Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nelikymppinen Seppo haluaisi lapsia mutta kumppani puuttuu

Vierailija
26.04.2023 |

Ovatko naiset nirsoja? Mitä vikaa Sepossa?

https://yle.fi/a/74-20028806

Kommentit (886)

Vierailija
201/886 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi miesten patologinen itsekkyys on kyllä jotain todella kamalaa. "minä haluan" "minäminäminä". Eikö nää ikäloput sepot tajua että se lapsi tarvitsee jaksavan isän joka ei ole toinen jalka haudassa ennenkuin lapsi täyttää 18. Lapsi tarvitsee vanhempiaan vielä senkin jälkeen. Voin vaan kuvitella miten nämä nelikymppiset sepot kippaa koko lapsenhoitovastuun äidille yövalvomisineen kun se on vähän rankkaa. Ugh.

Vierailija
202/886 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi näihin uutisiin otetaan aina nämä iäkkäät miehet? Siinä a-studion syntyvyys keskustelussa oli myös 40 vuotias it-mies joka haluasi perheen mutta kun kumppania ei ole.

Nyt tällä uutisoinilla pyritään luomaan sellainen mielikuva että miehet eivät halua sitoutua nuorena ja vasta +40 vuotiaana halutaan perhe? :D 

Näinhän se aika usein menee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/886 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi miesten patologinen itsekkyys on kyllä jotain todella kamalaa. "minä haluan" "minäminäminä". Eikö nää ikäloput sepot tajua että se lapsi tarvitsee jaksavan isän joka ei ole toinen jalka haudassa ennenkuin lapsi täyttää 18. Lapsi tarvitsee vanhempiaan vielä senkin jälkeen. Voin vaan kuvitella miten nämä nelikymppiset sepot kippaa koko lapsenhoitovastuun äidille yövalvomisineen kun se on vähän rankkaa. Ugh.

Tuossa iässä mies haluaa panostaa kaikkensa lasten kasvatukseen, jotta heistä tulee aikuisena tasapainoisia. Nuorempana miehiä ei kiinnosta lasten kasvatus. Muut asiat ovat silloin tärkeämpiä.

Vierailija
204/886 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seppo on 42. Eikä vielä tietoakaan kumppanista. Vaikka alkaisi nyt tapailla naisia, menee helposti pari vuotta ennenkuin tapaa sen, johon hän rakastuu ja joka rakastuu häneen. Sen jälkeen 2-3 vuotta seurustelua ennenkuin kumpikin on vakuuttunut, että juuri tämän ihmisen kanssa haluaa lapsia. Seppo onkin siinä vaiheessa jo lähempänä viittäkymmentä kuin neljäkymmentä. Ja tämäkin oletuksella, että raskaus alkaa lähes heti, kun ehkäisy jätetään pois. Ei Seppo ole NYT liian vanha isäksi, jos olisi puoliso ja ehkäisy jätettäisiin tänään pois.

Vierailija
205/886 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seppo on 42. Eikä vielä tietoakaan kumppanista. Vaikka alkaisi nyt tapailla naisia, menee helposti pari vuotta ennenkuin tapaa sen, johon hän rakastuu ja joka rakastuu häneen. Sen jälkeen 2-3 vuotta seurustelua ennenkuin kumpikin on vakuuttunut, että juuri tämän ihmisen kanssa haluaa lapsia. Seppo onkin siinä vaiheessa jo lähempänä viittäkymmentä kuin neljäkymmentä. Ja tämäkin oletuksella, että raskaus alkaa lähes heti, kun ehkäisy jätetään pois. Ei Seppo ole NYT liian vanha isäksi, jos olisi puoliso ja ehkäisy jätettäisiin tänään pois.

Varmaan nyt jokainen lapsesta haaveileva neljääkymmentä lähestyvä mies (tai nainen) tajuaa, että tuollaisella normaalilla pitkällä kaavalla ei voi enää edetä.

Vierailija
206/886 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ja miehelläni on ikäeroa 12 vuotta.

Mies tuli isäksi 40 ja 50 vuotiaana.

Nuorin poikamme on nyt 11 v ja isä on 60 vuotias. Poika ei tiedä yhtään koulussa jolla olisi noin vanha isä, isoisä kylläkin.

Joten olemme harvinaisuus.

Epäsuosittu mielipide mutta minusta on vähän väärin tehdä lapsia vanhana, siis sen lapsen näkökulmasta. Itse päätin jo aikoja sitten että jos en 30 ikävuoteen mennessä saa lapsia, jättäydyn lapsettomaksi. En halua olla vanha äiti. Mua säälitti jo lapsena kaverini, joilla oli vanhat vanhemmat. En haluaisi omalle lapselleni sellaista. Mitä enemmän ikää on, sitä rajallisempaa on jaksaminen, mutta tietysti siinä on sekin, että erilaiset riskit kasvavat ja synnytyksestä palautuminen vaikeutuu.

Vierailija
207/886 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seppo ei halunnut nuorena miehenä sitoutua ja nyt kun keski-ikä onkin yhtäkkiä täällä, hän haluaisi perheen. Tosin ei viitsi tehdä mitään perheen saadakseen, mutta perhe pitäisi saada.

En tiedä missä vika.

Vierailija
208/886 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa vanhanakin kauniita hedelmällisiä naisia kuten danny ja frederik.

Ja meidän pressa ja M Aaltola myös oli jo +50v, kun tuli isäksi.

Vierailija
209/886 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskaan ei ole mies liian vanha isäksi. Minulla ikää pian 60v ja meillä on kolme alle kouluikäistä lasta. Tässä iässä voi ottaa jo löysemmin, joten lapsillekin on aivan eri tavalla aikaa kuin nuorempana.

Vierailija
210/886 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomenta nuorekkaat palstamammat! 😊

Olen itse 33 vuotias mies ja viehätyn 18-25 vuotiaista naisista.

Ikäeroa ei ole minusta siinä läheskään liikaa ja nuoret naiset näyttävät paremmilta ja niillä on vielä sellaista söpöä elämänasennetta elämässä mukana.

Joku iäkäs nainen ei nyt vaan ole mitenkään kaunis tai naisellinen... En tätä pahalla sano joten älkää suuttuko 😊

Haaveena minullakin perhe mutta vielä ei sen aika ole kun haluan nauttia elämästäni ensin.

Huomenta huomenta! Kunhan sinäkin saat ikää lisää, muutut vähemmän itsekkääksi. Sen jälkeen on paljon helpompi havaita omat ajatusvinoumansa, kuten sen, että muut olisivat jotenkin velvollisia viehättämään sinua tai sen, että reilusti nuoremmat kiinnostuvat sinusta vielä senkin jälkeen, kun vuodet ovat vierineet. Niin kovin usein unohtuu, että niillä muillakin ihmisillä on oma tahto, oma elämä ja omat mielipiteet. Hyvää matkaa, näe se pieni ero elämästä nauttimisen (jota kannattaa tehdä perheen kanssakin) ja Seppouden välillä.

Vierailija
211/886 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seppo on myöhässä. Jos ei mies ole viimeistään kolmekymppisenä tehnyt ekaa lastaan, ei hän tee niitä myöhemminkään.

Mun isä teki nelikymppisenä. Kotona ei isompia vikoja ja nykyään mulla on ihan hyvä elämä ja läheiset välit vanhempiin.

Usein ajatellaan ettei ns iäkkäämmät vanhemmat voisi antaa jotain muuta kun parikymppiset.

Ei välttämättä ja pikemminkin päinvastoin, koska lapsen riski saada erilaisia sairauksia kasvaa, vaikka lapsen äiti olisikin nuori. Vanhan isän vaikutus kumoaa jopa nuoren äidin vaikutuksen.

Tehkää, miehet, ne lapset nuorina, max kolmekymppisinä!

Mitä helvettiä? Yli 30v mies EI ole vanha, ja semmonen 30-40 on vielä hyvä ikä tulla isäksi. Pitäisikö tässä nyt mukamas alkaa panimoimaan kun 4 vuotta enää vanhuuteen😂

M26

Ei ole nainenkaan, mutta netissä silti haukutaam 30v naisia kuin he olisivat jugurtteja joista on mennyt päiväys :D

Normaalia ihmistä se lähinnå huvittaa ja miettii käyvätkö nuo ikinä ulkona ja elävätkö netissä..

Vierailija
212/886 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa iässä mies haluaa panostaa kaikkensa lasten kasvatukseen, jotta heistä tulee aikuisena tasapainoisia. Nuorempana miehiä ei kiinnosta lasten kasvatus. Muut asiat ovat silloin tärkeämpiä.

Kyllä se vastuu jää naiselle kun jaksaminen ei riitä. Nelikymppisellä sepolla voi olla paremmat taloudelliset edellytykset perheeseen mutta ei niitä lapsia rahalla kasvateta.

Vierailija
213/886 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seppo kertoo videolla että ei ole edes etsinyt kumppania mistään, ei käy baareissa eikä käytä deittipalveluita. Sanoisin että hän voi syyttää tilanteestaan vain itseään. Jos ihminen ei ole huippuhyvännäköinen, on epätodennäköistä, että vastakkaisen sukupuolen edustajat ottavat kontaktia romanttisessa mielessä arjen tilanteissa. Toki voi just jossain harrastuksissa kohdata kumppanin, mutta huomattavasti suurempi todennäköisyys on, jos ottaa itseään niskasta kiinni ja menee sinne Tinderiin. Sielläkin tosin kannattaa muistaa realismi, eli ei mitään kymmenen vuotta nuorempia kaunottaria lähde metsästämään.

Minusta Sepolla on todella hyvät saumat 10 vuotta nuorempaan, hyvännäköiseen naiseen, jos nyt ei ihan kaunottareen. 30+ naisille ei ihan hirveästi ole enää tarjolla oman ikäisiä, lapsettomia, lapsista tykkääviä ja hyvissä töissä olevia, kivannäköisiä ja hyväkuntoisia miehiä, siis seppoja. Tuo 10v ikäero ei todellakaan ole samanlainen kynnyskysymys 30v kuin 20v naisilla.

Edelleen: me naiset olemme olleet 30-vuotiaita (veikkaan, että suurin osa tämänkin ketjun naisista on jo ylittänyt tuon iän), ja me tiedämme parhaiten itse, minkä ikäisistä olimme ja emme olleet silloin kiinnostuneita.

Kymmenen vuoden ikäero suomalaisten heteroparien välillä ei edelleenkään ole yleistä.

Vierailija
214/886 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kun minua harmittaa, että hyvät miehet ja hyvät naiset eivät vain kohtaa!

Tässäkin tämä Seppo on katseenkestävä kaveri, elämä kunnossa ja toivoo lapsia. Vastaavia naisia on, mutta missä he piileskelevät?

Vapaa-aikana enimmäkseen vaan kotona. Saatan käydä kävelylenkillä, mutta en ole kiinnostunut boulderoinnista tai mistään erityisen tavoitteellisesta harrastamisesta. Vapaa-aikana tykkään rentoutua.

Vierailija
215/886 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 43 ja nuorin lapsista on 14. Sanoisin että Seppo on vähän myöhään liikkeellä.

Vierailija
216/886 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ja miehelläni on ikäeroa 12 vuotta.

Mies tuli isäksi 40 ja 50 vuotiaana.

Nuorin poikamme on nyt 11 v ja isä on 60 vuotias. Poika ei tiedä yhtään koulussa jolla olisi noin vanha isä, isoisä kylläkin.

Joten olemme harvinaisuus.

Epäsuosittu mielipide mutta minusta on vähän väärin tehdä lapsia vanhana, siis sen lapsen näkökulmasta. Itse päätin jo aikoja sitten että jos en 30 ikävuoteen mennessä saa lapsia, jättäydyn lapsettomaksi. En halua olla vanha äiti. Mua säälitti jo lapsena kaverini, joilla oli vanhat vanhemmat. En haluaisi omalle lapselleni sellaista. Mitä enemmän ikää on, sitä rajallisempaa on jaksaminen, mutta tietysti siinä on sekin, että erilaiset riskit kasvavat ja synnytyksestä palautuminen vaikeutuu.

Tutkimus ainakin osoittaa, että vanhempana saadut lapset pärjäävät paremmin. Varmaan liittyy vanhempien taloudelliseen vakauteen ja tunne-elämän kypsyyteen.

Vierailija
217/886 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Minusta Sepolle realistinen olisi +30v tavallisen näköinen yh, joka vielä haluaa nopeasti lisää lapsia, ennen kuin ikä tulee vastaan.

Tuollaisen Seppo saisi sormia napsauttamalla. 30+ naisissa on lapsettomia melkein puolet. Sepolle täysin realistinen on 30+ lapseton ja hyvännäköinen. Te naiset jostain syystä aina pakotatte miehille vähiten kiinnostavaa vaihtoehtoa.

Nyt on taas autistista puhetta "pakotatte miehille". Ei kai meillä ketjun naisilla ole mitään määräysvaltaa sen paremmin Seppoon kuin muihin naisiin :-DDD

Vierailija
218/886 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seppo kertoo videolla että ei ole edes etsinyt kumppania mistään, ei käy baareissa eikä käytä deittipalveluita. Sanoisin että hän voi syyttää tilanteestaan vain itseään. Jos ihminen ei ole huippuhyvännäköinen, on epätodennäköistä, että vastakkaisen sukupuolen edustajat ottavat kontaktia romanttisessa mielessä arjen tilanteissa. Toki voi just jossain harrastuksissa kohdata kumppanin, mutta huomattavasti suurempi todennäköisyys on, jos ottaa itseään niskasta kiinni ja menee sinne Tinderiin. Sielläkin tosin kannattaa muistaa realismi, eli ei mitään kymmenen vuotta nuorempia kaunottaria lähde metsästämään.

Minusta Sepolla on todella hyvät saumat 10 vuotta nuorempaan, hyvännäköiseen naiseen, jos nyt ei ihan kaunottareen. 30+ naisille ei ihan hirveästi ole enää tarjolla oman ikäisiä, lapsettomia, lapsista tykkääviä ja hyvissä töissä olevia, kivannäköisiä ja hyväkuntoisia miehiä, siis seppoja. Tuo 10v ikäero ei todellakaan ole samanlainen kynnyskysymys 30v kuin 20v naisilla.

Edelleen: me naiset olemme olleet 30-vuotiaita (veikkaan, että suurin osa tämänkin ketjun naisista on jo ylittänyt tuon iän), ja me tiedämme parhaiten itse, minkä ikäisistä olimme ja emme olleet silloin kiinnostuneita.

Kymmenen vuoden ikäero suomalaisten heteroparien välillä ei edelleenkään ole yleistä.

Itse olen kohta 30 ja kyllähän välillä tuollaiset huomattavasti itseäni vanhemmat, Sepon tyyliset miehet tulevat pokaamaan. Ei voisi kyllä vähempää kiinnostaa. Lähinnä säälittää, kun mies oikeasti kuvittelee että olisi mahdollisuuksia.

Vierailija
219/886 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset viehättyvät usein itseään vanhemmista miehistä. Naiset pitävät vanhempia miehiä isähahmoina, turvaa tuovina, taloudellista tukea antavina...

Tästä on ihan tutkimuksia.

Miksi se ei näy arkielämässä?

Toki on joitakin poikkeuksia mutta jos menet Prismaan , ei siellä näy selvästi isojen ikäerojen pariskuntia kuin harvoin.

Ei kukaan 50+ mies halua samanikäistä naista. On pakko saada nuorempi keinolla millä hyvänsä.

Normaali 50+ saa ihan helposti fiksun, nuoren ja kauniin naisen esim. jostain Aasian maasta. Tulee paljon paremman näköisiä jälkeläisisäkin.

Ei fiksut naiset edes Aasiassa lähde 50+ miesten matkaan, ne lähtee joilla ei ole vaihtoehtoa. Tämä on sydäntäsärkevän surullista. 50+ sepothan ottaa tietenkin kaiken irti mitä lähtee. Ja suomalainen mies kyllä kylvää niitä rumia geenejään - jos siitä lasten ulkonöästä nyt täytyy puhua. Aina kun miehet haukkuu suominaisen ulkonäköä, tulee todellinen älykapasiteetti ilmi: kappas kun nämä miehet ovat itsekin 100% sitä rumaa perimää.

Vierailija
220/886 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koskaan ei ole mies liian vanha isäksi. Minulla ikää pian 60v ja meillä on kolme alle kouluikäistä lasta. Tässä iässä voi ottaa jo löysemmin, joten lapsillekin on aivan eri tavalla aikaa kuin nuorempana.

Minullakin on ikää pian 60 ja tuollainen elämä olisi ihan hirveää. Tässä iässä en todellakaan halua Puuhamaa-elämää vaan tehdä töitä, olla luottamustehtävissä, opiskella työn ohessa, matkustella ja harrastaa. Elämä on juuri nyt helppoa ja mukavaa, taloudellisesti siinä määrin turvattua, että ei tarvitse miettiä, onko varaa matkustaa jonnekin tai harrastaa jotakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän