Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen epäonnistunut äitinä, lapsi valitsee asua isän luona

Vierailija
26.04.2023 |

Minulla on hyvät välit nuoreen, olen aina ollut tukena, hoitanut perusarjen, kuskannut ja rahoittanut harrastukset. Olen ollut se, joka on pyydetty mukaan kuraattorille yms, isää ei ole sinne haluttu.
Olen ollut se, kenelle on murheet purettu.

Ja silti lapsi nyt erossa valitsee että haluaa asua isän luona. Käy minun luona vaan harvakseltaan.

Olen todella epäonnistunut äitinä. Tuntuu valtavan pahalle.

Isä on siis kuitenkin ollut parempi, kivempi, mukavampi kasvattaja. Vaikka on haukkunut, arvostellut, antanut kohtuuttomia rangaistuksia, ei ole osallistunut, ei aina ole edes lapsen puhutettaessa vastannut. Aina on omat jutut olleet tärkeämpiä.
Ja silti, hänet valitaan.

Kovasti mietin, mikä on se missä olen epäonnistunut? Olen varmaan ollut arjen paineessa liian äreä. Olen tiukka rajojen suhteen, en ole osannut kuitenkaan olla tarpeeksi läsnä.

Äitiys on mun elämän ykkösasia, ja sen olen mokannut. Että mitäpä tässä on enää jäljellä? Rippeet.

Aikamoinen homma rakentaa identiteetti uudelleen +40v. Koittaa kestää se, että on täysi luuseri.

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt alkajaisiksi hommaisit lapselle oman sängyn ettette enää samassa sängyssä nukkuisi.

Vierailija
82/89 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin on mitään vikaa äitiydessä. Koputan puuta että 4 vuotta mennyt hyvin vko-vko systeemillä. Yksi edellytys kyllä tälle se että molemmissa kodeissa suurinpiirtein samat säännöt ja toisesta vanhemmasta puhutaan kunnioittavasti. Nyt 12-v poika alkanut ekaa kertaa vähän valittamaan isällä olosta mutta johtunee vain siitä että isällä pikkasen tiukemmat säännöt tai ehkä ennemmin kommunikaatio isän kanssa vähän hankalampaa, riitaa tulee helpommin vaikka syyt pieniä. Näissäkin tapauksissa aina kuuntelen lapsen mielipiteet mutta en vahingossakaan hauku toista vanhempaa vaan koitan kannustaa selvittämään asiat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä lapsi vain viihtyy isän asunnossa paremmin tai sillä on kavereita naapurissa tms. Ei kaikki johdu välttämättä sinusta.

Vierailija
84/89 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä valitsin kauan sitten erossa isän. Minulta kysyttiin, kummanko haluan. Hirveä kysymys lapsena.

Isä oli hyvin toimeentuleva. Osti minulle kaikkea. Se oli hienoa silloin. Käytiin lentämässä, purjehtimassa, moottoripyöräilemässä, ulkomailla...

Äiti jäi puille paljaille. Ei olisi ollut varaa mihinkään äidin luona. Tuskin edes polkupyörään.

Olin kymmenen, kun minulta täysin varoittamatta ja yllättäen kysyttiin tämä asia.

Ei siinä ollut edes aikaa ajatella syvällisesti, miettiä. Lapsena sitä on niin raadollinen.

Kumpi ostaa uuden fillarin? Tällä tasolla. Kyllä siihen toki vaikutti sekin, ettei äiti näyttäytynyt mitenkään edukseen niissä hirveissä eroriidoissa. Vaikutti lievästi sanottuna epätasapainoiselta. Isä onnistui pitämään päänsä kasassa paremmin erossa, pysyi rauhallisena ja harkitsevana. Se loi luottamusta isään.

Vaikea sanoa, oliko väärä valinta. Isälläkin oli huonot puolensa.

Vierailija
85/89 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsi valitsee isän, niin voi käydä niin että kumpikin vanhempi pettyy.

Äiti loukkaantuu, ja isä olisi halunnut olla vapaa menemään elämässä eteenpäin.

Vierailija
86/89 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri kuulin, että siellä isän luona myös pelataan yhdessä k18 pelejä, jotka olen kieltänyt.

Lisää näitä asioita jotka houkuttelee nuorta isälleen.

Vierailija
87/89 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin mun perheessä! Lapsi asunut kanssani, mutta ihannoi isäänsä yli kaiken, täysin kritiikittä ja ilman vaatimuksia. Samat asiat minun tekeminäni saisivat aikaan hirveitä raivoamisia. Kai se on vain se,että kuvittelee päässään sen mitä ei tiedä, paljon ihanammaksi kuin se ehkä onkaan? Niin olen ainakin itseäni lohduttanut.

Vierailija
88/89 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin aikanaan valitsin isän luona asumisen siksi, että omakotitalossa oli enemmän tilaa, äiti muutti kerrostalokolmioon kahden pikkuveljeni kanssa. Ja sitten se vapaus, iskä oli eron jälkeen viikonloput hyvin pitkälti ryyppyreissuilla, joten sai ihan vapaasti touhuta mitä halusi.

Vierailija
89/89 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tässäkin tapauksessa isä jäi toistaiseksi vanhaan kotiimme. Ja minä muutin vuokraluukkuun. Isällä viikonloppuisin kylässä omia ryyppykavereitaan. Ei se sillon jaksa niin tarkkaan lapsesta huolehtia.

Eli, paljon rennompaa on.

Mitä tämmöseen kasvuympäristöön jääminen tekee lapselle?

Täällä käydessään pötköttää vieressä, pyytää hieromaan jalkoja, halaa, juttelee... ja on toki myös kavereiden kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi