Miksi jotkut eivät välitä ulkonäöstään ollenkaan? Eivätkö he ymmärrä, miten paljon se huonontaa heidän elämäänsä?..
Usein samat ihmiset, jotka eivät millään tavalla huolehdi ulkoisesta olemuksestaan ovat samalla myös niitä joita potkitaan päähän, syrjitään työelämässä yms yms. He myöskin kärsivät tästä ja valittavat tästä. Eivätkö he näe yhteyttä näiden asioiden välillä, vai miksi he eivät esim. hanki kunnon vaatteita?.. ulkonäön vaikutusta asemaan yhteiskunnassamme ei kyllä voida kieltää. Onhan se varmaan väärin, mutta eikö helpompi elämä olisi mukavampi?..
Kommentit (380)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuossa ap:n jutussa jotain perääkin. Jos kiusattu ihminen haluaa yrittää tehdä kaikkensa minimoidakseen kiusaamiselle alttiiksi joutumisen, niin kannattaa pukeutua ja laittautua mahdollisimman normaaliksi. Eihän se pahitteeksikaan ole. Mutta asia on eri jos tieten tahtoen haluaakin olla provosoiva pukeutumisellaan.
Tietenkään ulkonäön ei pitäisi eikä saisi vaikuttaa mihinkään. Mutta totuus on valitettavasti toinen.Työpaikalla voidaan kiusata just Sokokselta tullutta stailattua työntekijää. Josko vain lakataan valehtelemasta kiusaamiseen johtavia taustatekijöitä?
On silti aina hyvä tiedostaa, miten asiat useimmiten menevät. Vaikka poikkeuksiakin on. Totuus tekee vapaaksi. Ja antaa ymmärrystä miten voi parantaa tilannettaan. Sitähän me kaikki halutaan.
V!ttu mitä paskaa
Ei ole paskaa tästä on paljon tutkimustakin ja kyllä tämän jokainen itse tietää ja tajuaa jos tässä maailmassa elää.
Ihan itsekö teit nuo tutkimukset? :D Täällä oikeassa maailmassa kiusaamista tapahtuu erittäin paljon myös kauniille ja huolitelluille ihmisille. Sanoisin, että enemmän kuin minunkaltaisilleni harmaavarpusille, joita kukaan ei oikeastaan edes huomaa. Kauneus herättää kateutta ja saa siksi heikon itsetunnon omaavat kiusaajat hereille. Erityisen paha paikka kiusaajille on, jos ihminen on sekä kaunis että menestynyt. Silloin saa varmuudella saavikaupalla paskaa niskaansa.
En kyllä voi allekirjoittaa. Valitettavan usein synnynnäinen hyvä ulkonäkö aiheuttaa ihmisissä itsevarmuutta joka menee ylimielisyyteen ja kiusaamiseen asti. Jos itse on ollut ensin kiusattu ja kärsinyt siitä, ja sitten pistää asian paremmalle tolalle, niin ei luultavasti halua kiusata toisia kun tietää miten ikävältä se tuntuu, vaan paremminkin haluaa auttaa heitä.
Tutkitusti kauniit ja älykkäät ihmiset ovat keskimääräistä ystävällisempiä. Rumat ja tyhmät ovat ilkeämpiä. Voit googlata ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Jos ap rassaa enemmän naamaansa kuin aivojaan, ovat hänellä kyllä arvot väärinpäin.
Jätä edes meidät muut rauhaan, ei tartte tyhmyyttäs mainostella. Ole nätti ja hiljaa.
"Tutkimusryhmä oli yllättynyt huomatessaan, että itse asiassa fyysinen vetovoima oli vahva ja jatkuva ennustaja sekä työtuloksille että tutkimuksen menestykselle.
Suhteellisen houkuttelevuuden määrittämiseksi taloustieteilijöiden keskuudessa satunnainen 241 verkkokyselyn työntekijän ryhmä arvioi jokaisen otokseen kuuluneen taloustieteilijän valokuvat. Sitten tutkijat vertasivat näitä luokituksia ekonomistien uratuloksiin 15 vuoden aikana. Ensimmäinen mielenkiintoinen havainto oli, että houkuttelevat yksilöt opiskelevat todennäköisemmin korkeammalla tohtorilla. ohjelmia. Naisten ulkonäkö huippuohjelmissa oli erityisen vinossa houkuttelevuusasteikon ylempään suuntaan verrattuna heidän mieskollegoihinsa."
https://news.ucsc.edu/2021/04/attractiveness-career-success-economics.h…
Se nyt vaan on näin. Siksi tästä täytyy puhua. Ihmiset tarvitsevat rahaa pitääkseen hyvää huolta lapsistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuossa ap:n jutussa jotain perääkin. Jos kiusattu ihminen haluaa yrittää tehdä kaikkensa minimoidakseen kiusaamiselle alttiiksi joutumisen, niin kannattaa pukeutua ja laittautua mahdollisimman normaaliksi. Eihän se pahitteeksikaan ole. Mutta asia on eri jos tieten tahtoen haluaakin olla provosoiva pukeutumisellaan.
Tietenkään ulkonäön ei pitäisi eikä saisi vaikuttaa mihinkään. Mutta totuus on valitettavasti toinen.Työpaikalla voidaan kiusata just Sokokselta tullutta stailattua työntekijää. Josko vain lakataan valehtelemasta kiusaamiseen johtavia taustatekijöitä?
On silti aina hyvä tiedostaa, miten asiat useimmiten menevät. Vaikka poikkeuksiakin on. Totuus tekee vapaaksi. Ja antaa ymmärrystä miten voi parantaa tilannettaan. Sitähän me kaikki halutaan.
V!ttu mitä paskaa
Ei ole paskaa tästä on paljon tutkimustakin ja kyllä tämän jokainen itse tietää ja tajuaa jos tässä maailmassa elää.
Ihan itsekö teit nuo tutkimukset? :D Täällä oikeassa maailmassa kiusaamista tapahtuu erittäin paljon myös kauniille ja huolitelluille ihmisille. Sanoisin, että enemmän kuin minunkaltaisilleni harmaavarpusille, joita kukaan ei oikeastaan edes huomaa. Kauneus herättää kateutta ja saa siksi heikon itsetunnon omaavat kiusaajat hereille. Erityisen paha paikka kiusaajille on, jos ihminen on sekä kaunis että menestynyt. Silloin saa varmuudella saavikaupalla paskaa niskaansa.
En kyllä voi allekirjoittaa. Valitettavan usein synnynnäinen hyvä ulkonäkö aiheuttaa ihmisissä itsevarmuutta joka menee ylimielisyyteen ja kiusaamiseen asti. Jos itse on ollut ensin kiusattu ja kärsinyt siitä, ja sitten pistää asian paremmalle tolalle, niin ei luultavasti halua kiusata toisia kun tietää miten ikävältä se tuntuu, vaan paremminkin haluaa auttaa heitä.
Tutkitusti kauniit ja älykkäät ihmiset ovat keskimääräistä ystävällisempiä. Rumat ja tyhmät ovat ilkeämpiä. Voit googlata ihan itse.
Vmp kuten huomataan kun ei ole linkkiä laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Eniten ihmetyttää naiset, jotka haluaisivat miehen, mutta eivät silti panosta ulkonäköönsä. Luulevat varmaan hyvän koulutuksen ja huumorintajun olevan miehille tärkeää 🙄
Säästyvät paljolta. Naisten pitäisi arvostaa olemassa olevaa vapautta. Miehen tullessa elämään joudut pitämään kirjaa älykellon antamista sykkeistä. Kattomaan kelloa milloin herra saapuu mieliala miittiin. Pitää huolta kodista, itsestä ja lapsista. Erittäin harva mies uskoo 50/50 elämäntapaan.
Eihän ihmiset yleensä edes ole mitenkään yleisesti yhtä ystävällisiä kaikille, vaan ovat kenelle ovat. Kauniit ovat ystävällisiä toisille kauniille joista olettavat, että heidän kauttaan saattavat saada joitakin etuja elämäänsä. Rumista kun tuskin muuta hyötyä voidaan saada, niin astutaan heidän päälleen että kohotaan itse vähän ylemmäksi, tämä on ajatus monella hyvin luonnonkauniilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkään ulkonäön ei pitäisi eikä saisi vaikuttaa mihinkään. Mutta totuus on valitettavasti toinen.Normaaliälyinen ihminen ei kiusaa ketään yhtään mistään syystä. Eikä ole kiusatun tehtävä minimoida sinun sairaita halujasi, vaan sinun pitää itse lopettaa se kiusaaminen. Kiusaaminen ei ole kiusatun syy, vaan kiusaajan aiheuttama teko. Lopeta se kiusaaminen ja anna ihmisten pukeutua niin kuin haluavat! Ei kaikkien tarvitse olla massaihmisiä, vaikka sinä olet liian pelokas uskaltaaksesi erottautua massasta ja purat pahaa oloasi sinua rohkeampien kiusaamiseen.
Oletteko te jankkaajat jotenkin vajaita vai ymmärrättekö tahallaan väärin? Sillä, että ihannemaailmassa ketään ei kiusattaisi ulkonäön takia, ei ole mitään tekemistä todellisuuden takia. Ap kertoo aloituksessaan vain puhtaan faktan: ulkonäöllä on iso vaikutus siihen, miten muut sinua kohtelevat. Toki jokainen voi pitää kiinni siitä moraalisesta oikeudesta, että saa näyttää miltä haluaa, ja kukaan ei saa syrjiä. Kun tuo oma fantasia ei vastaakaan todellisuutta, uhriudutaan. Koska minulla on oikeus!
Käsittämätöntä, että tällaisen tosiasian ääneen sanominen aiheuttaa näin ison vihavyöryn. Ilmeisesti kirjoittajat ovat pääosin teinejä, jotka ovat kyvyttömiä erottamaan toisistaan kaksi perusasiaa: sen, miten maailman pitäisi toimia ja sen, miten se oikeasti toimii.
Mies kokee välittömästi oikeudekseen tunkeutua naisen tontille tämän näyttäessä hyvältä. Tätä tapahtuu somessa, työpaikalla sekä ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Eniten ihmetyttää naiset, jotka haluaisivat miehen, mutta eivät silti panosta ulkonäköönsä. Luulevat varmaan hyvän koulutuksen ja huumorintajun olevan miehille tärkeää 🙄
Voisitko täsmentää, mitä tarkoittaa tässä yhteydessä ulkonäköön panostaminen?
Minä en panosta ulkonäkööni, koska en koe sitä mitenkään mielekkääksi. Taustalla on omat ehkä epäterveetkin syyni. Sen sijaan en kyllä koe ystävienikään panostavan mitenkään erityisesti ulkonäköönsä tai sitten tekevät sen jotenkin niin vaivihkaa, etten ymmärrä sen tapahtuvan lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin elämänkumppanin, mutten ryhtyä nukeksi kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Minä tykkäisin laittaa itteäni enemmänkin, jopa isokokoisena naisena mutta niinkin rasittava sairaus kuin masennus on pistänyt aivoni sellaiselle "asetukselle" kuin ihan sama/en ansaitse hyviä ja kauniita asioita. En siis kirjaimellisesti välitä itsestäni enää.
Siinä tarpeeksi ihmettelemistä joillekin 😂
Masentunut täälläkin, lisänä paska ja jo lapsesta lytätty itsetunto. Olen normi painoinen kyllä mutta en välitä itsestäni, muista vielä onneksi jaksan välittää. Pukeutuminen ja vaatteet ei kiinnosta lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Hyvällä itsetunnolla varustettu ihminen ei kaipaa muiden mielipiteitä ulkonäöstään. Kääntäen tämä tarkoittaa sitä, että jos on itsetunnossa paha aukko, pyrkii täyttämään aukkoa ulkonäköön panostamisella.
Itse pidän niistä ihmisistä, jotka uskaltavat olla ryysyissä jos ne hyvältä tuntuvat. Tämä tarkoittaa sitä, että kiinnitän enemmän huomiota siihen mitä on kravatin yläpuolella pään sisällä.
Tuskinpa kiinnität, kunhan puhut. Minä ap en ole nähnyt kenenkään toisen ihmisen kohtelevan selvästi syrjäytyneitä, ryysyissä ja kuolassa kulkevia ihmisiä yhtä kunnioittavasti ja tasa-arvoisesti kuin itse olen kohdellut. Ei suuret sanat suuta halkaise. Usein syrjäytyneet jopa itse syrjivät toinen toisiaan.
Vierailija kirjoitti:
No minä ostaisin kyllä tyylikkäämpiä vaatteita ja kävisin hyvällä kampaajalla, ehkä myös kosmetologilla, jos olisi rahaa. Köyhänä mennään halpisvaatteilla ja marketti-hiusvärillä.
Onneksi marketti värit on nykyisin ihan kelvollisia.
Vierailija kirjoitti:
Älykäs ja alunperin kaunis nainen vastaa. Olisin ehkä saanut fiksumman miehen huolehtimalla ulkonäöstä. Kuitenkin tarjontaa olisi tullut niin paljon, etten olisi ehtinyt asiallisesti karsimaan. Olen huono valikoimaan ja miellyn ihmisiin helposti, joten päättelin, että ulkonäkö on paras esikarsinta.
Lisäksi aloin nopeasti inhota miehiä, jotka pörräsivät ympärillä huulipunan tai korvakorujen takia, mutta muuten eivät nähneet mitään. En minä puusilmää tarvinnut vaan miehen, jolla on silmät ja järki. Sellainen lopulta löytyi, mutta jos olisin nuori jälleen, miettisin ehkä toisenlaista ratkaisua. Nimittäin jos valikoi ääriominaisuuksien perusteella, saa myös ääritapauksia vaivoikseen.
Maskuliininen nainen kirjoitti:
Pidän huolta ulkonäöstäni, mutta eri tavalla, koska minulla on erilainen maku. En halua näyttää samalta kuin "kaikki muut". Omasta mielestäni näytän hyvältä, tiedän että ehkä joidenkin muiden mielestä en, vaan näytän heistä epäsiistiltä tms. Se ei haittaa etteivät kaikki pidä erilaisesta tyylistä, mutta se ei oikeuta esim työpaikkakiusaamiseen, syrjintään tai pahan puhumiseen. "Olisit kiltisti sosiaalisten normien mukaan niin kaikki olisi kivempia sulle" on kiristystä johon en koskaan tule taipumaan.
Mä pukeudun kuten huvittaa, en seuraa muotia. Hyvä että säkin toteutat persoonallisuuttasi!
Kun ihan tosimaailmaa avoimin silmin katsotte, niin näette tämän: rikkaita, johtavassa asemassa olevia, ja/tai nuoria ja kauniita ihmisiä puhutellaan hymyssä suin, erittäin ystävällisesti. Halutaan lyöttäytyä seuraan. Syrjäytyneitä, rumia ressukoita ei haluta mennä edes lähelle. Näin toimivat myöskin itseään joiksikin hyviksi persooniksi kehuvat ihmiset.
Ehkä heitä ei vaan kiinnosta. Mitä sitä ihmettelemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja enhän minä vaatinut ketään pukeutumaan paremmin, ihmettelin vain että jos siitä kärsii että ei huolehdi ulkonäöstään, niin miksi ei muuta sitä asiaa. Siis jos joutuu sen takia syrjinnän kohteeksi.
Ihme koulukiusaajamentaliteetti. "Jos sua syrjitään jonkun asian takia niin miksi et vaan muuta sitä asiaa itsessäsi?" Ja kun näitä juttuja laukoo juurikin ne keiden mielestä kaikkien naisten pitäisi pukeutua kuin muotilehtien sivuilla, tai muuten on ryysyissä.
Amen!
En koe jääneeni mistään paitsi, vaikka en ulkonäkööni panostakkaan. Kiva asunto, mukava työ, mukavat työkaverit, aivan loistava parisuhde, hyvä suhde perheeseen ja muutamia hyviä ystäviä. Jos arvottaisin elämäni sen mukaan mitä tuntemattomat ihmiset ajattelevat minusta, tai kuinka etenen urallani, olisi näkökantani varmaankin erilainen.
Oikeastaan laittautuminen huonontaisi varmaankin elämänlaatuani. Olen huomannut, että kun panostan ulkonäkööni, ajattelen samalla enemmän miltä näytän. Lisäksi siihen menee aikaa ja rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi mun pitäisi nähdä vaivaa jonkun sellaisen asian eteen, joka ei oikeasti vaikuta mun elämääni millään tavalla?
En halua miellyttää ketään, kaikkein vähiten haluan olla visuaalisesti viehättävä vain sen itsetarkoituksen vuoksi! Olen menestynyt työelämässä oikein hyvin ilman panostusta ulkonäkööni. Kalleimmat vaatteeni ovat H&M-tasoa, yleensä kuljen omatekoisissa tai prisma/tokmanni-vaatteissa, ja kummasti työpanokseni on ollut kysyttyä niin kotimaassa kuin EU-alueella ylipäätään. En kaipaa yhtään vaativampiin tehtäviin (ja olen niistä kieltäytynyt), koska nautin vapaa-ajastani erittäin paljon.
Saan asiallista kohtelua mihin menenkin, pankissa, sairaalassa, katsastuskonttorilla, lasten kouluissa...
Kaikki tämä ilman kampaajakäyntejä, manikyyriä, viimeisintä muotia seuraamatta. Olen se palstamamma, joka 80-luvun alkupuolella löysi mustat strech-farkut, eikä ole niistä vieläkään luopunut.
Olen harmaantunut, ylipainoinen ja silti ryppyinen, en käytä hajusteita (anoppi on niille allerginen, enkä nyt kuitenkaan halua aiheuttaa ysikymppiselle astmakohtauksia), en meikkaa lainkaan, joskus harvoin muistan laittaa ne yhdet omistamani kalevalakorvikset korviin. Sen kerran kymmenessä vuodessa kun saan kutsun häihin (pieni suku) niin ajelen sentään säärikarvat ja ostan ehjät sukkahousut. Tukka on aina samalla tavalla, kesät tai talvet, arki tai juhla. Olen 7 vuotta kulkenut kaikissa juhlissa ja merkittävissä tilaisuuksissa kolmen eri mekon voimin, kallein niistä maksoi 49,90€, ja se sama mekko on ollut lainassa myös veljenvaimolla kahdessa raskaudessa (mainitsin varmaan, että olen ylipainoinen?) eri tilaisuuksissa, halvin maksoi alle vitosen. Hyvin on kelvannut myös Keski-Euroopassa "lookkini". Huolehdin kyllä hygieniastani, en haise hielle eikä tukka roiku rasvaisena. Etuhampaassani on (synnynnäinen) virhe, jota en ole katsonut tarpeelliseksi korjata - se ei vaikuta syömiseen, puheeseen eikä hammashygienian hoitamiseen, vaikka näkyy kyllä jos hymyilen tai puhun.
En ole koskaan ollut työtön, ja yhtä lukuunottamatta olen aina saanut kaikki ne työt, joita olen hakenut.
Jotenkin en nyt saa kiinni ap:n tarkoittamasta asiasta.
Kiitos, en minäkään ap:n ideaa ymmärtänyt. Mutta kaipa se on hänelle täysin selvä. Ja heille, jotka ovat, ainakin olevinaan, samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Kun ihan tosimaailmaa avoimin silmin katsotte, niin näette tämän: rikkaita, johtavassa asemassa olevia, ja/tai nuoria ja kauniita ihmisiä puhutellaan hymyssä suin, erittäin ystävällisesti. Halutaan lyöttäytyä seuraan. Syrjäytyneitä, rumia ressukoita ei haluta mennä edes lähelle. Näin toimivat myöskin itseään joiksikin hyviksi persooniksi kehuvat ihmiset.
Onneksi en liiku noissa piireissä.