Miksi jotkut eivät välitä ulkonäöstään ollenkaan? Eivätkö he ymmärrä, miten paljon se huonontaa heidän elämäänsä?..
Usein samat ihmiset, jotka eivät millään tavalla huolehdi ulkoisesta olemuksestaan ovat samalla myös niitä joita potkitaan päähän, syrjitään työelämässä yms yms. He myöskin kärsivät tästä ja valittavat tästä. Eivätkö he näe yhteyttä näiden asioiden välillä, vai miksi he eivät esim. hanki kunnon vaatteita?.. ulkonäön vaikutusta asemaan yhteiskunnassamme ei kyllä voida kieltää. Onhan se varmaan väärin, mutta eikö helpompi elämä olisi mukavampi?..
Kommentit (380)
En tiedä, ei mun työtäni ainakaan tehdä ulkonäöllä vaan osaamisella. Tuntuu että näitä keskusteluita käyvät ne alimman portaan työntekijät joilta ei vaadita mitään osaamista tai koulutusta. Sitten mouhutaan jostain ulkonäköjutuista.
Ei sillä, minä rakastan kauniita ja tyylikkäitä asioita. Rakastan meikata. Urheilen hyvän kunnon vuoksi josta seuraa hyvää oloa ja se näkyy myös ulkonäössä. Mutta ei tämä liity mitenkään siihen mitä teen työkseni tai olenko työssäni pätevä/uskottava. Jotenkin todella naiivia tällainen keskustelu. Noh, itsepä tulin av:lle, sitä saa mitä tilaa.
Kummallista, ei elämäni ole huonontunut. Päin vastoin, kun pääsin eläkkeelle, pääsin pähkäilemästä seuraavan työpäivän pukeutumista.
No minä ostaisin kyllä tyylikkäämpiä vaatteita ja kävisin hyvällä kampaajalla, ehkä myös kosmetologilla, jos olisi rahaa. Köyhänä mennään halpisvaatteilla ja marketti-hiusvärillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kiinnostavaa, kuinka tärkeää tietoa!
No onhan onnellisuus tärkeää. Moni on menettänyt lapsensakin lastensuojelulle vain siksi, että näyttää homssuiselta.
Onko? Jokaisella on oikeus näyttää siltä, miltä näyttää. On sivistymätöntä alkaa jakaa neuvoja pukeutumisesta/ulkonäöstä/ihan mistä tahansa yksityisyyteen kuuluvasta.
En jakanut neuvoja, vaan esitin kysymyksen.
Vastaus AP:lle: en jaksa. Olen niin kuormittunut muusta että jaksan panostaa ulkonäköön vain silloin tällöin. Useimmiten voimat eivät siihen riitä. Arjen ulkonäöstä huolehtimisen helpottajat maksavat rahaa jota sitäkin on vain silloin tällöin näin keikkatyöläisenä. Tärkeämpää on valitettavasti se että pääsee keikkaduuniin tai opiskelupaikalle paikalle kuin se että on viimeisen päälle laitettu. Jos panostaisin enemmän ulkonäköön olisi se huonoina aikoina pois jostain vitaalimmasta.
Tykkään näyttää hyvältä silloin kun siihen on mahdollisuus, mutta arki sairauksien ja vaihtelevien (silti pienten) tulojen keskellä menee usein selviytymiseen eikä ulkonäölle riitä enää energiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunhan on hygienia kunnossa, eli käy suihkussa, on puhtaat ja ehjät vaatteet, eikä ainakaan ihan järkyttävää määrää ylipainoa tai alipainoa, niin sen pitäisi riittää että näyttää tavalliselta. Mielestäni mitkään meikit tai merkkivaatteet ole kenellekään pakollisia, eikä niillä mitään saavuta.
Siis kyllä todellakin saavuttaa! Et kyllä voi verrata jotain verkkaritakkia ja vaikka tyylikästä jakkupukua.
Verkkatakilla olen tehnyt kohta 25-vuotisen työuran. Paljonko sinulla on työkokemusta tyylikkäässä jakkupuvussasi?
t. eri
Sanoin jo että jos olet itse tyytyväinen tilanteeseesi, niin kysymykseni ei ole sinulle!
Älä raivoa. Täällä saa keskustella ilman sinun lupaasikin.
Vierailija kirjoitti:
No minä ostaisin kyllä tyylikkäämpiä vaatteita ja kävisin hyvällä kampaajalla, ehkä myös kosmetologilla, jos olisi rahaa. Köyhänä mennään halpisvaatteilla ja marketti-hiusvärillä.
Ei hyvä ulkomuoto rahaa vaadi. Itse hoidan tukkaani luonnonväreillä ja öljyillä ja muilla luontaistuotteilla, ja ne ovat kaikkein halvimpia hiustenhoitoaineita.
Vierailija kirjoitti:
Jaaha, ja ahaa ja okei.
Sulla varmaan irtoripset, ankkahuulet, hiuspidennykset ja tekopeffa, ja oot vielä luonnonkauniskin 😂
Tämä, luonnonkaunis voi olla ilman meikkiäkin. Pitää ihosta vaan enemmän huolta, kaikilla ei ole varaa luksustuotteisiin. 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunhan on hygienia kunnossa, eli käy suihkussa, on puhtaat ja ehjät vaatteet, eikä ainakaan ihan järkyttävää määrää ylipainoa tai alipainoa, niin sen pitäisi riittää että näyttää tavalliselta. Mielestäni mitkään meikit tai merkkivaatteet ole kenellekään pakollisia, eikä niillä mitään saavuta.
Siis kyllä todellakin saavuttaa! Et kyllä voi verrata jotain verkkaritakkia ja vaikka tyylikästä jakkupukua.
Verkkatakilla olen tehnyt kohta 25-vuotisen työuran. Paljonko sinulla on työkokemusta tyylikkäässä jakkupuvussasi?
t. eri
Sanoin jo että jos olet itse tyytyväinen tilanteeseesi, niin kysymykseni ei ole sinulle!
😆 Raivoa?... En edes sanonut mitään rumaa sanaa, vastasin vain sinulle!
Käyn välillä tekemässä siivouskeikkoja. Saavun paikalle siistinä käytännöllisissä vaatteissa. Mistä lähtien kämppiä on alettu siivoamaan prässätyissä puvuissa? Sitä minäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaaha, ja ahaa ja okei.
Sulla varmaan irtoripset, ankkahuulet, hiuspidennykset ja tekopeffa, ja oot vielä luonnonkauniskin 😂Tämä, luonnonkaunis voi olla ilman meikkiäkin. Pitää ihosta vaan enemmän huolta, kaikilla ei ole varaa luksustuotteisiin. 😅
En puhunut meikistä mitään!
Pidän huolta ulkonäöstäni, mutta eri tavalla, koska minulla on erilainen maku. En halua näyttää samalta kuin "kaikki muut". Omasta mielestäni näytän hyvältä, tiedän että ehkä joidenkin muiden mielestä en, vaan näytän heistä epäsiistiltä tms. Se ei haittaa etteivät kaikki pidä erilaisesta tyylistä, mutta se ei oikeuta esim työpaikkakiusaamiseen, syrjintään tai pahan puhumiseen. "Olisit kiltisti sosiaalisten normien mukaan niin kaikki olisi kivempia sulle" on kiristystä johon en koskaan tule taipumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. eri
😆 Raivoa?... En edes sanonut mitään rumaa sanaa, vastasin vain sinulle!
Lopeta huutaminen. Se on paitsi lapsellista myös turhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kiinnostavaa, kuinka tärkeää tietoa!
No onhan onnellisuus tärkeää. Moni on menettänyt lapsensakin lastensuojelulle vain siksi, että näyttää homssuiselta.
Onko? Jokaisella on oikeus näyttää siltä, miltä näyttää. On sivistymätöntä alkaa jakaa neuvoja pukeutumisesta/ulkonäöstä/ihan mistä tahansa yksityisyyteen kuuluvasta.
En jakanut neuvoja, vaan esitin kysymyksen.
Ja sait vastauksia. Muuta?
Ihmettelen samaa! Miksi suurimmaksi osaksi miehillä on verkarit/kotivaatteet kaikissa paikoissa, miksi ihonhoito on heille tuntematon sana ja miksi itsensä pitäminen edes hoikkana on vaikeaa?
Vierailija kirjoitti:
Käyn välillä tekemässä siivouskeikkoja. Saavun paikalle siistinä käytännöllisissä vaatteissa. Mistä lähtien kämppiä on alettu siivoamaan prässätyissä puvuissa? Sitä minäkin.
Elämä on muutakin kuin työntekoa! Mutta toki jos olet tyytyväinen tilanteeseesi ja elämääsi, niin edelleen... sinun toimintaasi en ihmettele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä on muutakin kuin työntekoa! Mutta toki jos olet tyytyväinen tilanteeseesi ja elämääsi, niin edelleen... sinun toimintaasi en ihmettele.
Puhutko nyt seuranhausta? Katsos kun mä en kaipaa mieslapsen nimistä huollettavaa.
Kerrotko, mistä niitä siistejä jakkupukuja jne. saa hankittua alle kympillä (ei kirpparilta ei löydy)? Sen verran minulla olisi ylimääräistä laittaa vaatteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Minä tykkäisin laittaa itteäni enemmänkin, jopa isokokoisena naisena mutta niinkin rasittava sairaus kuin masennus on pistänyt aivoni sellaiselle "asetukselle" kuin ihan sama/en ansaitse hyviä ja kauniita asioita. En siis kirjaimellisesti välitä itsestäni enää.
Siinä tarpeeksi ihmettelemistä joillekin 😂
Okei... No mun elämäni kyllä helpottui paljon kun pistin tämän asian kuntoon ja masennuskin väheni. Tästä hyötyvät myös lapseni. Eli suosittelen siksi kyllä muillekin samassa tilanteessa oleville.
Likaisuus, haiseminen ja puhtaus? Outo luettelo.