikä käytä deittipalveluita. Sanoisin että hän voi syyttää tilanteestaan vain itseään. Jos ihminen ei ole huippuhyvännäköinen, on epätodennäköistä, että vastakkaisen sukupuolen edustajat ottavat kontaktia romanttisessa mielessä arjen tilanteissa. Toki voi just jossain harrastuksissa kohdata kumppanin, mutta huomattavasti suurempi todennäköisyys on, jos ottaa itseään niskasta kiinni ja menee sinne Tinderiin. Sielläkin tosin kannattaa muistaa realismi, eli ei mitään kymmenen vuotta nuorempia kaunottaria lähde metsästämään.

Minusta Sepolla on todella hyvät saumat 10 vuotta nuorempaan, hyvännäköiseen naiseen, jos nyt ei ihan kaunottareen. 30+ naisille ei ihan hirveästi ole enää tarjolla oman ikäisiä, lapsettomia, lapsista tykkääviä ja hyvissä töissä olevia, kivannäköisiä ja hyväkuntoisia miehiä, siis seppoja. Tuo 10v ikäero ei todellakaan ole samanlainen kynnyskysymys 30v kuin 20v naisilla.

Edelleen: me naiset olemme olleet 30-vuotiaita (veikkaan, että suurin osa tämänkin ketjun naisista on jo ylittänyt tuon iän), ja me tiedämme parhaiten itse, minkä ikäisistä olimme ja emme olleet silloin kiinnostuneita.

Kymmenen vuoden ikäero suomalaisten heteroparien välillä ei edelleenkään ole yleistä.

Tällä palstalla on lähes pelkästään feministejä ja ikisinkkunaisia. Se ei todellakaan ole sama asia kuin kaikki Suomen naiset. Miehen ei tarvitse löytää kuin yksi nuori nainen ja se riittää.

Vierailija
264/886 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on juuri tätä nykyaikaista tasa-arvoa.. kun vanhempi mies tykkää nuoremmista naisista niin kaikki kauhistelee asiaa ja laukoo ikäviä kommentteja... Mutta! Jos vanhempi nainen tykkää nuoremmista miehistä niin se on jotenkin super voimaannuttavaa ja coolia!

Ällöttävää se on ihan molemmissa tapauksissa, olipa kummin päin hyvänsä. 5 vuotta ikäeroa suuntaan tai toiseen on ok ja luonnollinen raja, jonka sisällä ollaan yleensä vielä henkisesti ja fyysisesti samassa elämänvaiheessa. 10 vuotta nuorempaa haluavat ovat poikkeuksetta jollain tavalla epämiellyttäviä tyyppejä, joilla on ällöttävän itsekäs suhtautuminen suhteisiin. Kumppani on vain esine, koriste tai huvitus, omien mielihalujen tyydyttäjä ja hyödyke. "Rakkaus" loppuu siihen kun kumppani rupsahtaa, eli aitoa kiintymystä ja välittämistä ei ole.

Lisäksi huomattavasti nuorempi kumppani on lähes aina alisteisessa asemassa, vähintäänkin taloudellisesti, koska vanhempi kumppani on kerennyt etenemään uralla ja keräämään varallisuutta enemmän. Sitten syntyy näitä tilanteita että "minä saan päättää kaiken koska maksan kaiken".

Eli naiset, älkää ottako yli 5v itseänne vanhempia Seppoja, vaikka meinaisi epätoivo iskeä! Omasta ikäluokasta se kumppani kuuluu katsoa, jos ei halua nuorena olla näyttelyesine ja eläkkeellä vanhan papparaisen kotihoitaja.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on juuri tätä nykyaikaista tasa-arvoa.. kun vanhempi mies tykkää nuoremmista naisista niin kaikki kauhistelee asiaa ja laukoo ikäviä kommentteja... Mutta! Jos vanhempi nainen tykkää nuoremmista miehistä niin se on jotenkin super voimaannuttavaa ja coolia!

Eihän tässä tykkäämisestä ole kyse vaan siitä kuinka realistista on pariutua huomattavasti eri-ikäisen kanssa. Tilastojen valossa ei kovinkaan realistista, joten se kannattaa todella ottaa huomioon perheen perustamisessa. Lisäksi ikäeroliitot eivät ole kovin kestäviä, joten sitäkin kannattaa miettiä jos oikeasti haaveena on ydinperhe.

Ihan sivu huomautuksena. Eipä nekään liitot vaikuta olevan kovinkaan kestäviä missä ollaan suht saman ikäisiä koska avioerot ovat erittäin yleisiä.

Ei taida nykyisin mitkään liitot olla kovinkaan kestäviä?

Erot ovat yleisiä, mutta jos koko suhteen tärkein asia on, että nainen tulee mahdollisimman pian raskaaksi, niin suhde ei ole alunperinkään ollut kovin kestävällä pohjalla. Parisuhteessa ei tällöin olla sen toisen ihmisen vuoksi vaan siksi, että saisi lapsen hankittua. Ja kun lapsi on hankittu, tehtävä on suoritettu. 

Vierailija
266/886 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tässä tykkäämisestä ole kyse vaan siitä kuinka realistista on pariutua huomattavasti eri-ikäisen kanssa. Tilastojen valossa ei kovinkaan realistista, joten se kannattaa todella ottaa huomioon perheen perustamisessa. Lisäksi ikäeroliitot eivät ole kovin kestäviä, joten sitäkin kannattaa miettiä jos oikeasti haaveena on ydinperhe.

Ihan sivu huomautuksena. Eipä nekään liitot vaikuta olevan kovinkaan kestäviä missä ollaan suht saman ikäisiä koska avioerot ovat erittäin yleisiä.

Näin vasta jutun tutkimuksesta jonka mukaan kestävimpiä ovat liitot missä ikäeroa on 1 vuosi :)

Yli 15 vuoden ikäerolla eroprosentti oli muistaakseni 94 tai jopa 96. Tämä tosin oli jenkeissä, mutta en usko että asia hirveästi muuttuu Suomessakaan. Erot ovat tosiaan yleisiä, ja itse ainakaan en halua tieten tahtoen suosia eroriskiä lisääviä tekijöitä, joten jo se on itselleni yksi syy olla pariutumatta kovin paljon vanhemman kanssa. Toki muitakin ja vielä paljon tärkeämpiäkin syitä on.

Vierailija
267/886 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Seppo oikeasti haluaisi perheen, hän varmaan toimisi aktiivisemmin sen eteen. Ehkä se perhe on ollut semmoinen "ois ihan kiva joskus" - tyyppinen juttu jossain taustalla, ja muut asiat on ajanut sen edelle. Ja nyt sit ihmettelee kun ei se olekaan ihan itsekseen siihen tupsahtanut.

Sepolla ei välttämättä ollut tarpeeksi rahaa aiemmin.

Vierailija
268/886 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikäeroa ei ole minusta siinä läheskään liikaa ja nuoret naiset näyttävät paremmilta ja niillä on vielä sellaista söpöä elämänasennetta elämässä mukana.

Joku iäkäs nainen ei nyt vaan ole mitenkään kaunis tai naisellinen... En tätä pahalla sano joten älkää suuttuko 😊

Haaveena minullakin perhe mutta vielä ei sen aika ole kun haluan nauttia elämästäni ensin.

Oliko tuo tosissaan kirjoitettu? Vaatimuksia naiselle on, mutta mitä itselläsi on tarjota pöytään? Etenkin jos et nyt hae ketään, vaan vasta vielä vanhempana, onkohan silloin huomattavan nuoria sinkkuja ihan jonoksi asti? 

Pelkästään se, että aiot olla 15-8 vuotta vanhempi kuin ihannenaisesi, ei ole todellakaan mikään valttikortti. 

Miesten epärealismi jaksaa yllättää! Kaikenlaiset turjakkeet luulevat, että he sanelevat mitä haluavat. Ja myös saavat sen. 

Minulla on tarjota naiselle iloista sekä turvallista elämää, kohtelen sitä nuorta naista kuin kukkaa kämmenellä ja olen herrasmies luonteeltani 😊

Jos en sitten vanhana sitä nuorta naista saa niin sitten olen sinkkuna, kuten sanoin lapsien saaminen ei ole minulle tärkein asia elämässäni 😊

Sulla on kyllä hyvä realistinen asenne siihen, että valinnoilla on seurauksia ja että todnäk sinkkuus on edessä. Mistähän näitä myöhäisherännäisiä seppoja riittääkin.

No sitten edessä on se sinkkuus, ei minun elämä sinkkuudesta mene piloille 😊 Oletko tietoinen siitä että ihmisillä on muutakin elämää kuin parisuhde ja perheen perustaminen?

Vierailija
269/886 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seppo kertoo videolla että ei ole edes etsinyt kumppania mistään, ei käy baareissa eikä käytä deittipalveluita. Sanoisin että hän voi syyttää tilanteestaan vain itseään. Jos ihminen ei ole huippuhyvännäköinen, on epätodennäköistä, että vastakkaisen sukupuolen edustajat ottavat kontaktia romanttisessa mielessä arjen tilanteissa. Toki voi just jossain harrastuksissa kohdata kumppanin, mutta huomattavasti suurempi todennäköisyys on, jos ottaa itseään niskasta kiinni ja menee sinne Tinderiin. Sielläkin tosin kannattaa muistaa realismi, eli ei mitään kymmenen vuotta nuorempia kaunottaria lähde metsästämään.

Minusta Sepolla on todella hyvät saumat 10 vuotta nuorempaan, hyvännäköiseen naiseen, jos nyt ei ihan kaunottareen. 30+ naisille ei ihan hirveästi ole enää tarjolla oman ikäisiä, lapsettomia, lapsista tykkääviä ja hyvissä töissä olevia, kivannäköisiä ja hyväkuntoisia miehiä, siis seppoja. Tuo 10v ikäero ei todellakaan ole samanlainen kynnyskysymys 30v kuin 20v naisilla.

Kyllä on kynnyskysymys ainakin itselle. Tässä ilmeisesti meinataan että 30 v naisella alkaa olla niin kiire että kelpuuttaa kenet vaan, vaikka sitten reilusti vanhemman miehen? Ja onhan näitäkin olemassa, mutta usein niissä on kyse siitä että todella epätoivoinen nainen nappaa 35 ikävuoden jälkeen 45+ miehen, tekee lapsen ja jättää miehen sitten kun on lapsi saatu, voi ottaa rennommin ja etsiä ajan kanssa puolisoa. Itse tunnen kaksi tällä tavalla lapsen saanutta naista, mutta en yhtään paria joka olisi pysynyt yhdessä.

Todella törkeää miesten hyväksikäyttöä noilta naisilta. Ottavat välttävän siemenlingon vähäksi aikaa ja sitten jättävät hänet yksin katselemaan vierestä, kun vieras mies ryhtyy hänen lastensa isäksi. Samalla mies luuli, että nainen rakasti häntä.

Olen kyllä ihan samaa mieltä. Mutta tosiasia on se että miehilläkin voisi vähän realismia olla tuossa tilanteessa kun nainen silmittömästi "rakastuu" vanhempaan mieheen ja haluaa nopeasti lapsen tämän kanssa. On se vähän sinisilmäistä jos ei kuviota näe. Miksi nainen oikeasti haluaisi tuossa iässä reilusti vanhemman miehen?

Ja siis eikös se mieskin nyt kuitenkin tuossa kuviossa saa sen toivomansa lapsen, joten tilanne on winwin? Kunnollinen isä varmaan kuitenkin hoitaa lapsiaan noin puolet ajasta, ei siis tarvitse katsella kun joku toinen "ryhtyy isäksi" jos itse on jo sellainen. Parisuhteet nyt ei vaan aina toimi, enkä nyt usko että kukaan tieten tahtoen valehtelee, sitä ei vaan vauvakuumeessa ehkä tule ajatelleeksi riittävän tarkkaan onko se kumppaniehdokas todella sopiva itselle, eikä se suhde sitten aina kestä.

Vierailija
270/886 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo Sepon reaktio siihen, kun toimittaja sanoi, ettei hän ole vielä kovin vanha oli minusta erikoinen. Hän ilahtui jotenkin liikaa. Ehkä hänen vanhempansa eivät koskaan sanoneet hänelle mitään mukavaa, kun hän oli lapsi.

Tai sitten ihan vaan jännitti ja hermostuneesti naurahti, kun kuulikin jotain positiivista yllättäen. Ilman sen kummempaa analysointia. Kyllä minuakin jännittäisi kuvattavana oleminen klippiin, joka tulee kaiken kansan nähtäville.

Vierailija
271/886 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on kynnyskysymys ainakin itselle. Tässä ilmeisesti meinataan että 30 v naisella alkaa olla niin kiire että kelpuuttaa kenet vaan, vaikka sitten reilusti vanhemman miehen? Ja onhan näitäkin olemassa, mutta usein niissä on kyse siitä että todella epätoivoinen nainen nappaa 35 ikävuoden jälkeen 45+ miehen, tekee lapsen ja jättää miehen sitten kun on lapsi saatu, voi ottaa rennommin ja etsiä ajan kanssa puolisoa. Itse tunnen kaksi tällä tavalla lapsen saanutta naista, mutta en yhtään paria joka olisi pysynyt yhdessä.

Tuollainen ei ole kovin fiksua toimintaa, koska vain harva mies haluaa vakavaa suhdetta yh:n kanssa.

Vierailija
272/886 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella törkeää miesten hyväksikäyttöä noilta naisilta. Ottavat välttävän siemenlingon vähäksi aikaa ja sitten jättävät hänet yksin katselemaan vierestä, kun vieras mies ryhtyy hänen lastensa isäksi. Samalla mies luuli, että nainen rakasti häntä.

Olen kyllä ihan samaa mieltä. Mutta tosiasia on se että miehilläkin voisi vähän realismia olla tuossa tilanteessa kun nainen silmittömästi "rakastuu" vanhempaan mieheen ja haluaa nopeasti lapsen tämän kanssa. On se vähän sinisilmäistä jos ei kuviota näe. Miksi nainen oikeasti haluaisi tuossa iässä reilusti vanhemman miehen?

Jees hienoa uhrin syyllistämistä, vähän kuin se on naisen vika että tuli raiskatuksi, vai mitä?

Vierailija
273/886 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on kyllä hyvä realistinen asenne siihen, että valinnoilla on seurauksia ja että todnäk sinkkuus on edessä. Mistähän näitä myöhäisherännäisiä seppoja riittääkin.

No sitten edessä on se sinkkuus, ei minun elämä sinkkuudesta mene piloille 😊 Oletko tietoinen siitä että ihmisillä on muutakin elämää kuin parisuhde ja perheen perustaminen?

Et tainnut ymmärtää lukemaasi, juuri kehuin realismiasi. Sepoilta se puuttuu.

Vierailija
274/886 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä miehiä on paljon jotka "nauttivat elämästään" ja elävät itselleen yli nelikymppiseksi asti ajatellen, että sen jälkeen ottavat nuoremman kumppanin puolisoksi ja lastensa äidiksi. Itsekkäästi ja miehisen ylimielisesti.

Tuo on kyllä ihan eri miestyyppi kuin Seppo, joka vaikuttaa reppanalta, jopa neitsyeltä.

Vierailija
275/886 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nää "itselleen eläneet ja elämästä nauttineet" nelikymppiset kyllä ole mitään ensisijaista parisuhde- ja vanhempimatskua, jos ihminen on viimeiset vuosikymmenet tottunut huolehtimaan vain omista tarpeistaan niin miten hän mahtaisikaan sopeutua lapsiperhearjen sitovuuteen? Kyllä tällaisista Sepoista tulee aina mieleen se, ettei he oikeasti niistä lapsista niin välitä, perhe vaan pitäisi saada kun sitä nyt yleisesti tuon ikäisiltä ihmisiltä odotetaan ja muillakin on.

Vierailija
276/886 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori,mutta tuon ikäiset naiset eivät viehöty sinun ikäisistä miehistä. 18- vuotiaille 25 -vuotias on ikäloppu ja 25-vutiaalle +30 on keski-ikäinen patu.

Mutta, sinä saat viehättyä ihan kenestä vaan. Turha sitten kuitenkin itkeä naisten kranttuutta.

Vierailija
277/886 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen ei ole kovin fiksua toimintaa, koska vain harva mies haluaa vakavaa suhdetta yh:n kanssa.

No Suomi on täynnä erilaisia uusperhekuvioita joka siis tarkoittaa sitä että ainakin toisella on jo ennestään lapsia. Ei se siis näytä ihan totaalin no-no olevan.

Vierailija
278/886 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä miehiä on paljon jotka "nauttivat elämästään" ja elävät itselleen yli nelikymppiseksi asti ajatellen, että sen jälkeen ottavat nuoremman kumppanin puolisoksi ja lastensa äidiksi. Itsekkäästi ja miehisen ylimielisesti.

Tuo on kyllä ihan eri miestyyppi kuin Seppo, joka vaikuttaa reppanalta, jopa neitsyeltä.

Jaa, minusta taas Seppo ei vaikuttanut lainkaan reppanalta. Neitsyydestä en tiedä mutta kyllä neitsyeksi voi jäädä vaikka ei mikään reppana olisi ollutkaan.

Vierailija
279/886 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nää "itselleen eläneet ja elämästä nauttineet" nelikymppiset kyllä ole mitään ensisijaista parisuhde- ja vanhempimatskua, jos ihminen on viimeiset vuosikymmenet tottunut huolehtimaan vain omista tarpeistaan niin miten hän mahtaisikaan sopeutua lapsiperhearjen sitovuuteen? Kyllä tällaisista Sepoista tulee aina mieleen se, ettei he oikeasti niistä lapsista niin välitä, perhe vaan pitäisi saada kun sitä nyt yleisesti tuon ikäisiltä ihmisiltä odotetaan ja muillakin on.

Saattaa se lapsiperhearki iskeä liian lujaa. Ei voi harrastaa kuten ennen, matkustella,kuten ennen, tehdä spontaanisti mitä haluaa. Unetkin jää aika vähiin ja rahat menee lapsiin.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin vasta jutun tutkimuksesta jonka mukaan kestävimpiä ovat liitot missä ikäeroa on 1 vuosi :)

Yli 15 vuoden ikäerolla eroprosentti oli muistaakseni 94 tai jopa 96. Tämä tosin oli jenkeissä, mutta en usko että asia hirveästi muuttuu Suomessakaan. Erot ovat tosiaan yleisiä, ja itse ainakaan en halua tieten tahtoen suosia eroriskiä lisääviä tekijöitä, joten jo se on itselleni yksi syy olla pariutumatta kovin paljon vanhemman kanssa. Toki muitakin ja vielä paljon tärkeämpiäkin syitä on.

Ja kyllä nainen miettii sitäkin, että haluaako - kun lapsensa saa vihdoin aikuisiksi ja omilleen - siirtyä saman tien huolehtimaan iäkkäästä puolisostaan. Naisella kun saattaa siinä vaiheessa olla omatkin vanhempansa huolehdittavana. Monien elämää stressaa ihan riittävästi ne omatkin vanhemmat, jotka eivät sentään asu saman katon alla tyttärensä kanssa.