Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

14v kotiintuloaika viikonloppuisin?

Vierailija
22.04.2023 |

Miten teillä? Moneenko saa olla kylillä pyörimässä?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei teini pyöri kylillä.

Vierailija
2/18 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona pitää olla ennen Hesaria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinhuoltajana ja vuorotöissä käyvänä yleensä viimeistään klo 22. Viikonloppuna siis. En todellakaan mene nukkumaan ennen kuin lapsi on kotona. Joskus voi olla poikkeuksia.

Vierailija
4/18 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 v klo 21 ja 16 v klo 23. Ja menen nukkumaan itse 21-22, ei pysy silmät auki.

Vierailija
5/18 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 14v kotiintuloaikana pitänyt 21.30, 15v on saanut olla klo.22.00

Nyt eron jälkeen isä liehittelee lasta luokseen ja antaa olla klo23.

En ollenkaan tykkää asiasta. Lapsihan sitten aina haluaa viikonloppuisin olla isällä. Isä myös tarjoaa saunakaljat jne.

Kuulostaa meno olevan semmosta nuorisotilalla missä ovat, että kyllä 22 on ihan maksimi.

Olen todella huolissani, mihin tässä vielä päädytään. Ei ainakaan mitään hyvää ole luvassa. Isä puheillaan saanut lapsen lopettamaan harratuksenkin, niin nyt on sitten aikaa hölmöillä.

Vierailija
6/18 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on myös ollut viimeistään klo 22 viikonloppuisin. Aamuvuoroilaisena menen nukkumaan kymppiuutisten jälkeen. Siihen mennessä on oltava kotona. Sen verran levottomuutta on kaupungilla, ettei sitä tahdo saada unta jos ei saa varmistusta, että lapsi on tullut kotiin ajoissa.

Vierailija
7/18 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihinkään kylille en päästä pyörimään eikä onneksi ole menossakaan . Jos on selkeä meno esim myöhäisleffa niin saa toki olla siihen saakka kun pitää. Onneksi on hyvin järkevä teini ainakin toistaiseksi ja näistä ei ole tarvinnut vääntää.

Vierailija
8/18 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te joilla on tosi myöhäinen kotiintuloaika; asutteko maalla vai kaupungissa? Joku maalaiskylä kuulostaa vaarattomammalta hengailla myöhempään kuin esimerkiksi Helsinki, Tampere tai Turku.

Vierailija
9/18 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla sovittu mitään. On vain kotona pelaamassa eikä koskaan käy missään viikonloppuisin.

Vierailija
10/18 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kello 20 on teinin kotiintuloaika

Vierailija
11/18 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä meillä päin on nuorisotalolla ollut perjantaisin klo 22 asti yläkoululaisille auki.

Vierailija
12/18 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei olla sovittu mitään. On vain kotona pelaamassa eikä koskaan käy missään viikonloppuisin.

Meillä sama. On siinä se hyvä puoli että ainakin tietää missä nuori on ja mitä tekee.

Vierailija
13/18 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona se yleensä on illat, ei ole mitään kotiintuloaikaa laitettu kun ei oo ollut tarvetta. Pyytäisin kotiin varmaan siinä 21-22, arkena aiemmin et jaksaa kouluun herätä.

Vierailija
14/18 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotona pitää olla ennen Hesaria.

Hesarin tilaajien ei pitäisi tehdä lapsia

Vierailija
15/18 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini ikäiselle kannattaa pitää vielä kunnon rajoja kylillä olemiseen. Se on se tärkeä ikä joka ratkaisee lähteekö homma käsistä vai pysytäänkö raiteilla.On parempi vaikka antaa teinin pelata niitä ns väkivaltapelejä kotonaan, kuin antaa mennä teillä tietämättömillä. Tiedän esimerkki tapauksia.

Huono seura ja rajattomuus vie teinin valitettavan usein (aina) huonoille teille,eli huumekokeiluihin. Nämä rajattomat teinit jotka saavat pyöriä kylillä ovat niitä, jotka sortuvat huumeisiin ja väkivaltaan. Eivätkä kotonaan väkivaltapelejä pelaavat nuoret, joista vanhemmat välittävät. Vanhempien välittäminen on se avain asia. Lapselle kuuluu opettaa jo varhain lähimmäisen rakastaminen, ja ettei väkivaltaa kuulu ikinä harjoittaa tosi elämässä.

P. S: Pelien pelaaminen on hyväksi. Siitä on tutkimuksiakin tehty. Löytyy netistä, jos haluaa etsiä.

Vierailija
16/18 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hyvin samansuuntaisilta omien ajatusteni kanssa. Tuo maks.klo22.

Jos 14v saa olla klo.23, niin vuoden päästä on sitten varmaan jo puolilleöin.

En tiedä miten tämän saisin isän kanssa keskusteltua. En varmasti mitenkään. Isää ei ole lapset koskaan erityisesti kiinnostaneet, ja nyt tämmöisillä kyseenalaisilla keinoilla liehittelee luokseen. Ja hyvin toimii. Aiemmin itse ollut äärimmäisen tiukka, ihan yli tiukka kaikessa. Ja nyt sitten toinen ääripää.

Nuori on vielä semmonen että helposti lähtee hölmöilyihin mukaan, huono itsetunto, kiitos isän vuosia kestäneen haukkumisen niin pitää kavereiden edessä esittää.

Olen tosi tosi huolissani.

Toisaalta toivon, että kun juopottelee, jää siitä poliisille kiinni ja vievät kotiin missä isä juopottelee... ja toivon, että tämä tapahtuu heti eka juopottelukerralla.

Ymmärrättekö pointin? Koska asia on väistämättä tapahtumassa, niin jäisi heti kiinni ja asiaan päästäisiin puuttumaan. Ja koska isäkin humalassa, tulisi asiaan lastensuojelu.

Minä äitinä olen kädetön. Lapsi valitsee asua isän luona. Meno siellä kyseenalasta. Jos teen lastensuojeluilmoituksen minut leimataan katkeraksi exäksi. Tätä kautta asia paljastuisi.

Vierailija
17/18 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teini ikäiselle kannattaa pitää vielä kunnon rajoja kylillä olemiseen. Se on se tärkeä ikä joka ratkaisee lähteekö homma käsistä vai pysytäänkö raiteilla.On parempi vaikka antaa teinin pelata niitä ns väkivaltapelejä kotonaan, kuin antaa mennä teillä tietämättömillä. Tiedän esimerkki tapauksia.

Huono seura ja rajattomuus vie teinin valitettavan usein (aina) huonoille teille,eli huumekokeiluihin. Nämä rajattomat teinit jotka saavat pyöriä kylillä ovat niitä, jotka sortuvat huumeisiin ja väkivaltaan. Eivätkä kotonaan väkivaltapelejä pelaavat nuoret, joista vanhemmat välittävät. Vanhempien välittäminen on se avain asia. Lapselle kuuluu opettaa jo varhain lähimmäisen rakastaminen, ja ettei väkivaltaa kuulu ikinä harjoittaa tosi elämässä.

P. S: Pelien pelaaminen on hyväksi. Siitä on tutkimuksiakin tehty. Löytyy netistä, jos haluaa etsiä.

Tämä on juuri se huoli, mikä minulla on. Ja tämä on se syy, miksi olen ollut ja olen varsin tiukka kotiintuloajoista. Ja juuri tämä kyseessä oleva lapsi on mielestäni erityisen altis kaikenlaisille kokeiluille.

Vierailija
18/18 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 14- ja 15-vuotiaalla ollut se klo 22. Koskee niin arkea kuin viikonloppujakin. Käy pyörällä keskustassa, matkaa noin 5 km, joten ennen klo 22 joutuu sieltä lähtemään. Jos on jotain erityistä, niin voidaan max. tunnilla sitä kotiintuloaikaa myöhentää. Toki on välillä kavereillaan yötäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä