Miten jaksatte lentokoneessa, jos ootte nukkuneet edellisenä yönä lyhyet unet?
Itsellä menee aina siihen, että herään aamuyöstä ja pakkailen vielä. Sitten lentokentällä väsyttää.
Kommentit (14)
Opettele pakkaamaan aikaisemmin. Eikä pikku väsymykseen kuole. Sua jännittää kuitenkin niin paljon, ettet edes huomaa väsymystä.
Vierailija kirjoitti:
Opettele pakkaamaan aikaisemmin. Eikä pikku väsymykseen kuole. Sua jännittää kuitenkin niin paljon, ettet edes huomaa väsymystä.
Mitä pitäisi jännittää?
Tuolla asenteella ei kannata reissuun lähteäkään kun näkee vain kaikkia varjopuolia. Ehtii sitä nukkua matkan jälkeen kotona. Vähän sama juttu, kun eräs ystäväni puhuu aina ruuasta: mistä saa ruokaa, milloin saa ruokaa, mitä ruokaa saa. Koko ajan täytyy olla mukana jotain banaania tai energiapatukkaa ym. Ja kyllä se vyötäröllä ja terveydessä sitten näkyy.
Eihän lentokoneessa tarvitse tehdä muuta kuin istua, en tiedä mihin siinä jaksamista tarvitaan.
Jos pelkäät väsymystä matkapäivänä muuten, niin suosittelen ihan reippaasti käyttämään esim. taksia lentokenttäsiirtymiseen jos talous antaa myöten. Usein se matkalaukkujen raahaaminen julkisissa liikennevälineissä on raskain osuus matkasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä pitäisi jännittää?
No näköjään sitä jännittää jos herää aamuyöllä pakkailemaan.
No torkun siellä lentokoneessa. Pakkaamisen hoidan edellisenä iltana enkä aamulla vasta.
Siedän asian. Tosin matkustan usein niin pitkiä välejä, että koneessa saa täydet unet teoriassa. Käytännössä ei, mutta univaje jelppii sen verran, että on nukkuu kuitenkin vaikkei tavanomaisesti puoli-istuen osaa.
Kokeile purkaa jännitystä edeltävänä päivänä jotenkin? Itse yritän aina saada lenkistä irti normaalia enemmän myös stressitarkoituksessa.
Yksi mitä myös teen on puunata kotia ennen reissua. Yleensä on kuitenkin tarve ja ei tarvitse tulla vaateläjien kanssa vaateläjien keskelle.
Toisaalta myös ihan tarkoituksella teen tarvetta, jos satun olemaan hyvässä kuosissa. Pesen siis vaikka verhoja tms.
Tai onnistuisiko pakkailu vaikka viikkoa ennen, vähän kerrallaan? Tai niin, että vaikka paria päivää ennen "pitäisi" olla valmista?
Mulla menee monesti myös viime tippaan, mutta näillä tekniikoilla se viime tippa ei sisällä yhtä hirveää kohkausta siitä, mitä pitikään pestä ja mikä olikaan erikoista juuri tälle reissulle.
Esim. reissulukemiset (jos fyysinen kirja tai lehtiä) tulee päätettyä vasta illalla tai lähtöpäivänä. Kun mikään ei enää vaivaa, keksin vaihtaa kirjoja lennosta. Tai jättää kotiin ja etsiä kentältä luettavaa.
Kun en itse lennä sitä konetta niin ei minun tarvitse varsinaisesti "jaksaa" siellä mitenkään.
Samaan paikkaan päädyn vaikka olisin miten zombie univelan takia.
Vierailija kirjoitti:
Eihän lentokoneessa tarvitse tehdä muuta kuin istua, en tiedä mihin siinä jaksamista tarvitaan.
Jos pelkäät väsymystä matkapäivänä muuten, niin suosittelen ihan reippaasti käyttämään esim. taksia lentokenttäsiirtymiseen jos talous antaa myöten. Usein se matkalaukkujen raahaaminen julkisissa liikennevälineissä on raskain osuus matkasta.
Adhd-piirteisenä tai vaikka seisomatyölaisenä voi ottaa kroppaan istua siinä penkissä.
Jaksaminen voinee viitata myös matkan tapahtumiin.
Minulla oli ensimmäisinä lentokertoina lievästi kuumottava tilanne, kun en meinannut vaihtokentällä aluksi päästä passintarkastuksesta läpi. Virkailija virheellisesti oletti, että minulla olisi oltava viisumi passissa eli että juuri edellisenä iltana vielä tarkistettu tieto visa on arrivalista (joo, olin hermostunut...) ei olisikaan pitänyt paikkansa. Radiopuhelimella soittelu ja kollega siinä vieressä tuntui väsyneenä vähän ilkeältä. Tiesin olevani oikeassa, mutta mm. tällaisesta hermoilusta nyt vaan on kivempi selvitä levänneempänä ja varmempana.
Lentokoneessa voi vähän nukkua. Sitten perillä on helpompaa.