Uskonnonvapaus on enää teoreettista
Kristityt ovat vainotuin ihmisjoukko maailmassa. Fakta. Sitäkö tänne halutaan?
Kommentit (324)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä joissain muslimimaissa on vainot, mutta länsimaissa on uskonnonvapaus. Voit uskoa vaikka lentävään spagettihirviöön, eikä kukaan vainoa sinua.
Länsimaat ovat aika pieni rauhallinen alue poislukien Ukraina.
Vainoa on muslimimaiden lisäksi mm. Intiassa, Kiinassa ja Indonesiassa.
Ja noissa kaikissa maissa vainotaan myös muslimeja. Huvittaa, että uskonvapaus nähdään niin usein vapautena olla kristitty ja muilla ei ole väliä. Se siitä lähimmäisen rakkaudesta.
Kuka niin näkee? En minä ainakaan. Olen kristitty ja soisin uskonnonvapauden kuuluvan jokaiselle ihmiselle, oli uskosi mikä tahansa. En ole koskaan kuullut sellaisesta että kristityt haluaisi että yhtään ketään vainotaan minkään asian takia, tai että kenenkään uskontoa estettäisiin lailla toteuttamasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten suomalaisia kristittyjä vainotaan?
Mitä te täällä räksyttävät ateistit muuta haluatte kuin hävittää kristinuskon ja kristityt saada vaikenemaan. Kirkoista vissiin haluatte tehdä minareetteja.
Höpö höpö. Minulle riittää, että kirkot lanataan maan tasalle. Ne sijaitsevat aina arvokkaalla alueella, mistä kunta saisi hyvät verotulot jos se kaavoitettaisiin asuinalueeksi tai liikekeskukseksi. Nyt niihin vain menee veroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin on se kamalaa eikös vain? Onneksi kristityt eivät ole koskaan vainonneet ketään🤔. Ristiretket ja uskonpuhdistus ovat vain väärää uskomusta tai miten se menikään...hmm...uhriutuminen on kivaa vai mitä?
Juu, ja mites noi roomalaiskatolisen kirkon pappien ja piispojen touhut monessa eri maassa vuosikymmeniä? Vai onko jonkun mielestä katolinen kirkko ei-kristitty? Pakanoita kaikki?
Meille ei todellakaan kuulu muiden kirkkojen jäsenten väärin toimiminen. Ette te ateistit pysty loukkaamaan meitä kristittyjä vaikka yritys näyttää olevan kova. Ilkeät sananne viuhuvat ohitsemme.
Ei tietenkään kuulu, koska teidän uskontonne perustuu siihen, ettei ihmisellä ole mitään vastuuta itsestään ja teoistaan. Lapsia voi r*iskata vaikka liukuhihnalla, kunhan pyytää jumalalta anteeksi.
Mistä ihmeen kummasta puhut? Siis mistä uskonnosta puhut, että ei ole vastuuta itsestään ja teoistaan??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin on se kamalaa eikös vain? Onneksi kristityt eivät ole koskaan vainonneet ketään🤔. Ristiretket ja uskonpuhdistus ovat vain väärää uskomusta tai miten se menikään...hmm...uhriutuminen on kivaa vai mitä?
Juu, ja mites noi roomalaiskatolisen kirkon pappien ja piispojen touhut monessa eri maassa vuosikymmeniä? Vai onko jonkun mielestä katolinen kirkko ei-kristitty? Pakanoita kaikki?
Meille ei todellakaan kuulu muiden kirkkojen jäsenten väärin toimiminen. Ette te ateistit pysty loukkaamaan meitä kristittyjä vaikka yritys näyttää olevan kova. Ilkeät sananne viuhuvat ohitsemme.
Ei tietenkään kuulu, koska teidän uskontonne perustuu siihen, ettei ihmisellä ole mitään vastuuta itsestään ja teoistaan. Lapsia voi r*iskata vaikka liukuhihnalla, kunhan pyytää jumalalta anteeksi.
Mistä ihmeen kummasta puhut? Siis mistä uskonnosta puhut, että ei ole vastuuta itsestään ja teoistaan??
Uskoisin, että kirjoittaja tarkoitti sitä, että kristinuskon mukaan Jeesus antaa synnit anteeksi pyydettäessä. Eli käytännössä voit vaikkapa raiskata lapsia mielin määrin kunhan pyydät kuolinvuoteellasi syntejäsi anteeksi Jeesukselta ja pääset näin taivaaseen.
t. eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirkonkello eivät herätä rukouskutsuilla, kuten ainakin kantasuomalaiset tietävät. Kirkon kelloja soitetaan jumalanpalvelusten lisäksi esim. hautajaisissa. Ei kait siitä haluta luopua?
On luovuttu jo kaupungeissa, ajat sitten. Muualla Euroopassa kyllä kirkonkellot soi..
Ei ole luovuttu kaupungeissa kirkonkellojen soitto. Levität väärää tietoa tai asut niin metsän keskellä, ettei sinne kuulu kirkonkellojen soitto.
Äsken täällä Helsingissä soi klo 18:00 kirkonkellot kuten joka lauantai samaan aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä te täällä räksyttävät ateistit muuta haluatte kuin hävittää kristinuskon ja kristityt saada vaikenemaan. Kirkoista vissiin haluatte tehdä minareetteja.
Höpö höpö. Minulle riittää, että kirkot lanataan maan tasalle. Ne sijaitsevat aina arvokkaalla alueella, mistä kunta saisi hyvät verotulot jos se kaavoitettaisiin asuinalueeksi tai liikekeskukseksi. Nyt niihin vain menee veroja.
Kyllä toiveesi toteutuu.
Mutta jos luulet sillä voittavasi jotain että kristityt tapetaan ja kirkot lanataan maan tasalle, olet väärässä. Jeesus on jo voittanut kuoleman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirkonkello eivät herätä rukouskutsuilla, kuten ainakin kantasuomalaiset tietävät. Kirkon kelloja soitetaan jumalanpalvelusten lisäksi esim. hautajaisissa. Ei kait siitä haluta luopua?
On luovuttu jo kaupungeissa, ajat sitten. Muualla Euroopassa kyllä kirkonkellot soi..
Ei ole luovuttu kaupungeissa kirkonkellojen soitto. Levität väärää tietoa tai asut niin metsän keskellä, ettei sinne kuulu kirkonkellojen soitto.
Äsken täällä Helsingissä soi klo 18:00 kirkonkellot kuten joka lauantai samaan aikaan.
Samoin täällä Tampereella klo 17.00 aina lauantaisin ja monina muinakin päivinä. Asun vastapäätä kirkkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä lahjoitan aina, kun pystyn rahaa järjestölle, joka auttaa kristittyjä vainojen uhreja.
Minä puolestani lahjoitan kristittyjen vainojen uhreille.
Sellaista tahoa ei ole olemassa, joka joutuisi auttamaan kristittyjen vainoamia uhreja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt noin radikaali olisi, mutta kyllähän tuo Kampin kappeli on aika irvokas esimerkki, kun seurakunta maksaa kaupungille vähemmän vuokraa tontista vuodessa, kuin mitä maksaa keskiverto kaksio alueella kuukaudessa. Tämän lisäksi kaupunki maksaa kiinteistönhoitokulut ja vuokraa rakennuksesta toimistotiloja, maksaen toki alueen hintatason vuokraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä lahjoitan aina, kun pystyn rahaa järjestölle, joka auttaa kristittyjä vainojen uhreja.
Sellaista tahoa ei ole olemassa, joka joutuisi auttamaan kristittyjen vainoamia uhreja.
Amnesty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amnesty.
Amnesty taitaa ajaa woke-uskovaisten oikeuksia ennemminkin, ikävä kyllä. Ennen luulin Amnestya hyväksi järjestöksi, ja paljonhan ne hyvää tekee, mutta mun kiinnostus ja arvostus Amnestya kohtaan lakkasin kun huomasin että ajaa näiden oikeuksia jotka ajaa tämän maapallon perikatoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sovi wokevasemmistolaiseen nykynarratiiviin, että valkoisia kohtaan joku voisi olla rasistinen tai että kristittyjä voitaisiin vainota. Fakta.
Ei sitä tilastotkaan tue.
Nää röllipajan aloitukset voi kukin ilmiantaa, minä jo tein niin.
Mitä tilastot eivät tue? Kristityt nyt sattumoisin ovat maailman vainotuin uskonnollinen ryhmä. Tilastotieto.
Samoin valkonaama on ruskean miehen fyysisen vihaamisen kohde moninkertaisesti kaikissa länsimaissa kuin toisin päin. Faktoja, jotka voit tarkistaa uutisista joka ikinen päivä.
Kristityt ovat myös se porukka, joka väkisin menee sinne, minne eivät ole tervetulleita. Hyvä esimerkki tämä yksi saarnamies, joka lähti kertomaan Herran sanaa pohjois-sentineleille, vaikka heimon tiedetään olevan väkivaltainen tunkeilijoita kohtaan ja Intian laki kieltää saarelle menemisen. Nyt sitten voidaan kysyä, kuoliko saarnamies vainojen uhrina vai omaa hölmöyttään?
Hienon esimerkin muuten valitsitkin. Rauhanomainen aseistautumaton hemmo menee levittämään kristittyä lähimmäisenrakkauden sanomaa ja tulee tapetuksi oitis kivikautisen passskasakin toimesta. Ja tuota samaa passkasakkiahan te vasurit haluaisitte Euroopankin täyteen tekemään suunnilleen ihan samaa edistyksen ja moniarvoisuuden nimissä. Että kuka se hölmöäkin hölmömpi taas on?
Ilmeisesti viestinnästäsi päätellen on muutenkin ihan ok, että kehitysmaissa muslimit tappppavat kristittyjä kehitysmaalaisia. No ei se mitään, olen tottunut jo tuohon teidän vasurien järjettömyyteen.
Sekoitat minut varmaan johonkin toiseen keskistelijaan. Mutta mitä mieltä olet, että kun laki kieltää saarelle menon mm. Koska eristäytyneellä heimolla ei ole vastustuskykyä moniin tauteihin, joita muu maailma kantaa ja koko heimo voi siis kuolla vierailijoiden tuomiin tauteihin, ja heimon tiedetään suhtautuvan aggressiivisesti ulkopuolisiin, niin kenen vika oli kuolema?
Arvasin, että tartut tuohon oljenkorteen. Kyseinen alkuihmisten heimohan ei luultavasti tiedä hevon helvettiäkään mistään tarttuvista taudeista tai vastustuskyvyistä. Tai Intian laeista ja kielloista.
Hölmöähän sinne meneminen oli, sitä en kiellä, mutta muistaakseni kyseinen kaveri oli skitsofreenikko, joka kuvitteli olevansa jumalan lähettiläs. Sinusta varmaan ratkiriemukasta, että teilattiin.
Mutta pointtihan on siinä, että kristityt menevät väkisin sinne, minne eivät ole tervetulleita ja itkevät sitten vainosta, kun eivät ole tervetulleita. Sinun mielestäsi tietyt uskonnot eivät saa tulla Suomeen, mutta miksi sitten kristittyjen pitää saada mennä minne lystäävät?
Oletko tosiaan noin totaalisen tyhmä, ettet tajua vainottujen kristittyjen tarkoittavan nimenomaan omiin kansalaisiin kohdistuvaa vainoa ja murhia????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amnesty.
Amnesty taitaa ajaa woke-uskovaisten oikeuksia ennemminkin, ikävä kyllä. Ennen luulin Amnestya hyväksi järjestöksi, ja paljonhan ne hyvää tekee, mutta mun kiinnostus ja arvostus Amnestya kohtaan lakkasin kun huomasin että ajaa näiden oikeuksia jotka ajaa tämän maapallon perikatoon.
Maapallon perikato tulee johtumaan ihmisen aiheuttamasta saastumisesta ellei ydinsota ehdi ensin. Joku woke tms ideologia ei siinä paljon paina. Ihmisten itsekkyys ja typeryys johtaa tuhoon, halutaan kivaa kiinakrääsää vaikka kaatopaikat pursuu jo tavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä joissain muslimimaissa on vainot, mutta länsimaissa on uskonnonvapaus. Voit uskoa vaikka lentävään spagettihirviöön, eikä kukaan vainoa sinua.
Eipä esim. Saudi-Arabiassakaan (joka edustaa tiukinta islamintulkintaa) vainota kristittyjä. Kristityt ja muut uskontokunnat ovat täysin vapaita harjoittamaan uskontoaan omissa oloissaan (ei julkisesti) ja Raamattujakin saa tuoda maahan.
Tuoko on mielestäsi vapautta harjoittaa kristinuskoa? Ei saa vaan näkyä missään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amnesty.
Maapallon perikato tulee johtumaan ihmisen aiheuttamasta saastumisesta ellei ydinsota ehdi ensin. Joku woke tms ideologia ei siinä paljon paina. Ihmisten itsekkyys ja typeryys johtaa tuhoon, halutaan kivaa kiinakrääsää vaikka kaatopaikat pursuu jo tavaraa.
Suurimmat saasteläjät löytyy kyllä ihan sieltä Kiinasta ja Intiasta, paikallisten tuottamina.
Länsimainen demokratia pohjaa Kreikan filosofiaan ja siellä syntyneeseen tiede-ajatteluun sekä kristilliseen etiikkaan. Nämä molemmat ovat olleet postmodernismin hyökkäyksen kohteena viimeiset 5-10 vuotta.
Kummatkin näistä, yliopistot ja kirkko ovat olleet haavoittuvaisia ja huonosti valmistautuneita tälle hyökkäykselle. Mutta kuten aina historiassa käy, on teesi, sitten antiteesi joista syntyy synteesi. Mutta ilman ihmisiä, jotka uskaltavat nousta vastustamaan postmodernismia, tulos voi olla aivan jotain muutakin.
Yllättävää on ollut länsimaisten yliopistojen ja professoreiden kyvyttömyys puolustaa tieteen etiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Siksi ole alan taas pitää ristiä kaulassa. Ja osallistua aktiivisemmin viidesläisten tilaisuuksiin.
Aika on paha ja kristittyjen täytyy pitää yhtä.
Hyvä sinä!! Minäkin olen pitänyt ristiä kaulassa hyvin näkyvillä jo muutamia vuosia. Ennen koronaa matkustellessa oli samassa hotellissa muitakin skandinaaveja ristit kaulassa. Me kaikki tervehdimme iloisesti hymyillen toisiamme.
Joskus joku saattaa tuijottaa ristiäni ja minä hymyilen ystävällisesti ja saan takaisin iloisen hymyn. Ristejä ei ole nuoret aikuiset saatikka nuoriso tottunut näkemään.
Totta, meidän on pidettävä yhtä ja kannetaan häpeilemättä missä vaan ristiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä esim. Saudi-Arabiassakaan (joka edustaa tiukinta islamintulkintaa) vainota kristittyjä. Kristityt ja muut uskontokunnat ovat täysin vapaita harjoittamaan uskontoaan omissa oloissaan (ei julkisesti) ja Raamattujakin saa tuoda maahan.
Tuoko on mielestäsi vapautta harjoittaa kristinuskoa? Ei saa vaan näkyä missään.
Kyllä, siinä kristityllä on oikeus harjoittaa uskontoaan privaatisti aivan vapaati. Sitten olisin huolestunut, jos uskonnon yksityinen harjoittaminenkin olisi kiellettyä ja sitä valvottaisiin jotenkin. Miksi sinun uskontosi pitäisi näkyä maissa, joissa tunnustetaan aivan muita uskontoja? Maassa maan tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei vielä ole kristittyjen vainoa samalla tavalla kuin joissakin muissa maissa, joissa tapetaan jos olet kristitty. Toki muunlaista vihaa kristittyjä kohtaan on. Esim Päivi Räsästä syytettiin, haastettiin oikeuteen ja yritettiin saada tuomiolle.
Kyllä kristinuskoon nimenomaan liittyy ilmiö että jotkut ihmiset joutuvat ihan raivon valtaan jos kohtaavat kristityn. Olen huomannut tämän jo pienestä lapsesta asti.
Raamatussa myös sanotaan tästä, että uskon takia ihmiset joutuvat vainojen kohteeksi, hyvin pitää paikkansa tämäkin.
Suomessa minun elinaikanani (50v) kristityt ovat joutuneet ahtaammalle pikkuhiljaa eli tilanne muuttuu kokoajan pahemmaksi. Meillä on puhuttu että Suomi on hyvä maa kun täällä on sananvapaus ja uskonnonvapaus, mutta sananvapaus ei enää pidä paikkaansa tai se on ainakin murenemassa.
Uskonnonvapaus jatkossa tulee lakia muuttamalla ns kepulikonstein koskemaan vain tiettyjä uskontoja, ja tässä tarkoitan erityisesti tätä "woke"-uskontoa.
Onhan se kauheaa vainoa, että te ette saa enää sanella miten muiden pitää elää.
Minä en tiedä enkä tunne yhtään kristittyä joka olisi sanellut muille miten tulee elää, enkä ole koskaan sanonut kenellekään enkä tiedä mistä puhut.
Kovasti kyllä samaa sukupuolta olevien parisuhteita ja niiden virallistamisia kritisoitiin ja haluttiin estää. Samoin uskontojen virallistamisen säännöt on tehty kristinuskon pohjalta ja virallistamisestä päättävät viranomaiset olivat ja liekö vieläkin, kristittyjä, jotka torppasivat ei-kristilliset uskonnot mm . Uskontunnustuksen puutteen vuoksi.
Ei homojen parisuhteita koetettu estää tietenkään. He tarvitsivat avioliiton, että ovat juridisesti yhdenvertaisia parisuhteessaan.
Ne, jotka vastustivat sitä olivat oikeassa, että seuraavaksi Herran palvontaan pyhitetyssä kirkossa haluavat naimisiin. Tämä on tarkoituksellista uskovien tilan valtaamista ja ehkä kostoakin.
Vaikka pappi kuinka siunaisi kirkossa homoliitot, ei ne ole siunattuja Jumalan silmissä. Syyt löydätte Raamatusta ette täältä tai muualta riitelemällä.