Oletko jo tutustunut Iiu Susirajan kuviin?
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä filtteröityjen instakuvien ja onlyfansin maailmassa todella tervetulleita kuvia. Nykyihminen katsoo itseään kun katsoo noita kuvia.
Enpä sanoisi, harva suomalainen on noin iso.
Tarkoitin tietysti kuvaannollisesti. Nykyihminen katsoo omaa pelkoaan, omaa epätäydellisyyttään katsoessaan noita kuvia.
Olen itse aika ylipainoinen ja vaikka ne kuvat on kekseliäitä, niin tunteeni ovat ristiriitaiset. Olen nähnyt hänen valokuviaan pitkältä ajalta ja hänen painonsa nousee selvästi koko ajan lisää. En usko, että hän elää tätä menoa enää pitkään, vaikka on aika nuori.
Vierailija kirjoitti:
Koko Suomen pitäis olla ylpeä hänen kansainvälisestä menestyksestään, hävettää tämä juntti tyyli miten tällä palstalla puhutaan. Upee taiteilija, ihan omaa luokkaansa!
Tuosta ylpeänä olosta en ylipäätään tiedä, mutta kyllä Iiu on menestyksensä ansainnut. Kuinka moni laittaa itseään likoon edes himpun verran, siinä missä Iiu kokonaan.
Varmaan jo 10 v sitten kun hänestä oli juttu NYT-liitteessä. Tykkään kuvista. Ovat nykyaikaisen filtterikulttuurin ja Kardashianin vastakohta.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse aika ylipainoinen ja vaikka ne kuvat on kekseliäitä, niin tunteeni ovat ristiriitaiset. Olen nähnyt hänen valokuviaan pitkältä ajalta ja hänen painonsa nousee selvästi koko ajan lisää. En usko, että hän elää tätä menoa enää pitkään, vaikka on aika nuori.
Sitä suuremmalla syyllä, antaa palaa, täysillä tai ei ollenkaan. On motto, joka jäi mulle perinnöksi lapseltani.
Olen tutustunut Iiu Susirajan taiteeseen vuosia sitten ja nähnyt monia näyttelyitä. Upeaa, humoristista ja vakavaa valokuvataidetta ym.
Mahtava asenne! Kiinnostaa nähdä aina uusia juttuja, miten taiteilija kehittyy uransa mittaan. Tykkään erittäin paljon. Nyt olen lukenut uusia haastatteluja, ihanaa että Iiu on pysynyt itsenään.
Niissä kuvissa kiehtoo jotenkin se arki ja häpeilemätön kehollisuus. Varmaan se, että emme näe tällaista kuvastoa muuten, vaikka se on olemassa arjessa. Me ollaan totuttu niin feikkiin, että raatorehellinen ja hieman vinksahtanut realismi hätkäyttää.
Vierailija kirjoitti:
Olen 44-kiloinen, entinen anorektikko ja bulimiasta kärsinyt nainen. Minäkään en tiedä kuinka kauan minä elän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä suuremmalla syyllä, antaa palaa, täysillä tai ei ollenkaan. On motto, joka jäi mulle perinnöksi lapseltani.
Se vain valitettavasti tuntuu surulliselta ja ahdistavalta, vaikka kuvissa olisikin huumoria. Vielä muutama vuosi sitten niille saattoi hymyillä vapaammin, enää oikein ei.
Googlatkaa Lene Marie Fossen: Hänellä puolestaan oli anoreksia ja laihdutti lopulta itsensä kuoliaaksi. Norjalainen valokuvaaja, otti itsestään kuvia kuolemansairaana. Tämä Susirajan tapaus on jo täysin rinnastettavissa siihen.
Vierailija kirjoitti:
Koko Suomen pitäis olla ylpeä hänen kansainvälisestä menestyksestään, hävettää tämä juntti tyyli miten tällä palstalla puhutaan. Upee taiteilija, ihan omaa luokkaansa!
Ei todellakaan ei tarvitse, jokainen saa itse valita vapaasti mistä pitää ja mitä arvostaa.
Onko hänelle kenties huomionhakuinen pers.häiriö?
Vierailija kirjoitti:
Läskit ilmiantaa viestejä.
Täällä saa haukkua ainoastaan hoikkia ja kauniita naisia. Rumia ja lihavia tulee ainoastaan kehua tasapuolisuuden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan tykkään hänen "ironiastaan", mutta eikö ameriikasta löytyisi ihan omasta takaa (hällä on näyttely siellä)?
Lihavia varmaan löytyy, mutta Iiu on osannut tehdä siitä taidetta. Ja tosi kekseliäästi vieläpä.
Rehellisesti sanottuna en ymmärrä, mikä hänen kuvissaan kiehtoo, vaikka tykkään monesti kaikesta vähän oudosta ja erikoisesta, mutta ilmeisesti moni tykkää ja on palkittukin, joten kai tämmöiselle sitten tilausta on.
Hauska on myös ristiriita kuvien mököttävän Iiun ja taiteilijan itsensä välillä. Hän esii tyi moman näyttelyn yleisölle TV ruudulla iloisena ja hymyilevänä, hiukset nätisti.
Vierailija kirjoitti:
Onko hänelle kenties huomionhakuinen pers.häiriö?
Ei, kun hän on PALKITTU taiteilija, joka on saanut taidettaan esille MOMAan. Mutta ettehän te juntit sitä ymmärrä.
Innostuin kerran Iiun innoittamana ottamaan itestäni kuvan vanhassa yöpaidassa ja sekaisessa huushollissa ilme totisena.