Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen aloittanut elämäntapamuutoksen ja se häiritsee läheisiäni

Vierailija
25.01.2025 |

Viime vuoden puolella aloin katsoa hieman tarkemmin mitä syön, mutta en ole kieltänyt itseltäni mitään. Herkkuja syön kohtuudella. Kutsuin ystäväni luokseni viime viikolla ja hän tuli kahden pienen suklaalevyn kanssa luokseni. Hän sanoi, että tässä kahville herkkua. Otin kahvin kanssa muutaman palan ja hän veti oman levyn kokonaan. Sitten hän ihmetteli miksi söin vain niin vähän. Kerroin, että en pysty syömään sokeria enää paljoa kerralla, eikä tee makeaa edes mieli. Tuntuu, että tämä muutokseni aiheuttanut läheisissä jotakin kummallista, kun aina koitetaan, että pitäisi ahmia herkkuja kilo kaupalla. Miksi se on muilta pois, että joku haluaa huolehtia itsestään?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos onnistut muuttamaan elämääsi terveellisempään suuntaan, se pakottaa muitakin tarkistamaan omia valintojaan. Olet uhka, jos onnistut muuttumaan. Yritä koota ympärillesi kannustavia ihmisiä, älä latistavia.

Onnea parempaan elämään! 

Vierailija
2/36 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hm, älä yritä asettua muiden yläpuolelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos onnistut muuttamaan elämääsi terveellisempään suuntaan, se pakottaa muitakin tarkistamaan omia valintojaan. Olet uhka, jos onnistut muuttumaan. Yritä koota ympärillesi kannustavia ihmisiä, älä latistavia.

Onnea parempaan elämään! 

Näin kävi itsellenikin. Jopa oma puoliso ihmetteli miksi en syö enempää karkkia. Olisin halunnut olla esimerkkinä paremmista valinnoista. Läheisiä karisi ympäriltä. No, voin paremmin tällä hetkellä, eikä tunnu siltä, että kaikki puristaa.

Vierailija
4/36 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut pitävät uhkana 

Vierailija
5/36 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla hän yrittää asettua muiden yläpuolelle? 

Itsekin olen tehnyt elämäntapamuutoksen ja olen huomannut, että ihmisillä on tapana tuputtaa. Jotkut jopa loukkaantuu, jos ei ota lisää tai jos kieltäytyy sokerisista herkuista. Outoa. 

Vierailija
6/36 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin olen tehnyt elämäntapamuutoksen ja olen huomannut, että ihmisillä on tapana tuputtaa. Jotkut jopa loukkaantuu, jos ei ota lisää tai jos kieltäytyy sokerisista herkuista. Outoa. 

Elämäntapamuutos tehdään vähin äänin ja hiljaa. Jos ei tee mieli suklaata, sanotaan vaikka että syön myöhemmin.

Vierailija
7/36 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheiset eivät pidä siitä että status quo muuttuu. He haluavat että samat asiat jatkuvat sellaisinaan ilman muutoksia. Muutos on heille häiritsevä tekijä.

Vierailija
8/36 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämäntapamuutos tehdään vähin äänin ja hiljaa. Jos ei tee mieli suklaata, sanotaan vaikka että syön myöhemmin.

No sitähän AP käytännössä teki. Sanoi, ettei pysty syömään enempää. Toisaalta en myöskään ymmärrä, että miksi se pitäisi tehdä vähin äänin. Kuulostaa samalta kuin sanonta, että se kellä onni on, sen kätkeköön. Kyllä itse olen kertonut esimerkiksi innoissani parantuneista veriarvoista tai siitä, että on kiva, kun vaatteet mahtuu päälle. Ja pääsääntöisesti läheiset ovat olleet iloisia puolestani. 

Vierailija
9/36 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua vaivaa myös tämä asia. Terveet elämäntavat onnistuu vain yksin, mutta seurustelu ihmisten kanssa on sitä herkuttelua. Ei edes tee herkkuja mieli mutta nämä herkuttelijat kaipaavat "rikoskumppaneita" ja tuputtavat ja sitten osoittavat mielipahaa jos ei ota. Joulunpyhien jälkeen sitä oikein odottaa omaa kotiaikaa ja rauhaa ettei olla herkkuja tuputtamassa. Ja tulla kylään suklaalevyjen kanssa. 

Vierailija
10/36 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kuin nauraa näille jatkuville elämäntapa muuttujille. Älkää toitottako siitä. Tehkää se vain kaikessa hiljaisuudessa. Näin se myös onnistuu paremmin. Ei sitä muiden tarvitse tietää. 

Nauttikaa hyvästäolosta ja muutoksesta itse. Se tuottaa iloa itselle , eikä tarvitse sitten pettyä, jos se ei onnistu mietiskelemällä, mitähän ne muut nyt ajattelee . 

T. Onnistuja 

Vierailija
11/36 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näissä on melkein aina kyse siitä, että se toinen kokee alemmuuden tunnetta ja suuttuu siksi. Ei siitä, että muutosta tekevä tuputtaisi paremmuuttaan toiselle.

Vierailija
12/36 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap liioittelee. 

...häiritsee läheisiäni...  Sitten hän kertoo, miten yksi ystävä tuli kylään ja ihmetteli, miksei hän syönyt koko levyä suklaata

...herkkuja kilo kaupalla.... Ei kai ne mitään kilon suklaalevyjä olleet. Itse ap kertoo, että ystävä tuli kahden pienen levyn kanssa. 

Onko tuo ystävä sanonut, että se olisi häneltä pois, jos pidät huolta itsestäsi? Ei ole. Hän kysyi, mikset syö enempää. Olisit voinut vastata: Olen alkanut huolehtimaan terveydestäni, enkä enää halua ahmia herkkuja. 

Vierailija
13/36 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap liioittelee. 

...häiritsee läheisiäni...  Sitten hän kertoo, miten yksi ystävä tuli kylään ja ihmetteli, miksei hän syönyt koko levyä suklaata

...herkkuja kilo kaupalla.... Ei kai ne mitään kilon suklaalevyjä olleet. Itse ap kertoo, että ystävä tuli kahden pienen levyn kanssa. 

Onko tuo ystävä sanonut, että se olisi häneltä pois, jos pidät huolta itsestäsi? Ei ole. Hän kysyi, mikset syö enempää. Olisit voinut vastata: Olen alkanut huolehtimaan terveydestäni, enkä enää halua ahmia herkkuja. 

Tuohan se vasta olisikin ollut tökeröä. AP: vastaus oli hyvä. 

Vierailija
14/36 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitähän AP käytännössä teki. Sanoi, ettei pysty syömään enempää. Toisaalta en myöskään ymmärrä, että miksi se pitäisi tehdä vähin äänin. Kuulostaa samalta kuin sanonta, että se kellä onni on, sen kätkeköön. Kyllä itse olen kertonut esimerkiksi

Asettuu yläpuolelle.  Näkee jo aloituksesta.

Vierailija
15/36 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap liioittelee. 

Siis sinusta on tökeröä, että kertoo ystävälleen, että aion vastaisuudessa pitää parempaa huolta terveydestäni???? Mitä ihmettä?

Vierailija
16/36 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs sen Alkon tuputtaminen jos ei halua juoda niin pidetään outona kaverini melkein kaikki suurkuluttajia ottavat melkein joka päivä.129

Vierailija
17/36 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap liioittelee. 

Siis sinusta on tökeröä, että kertoo ystävälleen, että aion vastaisuudessa pitää parempaa huolta terveydestäni???? Mitä ihmettä?

Tässä tilanteessa kyllä. Jos toinen syö kokonaisen levyn suklaata ja kaveri kysyy, että miksi et syö niin oletko ihan oikeasti sitä mieltä, että tuossa olisi ollut parempi vastata, että en halua enää ahmia, kun toinen ahmii vieressä? Paljon parempi ja neutraalimpi vastaus tuo, että ei pysty syömään makeaa. 

Vierailija
18/36 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitähän AP käytännössä teki. Sanoi, ettei pysty syömään enempää. Toisaalta en myöskään ymmärrä, että miksi se pitäisi tehdä vähin äänin. Kuulostaa samalta kuin sanonta, että se kellä onni on, sen

Siis millä tavalla? Mitä aapeen olisi pitänyt vastata? Tai olisiko pitänyt vaan väkisellä syödä, ettei asetu toisen yläpuolelle?

Vierailija
19/36 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet uhka niinkuin aiemmin todettu . Onni on että ystäväsi tarjosi suklaata eikä houkutellut vaikka juottolaan. Silloin vasta kokisitkin vastustusta elämänmuutoksesta koska toinen ei voi tai halua muutosta , ei itsessään eikä ystävissään. Jatka vain samaa rataa , aika näyttää ketkä pyyvät vierelläsi kannustaen eteenpäin ja ketkä jäävät siihen suklaanhuuruiseen elämään kiinni . Arvosta itseäsi joka hetki.

Vierailija
20/36 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos tämän teet ja olet jo valmiiksi hoikka. Kun kuvitellaan että haluat laihduttaa. Vaikka eihän se hoikallekaan ole terveellistä syödä mitä sattuu. On vaan vaikeampaa, kun pitää yrittää syödä sitten enemmän muuta, että se paino ei laske enempää. Vaikka ei jaksa isoja määriä ja ennen olenkin ne kalorit kuitannut sitten jollain herkuilla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi