Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei suostu maksamaan koiran eläinlääkäriä

Vierailija
23.04.2023 |

Perheeseen otettiin kodinvaihtaja pari vuotta sitten, koska lapset halusivat koiran ja minäkin. Saita perheenpää suostui lopulta.edullisuuden takia tähän vaihtoehtoon. Olen kelan pienimmällä työkkärillä ja isällä suuremmat tulot. Koiralle on nyt ilmaantunut ihonalaisia patteja jotka pitäisi näyttää mielestäni lääkärille, sekä eilen sitä tutkiessani ien punoitti ja näytti huonolta yhden hampaan kohdalta. Miehen mielestä sitä ei viedä mihinkään koska eläinlääkärit ovat niin kalliita. Kuulemma sillä on vain harmittomia rasvapatteja ja ien paranee itsestään.
Olen eri mieltä, mutta rahallisesti hänen armoillaan, omat rahani tältä kuultakin on käytetty vuokraan. Mitä voisin tehdä? Osamaksusoppareita ell tuskin saa jos ei ole työtä?

Kommentit (116)

Vierailija
1/116 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhdy sinä perheen pääksi. Käytä lapsilisät eläinlääkäriin. Käytä koira kunnallisella eläinlääkärillä tarkastuksessa ja jos rasvapatit vaativa leikkausta, pyydä kustannusarvio. Lasku tulee yleensä jälkeen päin.

Vierailija
2/116 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On rikollista jättää eläin hoitamatta kun havaitsee sillä olevan vaivaa.

Luovu koirasta jos ei ole varaa hoitaa sutä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/116 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira eläinlääkäriin ja mies pihalle koska on törppö. Ja olen itsekin mies. 

Vierailija
4/116 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovuta koira jollekkin, joka pystyy siitä huolehtimaan.

Vierailija
5/116 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ryhdy sinä perheen pääksi. Käytä lapsilisät eläinlääkäriin. Käytä koira kunnallisella eläinlääkärillä tarkastuksessa ja jos rasvapatit vaativa leikkausta, pyydä kustannusarvio. Lasku tulee yleensä jälkeen päin.

Ei saa laskulla ainakaan täällä.

Vierailija
6/116 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiria ei pidä ottaa jos on köyhä.

Vierailija
7/116 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaista: koira pitää viedä jo eläinsuojelulain mukaan eläinlääkärille. Jos miehesi ei tuota lääkärilaskua maksa niin:

Pyydä osamaksua, onnistuu ainakin kaikilla suurimmilla eläinlääkäriasemilla

Vierailija
8/116 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisät tosiaan tulee kohta, siinä toki yksi vaihtoehto minulle. Ja mieheen olen tosi harmistunut ja kyllästynyt, ihan järkyttävää suhtautumista eläimestä huolehtimiseen.

Ap

Vierailija
9/116 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koira eläinlääkäriin ja mies pihalle koska on törppö. Ja olen itsekin mies. 

Siis nainen pihalle tässä tapauksessa.

Vierailija
10/116 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On rikollista jättää eläin hoitamatta kun havaitsee sillä olevan vaivaa.

Luovu koirasta jos ei ole varaa hoitaa sutä.

Meillä mies ja lapset halusi koiran, suostuin. Siltikin, kaikki eläinlääkärikulut on mies saanut maksaa, ulkoilutukset hoitaa mies ja lapset pääsääntöisesti, toki teen sen itsekin mieluusti näin vkonloppuisin kun muut nukkuvat, ja itse herään aikaisin.

Jos Ap on itse ollut innokkaimpana hankkimassa otusta, joka ei miestä ole lainkaan kiinnostanut, niin vois kysyä, että mitäs läksit??

Viet koiran lääkäriin, tottakai, ja jos sulla ei oo varaa, niin lähes jokaisessa lekurissa on joku mainos, jossa tarjotaan luottoa ell-maksuun. Jos taas luottotietosi estävät sellaisen saamisen, eikä miehesi edelleenkään halua osallistua kustannuksiin, niin silloin sun on oltava reilu koiraanne kohtaan, ja luovutettava se jonnekin, missä on varaa huolehtia siitä ja sen ( hänen ) terveydestään. Surullista, mutta elämä on 🙄

Vierailija
11/116 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oli hän sinänsä itsekin sitä hankkimassa, että katseli ilmoituksia ja tämän varsinaisesti löysikin ja silloin maksoi. Ei minulle tullut mieleenkään, ettei sitä saataisi hoidettua jos tulee tarvetta. Miehen prioriteeteissa rahaa ei vain saisi nyt enää mennä siihen, vain kaikkeen kivaan mitä hän haluaa ja päättää. Eikä hän kyllä ole osoittautunut mitenkään eläinrakkaaksi, oikeastaan aina välttää koiraa eikä helli.

Ap

Vierailija
12/116 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan tuo hoitamatta jättäminen ei ole vaihtoehto. Jos ei ole varaa/halua hoitaa, niin koira uuteen kotiin. Hammasvaivat voivat olla erittäin kivuliaita ja valitettavasti myös kalliita hoitaa. En ole joutunut turvautumaan eläinlääkärissä osamaksuihin, mutta kerran siellä odotellessani aikani kuluksi katselin siellä ollutta esimerkkilaskelmaa erään rahoitusyhtiön osamaksuista ja mielestäni kulut niissä on todella korkeat. Harva lääkäri enää antaa korotonta maksuaikaa. Nämä osamaksujutut menevät nykyään noiden rahoitusyhtiöiden kautta ja käsittääkseni niissä tarkistetaan luottokelpoisuus.

Koiraa ottaessa kannattaa olla jo puskurikassa mahdollisiin eläinlääkärikuluihin, vakuutus tai mahdollisuus lainata joltain rahaa ilman korkoa. Käsittääkseni hammasjuttuja korvataan tosi nihkeästi vakuutuksista.

Vierailija
13/116 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sä kinusit koiraa. Mies ei olisi sitä halunnut mutta sä kinusit edelleen ja lopulta mies osti sen.

Nyt sulla on koira. Mitä sä vielä haluat?

Vierailija
14/116 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjaatko koiran hampaat säännöllisesti?

Vierailija
15/116 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole harjannut, mutta puruluita se on saanut. Aika jännä, että moni ketjussa ilmaisee minun olevan se paha ihminen? Vakaavaraisen ihmisen kanssa naimisissa ollessaankaan köyhä ei siis saa ottaa eläintä, koska ei saa odottaa häneltä kuluihin rahaa? Olen luullut, että jos esim. lapsi harrastaa, kuluihin osallistutaan. Koen tämän samaan rinnastettavaksi, plus että lainkin mukaan eläimen terveydestä kuuluu huolehtia, sekä kyseenalaistan miehen empatian ja tunteet luontokappaleita kohtaan.

-Ap

Vierailija
16/116 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se maksaa joka koiran on halunnut. Minäkään en maksaisi. 

Jotkut maksavat osamaksulla. 

Vierailija
17/116 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole harjannut, mutta puruluita se on saanut. Aika jännä, että moni ketjussa ilmaisee minun olevan se paha ihminen? Vakaavaraisen ihmisen kanssa naimisissa ollessaankaan köyhä ei siis saa ottaa eläintä, koska ei saa odottaa häneltä kuluihin rahaa? Olen luullut, että jos esim. lapsi harrastaa, kuluihin osallistutaan. Koen tämän samaan rinnastettavaksi, plus että lainkin mukaan eläimen terveydestä kuuluu huolehtia, sekä kyseenalaistan miehen empatian ja tunteet luontokappaleita kohtaan.

-Ap

Nuo asiat keskustellaan etukäteen selviksi, että kuka maksaa ja missä tilanteessa. Mitä se hyödyttää koiraa tai sinuakaan, vaikka miehesi on vakavarainen, jos se roope ankkana istuu rahojensa päällä?

Vierailija
18/116 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käyttänyt koirani esimerkiksi sydänultrassa osamaksulla, kun löytyi sivuääni, vaikka olin työmarkkinatuella, neljässä erässä maksoin sen 350 euroa. Mies maksou sitten koiramme senioritarkastuksen. Minä hammashoidon.

Vierailija
19/116 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tulla sakko eläimen laiminlyönnistä, jos jättää koiran hoitamatta, viivyttelee hoitoon vientiä. Eläinrääkkäystä tuollainen.

Sivu

Vierailija
20/116 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos halusit koiran lasten kanssa, niin miten automaattisesti oletit ja mies maksaa sen koiran kulut? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi