Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

TE-toimiston mukaan minun pitäisi hakea työpaikkaa 40 kilometrin päästä ilman autoa. Kulkuyhteydet työpaikalle aivan järjettömät

Vierailija
23.04.2023 |

Työt alkaisivat kello 06.30.

Linja-auto täältä työpaikalle lähtisi kello 04.50 ja olisin 05.40 työpaikkakunnalla. Sitten pari kilometriä kävelyä sinne töihin.

Seuraava linja-auto lähtisi kello 06.30 eli en voi ottaa sitä.

Iltapäivällä on niin, että sopivin eka bussi lähtee kello 16.10. Siihen kello 15.10 bussiin en ehdi millään.

Kotona olisin siis kello 17.00. Kun olen herännyt neljältä niin 13 tunnin jälkeen olenkin vihdoin kotona.

Kommentit (749)

Vierailija
441/749 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tämä ihme on että TE- toimisto on oikein tarjonnut työtä!? Itse joudun hakemaan 4 työpaikkaa itsenäisesti joka kk. Haen kyllä enemmänkin ja 100km säteellä. Autoa ei ole, mutta olen valmis sen hankkimaan jos ja kun saan täysipäiväistä työtä vähintään 6kk. Ja auton saa halvemmallakin. Entinen autoni maksoi 1700€ ja toimi 5 vuotta, kunnes hajos niin etten halunnut korjauttaa. 

Vierailija
442/749 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh, onneksi itse pääsin alkuvuodesta työkkäristä eroon. Ja ei, en heidän avullaan vaan ihan omilla :D Eipä tarvi enää kuunnella noita järjettömyyksiä!

Mutta juuri noin, äla vahingossakaan "valita" asiasta. Haet, mutta laita jo valmiiks vähän huono hakemus. Tyyliin s-posti "Moi. Haen töitä. Olen ammatiltani kokki mutta en oo tehny niitä hommii vuosii. Mutta oon nopee oppimaan. T: Lissu". JOS NYT jollain järjellä saat kutsun haastatteluun, niin mene vaan. Oo vähän myöhässä ja pahottele ja selittele ummet ja lammet. Ei sua palkata. Ja sitten elämä taas jatkuu.

Suosittelen etsiin itse oikeesti jonkun työn, koska oma elämänlaatu parani huimasti, kun pääsi töihin ja työkkäristä eroon. 

Eli voisimmeko todeta, että työkkäri epäsuorasti auttoi sinua työllistymään, joskin eri tavalla kuin ehkä oletit? Itse en edes hakenut korvauksia ollessani tulottomana 2000-luvulla. Raha olisi toki tullut kipeästi tarpeeseen, mutta en halunnut enkä tuntenut kehtaavani selitellä tilannettani työkkärille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/749 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän moni täällä kuvittelee että työtön saa rahaa jostain taikaseinästä siihen korttiin ja autoon.

monilla työttömillä on kykyä säästää.

Vierailija
444/749 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän moni täällä kuvittelee että työtön saa rahaa jostain taikaseinästä siihen korttiin ja autoon.

monilla työttömillä on kykyä säästää.

Ei kyllä jää säästöön työttömyystuesta. Ei riitä edes elämiseen.

Vierailija
445/749 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh pitkää päivää saa tehdä, muuta ehdi ja jaksa.

Vierailija
446/749 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten nämä "höpsis, 8000 euroa maksanut dieselini kulkee vallan mainiosti eikä ole tarvinnut korjata kertaakaan" -viestit oikein sopivat tähän ketjuun?

Luuletteko, että työttömällä on sukanvarressa se 8000 euroa vai mitä ihmettä?

Luuletko sinä että työssäkäyvällä on rahaa ostaa auto noin vain? Käteisellä. No ei ole.

Haetaan työpaikka, saadaan se ja sitten haetaan autolaina että päästään sinne töihin.

Näin toimii valtaosa työntekijöistä.

Pitäisi siis ostaa auto päästäkseen työhön?

Maksetaan sillä työstä saadulla rahalla niitä auton osamaksuja, veroja, polttoainekuluja, huoltoja ym.

Jos lopputuoksena on, auton kuluihin menee suuri osa palkasta, onko hommassa mitään järkeä?

Käydä työssä, että voi ylläpitää autoa?

No ihan näin kuule tehdään täällä syrjäseudulla. 23 vuotta olen autoa pitänyt että pääsen töihin. Samoin puoliso. Samoin suuri osa tämän planeetan väestöstä.

Vierailija
447/749 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ma kavin nuorena espoosta itiksessa toissa. Menin bussilla-junalla- metrolla 1.5h suunta jos hyvin kavi :D

Ja kun kavin 7am vuoroissa toisissa toissa oisin voinut kayttaa taksia firman piikkiin, jos ei ois julkiset/auto olleet sopivat.

Vakkari 7am tuli joka aamu taksilla toihin.

Vierailija
448/749 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoton pitkäaikaistyötön kirjoitti:

Millä rahalla pitkäaikaistyötön muka saa ostettua sen auton, kun rahat riittää tuskin vuokraan, ruokaan, lasten elatusmaksuihin ja muihin välttämättömiin menoihin. Lainaa ei saa, kun luottotiedot ovat menneet pitkäaikaistyöttömyyden myötä, kun edellä mainittu yhtälö on negatiivinen.

Luottotiedot ovat menneet juuri sen vuoksi, että työkkäristä on mätkäisty 3 kk karenssi sen vuoksi, ettei siihen mennessä pitkäaikaistyöttömällä ollut varaa autoon, kun se auto olisi pitänyt olla jo käytössä, eikä vasta seuraavalla viikolla, joten se työpaikka meni nopeasti jollekin toiselle, jolla jo oli auto ennalta käytössä.

On ensin päästävä töihin ja pystyttävä säästämään rahat autoon, lyhyet pätkäsilpputyöt eivät riitä, vaan on ensin päästävä pitkäaikaiseen riittävän hyväpalkkaiseen työhön, jotta saa säästettyä siihen autoon. Lisäksi sen auton ylläpito (toistuvat korjaukset jne.) tulee niin kalliiksi, ettei hyvin pienipalkkaisella ole siihen varaa, eikä varsinkaan sen ulosoton jälkeen.

Työkkärit ovat tuhonneet monen ihmisen elämän, tuhoamalla pitkäaikaistyöttömän luottotiedot esim. tämän kaltaisin menetelmin, kun työttömällä ei ole ollut omaa autoa käytössä.

Pienipalkkaisilla ja työttömien perheillä ei ole varaa kahteen autoon. Perheen auto on jo päivittäin käytössä toisen puolison työmatkoihin, eikä perheellä enää ole varaa toiseen autoon. Jomman kumman puolisoista on saatava työpaikka, minne pääsee ilman omaa autoa, jotta toinen voi käydä siellä omaa autoa vaativassa työpaikassa. Samaa matkaa ei aina pääse kulkemaan kun työpaikat ovat eri paikkakunnilla eri suunnissa, ja työajat ovat joka tapauksessa täysin erit.

Luottotietojen menetys on kyllä aina ihan omaa syytä, siitä on turha syyttää muita. Taloudenhallinta on omalla vastuulla. Jos tulot pienenevät niin sitten vähentää kuluja vastaavasti ja tarvittaessa ottaa vaikka järjesyelylainaa ENNEN kuin maksamattomien laskujen takia menee ne tiedot. Ikävää toki jos näin on päässyt käymään, sitten on vaan räpisteltävä jotenkin vaikeuksien yli. Mutta varmaan silloinkin sen tonnin halpaan autoon saa jostakin viritettyä, lainaamalla sukulaisilta tai ennakkopalkkana työnantajalta monessa tapauksessa. Jos siis oikeesti haluaa töihin ja tienaamaan.

Vierailija
449/749 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän moni täällä kuvittelee että työtön saa rahaa jostain taikaseinästä siihen korttiin ja autoon

Miksi ei ole autokorttia? Eiko vanhemmat maksanneet?

Itse tein 5e tuntipalkalla - verot toita 17 vuotiaana ja maksoin autokoulun itse. Ei ole tarvinnut 30v miettia mista taikaseinasta kortin taikoo.

1-2kk kestaa myos menna julkisilla ja sen jalkeen ostaa se 700e kottero.

Ihme pillittajia

Vierailija
450/749 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autoton pitkäaikaistyötön kirjoitti:

Millä rahalla pitkäaikaistyötön muka saa ostettua sen auton, kun rahat riittää tuskin vuokraan, ruokaan, lasten elatusmaksuihin ja muihin välttämättömiin menoihin. Lainaa ei saa, kun luottotiedot ovat menneet pitkäaikaistyöttömyyden myötä, kun edellä mainittu yhtälö on negatiivinen.

Luottotiedot ovat menneet juuri sen vuoksi, että työkkäristä on mätkäisty 3 kk karenssi sen vuoksi, ettei siihen mennessä pitkäaikaistyöttömällä ollut varaa autoon, kun se auto olisi pitänyt olla jo käytössä, eikä vasta seuraavalla viikolla, joten se työpaikka meni nopeasti jollekin toiselle, jolla jo oli auto ennalta käytössä.

On ensin päästävä töihin ja pystyttävä säästämään rahat autoon, lyhyet pätkäsilpputyöt eivät riitä, vaan on ensin päästävä pitkäaikaiseen riittävän hyväpalkkaiseen työhön, jotta saa säästettyä siihen autoon. Lisäksi sen auton ylläpito (toistuvat korjaukset jne.) tulee niin kalliiksi, ettei hyvin pienipalkkaisella ole siihen varaa, eikä varsinkaan sen ulosoton jälkeen.

Työkkärit ovat tuhonneet monen ihmisen elämän, tuhoamalla pitkäaikaistyöttömän luottotiedot esim. tämän kaltaisin menetelmin, kun työttömällä ei ole ollut omaa autoa käytössä.

Pienipalkkaisilla ja työttömien perheillä ei ole varaa kahteen autoon. Perheen auto on jo päivittäin käytössä toisen puolison työmatkoihin, eikä perheellä enää ole varaa toiseen autoon. Jomman kumman puolisoista on saatava työpaikka, minne pääsee ilman omaa autoa, jotta toinen voi käydä siellä omaa autoa vaativassa työpaikassa. Samaa matkaa ei aina pääse kulkemaan kun työpaikat ovat eri paikkakunnilla eri suunnissa, ja työajat ovat joka tapauksessa täysin erit.

Luottotietojen menetys on kyllä aina ihan omaa syytä, siitä on turha syyttää muita. Taloudenhallinta on omalla vastuulla. Jos tulot pienenevät niin sitten vähentää kuluja vastaavasti ja tarvittaessa ottaa vaikka järjesyelylainaa ENNEN kuin maksamattomien laskujen takia menee ne tiedot. Ikävää toki jos näin on päässyt käymään, sitten on vaan räpisteltävä jotenkin vaikeuksien yli. Mutta varmaan silloinkin sen tonnin halpaan autoon saa jostakin viritettyä, lainaamalla sukulaisilta tai ennakkopalkkana työnantajalta monessa tapauksessa. Jos siis oikeesti haluaa töihin ja tienaamaan.

Ennakkopalkka 😂😂😂😂😂😂😂😂🤦 ei todellakaan ennen kuin koeaika on ohi. Kuinka pihalla ihmiset on??

Vierailija
451/749 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä miten kulkuyhteydet on järjettömät?

Jos bussi on työpaikkakunnalla 5.40, on pari km kävelyä ja työt alkavat klo 6.30? Toihan on ihan loistava aikataulutus. Vaikka bussi olisi vähän myöhässä on hyvää aika kävellä. Töissä on sitten vähän kuuden jälkeen, sitten ehtii hyvin termarista juoda aamukahvit ja syödä mukaan otetut leivät ennen töiden alkua.

Vierailija
452/749 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän moni täällä kuvittelee että työtön saa rahaa jostain taikaseinästä siihen korttiin ja autoon

Itse tein 5e tuntipalkalla - verot toita 17 vuotiaana ja maksoin autokoulun itse. Ei ole tarvinnut 30v miettia mista taikaseinasta kortin taikoo.

Ihme pillittajia

Ei maksanut yksinhuoltajaäiti ei. Aina asunut kaupungin keskustassa niin ei ole edes autoa tarvinnut pihaan seisomaan.

Vierailija
453/749 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme pillittajia

Ei maksanut yksinhuoltajaäiti ei. Aina asunut kaupungin keskustassa niin ei ole edes autoa tarvinnut pihaan seisomaan.

Niin ja tosiaan ei ollut äidilläkään korttia ja autoa. -sama

Vierailija
454/749 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos bussi on työpaikkakunnalla 5.40, on pari km kävelyä ja työt alkavat klo 6.30? Toihan on ihan loistava aikataulutus. Vaikka bussi olisi vähän myöhässä on hyvää aika kävellä. Töissä on sitten vähän kuuden jälkeen, sitten ehtii hyvin termarista juoda aamukahvit ja syödä mukaan otetut leivät ennen töiden alkua.

Iltavirkkuna tuollaiset heräämisajat olis kamalat.

Vierailija
455/749 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen työn perässä voi myös muuttaa! Ei voi valita missä asuu jos kerran elää valtion rahoilla.

Vierailija
456/749 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet työpaikkoja ja jos saat sen niin muutat asumaan lähistölle. Näin minä olen tehnyt.

Minulla on ajokortti, mutta en ole koskaan tarvinut autoa. Liian kallis investointi oheiskuluineen.

Jos ajomatka olisi pätevä syy kieltäytymiseen työpaikasta se aiheuttaisi vyöryn hakeutua korpeen asumaan.

Vierailija
457/749 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun mielestä on siis ok käyttää työmatkaan yli 1,5 tuntia joka aamu?

Vierailija
458/749 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sen työn perässä voi myös muuttaa! Ei voi valita missä asuu jos kerran elää valtion rahoilla.

Ei todellakaan tarvitse muuttaa työn perässä.

En ikimaailmassa lähtisi omasta maksetusta talosta työn takia.

Työttömälläkin on oikeus valita itse asuinpaikka.

Vierailija
459/749 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haet työpaikkoja ja jos saat sen niin muutat asumaan lähistölle. Näin minä olen tehnyt.

Minulla on ajokortti, mutta en ole koskaan tarvinut autoa. Liian kallis investointi oheiskuluineen.

Jos ajomatka olisi pätevä syy kieltäytymiseen työpaikasta se aiheuttaisi vyöryn hakeutua korpeen asumaan.

Niin että perheestä viis? Muuttaa vaan yksin.

Vierailija
460/749 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puoliso sitten maksaa sen entisen kämpän ja hoitaa lapset?