Miksi jotkut eivät välitä ulkonäöstään ollenkaan? Eivätkö he ymmärrä, miten paljon se huonontaa heidän elämäänsä?..
Usein samat ihmiset, jotka eivät millään tavalla huolehdi ulkoisesta olemuksestaan ovat samalla myös niitä joita potkitaan päähän, syrjitään työelämässä yms yms. He myöskin kärsivät tästä ja valittavat tästä. Eivätkö he näe yhteyttä näiden asioiden välillä, vai miksi he eivät esim. hanki kunnon vaatteita?.. ulkonäön vaikutusta asemaan yhteiskunnassamme ei kyllä voida kieltää. Onhan se varmaan väärin, mutta eikö helpompi elämä olisi mukavampi?..
Kommentit (380)
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuossa ap:n jutussa jotain perääkin. Jos kiusattu ihminen haluaa yrittää tehdä kaikkensa minimoidakseen kiusaamiselle alttiiksi joutumisen, niin kannattaa pukeutua ja laittautua mahdollisimman normaaliksi. Eihän se pahitteeksikaan ole. Mutta asia on eri jos tieten tahtoen haluaakin olla provosoiva pukeutumisellaan.
Tietenkään ulkonäön ei pitäisi eikä saisi vaikuttaa mihinkään. Mutta totuus on valitettavasti toinen.
Normaaliälyinen ihminen ei kiusaa ketään yhtään mistään syystä. Eikä ole kiusatun tehtävä minimoida sinun sairaita halujasi, vaan sinun pitää itse lopettaa se kiusaaminen. Kiusaaminen ei ole kiusatun syy, vaan kiusaajan aiheuttama teko. Lopeta se kiusaaminen ja anna ihmisten pukeutua niin kuin haluavat! Ei kaikkien tarvitse olla massaihmisiä, vaikka sinä olet liian pelokas uskaltaaksesi erottautua massasta ja purat pahaa oloasi sinua rohkeampien kiusaamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäön parantaminen on todella ehdottomasti helpoin ja nopein keino parantaa asemaansa. Tämä on ilosanoma! Vaatii paljon enemmän aikaa ja rahaa kouluttautua korkeammin eikä se välttämättä edes onnistu jos ei ole lukupäätä, tai ei elämäntilanne salli.
Millä tavalla minun pitäisi sinun mielestäsi parantaa asemaani?
t. naimisissa oleva markkinointijohtaja, joka ei ole luonnonkaunis, mutta ei myöskään meikkaa tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuossa ap:n jutussa jotain perääkin. Jos kiusattu ihminen haluaa yrittää tehdä kaikkensa minimoidakseen kiusaamiselle alttiiksi joutumisen, niin kannattaa pukeutua ja laittautua mahdollisimman normaaliksi. Eihän se pahitteeksikaan ole. Mutta asia on eri jos tieten tahtoen haluaakin olla provosoiva pukeutumisellaan.
Tietenkään ulkonäön ei pitäisi eikä saisi vaikuttaa mihinkään. Mutta totuus on valitettavasti toinen.Työpaikalla voidaan kiusata just Sokokselta tullutta stailattua työntekijää. Josko vain lakataan valehtelemasta kiusaamiseen johtavia taustatekijöitä?
On silti aina hyvä tiedostaa, miten asiat useimmiten menevät. Vaikka poikkeuksiakin on. Totuus tekee vapaaksi. Ja antaa ymmärrystä miten voi parantaa tilannettaan. Sitähän me kaikki halutaan.
V!ttu mitä paskaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä erosin, mies jätti. Jouduin melkoiseen taloudelliseen ahdinkoon ja mm tämän vuoksi laihduin.
Sakn ystävältäni paljon vaatteita ja yhtäkkiä olin hoikempi, minulla oli paljon siistejä vaatteita, aloin pitämään itsestäni huolta, liikkumaan, laitoin aamulla hiukset jne, ympäristö muuttui.
Aloin saamaan erilaisia työtehtäviä, minut noteerattiin jne.
Olen ollut syksystä asti etänä, nytkin kylpytakki päällä. Äkkiä menen toiseen ääripäähän
Tämän perusteella ihmisten kannattaisi etsiä tulevaa exää joka toinen vuosi. Pysyisi kuosissa ja miellyttäisi toisia. Pitkät parisuhteet ovat siis tuhoisia ulkonäön suhteen. Mielenterveyden suhteen pitkät parisuhteet sen sijaan ovat hyväksi, eli ehkä valinta onkin välillä mielisairas ja hyvännäköinen tai mieleltään terve ja ruma.
Vuokramies. Rentmen.eu
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäkö tuppaa olemaan hyvä, jos elää terveellisesti. Terveellistä ruokaa, ei ylipainoa, nukkuu hyvin, huolehtii hygieniasta, harrastaa liikuntaa. Jos terveydestään huolehtii niin sillä jo näyttää paremmalta kuin ihmiset keskimäärin. Itse asiassa ihmiset viehättyvät hyvästä ulkonäöstä juuri siitä syystä, että se vihjailee hyvästä terveydestä.
Aika kiva, jos petolinnun perseeltä näyttävän naaman saa kauniiksi pelkästään elämällä terveellisesti. Kuinka pian voin olettaa olevani missin näköinen?
t. petolinnun perseeltä näyttävä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkään ulkonäön ei pitäisi eikä saisi vaikuttaa mihinkään. Mutta totuus on valitettavasti toinen.Työpaikalla voidaan kiusata just Sokokselta tullutta stailattua työntekijää. Josko vain lakataan valehtelemasta kiusaamiseen johtavia taustatekijöitä?
On silti aina hyvä tiedostaa, miten asiat useimmiten menevät. Vaikka poikkeuksiakin on. Totuus tekee vapaaksi. Ja antaa ymmärrystä miten voi parantaa tilannettaan. Sitähän me kaikki halutaan.
V!ttu mitä paskaa
Ei ole paskaa tästä on paljon tutkimustakin ja kyllä tämän jokainen itse tietää ja tajuaa jos tässä maailmassa elää.
Miksi mun pitäisi nähdä vaivaa jonkun sellaisen asian eteen, joka ei oikeasti vaikuta mun elämääni millään tavalla?
En halua miellyttää ketään, kaikkein vähiten haluan olla visuaalisesti viehättävä vain sen itsetarkoituksen vuoksi! Olen menestynyt työelämässä oikein hyvin ilman panostusta ulkonäkööni. Kalleimmat vaatteeni ovat H&M-tasoa, yleensä kuljen omatekoisissa tai prisma/tokmanni-vaatteissa, ja kummasti työpanokseni on ollut kysyttyä niin kotimaassa kuin EU-alueella ylipäätään. En kaipaa yhtään vaativampiin tehtäviin (ja olen niistä kieltäytynyt), koska nautin vapaa-ajastani erittäin paljon.
Saan asiallista kohtelua mihin menenkin, pankissa, sairaalassa, katsastuskonttorilla, lasten kouluissa...
Kaikki tämä ilman kampaajakäyntejä, manikyyriä, viimeisintä muotia seuraamatta. Olen se palstamamma, joka 80-luvun alkupuolella löysi mustat strech-farkut, eikä ole niistä vieläkään luopunut.
Olen harmaantunut, ylipainoinen ja silti ryppyinen, en käytä hajusteita (anoppi on niille allerginen, enkä nyt kuitenkaan halua aiheuttaa ysikymppiselle astmakohtauksia), en meikkaa lainkaan, joskus harvoin muistan laittaa ne yhdet omistamani kalevalakorvikset korviin. Sen kerran kymmenessä vuodessa kun saan kutsun häihin (pieni suku) niin ajelen sentään säärikarvat ja ostan ehjät sukkahousut. Tukka on aina samalla tavalla, kesät tai talvet, arki tai juhla. Olen 7 vuotta kulkenut kaikissa juhlissa ja merkittävissä tilaisuuksissa kolmen eri mekon voimin, kallein niistä maksoi 49,90€, ja se sama mekko on ollut lainassa myös veljenvaimolla kahdessa raskaudessa (mainitsin varmaan, että olen ylipainoinen?) eri tilaisuuksissa, halvin maksoi alle vitosen. Hyvin on kelvannut myös Keski-Euroopassa "lookkini". Huolehdin kyllä hygieniastani, en haise hielle eikä tukka roiku rasvaisena. Etuhampaassani on (synnynnäinen) virhe, jota en ole katsonut tarpeelliseksi korjata - se ei vaikuta syömiseen, puheeseen eikä hammashygienian hoitamiseen, vaikka näkyy kyllä jos hymyilen tai puhun.
En ole koskaan ollut työtön, ja yhtä lukuunottamatta olen aina saanut kaikki ne työt, joita olen hakenut.
Jotenkin en nyt saa kiinni ap:n tarkoittamasta asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
V!ttu mitä paskaa
Ei ole paskaa tästä on paljon tutkimustakin ja kyllä tämän jokainen itse tietää ja tajuaa jos tässä maailmassa elää.
Ihan itsekö teit nuo tutkimukset? :D Täällä oikeassa maailmassa kiusaamista tapahtuu erittäin paljon myös kauniille ja huolitelluille ihmisille. Sanoisin, että enemmän kuin minunkaltaisilleni harmaavarpusille, joita kukaan ei oikeastaan edes huomaa. Kauneus herättää kateutta ja saa siksi heikon itsetunnon omaavat kiusaajat hereille. Erityisen paha paikka kiusaajille on, jos ihminen on sekä kaunis että menestynyt. Silloin saa varmuudella saavikaupalla paskaa niskaansa.
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäön parantaminen on todella ehdottomasti helpoin ja nopein keino parantaa asemaansa. Tämä on ilosanoma! Vaatii paljon enemmän aikaa ja rahaa kouluttautua korkeammin eikä se välttämättä edes onnistu jos ei ole lukupäätä, tai ei elämäntilanne salli.
Terveisin Sofia Beelöörf % co :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
V!ttu mitä paskaa
Ihan itsekö teit nuo tutkimukset? :D Täällä oikeassa maailmassa kiusaamista tapahtuu erittäin paljon myös kauniille ja huolitelluille ihmisille. Sanoisin, että enemmän kuin minunkaltaisilleni harmaavarpusille, joita kukaan ei oikeastaan edes huomaa. Kauneus herättää kateutta ja saa siksi heikon itsetunnon omaavat kiusaajat hereille. Erityisen paha paikka kiusaajille on, jos ihminen on sekä kaunis että menestynyt. Silloin saa varmuudella saavikaupalla paskaa niskaansa.
En kyllä voi allekirjoittaa. Valitettavan usein synnynnäinen hyvä ulkonäkö aiheuttaa ihmisissä itsevarmuutta joka menee ylimielisyyteen ja kiusaamiseen asti. Jos itse on ollut ensin kiusattu ja kärsinyt siitä, ja sitten pistää asian paremmalle tolalle, niin ei luultavasti halua kiusata toisia kun tietää miten ikävältä se tuntuu, vaan paremminkin haluaa auttaa heitä.
Minä ap olen itse ollut tuollainen harmaavarpunen ja juuri siksi minua on kiusattu, samoin kuin muita kaltaisiani. Kyllä se niin päin menee. Vahvat ja itsevarmat alistavat heikompia ja huonoitsetuntoisia. Itsestäänselvää.
Ja harmaavarpuset kyllä huomataan! Juuri siinä syrjimismielessä.
Tirsk. Se syy-seuraus-suhde menee toisinpäin. Kun aikansa saa sontaa niskaan joka suunnasta niin sitä pikkuhiljaa väsyy ja samalla kovettaa itsensä, ettei enää mikään hetkauta tai tunnu miltään. Eikä sitten tosiaan tunnukaan vaan kaikki alkaa olla tasoa evvk ja se sitten tietenkin näkyy myös ulkoisessa olemuksessa.
Minä en piittaa ulkonäöstäni koska se on ihan ok ja olen perussiisti ja puhdas.
Elämä on helppoa kun se ei pyöri noin pinnallisen asian ympärillä, eikä minua kukaan todellakaan potki eikä mätki :D
Huonon kohtelun valittajilla on usein vikaa päässä, sen sisällä. He ovat henkisiä persuja. Itsetunto-ongelmaisia.
Ja itsetuntoa oman naaman/ perseen rappaamisellakin haetaan. Mun ei tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Tirsk. Se syy-seuraus-suhde menee toisinpäin. Kun aikansa saa sontaa niskaan joka suunnasta niin sitä pikkuhiljaa väsyy ja samalla kovettaa itsensä, ettei enää mikään hetkauta tai tunnu miltään. Eikä sitten tosiaan tunnukaan vaan kaikki alkaa olla tasoa evvk ja se sitten tietenkin näkyy myös ulkoisessa olemuksessa.
Jahas; kaikkein eniten huonoa kohtelua valittaa pumpulissa pidetty suomalainen mies, joka on kalju, läski, lyhyt ja leuaton mutta omasta mielestään ihan komea :DDD mutta saat sinä väittää.
Jos ap rassaa enemmän naamaansa kuin aivojaan, ovat hänellä kyllä arvot väärinpäin.
Jätä edes meidät muut rauhaan, ei tartte tyhmyyttäs mainostella. Ole nätti ja hiljaa.
Muistan jostain 20 vuoden takaa jutun siitä kuinka joskus 70-luvun DDR:ssä nuori nainen kyseli miten pitäisi reagoida siihen, kun poikaystävä oli kehunut häntä kauniiksi. Hänelle annettiin neuvo jättää kyseinen mies, koska hyvä sosialisti ei kiinnostu ulkonäön perusteella.
Olin tarinan kuullessani aivan ihmeissäni miten ihmiset ovat voineet olla niin todellisuudesta irtaantuneita ja ideologian pauloissa. Nykyään ymmärrän sen paljon paremmin. Nykyisessä ilmapiirissä on paljon samaa. Historia toistaa itseään, valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkään ulkonäön ei pitäisi eikä saisi vaikuttaa mihinkään. Mutta totuus on valitettavasti toinen.Normaaliälyinen ihminen ei kiusaa ketään yhtään mistään syystä. Eikä ole kiusatun tehtävä minimoida sinun sairaita halujasi, vaan sinun pitää itse lopettaa se kiusaaminen. Kiusaaminen ei ole kiusatun syy, vaan kiusaajan aiheuttama teko. Lopeta se kiusaaminen ja anna ihmisten pukeutua niin kuin haluavat! Ei kaikkien tarvitse olla massaihmisiä, vaikka sinä olet liian pelokas uskaltaaksesi erottautua massasta ja purat pahaa oloasi sinua rohkeampien kiusaamiseen.
Oletteko te jankkaajat jotenkin vajaita vai ymmärrättekö tahallaan väärin? Sillä, että ihannemaailmassa ketään ei kiusattaisi ulkonäön takia, ei ole mitään tekemistä todellisuuden takia. Ap kertoo aloituksessaan vain puhtaan faktan: ulkonäöllä on iso vaikutus siihen, miten muut sinua kohtelevat. Toki jokainen voi pitää kiinni siitä moraalisesta oikeudesta, että saa näyttää miltä haluaa, ja kukaan ei saa syrjiä. Kun tuo oma fantasia ei vastaakaan todellisuutta, uhriudutaan. Koska minulla on oikeus!
Käsittämätöntä, että tällaisen tosiasian ääneen sanominen aiheuttaa näin ison vihavyöryn. Ilmeisesti kirjoittajat ovat pääosin teinejä, jotka ovat kyvyttömiä erottamaan toisistaan kaksi perusasiaa: sen, miten maailman pitäisi toimia ja sen, miten se oikeasti toimii.