Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut eivät välitä ulkonäöstään ollenkaan? Eivätkö he ymmärrä, miten paljon se huonontaa heidän elämäänsä?..

Vierailija
26.04.2023 |

Usein samat ihmiset, jotka eivät millään tavalla huolehdi ulkoisesta olemuksestaan ovat samalla myös niitä joita potkitaan päähän, syrjitään työelämässä yms yms. He myöskin kärsivät tästä ja valittavat tästä. Eivätkö he näe yhteyttä näiden asioiden välillä, vai miksi he eivät esim. hanki kunnon vaatteita?.. ulkonäön vaikutusta asemaan yhteiskunnassamme ei kyllä voida kieltää. Onhan se varmaan väärin, mutta eikö helpompi elämä olisi mukavampi?..

Kommentit (380)

Vierailija
21/380 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan omakohtaisin perustein kysyn, miten määrittelet "kunnon vaatteet".

Voi vaikka vähän selailla muotilehtiä kaupan lehtiosastolla...

Jätkä on niin bottom

Vierailija
22/380 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan on hygienia kunnossa, eli käy suihkussa, on puhtaat ja ehjät vaatteet, eikä ainakaan ihan järkyttävää määrää ylipainoa tai alipainoa, niin sen pitäisi riittää että näyttää tavalliselta. Mielestäni mitkään meikit tai merkkivaatteet ole kenellekään pakollisia, eikä niillä mitään saavuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/380 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja enhän minä vaatinut ketään pukeutumaan paremmin, ihmettelin vain että jos siitä kärsii että ei huolehdi ulkonäöstään, niin miksi ei muuta sitä asiaa. Siis jos joutuu sen takia syrjinnän kohteeksi.

Vierailija
24/380 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen ap:n loukkaavia sanoja vähäosaisia kohtaan. Jos on esim. ollut työtön monta vuotta, ei hakemuksista huolimatta ole saanut töitä. Jos hän työttömyyskorvauksella maksaa vuokran, sähköt ja ruoan, niin jääkö rahaa enää vaatteisiin, parturille ym. ulkoiseen hapatukseen? On aina helppo sanoa toisille, että miltä pitää näyttää ja olla ym.? Varsinkin, kun ei itse ap ole asiaa ehkä kohdannut tai sitten tämä oli pelkkä provo?

Olen varmasti itse paljon huono-osaisempi ihminen kuin sinä, mutta luultavasti myös kiltimpi ja henkilöön katsomattomampi. Haluan kertoa muillekin siitä mikä muutti oman elämäni paljon paremmaksi.

Jos on huono osainen, niin ensimmäinen askel parempaan on, että ei enää NÄYTÄ huono-osaiselta. Vaatteita nyt on joka tapauksessa pakko ostaa niin sama edes ostaa hyvännäköisiä! Kirppareilta löytyy kun jaksaa vähän etsiä. :)

Tavallaan ymmärrän, mitä haluat sanoa. Ulkonäön kuntoon pistäminen vaatii kuitenkin itsensä näkemistä toisten silmin ja sen seuraamista. Ei se ihan helppoa ole itseään muuttaa.

Toki kannattaa olla puhdas ja ehjissä vaatteissa.

Vierailija
25/380 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunhan on hygienia kunnossa, eli käy suihkussa, on puhtaat ja ehjät vaatteet, eikä ainakaan ihan järkyttävää määrää ylipainoa tai alipainoa, niin sen pitäisi riittää että näyttää tavalliselta. Mielestäni mitkään meikit tai merkkivaatteet ole kenellekään pakollisia, eikä niillä mitään saavuta.

Siis kyllä todellakin saavuttaa! Et kyllä voi verrata jotain verkkaritakkia ja vaikka tyylikästä jakkupukua.

Vierailija
26/380 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja enhän minä vaatinut ketään pukeutumaan paremmin, ihmettelin vain että jos siitä kärsii että ei huolehdi ulkonäöstään, niin miksi ei muuta sitä asiaa. Siis jos joutuu sen takia syrjinnän kohteeksi.

Edelleen. Suomessa työnhaku perustuu tuleeko työnhakijasta pomolle uusi kaveri. Kannustan kynnelle kykeneviä suuntaamaan katseensa ulkomaille.

Vierailija
27/380 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ole työnhakuun ulkonäöstä huolehtimista tarvinnut. Aina olen saanut töitä ihan tällaisena kuin olen. Toki hygienia on kunnossa ja puhtaat vaateet päällä, mutta hiukset ovat täysin luonnon tilassa ja meikkiä en käytä ikinä enkä ole nyppinyt kulmia tms. Kasvot pesen vedellä. 

Hyvä juttu sinulle, olet varmaan luonnonkaunis! Mutta kyllä ulkonäöstä huolehtimattomia ihmisiä meidän yhteiskunnassa silti sorsitaan.

En todellakaan ole :D Ihan tavallinen harmaavarpunen maantienvärisine hiuksineni ja haaleine kulmineni. En toki tee työtä, jossa ulkonäöllä olisi merkitystä ja tiedostan, edustustehtävissä ei tällä tyylillä ehkä pärjäisi. 

Vierailija
28/380 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos kuka ikinä on tyytyväinen ja onnellinen tilaansa siinä sellaisena kuin se on, niin en minä sitä ihmettele... mutta että jos on homssuisen olemuksensa takia joutunut huonoon asemaan ja silti pitää ulkomuotonsa sellaisena, niin sitä ihmettelen!

Vierailija
29/380 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun elämä on paljon kivempaa ja antoisampaa nimen omaan nyt, kun en enää välitä ulkonäöstä. Muutama vuosi sitten piti olla vaatteet viimeisen päälle, aina tukka värjätty ja meikkiä, vaikka menisi vain kauppaan. Täyteaineitakin jopa harkitsin. Nyt olen tarkoituksella jättänyt kaiken laittautumisen, huolehdin vain puhtaudesta, siitä että hiukset on harjatut ja vaatteet perussiistit ja mukavat. En enää värjää hiuksia enkä meikkaa kuin juhliin. Tosi vapauttavaa, ja olen alkanut kiinnostua enemmän omaa hyvinvointia lisäävistä asioista, kuten ulkoilusta ja retkeilystä. Kropasta kyllä huolehdin syömällä hyvin ja liikkumalla, mutten ulkonäön vaan hyvän olon vuoksi.

Vierailija
30/380 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan omakohtaisin perustein kysyn, miten määrittelet "kunnon vaatteet".

Voi vaikka vähän selailla muotilehtiä kaupan lehtiosastolla...

Tarkoitat kunnon vaatteilla siis muodikkaita vaatteita?

Vierailija
31/380 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kiinnostavaa, kuinka tärkeää tietoa!

No onhan onnellisuus tärkeää. Moni on menettänyt lapsensakin lastensuojelulle vain siksi, että näyttää homssuiselta.

Onko? Jokaisella on oikeus näyttää siltä, miltä näyttää. On sivistymätöntä alkaa jakaa neuvoja pukeutumisesta/ulkonäöstä/ihan mistä tahansa yksityisyyteen kuuluvasta.

Vierailija
32/380 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Likaisuus, haiseminen, puhtaus ei paljon maksa.

Vierailija
33/380 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kyllä todellakin saavuttaa! Et kyllä voi verrata jotain verkkaritakkia ja vaikka tyylikästä jakkupukua.

Verkkatakilla olen tehnyt kohta 25-vuotisen työuran. Paljonko sinulla on työkokemusta tyylikkäässä jakkupuvussasi?

t. eri

Vierailija
34/380 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suominainen heittää pyyhkeen kehään oman ulkonäkönsä ja pukeutumisensa suhteen kun täyttää 40. Kamalaa katsottavaa.

Hmm, tämä tapahtui kun täytin 70. Muuta?

Vierailija
35/380 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Likaisuus, haiseminen, puhtaus ei paljon maksa.

Näistäkö olikin kysymys?

Vierailija
36/380 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verkkatakilla olen tehnyt kohta 25-vuotisen työuran. Paljonko sinulla on työkokemusta tyylikkäässä jakkupuvussasi?

t. eri

Sanoin jo että jos olet itse tyytyväinen tilanteeseesi, niin kysymykseni ei ole sinulle!

Vierailija
37/380 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulenpa, että tässä avauksessa tarkoitettiin naisten ulkonäköä.

Meillä päin on nähty ilta-aikaan hämärän oloinen farmarin ajelemassa töistä palaavien kulkureitillä ja baarien edustoilla. Sikäläiset naiset ihan tahallaan verhoaa itsensä. Miehet ei ymmärrä (taaskaan) naisten elämästä yhtikäs mitään.

Vierailija
38/380 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkäisin laittaa itteäni enemmänkin, jopa isokokoisena naisena mutta niinkin rasittava sairaus kuin masennus on pistänyt aivoni sellaiselle "asetukselle" kuin ihan sama/en ansaitse hyviä ja kauniita asioita. En siis kirjaimellisesti välitä itsestäni enää.

Siinä tarpeeksi ihmettelemistä joillekin 😂

Vierailija
39/380 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei enää eletä ysäriä, jolloin jakkupuvut olivat ylintä muotia ja kertoivat menestyksestä, Nyt kuka vain voi olla vaikka verkkareissa ja lippiksessä ja silti olla jotakin. Puhtaus riittää ja se, että ainakin yrittää pitää itsestään.

Vierailija
40/380 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä muutamia syitä, miksi olen täysin luomu:

1. On helvetin kallista ostaa kaikenmaailman pakkeleita ja väriaineita

2. Ympäristö ja keho kiittää, kun niitä ei kuormita turhilla kemikaaleilla

3. Iho pysyy paremmassa kunnossa, kun se saa hengittää vapaasti ilman pakkelikerrosta

4. Hiukset pysyvät paremmassa kunnossa, kun niitä ei käsittele jatkuvasti

5. Aikaa säästyy huomattavia määriä, kun ei vietä tunteja peilin edessä

6. Elämään löytyy syvällisempää sisältöä, kun kaikki aika ei mene sen miettimiseen miltä näyttää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi