Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen epäonnistunut äitinä, lapsi valitsee asua isän luona

Vierailija
26.04.2023 |

Minulla on hyvät välit nuoreen, olen aina ollut tukena, hoitanut perusarjen, kuskannut ja rahoittanut harrastukset. Olen ollut se, joka on pyydetty mukaan kuraattorille yms, isää ei ole sinne haluttu.
Olen ollut se, kenelle on murheet purettu.

Ja silti lapsi nyt erossa valitsee että haluaa asua isän luona. Käy minun luona vaan harvakseltaan.

Olen todella epäonnistunut äitinä. Tuntuu valtavan pahalle.

Isä on siis kuitenkin ollut parempi, kivempi, mukavampi kasvattaja. Vaikka on haukkunut, arvostellut, antanut kohtuuttomia rangaistuksia, ei ole osallistunut, ei aina ole edes lapsen puhutettaessa vastannut. Aina on omat jutut olleet tärkeämpiä.
Ja silti, hänet valitaan.

Kovasti mietin, mikä on se missä olen epäonnistunut? Olen varmaan ollut arjen paineessa liian äreä. Olen tiukka rajojen suhteen, en ole osannut kuitenkaan olla tarpeeksi läsnä.

Äitiys on mun elämän ykkösasia, ja sen olen mokannut. Että mitäpä tässä on enää jäljellä? Rippeet.

Aikamoinen homma rakentaa identiteetti uudelleen +40v. Koittaa kestää se, että on täysi luuseri.

Kommentit (89)

Vierailija
21/89 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on varmasti hyvin onnellinen, kun on saanut valita äitinsä ja isänsä välillä. Joko tai..

Nyt hän on valinnallaan tuhonnut äidin elämän. Raskas taakka kannettavaksi nuorelle.

Vierailija
22/89 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan järkyttävää luettavaa. Mikä sun roolisi on vanhempana? Etköhän itse päätä siitä. Voin vaan kuvitella miten kiva niitä lapsia on tehdä, mutta ei niistä haluta ottaa vastuuta.

Miksi lapsi ei valitsisi sitä, missä helpommalla pääsisi? Saisi pelata ja syödä pizzaa kaiket päivät. Monen lapsen unelma, vaan mikä on lopputulos?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/89 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä laittoi lapsen valitsemaan, joko tai.

Että semmonen sankari.

Vierailija
24/89 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsella on isällään myöhäisemmät kotiintuloajat. Isä kaljottelee viikonloppuisin kavereidensa kanssa, joten lapsi saa olla paljon vapaammin kun huolehtivaisemman äidin luona. Ja äidillä kotiintuloaikakin aikaisempi.

Isän luona oma huone (isoveljensä jos menee käymään, laitetaan nukkumaan patjalle tai sohvalle) siellä saa viikonloppuisin viettää aikaa kavereiden kanssa myöhään. Isälle jäi myös molemmat pleikkarit.

Isä myös alkanut nyt ostamaan kalliita vaatteita ja vie ulos syömään. Tätä ei ole oikeastaan koskaan aiemmin tehnyt, ostanut lapsilleen mitään.

Isä myös sanonut, että hänen luonaan saa saunakaljat. Minä en hyväksy alaikäisen juomista ollenkaan. Isä puhuu lapselle miten hyvä vaan että isoveli saa jo pillua. Minä taas muistutan, että kiire ei ole ja pitää olla yhteinen päätös.

Eli, ymmärrän toisaalta, miksi teini valitsee isänsä.

isä vaikuttaa keskenkasvuiselta kun fantasioi oman lapsensa seksielämästä

Vierailija
25/89 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

se panee isäänsä

Vierailija
26/89 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää että olet ollut tuollaisen penska-miehen kanssa noin pitkään. Mutta mahtavaa että olet ollut hyvä äiti lapsillesi. He eivät sitä kokonaan unohda. Hoida itseäsi ja tee hauskoja asioita, unohda koko vätys niin hyvin kuin voit. Vihdoinkin vapaa, vai mitä? Nuori tulee takaisin, olen aika varma. Jonkin asian kanssa hänelle tulee ongelma, ja sitten sinä kelpaat. Kerrot vaan sitten hänelle miltä tuntuu, jos kelpaat vain hädässä, ja isä hauskanpidossa.

Vierailija
27/89 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että semmonen sankari.

Mun lasten isä kiristi toisen lapsen jäämään luokseen asumaan, että hänellekin jäisi jotain. Jäi, mutta muutti myöhemmin minun ja sisaruksensa kotiin. Kaduttaa vieläkin, että annoin periksi ja sisarukset erotettiin.

Vierailija
28/89 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vika on siinä että olet rakentanut identiteettisi äitiyden varaan. Olisit joutunut opettelemaan uuden joka tapauksessa kun lapset muuttavat omaan kotiin.

Älä koskaan rakenna identiteettiäsi jonkun toisen ihmisen varaan.

Vierailija
29/89 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murrosikäinen haluaa sen vanhemman luo, jonka luona on vapaampaa ja ehkä esim. kotiintuloajat myöhempään ( jos on ollenkaan)? Onpa yllätys. Not.

Vierailija
30/89 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin teki minun teinini, ja se kyllä sattui, kun hyvin harvoin seuraavina vuosina tapasin lasta, hän kun kävi luonani hyvin harvoin ja yleensä silloin, kun en itse ollut kotona (kävi ulkoiluttamassa koiraa + syömässä, mutta muuten oli isällään).  Tuntui, kun lapsi olisi hylännyt minut, kuin minut olisi heitetty vaan ulos perheestä ja muut jatkoivat onnellisina perhe-elämää (ex-mies, hänen lapset edellisestä liitosta ja oma lapseni).

Järkitasolla kuitenkin tiesin, että kyse on lapsen kasvamisesta, hänellä oli isompi tarve irtaantua minusta, joka olin kuitenkin pääasiassa vastannut kodin asioista ja kasvatuksesta, ja minua vastaan hän enemmän kapionoi. Pidin siis mölyt mahassani ja yritin parhaani mukaan olla näyttämättä lapselle, miten pahalta tuntui. 

Nyt lapsi on jo aikuinen, lähempänä 30 kun 20 vuotta, ja hän on jo useamman vuoden ollut paljon enemmän minun luonani yökylässä ym. kuin isänsä, vaikka ihan hyvät välit lapsella myös isäänsä on. 

Vierailija
31/89 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo mies mikään hyvä isä ole. Kaverivanhempi, ei oikea vanhempi.

Vierailija
32/89 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko kuitenkin nyt niin, että jos lapsen isä on oikeasti aapeen kuvaileman kaltainen ( antanut kohtuuttomia rangaistuksia, ollut välinpitämätön jne), että nuori pelkää menettävän eron myötä isän lopullisesti?

Eli tavallaan yrittää isää miellyttää valitsemalla hänet lähivanhemmaksi ja hakee näin isältä hyväksyntää?

Ja äidin on elämänsä varrella todennut tueksi ja turvaksi ja näin ollen uskaltaa "jättää" äidin, kun kokee ettei äiti häntä missään nimessä hylkää?

Vierailija
33/89 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko kuitenkin nyt niin, että jos lapsen isä on oikeasti aapeen kuvaileman kaltainen ( antanut kohtuuttomia rangaistuksia, ollut välinpitämätön jne), että nuori pelkää menettävän eron myötä isän lopullisesti?

Eli tavallaan yrittää isää miellyttää valitsemalla hänet lähivanhemmaksi ja hakee näin isältä hyväksyntää?

Ja äidin on elämänsä varrella todennut tueksi ja turvaksi ja näin ollen uskaltaa "jättää" äidin, kun kokee ettei äiti häntä missään nimessä hylkää?

Enemmän kuulostaa siltä että ap yrittää katkeruuttaan mustamaalata exäänsä ja keksiä valheita jotta saa täältä huomiota

Vierailija
34/89 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se routa porsaan kotio ajaa.

Vierailija
35/89 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa, että olet uhriutunut marttyyriäiti, joka identifioi itsensä pelkästään äitiyden kautta. Mikset voi ajatella asian toista puolta, sinun ei tarvitse kantaa vastuuta jokapäiväisistä asioista kuten ruuanlaitto, pyykkien pesu, läksyt, jne. Voit poimia kirsikat kakusta, käydä teinisi kanssa reissuissa, leffassa, syömässä, shoppailemassa ja viedä sen jälkeen yöksi isänsä luokse. Kuulosta ihanalta!

Sinun elämäsi on muutakin kuin äitiys. Nauti siitä. Lapset muuttaa muutenkin ennemmin tai myöhemmin kotoa ja monet vanhemmat jopa odottaa sitä.

Nyt marttyyriviitta pois ja ala nauttia elämästä. Ei lapsi sinua kuitenkaan kokonaan hylkää.

Vierailija
36/89 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että semmonen sankari.

Mun lasten isä kiristi toisen lapsen jäämään luokseen asumaan, että hänellekin jäisi jotain. Jäi, mutta muutti myöhemmin minun ja sisaruksensa kotiin. Kaduttaa vieläkin, että annoin periksi ja sisarukset erotettiin.

Juuri näin meilläkin. Esikoiseen isä itse pilannut välit ja hän ei halua isänsä luona asua. Isä sitten lahjoi ja kiristi toisen lapsen jäävän itselleen.

Vaikka lapsi sanoi alkuun haluavansa olla kummankin luona.

Vierailija
37/89 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä voi hyvin pitää paikkansa. Lapsi on myös sanonut että osittain ajattelee niin, että iskälle tulee pahamieli jos kukaan ei jää hänen luo.

Vierailija
38/89 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyön lyötyä. Tutulla on neljä lasta, vain kaksi asuu hänen luonaan, vanhin ja nuorin alle 10 v asuvat isillään. ( Eri isät)

10- vuotias ei mielellään edes käy äitinsä luona, siellä on aina uusi seurustelukumppani. Saa nähdä miten käy kun äitinsä odottaa nyt vauvaa, miten lapsi suhtautuu.

Isällä on vakituinen parisuhde, lapsi on ainoa alaikäinen heidän perheessään.

Vierailija
39/89 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmuus on pelkkää epäonnistumista. Deal with it.

Vierailija
40/89 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti teini menee sen takia isälleen, jos siellä on löysemmät säännöt. Ei se ole sinun äitiydestä kiinni. Lapsi tuijottaa tässä omaa napaansa, missä hänellä on omasta mielestä mieluisampaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän