Matti Ahde arvosteli ensitreffeillä Hilkan pyöreitä poskia
Ja toivoi ,että Hilkka olisi ollut neitsyt. Jälkiruoan siirsi sivuun, ettei posket pyörene liikaa. Mitä ihmettä? Miksi ihmeessä naiset suostuu tuollaiseen?
Kommentit (549)
Täällä huonoitsetuntoiset ottavat itseensä joka sanasta. Ei normaali mies tai nainen mene rikki, jos hänelle huomauttaa asiasta jolle voi jotain tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En olisi osannut pahastua jos mies olisi arvostellut pyöreitä poskia 18 v. En edes muista oliko pyöreät vai kaposat.
Sanoi siis daamille ekoilla treffeillä jälkiruokaa syötäessä, että älä syö kaikkea, koska olet jo pullea poskistasi.
Itse olisin tilannut vielä toisenkin jälkkärin ja katsonut, että jääkö herra vielä sen jälkeen seuraan.Juu, juu, ihan varmaan. Uskotaan. (No ei.)
Onhan se helppo vanhana rumana tätinä kertoa mitä tekisi jos olisi vielä hedelmällinen ja kaunis nuori nainen ja tapaus komean supliikin menestyneen alfamiehen treffeillä.
Onneksi tuli woke, onneksi tuli meetoo. Kasvattakaa, kaikki, tyttärenne niin, että tuo ei enää ole mahdollista. Kasvattakaa, kaikki, tyttärenne niin, että vaativat, että heitä kunnioitetaan ihmisinä ja naisina, ja heidän rajojaan kunnioitetaan.
Toisaalta tyttäret ja myös pojat tietysti kannattaa kasvattaa terveellisiin elintapoihin, eli ei ole pakko syödä ja juoda itseään turvoksiin vaikka yhä useammat niin tekevät. Terveyden lisäksi myös ulkonäkö hyötyy tästä, ja asema "parisuhdemarkkinoilla" on huomattavasti parempi.
Tätä korttia ei kannata nyt käyttää kun muistetaan mitä kaikkea tämän perheen jälkikasvu on ihan julkisesti kertonut käyttävänsä.
Vierailija kirjoitti:
Täällä huonoitsetuntoiset ottavat itseensä joka sanasta. Ei normaali mies tai nainen mene rikki, jos hänelle huomauttaa asiasta jolle voi jotain tehdä.
Ei tietenkään, mutta ekatrefeillä on moukkamaista huomautella yhtään mistään. Tarpeellisen kouluttamisen voi aloittaa myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma isäni oli vähän kuin tuo Ahde ja se on vaikuttanut suhtautumiseeni miehiä kohtaan. En pysty luottamaan miehiin koska oma isän ja miehen malli on ollut niin huono. Terapiassakin on käyty läpi näitä asioita, sillä naisia vihaava mies voi syvästi traumatisoida oman tyttärensä, itse sitä tajuamattaan.
Kyllähän se tytär ymmärtää että jos isä vihaa naisia noin ylipäätään niin tytärkin edustaa naissukupuolta ja silloin isä tavallaan vihaa myös sitä omaa tytärtään
Mulla isä työskenteli viennissä, eikä ollut mikään salaisuus, että käytti duunireissuissa Aasiassa ns tyttöjä. Iljettävää, ja mutsi silti hoiti elostelijalle kotia. Mäkin käynyt vuosia terapiassa, silti tunnen syvää häpeää isästäni, enkä juurikaan halua tavata; hän edustaa mulle juuri sitä miehen mallia, jonka toivon katoavan tulevaisuudessa.
Tsemppiä. Muista kuitenkin, että sinä et ole isäsi, eikä sinulla ole syytä hävetä jonkun toisen ihmisen häiriintyneitä tekoja. Sinun ei myöskään tarvitse rakastaa itsellesi vastenmielistä ihmistä vain siksi, että tämä sattuu olemaan isäsi. Aikuisina me voimme valita ne ihmiset, jotka päästämme lähellemme tekoineen ja ajatuksineen/arvoineen.
Kovin on mustavalkoinen palstafeministin ajattelutapa. On vain hyvikset ja pahikset. Eikä omaisen kanssa pidä olla tekemisissä jos hän ei kuulu minun ja minun arvojeni mukaisiin "hyviksiin".
Jos mies käyttää hädänalaisessa asemassa olevia tyttöjä/naisia hyväkseen joista moni on vieläpä alaikäinen ja vielä pettää vaimoaan siinä samalla niin miten sellaista miestä ja isää voisi arvostaa? Sovinistimiehet ovat yksi oksettavimmista asiosita mitä tiedän. Näin sovinistin tyttärenä, en ikinä ottaisi itselleni miestä joka halveksii naisia
Elämme moraalittomia aikoja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miettikääpäs muuten, mikä yleinen paheksunta nykypäivänä seuraisi, jos 30-vuotias kansanedustaja pokaisi itselleen 18-vuotiaan voimistelijatytön ja tylyttäisi tätä jossain ravintelissa vielä liian pyöreistä poskista. Se tyttö olisi ensinnäkin jossain somessa kertomassa tapahtumasta eikä suinkaan vaikenisi muikeana, että pääsisi hyviin naimisiin. Mies tippuisi eduskunnasta heti seuraavissa vaaleissa, jollei painostettaisi eroamaan jo sitä ennen.
Jotkut asiat nykypäivänä vain ovat paremmin kuin ennen.
Juurihan vaalien alla kansanedustaja ja varapuheenjohtajana puolueensa johtohahmoja - kaiken lisäksi perheellinen! - pokasi itselleen nuoren opiskelijatytön yöksi, ja pääsi kohta kovalla äänisaaliilla jatkamaan eduskunnassa, eli ei vaikuttanut tuntuvan missään, suosio jopa kasvoi.
Eikä edes se vaikuttanut, ettei puhunut haastattelussa totta, mutta kun hänelle kerrottiin, että asialle on todistaja, niin joutui myöntämään. Miten olisi käynyt ns. ennen vanhaan, jos olisi jäänyt kiinni valehtelusta haastattelussa? Nykyään pettämiseen ja julkiseen epärehellisyyteen ei puututa kuten ennen, vaan saa porskuttaa eteenpäin ja halutessaan jatkaa touhujaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä millä meriiteillä Ahde on päässyt sähkömiehen koulutuksella Veikkauksen johtoon? Eihän hänellä ole ollut muuta kuin työt kansanedustajana. Ei mitään johtamiskoulutusta, ei mitään kauppatieteiden opintoja esim. ekonomi/ kauppatieteiden maisteri, ei mitään. Hän on ollut ilmeisesti hyvä puhumaan, kun on päässyt sähkömiehenä kansanedustajaksi ja siitä Veikkauksen johtoon. Sitten itse ryssi ja sai potkut.
Hyvä veli -verkosto. Ei tuohon aikaan valtion silmäätekevillä miehillä ollut mitään koulutusta mihinkään. Ylioppilastakin pidettiin korkeasti koulutettuna. Työelämässä paikat jaettiin pärstäkertoimella, röyhkeimmät pärjäsivät parhaiten. Tuosta on vieläkin jäänteitä. Omallakin työpaikallani valtion virassa edelleen korkeinta palkkaa saa kuusikymppinen mies jolla ei ole mitään koulutusta, ei osaa käyttää tietokonetta, ei osaa englantia. Täysin hemmoteltu, paapottu henkilö joka lähtee työmatkoille tulkin kanssa. Nykyään tällainen on reliikki, mutta ennen vanhaan noita oli vaikka kuinka paljon. Työnkuva koostui kahvittelusta, kampaviinereistä, alaisten ja varsinkin naisten kiusaamisesta, omien mielipiteiden toitottamisesta ja kosteista lounaista. Nykyään tuntuu uskomattomalta mutta näin se oli.
Ei kuulosta kivalta, mutta lienee myös aika kärjistetty esimerkki, ja "vaikka" itse olen yliopistokoulutettu ja keski-ikäinen, niin haluaisin myös hieman enemmän kunnioitusta vanhemmille sukupolville, jotka rakensivat sotien jälkeisestä köyhästä Suomesta yhden maailman parhaista maista lähes kaikilla kv. mittareilla. Moni heistä ja heidän lapsistaankaan ei käynyt kouluja niin pitkälle kuin nykyään on normi, ja englannin osaamisessakin on suuri ero nykypolviin, mutta ovat he aika monta asiaa tehneet oikeinkin nostaessaan Suomen kärkimaaksi.
Hilkalla oli hyvä vartalo koska oli voimistelija.
Vierailija kirjoitti:
ei rikki mutta alkaa mököttämään nimimerkillä kokemusta on ps. yritin mököttää pari tuntia mutta eihän siitä tule mitään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä millä meriiteillä Ahde on päässyt sähkömiehen koulutuksella Veikkauksen johtoon? Eihän hänellä ole ollut muuta kuin työt kansanedustajana. Ei mitään johtamiskoulutusta, ei mitään kauppatieteiden opintoja esim. ekonomi/ kauppatieteiden maisteri, ei mitään. Hän on ollut ilmeisesti hyvä puhumaan, kun on päässyt sähkömiehenä kansanedustajaksi ja siitä Veikkauksen johtoon. Sitten itse ryssi ja sai potkut.
Sujuva ja miellyttävä ulosanti. Ei mikään sössöttäjä. Osasi asiansa. Jos oli vähän juntti tai sovinisti niin niinpä monet miehet ovat. Ei ainakaan näin ulkopuoliselle antanut sellaista vaikutelmaa. Ihminen voi olla nk. Hyvin koulutettu ja piireistä, mutta se ei takaa sitä, että osaisi hoitaa asioita ja surffaisi sujuvasti ihmisten seurassa ja olisi arvostettu. Ahde taisi olla se arvostettu ja ei niin koulutettu.
Olen samaa mieltä.
A Lindmania hehkutetaan ja haluaa itse SDP:n johtoon. Mies on nyhjäke, voi vain kuvitella kuka kulisseissa johtaa ja nostaa etusormen pystyyn jos Antti pikkasenkaan nostaa päätään. Olen myös miettinyt mihin puolueeseen Sanna Marin loikkaa, jos ei pääse ulkomaille mieleiseensä virkaan. Se Naton pääsihteerin paikkakin meni sivu suun. Anteeksi eksyin aiheesta.
Eiköhän Sannalle palkintovirka löydy. Esim. Saksa voisi tukea vastineeksi yhteistyöstä Uniper/Fortum-kriisistä. Lasku jää sitten veronmaksajille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalia suurten ikäluokkien miesten käytöstä. Ja saman ikäluokan naiset alistui vapaaehtoisesti moiseen paskaan. Tiedän tämän omista vanhemmistani.
Minun äiti on kans buumeri, mutta on aina ollut tosi ärhäkkä ja ei suvaitse mitään epätasa-arvoa naisia kohtaan.
Sano että hän testas isääni erilaisin tavoin, koska halusi nähdä onko se hyvä vai huono mies, esim ärsytti tahallaan että näkee käykö se kimppuun jne. No isä ei koskaan käynyt kimppuun ja teki aina kotitöitäkin, mikä varmasti oli harvinaista 70-luvulla. Äiti ei olisi huolinut sovinistisikaa.
Sitten tekivät minut, olin molempien unelma ja äiti suostui naimisiin.. Isä teki koko liiton ajan kyllä kotitöitä kuten äitikin, mutta alkoi hakkaamaan äitiä vasta avioliitossa. Oli hyvä mies, raavas ja komeakin, mutta ikävä kyllä alkoholi sai pedon irti.Oon itse aina ihmetelly perheitä, joossa miehet on vätyksiä ja nainen tekee kotityöt ja hoitaa lapset, pidän sitä hyvin epänormaalina, koska meillä isä ja äiti kävi molemmat töissä ja hoiti molemmat kotityöt.
Perjantaisin lennättivät lapset ja matot ulos ja tekivät viikkosiivouksen.
Kun vetivät yhdessä lakanat suoriksi, oli kiva pienenä istua siellä alla.N51
Ei käynyt koskaan kimppuun, mutta kuitenkin turpaan mätti kun alkoa otti. Tyypillinen kuvio eikä isäsi ole ollut mitenkään erilainen kuin muut miehet. Toivottavasti äitisi piti puheensa ja erosi ukosta kun alkoi nyrkki puhua.
voisikos tää hilkkahde olla demarin pressaehokas ??
Vierailija kirjoitti:
En ole lukenut kirjaa, tuskin luenkaan, joten en siis tiedä, mitä sanamuotoa Hilkka Ahde käyttää, kertoessaan poikaystävänsä Matti Ahteen kommentista Hilkan pyöreistä poskista. Eli oliko kyse arvostelusta vai pelkästään toteamuksesta. Täytyy muistaa, että Hilkka oli seurustelun alussa vielä teini-ikäinen. Kun he aloittivat seurustelun 70-luvun puolivälin paikkeilla, käyttivät monet nuoret naiset e-pillereitä eivätkä enää olleet "neiti impi umpilampia". Mutta ainahan voi toivoa ... Lehtijutussa mainittiin, että esikoinen syntyi alle yhdeksän kuukautta häistä, joten ei tainnut Mattikaan malttaa odottaa papin aamenta.
Muutamat tuntuvat kauhistelevan myös Ahteiden ikäeroa, 12 vuotta. Ei se ole ollut mitenkään harvinaista. Tosin aikaisemmin se oli vieläkin tavallisempaa. Isovanhemmillani oli myös 12 vuotta ikäeroa, vanhemmillani 11 vuotta. Eivätkä nämä parit sukulais- ja tuttavapiirissäni ole suinkaan ainoat. No nythän ikäero onkin sitten keikahtanut toisin päin eli että nainen on selvästi vanhempi kuin mies.
olin 18 v neitsyt
Vierailija kirjoitti:
Hilkalla oli hyvä vartalo koska oli voimistelija.
Ei nykyihmisillekään ole kiellettyä urheilla ja/tai syödä vain kulutuksen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sekin jotakin kertoo, että hautakivessä lukee nimeä ym suuremmalla MINISTERI . Että niin tärkeä mies,että kuolemankin jälkeen pitää palvoa. Narsisti ja tyranni?
ei kuollut sähköasentajana vaan ministeri, arvonimi
Tottakai on arvonimi. Mutta harvalla se on kultakirjaimilla hautakivessä. Hirveetä pönkittämistä.
Vierailija kirjoitti:
Matti oli alfa.
Päinvastoin, saastainen naisten ahdistelija ja sovinistisika oli. Onneksi nykyään on toisin ja naiset eivät kauaa sovinistisikaa katsele :) Meillä on oma ura ja omat rahat lähtökohtaisesti eikä monikaan naisista halua lapsia ja miestä elämäänsä hankaloittamaan
Mitä pahaa on siinä, että toivoo tukevan puolison olevan neitsyt?
Paljon pahempaa se on jos mies vonkaa heti seksiä. Pyöreät posket ei paha. Eikä vihkikuvassa posket olleet pyöreät. Mattihan talutti Hiolkan aika pian miehelään ts avioliiton auvoisaan satamaan.
Hilkka sitten kuitenkin päätti, että siitäkin huolimatta, että Matti on ilmeisesti ihan täys puupää niin sillä on sen verran kova liksa, että katsotaan sormien välistä ja uhriudutaan sitten myöhemmin, niinkö?
En ole lukenut kirjaa, tuskin luenkaan, joten en siis tiedä, mitä sanamuotoa Hilkka Ahde käyttää, kertoessaan poikaystävänsä Matti Ahteen kommentista Hilkan pyöreistä poskista. Eli oliko kyse arvostelusta vai pelkästään toteamuksesta. Täytyy muistaa, että Hilkka oli seurustelun alussa vielä teini-ikäinen. Kun he aloittivat seurustelun 70-luvun puolivälin paikkeilla, käyttivät monet nuoret naiset e-pillereitä eivätkä enää olleet "neiti impi umpilampia". Mutta ainahan voi toivoa ... Lehtijutussa mainittiin, että esikoinen syntyi alle yhdeksän kuukautta häistä, joten ei tainnut Mattikaan malttaa odottaa papin aamenta.
Muutamat tuntuvat kauhistelevan myös Ahteiden ikäeroa, 12 vuotta. Ei se ole ollut mitenkään harvinaista. Tosin aikaisemmin se oli vieläkin tavallisempaa. Isovanhemmillani oli myös 12 vuotta ikäeroa, vanhemmillani 11 vuotta. Eivätkä nämä parit sukulais- ja tuttavapiirissäni ole suinkaan ainoat. No nythän ikäero onkin sitten keikahtanut toisin päin eli että nainen on selvästi vanhempi kuin mies.