Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut eivät välitä ulkonäöstään ollenkaan? Eivätkö he ymmärrä, miten paljon se huonontaa heidän elämäänsä?..

Vierailija
26.04.2023 |

Usein samat ihmiset, jotka eivät millään tavalla huolehdi ulkoisesta olemuksestaan ovat samalla myös niitä joita potkitaan päähän, syrjitään työelämässä yms yms. He myöskin kärsivät tästä ja valittavat tästä. Eivätkö he näe yhteyttä näiden asioiden välillä, vai miksi he eivät esim. hanki kunnon vaatteita?.. ulkonäön vaikutusta asemaan yhteiskunnassamme ei kyllä voida kieltää. Onhan se varmaan väärin, mutta eikö helpompi elämä olisi mukavampi?..

Kommentit (380)

Vierailija
61/380 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko, mistä niitä siistejä jakkupukuja jne. saa hankittua alle kympillä (ei kirpparilta ei löydy)? Sen verran minulla olisi ylimääräistä laittaa vaatteisiin. 

Aapee haluaa naisten menevän töihin, jotta voivat ottaa työmaa projektin nimeltään mies.

Vierailija
62/380 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko, mistä niitä siistejä jakkupukuja jne. saa hankittua alle kympillä (ei kirpparilta ei löydy)? Sen verran minulla olisi ylimääräistä laittaa vaatteisiin. 

Aapee haluaa naisten menevän töihin, jotta voivat ottaa työmaa projektin nimeltään mies.

Minä olen jo töissä, joten se puoli on kunnossa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/380 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellinen raivo-incel tämä ap. Hirveä huuto asiasta, joka ei liity hänen elämäänsä mitenkään :D

Ei ole huutoa, vain kysymys. En edes kiroile kuten valtaosa täällä!

Vierailija
64/380 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin enemmän huolissani liikalihavuudesta ja sen tuomista ongelmista. Julkisesti jos puhuu niin lynkataan ja heti mainostetaan kehopositiivisuutta. Lähinnä tuota ulkonäkoasiaa jos pohtii niin monesti se on pinnallista puolta, mutta liikalihavuus taas tuo esiin terveydelliset syyt. Kehopositiivisuus pitäisi olla sitä, että ketään ei haukuta, mutta terveydellisistä asioista pitäisi pystyä puhumaan esim. lääkärillä. 

Hienoa, jos olet ylipainoinen ja sinulla ei ole mitään ongelmia kropan suhteen, mutta sitten kun mittarissa on pian 50-vuotta niin aika karua menoa itselläni on. Voin laittaa itseni nätiksi, mutta kroppa hajalla ja kyllä se masentaa. Onneksi olen saanut apua ja ehkä joskus voin herätä kivuttomaan aamuun. Itselläni on ylipainoa noin 15 kg, mutta se riittää saamaan kropan hälytystilaan. 

Itse olen vahvaluontoinen ja osaan pitää puoleni ja koskaan ei ole aikuisiällä syrjitty, koska lapsena sain sitä kokea ja enää en rupea kenenkään poljettavaksi. 

Meikit ja vaatteet ovat hyvä lisä, mutta ihmisen hyvä itsetunto lähtee siitä, että on tyytyväinen itseensä ja on itsevarma.  Elämänasenne vaikuttaa ja se ettei ole negatiivinen. Itselläni on sisaruksia, jotka valittavat koko ajan itsestään ja kuka sitä jaksaa kuunnella?. 

Vierailija
65/380 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaaha, ja ahaa ja okei.

Sulla varmaan irtoripset, ankkahuulet, hiuspidennykset ja tekopeffa, ja oot vielä luonnonkauniskin 😂

Eihän se ulkonäöstään huolehtiminen tuota tarkoita vaan sitä, että on siistit, puhtaat hyvin istuvat vaatteet, huolehditaan henkilökohtaisesta hygieniasta, hiukset puhtaat ja siististi harjatut, jos meikkiä niin kevyt meikki on yleensä parempi kuin yliöveri meikki.

Vierailija
66/380 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellinen raivo-incel tämä ap. Hirveä huuto asiasta, joka ei liity hänen elämäänsä mitenkään :D

Ei ole huutoa, vain kysymys. En edes kiroile kuten valtaosa täällä!

Todellakin on huutoa. Vai onko ! mielestäsi kysymysmerkki? :D

Vierailija
67/380 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja enhän minä vaatinut ketään pukeutumaan paremmin, ihmettelin vain että jos siitä kärsii että ei huolehdi ulkonäöstään, niin miksi ei muuta sitä asiaa. Siis jos joutuu sen takia syrjinnän kohteeksi.

Ihme koulukiusaajamentaliteetti. "Jos sua syrjitään jonkun asian takia niin miksi et vaan muuta sitä asiaa itsessäsi?" Ja kun näitä juttuja laukoo juurikin ne keiden mielestä kaikkien naisten pitäisi pukeutua kuin muotilehtien sivuilla, tai muuten on ryysyissä.

Vierailija
68/380 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään laittautua. Olen kasvanut ympäristössä, jossa laittautuminen leimattiin turhaksi ja typeräksi hommaksi. Silti minulla oli jokin bitti vinossa ja tykkäsin meikata ja laittaa nättejä vaatteita. Teen tämän omaksi ilokseni, hiljaa ja sangen vaatimattomalla tavalla. Ei ole hiuslisäkkeitä, lisäripsiä eikä täyteaineita. 

Miksi he, jotka eivät laittaudu, tavallaan saavat suurempaan ääneen moittia meitä turhamaisia siskoja? Tätä olen aina hiljaa itsekseni miettinyt. En tuputa meikkejäni kenellekään, saan siitä iloa, mutta mistä se paheksunta johtuu? Jotkut meikkaamattomat ystävät saattavat suureen ääneen taivastella, että heillä ei ainakaan ole aikaa joutavaan meikkaamiseen ja onpa tyhmää hommaa. 

Kysyn ihan uteliaisuudesta siis, mistä se kovaääninen haukkuminen johtuu? Ihan kuin laittautuminen olisi kauhea synti tai jotain, vaikka ilmapiiri ei ole enää edes kovin uskonnollinen Suomessa. 

Minulle on ihan sama, laittautuuko toinen ihminen, kunhan nyt suihkussa käy eikä haise pahalle. Ajattelen, että se on jokaisen oma valinta. 

Vierailija
69/380 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😆 Häh??? Mistä tämä tuli??

Vierailija
70/380 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli elämänvaihe, jossa en kerta kaikkiaan jaksanut panostaa ulkonäköön. Tein kahta työtä ja opiskelin samalla, taustalla oli tuore ero. Lihoin ja rumennuin, kun en vain jaksanut välittää ulkonäöstä tuon kaiken keskellä.

Vierailija
71/380 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten haluat naisista? Jätä hyypiö naiset rauhaan!

Vierailija
72/380 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö kun mulla on kulahtaneet vaatteet ja nolla kampaajakäyntiä koska olen psyykkisesti sairas! Enemmän kuin jotain meikkiä tai merkkivaatteita haluaisin olla tavallinen äiti ihanalle lapselleni ja joku päivä käydä vaikka osa-aikatyössä. Tosin en kyllä silloinkaan maalaisi naamaani sirkuspelleksi. 

Vierailija
73/380 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten haluat naisista? Jätä hyypiö naiset rauhaan!

Otapa päivälääkkeet ja lopeta tuo sekoilun. En ole puhunut mitään naisista. 

Vierailija
74/380 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaaha, ja ahaa ja okei.

Sulla varmaan irtoripset, ankkahuulet, hiuspidennykset ja tekopeffa, ja oot vielä luonnonkauniskin 😂

Eihän se ulkonäöstään huolehtiminen tuota tarkoita vaan sitä, että on siistit, puhtaat hyvin istuvat vaatteet, huolehditaan henkilökohtaisesta hygieniasta, hiukset puhtaat ja siististi harjatut, jos meikkiä niin kevyt meikki on yleensä parempi kuin yliöveri meikki.

Siivojan työhön riittää helposti pestävät halvat vaatteet ja puhdas olemus.

Vierailija
75/380 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja enhän minä vaatinut ketään pukeutumaan paremmin, ihmettelin vain että jos siitä kärsii että ei huolehdi ulkonäöstään, niin miksi ei muuta sitä asiaa. Siis jos joutuu sen takia syrjinnän kohteeksi.

Ihme koulukiusaajamentaliteetti. "Jos sua syrjitään jonkun asian takia niin miksi et vaan muuta sitä asiaa itsessäsi?" Ja kun näitä juttuja laukoo juurikin ne keiden mielestä kaikkien naisten pitäisi pukeutua kuin muotilehtien sivuilla, tai muuten on ryysyissä.

Ei se ole mitään kiusaamista, että kysyy asiaa jonka haluaa ymmärtää. Minä olen aina ollut koulukiusattujen puolella, ja ajanut kaikkien kiusattujen ja syrjittyjen asiaa paljon rohkeammin kuin kukaan muu jonka tiedän!

Vierailija
76/380 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole mitään kiusaamista, että kysyy asiaa jonka haluaa ymmärtää. Minä olen aina ollut koulukiusattujen puolella, ja ajanut kaikkien kiusattujen ja syrjittyjen asiaa paljon rohkeammin kuin kukaan muu jonka tiedän!

Vastaa. Miksi fyysisesti raskasta työtä tekevän täytyisi näyttää mallilta?

Vierailija
77/380 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jatkan vielä viestiin 73: ihan kuin juuri laittamattomuus olisi jokin hyve, josta saa täällä Suomessa lisäpisteitä, että on hyvä ihminen kun ei ole tyhmä ja turhamainen. 

Minusta laittamattomat ihmiset voisivat hyväksyä myös ne, jotka tykkäävät meikata ja pukeutua nätteihin vaatteihin. Sitä ei tarvitse suureen ääneen haukkua ja taivastella, kiitos. 

Vierailija
78/380 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaaha, ja ahaa ja okei.

Siivojan työhön riittää helposti pestävät halvat vaatteet ja puhdas olemus.

No hyvä jos olet onnellinen näin! Sitten koko ketju ei edes koske sinua!

Vierailija
79/380 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulukiusaaja sinä olet. Jos olisit kiusattujen puolella, et syyttäisi heitä siitä, että heitä kiusataan. Nythän sinä heti aloituksessa sanoit, että kiusattujen päähän potkiminen on seurausta siitä, etteivät huolehdi ulkonäöstään. Eli olen m'lkku, joka potkii ihmisiä päähän siksi, etteivät vastaa sinun määrittelemiäsi kauneuskriteerejä! 

Vierailija
80/380 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaa. Miksi fyysisesti raskasta työtä tekevän täytyisi näyttää mallilta?

Lue ketju äläkä tahallaan ymmärrä väärin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan