Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko ainoa suomalainen mies, joka ei osaa puhua naisten kanssa?

Vierailija
21.04.2023 |

Olen 38-vuotias sinkku ja koko elämäni ajan olen kamppaillut kommunikaation kanssa vastakkaisen sukupuolen kanssa. Tuntuu, että jokainen yritys keskustella tai lähestyä naisia päättyy täydelliseen katastrofiin, ja minusta on tullut jonkinlainen vitsi ystävieni keskuudessa.

Olen kokeillut kaikkea mahdollista: opiskellut lukemattomia kirjoja naisten kanssa puhumisesta, käyttäytymisestä ja flirttailusta, osallistunut erilaisiin harrastuksiin ja tapahtumiin, joissa voisin tavata naisia, ja jopa kokeillut online-treffisivustoja. Silti mikään ei näytä toimivan, ja olen edelleen täysin neuvoton.

Mikä saa minut tuntemaan itseni vielä kurjemmaksi, on se, että kaikki ympärilläni olevat suomalaiset miehet näyttävät olevan mestareita naisten kanssa puhumisessa. Eikö kukaan muu ole yhtä hukassa kuin minä? En voi olla ainoa, vai olenko?

Olisin kiitollinen, jos joku voisi kertoa omista kokemuksistaan tai antaa neuvoja, miten voisin parantaa taitojani ja ehkä löytää rakkauden.

Kommentit (110)

Vierailija
81/110 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä keskustelu menee hyvin naisen kanssa, kun on selkeä aihe mistä jutella. Mutta sitten kun se työjuttu on jo juteltu ja lomamatkan kuulumiset läpikäyty, niin tulee se haaste. Miehen kanssa lötyy jotenkin paljon helpommin se yhteinen uusi aihe. Ei tarvitse kun sanoa, että luitko kun Tesla laski taas hintojaan. Kohta vastapuoli selittää jo täysillä mitä mieltä on sähköautoista yleisesti. Tai mainitset, että kun pitäisi tänä kesänä terassi rakentaa. Kohta toinen jo kertoo miten itse teki sen ja mistä lautatavaraa ei ainakaan kannata ostaa. Mutta miehen ja naisen tämä sama "yhteys" on kyllä vaikea. Kertokaa te naiset, että mistä teillä ne parhaat spontaanit keskustelut lähtee.

Ongelmasi on siis patologinen sovinismi. Kuvittelet, ettei naisten kanssa voisi keskustella siitä, että Tesla laski hintojaan. Hankkiudu ensin eroon noista kummallisista ennakkoluuloistasi. Naiset ovat ihmisiä siinä missä miehetkin, vai eikö mies keskustele Tesloista aivoillaan, vaan peniksellään?

En mä kyllä osaisi kommentoida mitään johonkin Teslan hintoja koskevaan keskustelunaloitukseen. Mulla on muutenkin vähän sama ongelma kuin ap:lla, eli miesten kanssa yhteisiä keskustelunaiheita on usein todella vähän. Koomisimpana esimerkkinä kun treffeillä mies alkoi innoissaan selittämään mulle jostain huumeparonista, joka ei todellakaan voinut minua vähempää kiinnostaa ja johon en osannut sanoa yhtään mitään. Mä voisin puhua tunteja esimerkiksi musiikista ja etenkin lyriikoista, mutta en ole vielä kohdannut yhtään miestä, joka olisi tällaisesta kiinnostunut.

Minä taas en osaisi keskustella sanaakaan musiikista tai lyriikoista. Sen sijaan keskustelen kavereideni kanssa paljon autoista, taloudesta, vaikka huumeoproneistakin,jos eteen tulee.

Eli kyse on yksilöllisistä eroista, ei sukupuolesta.

T. Nainen

Vierailija
82/110 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä keskustelu menee hyvin naisen kanssa, kun on selkeä aihe mistä jutella. Mutta sitten kun se työjuttu on jo juteltu ja lomamatkan kuulumiset läpikäyty, niin tulee se haaste. Miehen kanssa lötyy jotenkin paljon helpommin se yhteinen uusi aihe. Ei tarvitse kun sanoa, että luitko kun Tesla laski taas hintojaan. Kohta vastapuoli selittää jo täysillä mitä mieltä on sähköautoista yleisesti. Tai mainitset, että kun pitäisi tänä kesänä terassi rakentaa. Kohta toinen jo kertoo miten itse teki sen ja mistä lautatavaraa ei ainakaan kannata ostaa. Mutta miehen ja naisen tämä sama "yhteys" on kyllä vaikea. Kertokaa te naiset, että mistä teillä ne parhaat spontaanit keskustelut lähtee.

Ongelmasi on siis patologinen sovinismi. Kuvittelet, ettei naisten kanssa voisi keskustella siitä, että Tesla laski hintojaan. Hankkiudu ensin eroon noista kummallisista ennakkoluuloistasi. Naiset ovat ihmisiä siinä missä miehetkin, vai eikö mies keskustele Tesloista aivoillaan, vaan peniksellään?

En mä kyllä osaisi kommentoida mitään johonkin Teslan hintoja koskevaan keskustelunaloitukseen. Mulla on muutenkin vähän sama ongelma kuin ap:lla, eli miesten kanssa yhteisiä keskustelunaiheita on usein todella vähän. Koomisimpana esimerkkinä kun treffeillä mies alkoi innoissaan selittämään mulle jostain huumeparonista, joka ei todellakaan voinut minua vähempää kiinnostaa ja johon en osannut sanoa yhtään mitään. Mä voisin puhua tunteja esimerkiksi musiikista ja etenkin lyriikoista, mutta en ole vielä kohdannut yhtään miestä, joka olisi tällaisesta kiinnostunut.

Minä taas en osaisi keskustella sanaakaan musiikista tai lyriikoista. Sen sijaan keskustelen kavereideni kanssa paljon autoista, taloudesta, vaikka huumeoproneistakin,jos eteen tulee.

T. Nainen

Olet varmasti oikeassa. Luulen kuitenkin että miehissä on keskimäärin vähemmän sellaisia, joilla on samantyyppiset kiinnostuksen kohteet kuin minulla. Mä inhoan yli kaiken just jotain taloutta tai politiikkaa koskevia keskusteluja, sillä mulla ei ole niihin mitään annettavaa. Kuitenkin miehiä nämä aiheet tuntuvat kovasti kiinnostavan.

Ehkä mun suurin ongelma onkin ollut siinä, millaisia miehiä olen valinnut treffikumppaneikseni. Taiteellisesti suuntautuneita miehiä en ole deittaillut koskaan, mutta näiden kanssa löytyisi varmasti yhteinen sävel ihan eri tavalla. Pitänee seuraavaksi kokeilla sellaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/110 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Nainen

Olet varmasti oikeassa. Luulen kuitenkin että miehissä on keskimäärin vähemmän sellaisia, joilla on samantyyppiset kiinnostuksen kohteet kuin minulla. Mä inhoan yli kaiken just jotain taloutta tai politiikkaa koskevia keskusteluja, sillä mulla ei ole niihin mitään annettavaa. Kuitenkin miehiä nämä aiheet tuntuvat kovasti kiinnostavan.

Ehkä mun suurin ongelma onkin ollut siinä, millaisia miehiä olen valinnut treffikumppaneikseni. Taiteellisesti suuntautuneita miehiä en ole deittaillut koskaan, mutta näiden kanssa löytyisi varmasti yhteinen sävel ihan eri tavalla. Pitänee seuraavaksi kokeilla sellaisia.

Minä olen ihan opiskellut ja hakeutunut töihin talouden ja politiikan pariin.

Sen sijaan taiteesta en jaksaisi keskustella sanaakaan.

Eli nämä ovat täysin yksilöllisiä asioita, eivät sukupuolesta riippuvaisia.

Sinå kuulostat vähän naispuoliselta sovinistilta, kun kuvittelet, että miehillä ja naisilla olisi sukupuolielinten perusteella määräytyviä synnynäisiä keskustelunaiheita.

Kuulostaa ehkä hassulle, mutta juuri sinunkaltaisesi sovinistisesti ajatteleva nainen olisi hyvä match ap:n kaltaisten sovinististen miesten kanssa. Kannattaa jutellessa katsoa niiden päällimmäisten keskusteluaiheiden taakse arvomasilmaan ja asenteisiin. Jos avaat treffeillä keskustelun siitä, että sinun on vaikea keskustella miesten kanssa, koska mielestäsi naiset ja miehet ovat niin erilaisia, niin voit löytää samalla lailla suhtautuvan miehen. Toisenlaiset miehet lähinnä sitten vaan ihmettelevät, eivätkä tunne yhteenkuuluvuutta sellaiseen kokemukseen.

T. Nainen

Vierailija
84/110 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit puhua kirjoista, shakinpeluusta, maailmapolitiikasta ja ihonhoidosta. Ihan mistä vain. Urheilusta saa aina jotakin keskustelua aikaan.

Vierailija
85/110 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Nainen

Minä olen ihan opiskellut ja hakeutunut töihin talouden ja politiikan pariin.

Sen sijaan taiteesta en jaksaisi keskustella sanaakaan.

Eli nämä ovat täysin yksilöllisiä asioita, eivät sukupuolesta riippuvaisia.

Sinå kuulostat vähän naispuoliselta sovinistilta, kun kuvittelet, että miehillä ja naisilla olisi sukupuolielinten perusteella määräytyviä synnynäisiä keskustelunaiheita.

Kuulostaa ehkä hassulle, mutta juuri sinunkaltaisesi sovinistisesti ajatteleva nainen olisi hyvä match ap:n kaltaisten sovinististen miesten kanssa. Kannattaa jutellessa katsoa niiden päällimmäisten keskusteluaiheiden taakse arvomasilmaan ja asenteisiin. Jos avaat treffeillä keskustelun siitä, että sinun on vaikea keskustella miesten kanssa, koska mielestäsi naiset ja miehet ovat niin erilaisia, niin voit löytää samalla lailla suhtautuvan miehen. Toisenlaiset miehet lähinnä sitten vaan ihmettelevät, eivätkä tunne yhteenkuuluvuutta sellaiseen kokemukseen.

T. Nainen

Tietysti kyse on yksilöllisistä asioista, mutta miten selität sen, että tietyt oppiaineet ovat edelleen joko nais- tai miesvaltaisia? Mun mielestä se aika selvästi kertoo siitä, että tietyt aiheet kiinnostavat enemmän tiettyä sukupuolta. 

Vierailija
86/110 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellet ole Asperger, olisiko terapiasta apua? 

Vierailija
87/110 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisille ei voi sanoa suoraan asioita ja naisille pitää puhua lempeästi koska muuten naiset suuttuu.

Vierailija
88/110 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en osaa kohdata naisia. Poikuuteni on yhä tallella enkä ole koskaan käynyt treffeillä.

Harva tietää edes tästä omasta henkilökohtaisesta tragediastani. Jotkut saattavat aavistaa, mutta hienotunteisina eivät kysy. 

Muiden miesten kanssa olen helposti kaikkien kaveri, läpät ja vitsit ja hurtti huumori lentää. Ikäisistäni ja nuoremmista naisista 90% on mallia naama norsunvitulla. Enkä edes tiedä, mistä heille puhuisi. Miesten kanssa saa helposti puheenaiheita punttisalista, liikunnasta, työasioista, tekniikasta jne. 

Olen elämäni aikana kohdannut vain ehkä 5 ikäistäni tai nuorempaa sosiaalista naista, jotka ovat uskaltaneet jutella. 

Näistä viidestä kaikki tietenkin ovat olleet varattuja ja kohtaamiset ovat olleet työelämässä. Vapaa-ajallani en ole oikein kertakaan elämässäni jutellut sanaakaan kenenkään ei-sukulaisnaisen kanssa ja näin taitaa jatkua joko hautaan ja/tai itsemurhaan asti.

Karvaiset miehet eivät kiinnosta muuten kuin kavereina. Työelämässä on monesti tarjottu parempaa työpaikkaa, kun olen verkostoitunut päättävissä asemissa olevien miesten kanssa.Viimmeksi tiistaina tarjottiin, mutta nykyisestä en ole valmis toistaiseksi luopumaan. Valtion virkamies.

M38

Vierailija
89/110 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempia aikoja odotellessa:

Vaihda "kaveri"piiriä. Tiedäthän, että myös te keskenänne kilpailette lähes kaikesta, siitä kertoo vitsailu. Olet omaksunut sen huonon keskustelijan "roolin", jolle ei onnistu ja alkanut nyt sitten itse uskoa siihen.

Katsopa vaikka muutama kotimainen sarja, vaikka Yleltä tai Areenasta. Jos ei ole aiemmin tuttu, katso kerran läpi ja seuraa toisella kerralla sen onnistuneen tapoja toimia, asennetta, aktiivisuutta, ilmeitä ja eleitä. On helppoa ja hauskaa huvia, mutta myös saattaa olla opettavaista.

Opettele rupattelemaan. Se on sitä puhetta säästä, aamulla sattuneita kivoja tapahtumia, tulevia suurtapahtumia tai kilpailuita, muutoksia ympäristössä jne. Mitä tahansa positiivista, mitä olet havainnut. Rupattelulla pääsee alkuun ja oppii tutustumaan muihin ihmisiin, myös ilman mitään muuta tarkoitusta.

Opettele aloitteelliseksi. Mieti sanamuotoja, joilla voit jatkaa juttua ja kun havaitset naisen viihtyvän seurassasi, kysyt lähteekö hän siihen ja siihen tapahtumaan tai tilaisuuteen tai konserttiin tai ...Nimittäin aloitteellisuus, tilannetaju ja oikea tulkinta toisen kiinnostuksesta ovat ne ratkaisevat tekijät, ei se, sanoitko sitä vai tätä, toimitko täydellisesti jonkun ohjeen mukaan tms.

Mitä vähemmän keskityt itseesi ja jännität toimiasi, sitä paremmin menee, myös naismarkkinoilla. Mutta ehdoton juttu on se, että itse aidosti pidät juuri tästä naisesta ja olet valmis parisuhteeseen eli olosuhteiden, elintapojenkin ja osittain harrastusten, varsinkin runsaiden kaljaryyppäjäisten vähenemiseen, kavereiden puheista piittaamatta. Pitää olla oikeasti valmis suhteeseen eli aidosti itse haluta ja panostaa parisuhteeseen.

Vierailija
90/110 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piti ihan muistella että olenko itse kirjoittanut aloituksen. Tilanteeni on kutakuinkin sama. Miesten kanssa tulen hyvin toimeen ja työpaikoilla ja työelämässä olen järjestään päässyt miesten keskuudessa "hyväveli" -kerhoon. Miesten kanssa läppä lentää ja olen veljellinen työtovereita kohtaan. 

Henkilökohtaisista asioista ei puhuta yleensä miesten kesken. 

Naisille sen sijaan en osaa jutella, ellei nainen ole huomattavan paljon vanhempi. Yli 50-vuotias on enemmän kuin äitihahmo niin juttelu on helpompaa. Toki joskus tulee vastaan sosiaalisia naisia, jotka osaavat itsekin jutella. Mutta pääosin erinäisillä työpaikoilla naiset ovat olleet enemmän tai vähemmän omissa oloissaan. Usein tämä onkin johtanut siihen, että me miehet juttelemme keskenämme ja naiset ovat hiljaa tai omissa porukoissaan.

Ehkä humalassa joku vähän avautuisi enemmän, mutta itse en käy baareissa enkä yöelämässä niin en ole sellais

Olen vähän eri mieltä tuosta ettei miehet puhu henkilökohtaisista asioista keskenään. Ei kaikkien kanssa toki puhutakaan, mutta vähintää kahden kesken on tullut tutustuttua syvemmin miesten kanssa ihan henkilökohtaisilla jutuilla.

Vierailija
91/110 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kanssa huono puhumaan naisten kanssa

etenkin, jos on vähän ihastunut toiseen. M 48

Vierailija
92/110 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Koomisimpana esimerkkinä kun treffeillä mies alkoi innoissaan selittämään mulle jostain huumeparonista, joka ei todellakaan voinut minua vähempää kiinnostaa ja johon en osannut sanoa yhtään mitään. Mä voisin puhua tunteja esimerkiksi musiikista ja etenkin lyriikoista, mutta en ole vielä kohdannut yhtään miestä, joka olisi tällaisesta kiinnostunut."

Sosiaalista osaamista on juuri se että osaa kohtuullisesti olla mukana keskustelusta jonka aihe ei ole ihan sitä omaa aluetta. Eli että osaa mennä mukaan siihen toisen innostukseen ja antaa hänen "loistaa". Itse olen aina ihan tykännyt keskustella jostain josta en itse niin tiedä. Siinä voi kysellä toiselta kaikenlaisia kysymyksiä siitä ja se toinen tuntee että olet kiinnostunut hänestä.

Auttaa myös jos on mahdollisimman paljon yleissivistystä ja seuraa asioita laidasta laitaan, ei vain niitä jotka itseä eniten kiinnostaa.

Vierailija
93/110 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minä taas en osaisi keskustella sanaakaan musiikista tai lyriikoista."

Sehän se on juuri sitä taitoa että pystyy keskustelemaan asioista jotka eivät ole oikein omaa aluetta. Siinä useimmiten riittää että kyselee. Ihmiset usein rakastavat sitä kun joku kyselee asiasta josta he tietävät koska jokainen haluaa olla se joka tietää.

Mitä itse olen näin tavismiehenä naisten kanssa ollut niin varsin pitkälle pääsee sillä että on kiinnostunut siitä mistä nainen on kiinnostunut. Siinä pääsee hyvin jutun alkuun.

Vierailija
94/110 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mun mielestä se aika selvästi kertoo siitä, että tietyt aiheet kiinnostavat enemmän tiettyä sukupuolta. "

Minulle on aina turn-off jos toinen on kovin rajoittunut siinä mistä on kiinnostunut. Eli että ne oman kiinnostuksen ulkopuoliset ovat asioita joista ei tiedä mitään eikä haluakaan. Avarakatseisuus ja laajan tiedon arvoistus on minulle ollut aina tosi tärkeää. Ei tarvitse olla mikään kävelevä tietosanakirja mutta uteliaisuus uusille asioille on tosi seksikästä.

Vierailija
95/110 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ajattele naisen kanssa keskustellessa, että tuossa on kävelevä pillu jota mahdollisesti pääsen panemaan (näin kärjistettynä), vaan puhu naiselle kuin miehelle.

Ja jos ajattelet että et todellakaan voi puhua naisille samalla tavalla kuin miehille, niin kannattaa miettiä omia vuorovaikutustaitoja ylipäätään uudelleen.

Osaa naisista ei edes kiinnosta jutella, suoraa ehdotusta vain ja saatat yllättyä..

Vierailija
96/110 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelet vaan ihan samalla tavalla kuin miestenkin kanssa. Se on se naistenmiesten suuri salaisuus. 

Juttele kaikkien naisten kanssa, ei vain niiden, jotka kiinnostavat sinua. Huomaat, ettemme ole mitään mystisiä ihmeolentoja, ihan ihmisiä vaan. 

Vierailija
97/110 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu naisille kuten puhut miehille. Mitään "naisten kieltä" ei ole. 

Vierailija
98/110 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei naisia mihinkään juttuseuraan kaivata,niille löytyy muuta käyttöä,äijäseurassa jutut on parhaat ja rennoimmat.

Vierailija
99/110 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata ottaa naista, ne tuppaavat vaatia keskustelua.

,,

,,

Ja sen jälkeen triggeröityvät jostais sanasta ai lauseesta ja sen jälkeen

alkaa vaahto valumaan suusta ja silmät pyörii kuin hedelmäpeli saman tien.

Luonnosesti pitää olla samaa mieltä naisen kanssa ja kun sanot ok,

se ei käy vaan ihmetellään että missä oma mielipide.

sanottuasi mielipiteen asiasta, kuuluu että miten voit olla tommonen..

Vierailija
100/110 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en osaa kohdata naisia. Poikuuteni on yhä tallella enkä ole koskaan käynyt treffeillä.

Harva tietää edes tästä omasta henkilökohtaisesta tragediastani. Jotkut saattavat aavistaa, mutta hienotunteisina eivät kysy. 

Muiden miesten kanssa olen helposti kaikkien kaveri, läpät ja vitsit ja hurtti huumori lentää. Ikäisistäni ja nuoremmista naisista 90% on mallia naama norsunvitulla. Enkä edes tiedä, mistä heille puhuisi. Miesten kanssa saa helposti puheenaiheita punttisalista, liikunnasta, työasioista, tekniikasta jne. 

Olen elämäni aikana kohdannut vain ehkä 5 ikäistäni tai nuorempaa sosiaalista naista, jotka ovat uskaltaneet jutella. 

Näistä viidestä kaikki tietenkin ovat olleet varattuja ja kohtaamiset ovat olleet työelämässä. Vapaa-ajallani en ole oikein kertakaan elämässäni jutellut sanaakaan kenenkään ei-sukulaisnaisen kanssa ja näin taitaa jatkua joko hautaan ja/tai itsemurhaan

En voi käsittää, mikä sinua naisten seurassa sitten houkuttelee, kun pidät naisia noin kauheina. Ilmeisesti olet niitä miehiä joille nainen on statussymboli, ei ihminen ollenkaan. Eli nainen hankitaan muita miehiä varten, ei itseä varten.