Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sinua on ahdisteltu?

Vierailija
26.04.2023 |

Kysymys otsikossa! Uskalsitko tehdä asialle mitään?

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viitasaaren terveyskeskuksessa lääkäri vastaanottotilanteessa.

Julkaisen henkilön nimen ja yksityiskohtaisen selostuksen tilanteesta kuolinvuoteeltani.

Kaiken varalta olen myös kirjoittanut kaiken paperille ja arkistoinut.

Vierailija
2/64 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Nostin asian esiin ja nyt minulla on maine ihmisenä, johon ei saa koskea, etten pahastuisi. Lisäksi ilmeisesti olen ymmärtämätön, koska en sallinut avustajana toimiessani asiakkaan kähmintää. Kyllähän se, että hän oli pyörätuolissa, olisi oikeuttanut naisavustajien kähmimiseen. Pläh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua ole ahdisteltu, paitsi joku känniääliö on toki joskus puristanut takapuolesta baarissa.

Vierailija
4/64 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On usein ja paljon.

Yöelämässä, työtilanteissa asiakaspalvelussa, harrastuksissa, ihan bussissakin kähmitty.

Olen kolmekymppinen nainen ja lähentelyt omanikäisten ja vanhojen miesten taholta alkoivat jo yläasteella.

Kerran on tultu väkisin perässäni asuntooni, kerran työnnetty käsi nogozonelle kun olin kumartunut s-marketissa nostamaan pudonnutta ostostani.

Lappeenrannassa, pieni paikka mutta mahdoton saada julkisessa tilassa naisena olla rauhassa.

Vierailija
5/64 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo "uskalsitko tehdä asialle jotain" kysymys on siitä hankala, että osa ahdistelijoista saattaa ottaa takaa naisen kaulasta otteen, baarissa jossa on musiikki kovalla. Silloin on naisen hankala mitenkään välttää tilannetta tai poistaa sitä tyyppiä. Jos aiemmin portsarit eivät auttaneet ja ei kiinnosta, tuskin silläkään kertaa. Ainoa keino on pysyä poissa tilanteista joissa joku luulee, että voi tulla jonkun niskaan humalassa tai ei käännä selkää kenellekään. 

Vierailija
6/64 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle yritetään joka päivä tuputtaa woke-ideologiaa. Koen sen ahdisteluksi. 

Vierailija
7/64 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule, 60 luvulla nuoruutta eläneenä se oli sääntö, ei osannut muuta olettaakkaan. Meni kuin vesi hanhen selästä, ei siihen takerrettu.

Vierailija
8/64 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On useasti, olen ammatiltani lvi-asentaja. Useampi naishenkilö niin työpaikalla kuin yksityiset asiakkaat myös. Terv. M-32

Vierailija
9/64 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana kaikenlaista häirintää. Autot lähteneet seuraamaan. Tai häiriköt seuranneet, kun olen kävellyt kotiin. Monta kertaa olen juossut kotiin.

Vierailija
10/64 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle yritetään joka päivä tuputtaa woke-ideologiaa. Koen sen ahdisteluksi. 

Olet kyllä kokenut kovia, etenkin verrattuna naisiin joita on ahdisteltu. Siis voi reppanaa.

Vierailija
11/64 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä on tuijotettu ja seisoteltu, kadulla ja rannalla tultu eteen r*nkkaamaan, on käyty perseeseen kiinni, festareilla väentungoksessa liimaannuttu selkään, lähetelty törkeitä viestejä, lähdetty juoksemaan perään. Dickpicejä en ole saanut, on kyllä ehdotettu josko sellaisen haluaisin.

Vierailija
12/64 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töissä on tuijotettu ja seisoteltu, kadulla ja rannalla tultu eteen r*nkkaamaan, on käyty perseeseen kiinni, festareilla väentungoksessa liimaannuttu selkään, lähetelty törkeitä viestejä, lähdetty juoksemaan perään. Dickpicejä en ole saanut, on kyllä ehdotettu josko sellaisen haluaisin.

Just tämä. Se tapahtuu todella nopeasti. Kaikkiin paikkoihin ei kannata mennä jossa sitä esiintyy tai on alkoholeissa olevia, jos haluaa varmistaa turvallisuuden itselleen. Muuten ei takaa nyl*yttävistä pääse eroon. Varokaa selkämystä, sinne ne pyrkii. 

Vierailija
13/64 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimiston ladyt päätti kerran keskenään tulla vuorotellen istahtamaan pöydänkulmalle muka kysyäkseen jostakin paperista jotain.

Jouduin hankalaan välikäteen kun olisin toivonut naiskolleegoilta hiukan tasapuolisempaa kohtelua toimiston muita miehiä ajatellen.

Etätöihin piiloon häpeämään pariksi päiväksi.

Ei kummoisesti auttanut. Keksivät teamsin.

Keskustelin työterveyshoitajan kanssa asiasta.

Hän nousi tuolista ja - istahti työpöytänsä kulmalle. Silitti vasenta polveaan. "Ehdotan esihenkilöllesi siirtoasi sellaiseen tilaan, jossa on vain naisia": hän tuumasi.

Ahdistus työpäivästä katosi saman tien.

Vierailija
14/64 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Joku creepy ukko katto mua metrossa. Sanoin et lopeta heti senkin misogyyninen sovinistisika ja mee tuijottaa vaik metsään puita. Tyyppi otti hörpyn ja röyhtäs mua kohden. Thats a rape! Mä vaan hei sanon, mut thats a rape!

Vierailija
15/64 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkaruokalan jonossa aina yks isotissinen mamma tunkee ryntäitään mun selkään.

Vierailija
16/64 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku homo tarttui reiteen ja ehdotteli että miten ois

Vierailija
17/64 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikkaruokalan jonossa aina yks isotissinen mamma tunkee ryntäitään mun selkään.

Luotiliivit auttanee. Puhua semmoiselle ei kannata. Mitä suuremmat kupit sitä möreämpi ääni. Voi alkaa oikeasti jännittään.

Vierailija
18/64 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mulle kans yks homopostimies alko tissibaarissa ehdotteleen heille jatkoille. En lähtenny. Vaan hissillä kerroksen huoneeseen. Ei kiinnosta "poikain kesken".

Vierailija
19/64 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pandemian aikana moni nainen ei noudattanut turvaväliä ja tulivat melkein selkään kiinni seisomaan kaupan kassajonossa. Alkoi ahdistamaan ja tuli hyvin likainen olo.

Vierailija
20/64 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetetty kikkelikuvia ja r*iskattu. Neuvontapuhelimen juristi kuitenkin neuvoi olemaan nostamatta rikosilmoitusta, koska kyseessä on merkittävässä yhteiskunnallisessa asemassa oleva henkilö, ja koska hänen uransa menisi oikeudenkäynnistä pilalle.