Olenko ainoa suomalainen mies, joka ei osaa puhua naisten kanssa?
Olen 38-vuotias sinkku ja koko elämäni ajan olen kamppaillut kommunikaation kanssa vastakkaisen sukupuolen kanssa. Tuntuu, että jokainen yritys keskustella tai lähestyä naisia päättyy täydelliseen katastrofiin, ja minusta on tullut jonkinlainen vitsi ystävieni keskuudessa.
Olen kokeillut kaikkea mahdollista: opiskellut lukemattomia kirjoja naisten kanssa puhumisesta, käyttäytymisestä ja flirttailusta, osallistunut erilaisiin harrastuksiin ja tapahtumiin, joissa voisin tavata naisia, ja jopa kokeillut online-treffisivustoja. Silti mikään ei näytä toimivan, ja olen edelleen täysin neuvoton.
Mikä saa minut tuntemaan itseni vielä kurjemmaksi, on se, että kaikki ympärilläni olevat suomalaiset miehet näyttävät olevan mestareita naisten kanssa puhumisessa. Eikö kukaan muu ole yhtä hukassa kuin minä? En voi olla ainoa, vai olenko?
Olisin kiitollinen, jos joku voisi kertoa omista kokemuksistaan tai antaa neuvoja, miten voisin parantaa taitojani ja ehkä löytää rakkauden.
Kommentit (110)
Mun mies on kokenut naisten kanssa samaa ahdinkoa. Kaikki naisystävänsä onkin saanut netin kautta, ei puhumalla suoraan. Hänellä onkin kyllä tosi hyvä kirjallinen ulosanti, ja kun pystyy kirjoittamalla osoittamaan todellisen luonteensa, niin ei ole tullut pettymyksiä.
Sinä ap.olit koittanutkin netin treffipalstoja jo, mutta koska aloituksesi oli ihan pätevä, niin luulisitko, että voisit netin kautta vielä etsiä seuraa?
Vierailija kirjoitti:
Onko työpaikallasi siis pelkästään miehiä? Vähän vaikea uskoa.
Mikä tässä on niin vaikeaa uskoa?
Elävässä uskossa olevia kristittyjä naisia olisi vapaana, mutta kristittyjä miehiä ei tahdo löytyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko työpaikallasi siis pelkästään miehiä? Vähän vaikea uskoa.
Mikä tässä on niin vaikeaa uskoa?
No siksi, että sihteereinä/assistentteina/HR-asiantuntijoina/palkanlaskijoina on kyllä useimmiten naisia
Sama juttu, tai siis osaanhan minä jotenkin naisten kanssa viestein pitää yhteyttä, mutta puheyhteydellä jutellessa on aika kuivakkaa menoa omasta puolestani ja naamatusten menenkin sitten ihan kipsiin ja sönkkään mitä sattuu.
Mä ajattelin otsikosta, että olet kuin sukulaismies, joka puhuu naisseurassakin autoista ja koneista, mikä on hänen elämässään se ykköskiinnostuksen kohde...
Mutta ap:han ylistsemppaa ja hälle suosittelen, että puhuu asioista, joista on aidosti kiinnostunut... pidän peukkuja sen puolesta, ettei ne ole autot ja koneet...
Kirjoitat hyvin. Ehkä jännität naisia liikaa. Naiset ovat ihmisiä siinä kuin miehetkin. Käytä vain kaikki tilaisuudet puhua mukavan oloisille naisille ikään katsomatta, muutenkin kuin potentiaalisina kumppaneina. (Tutki kehon kieltä. Älä lähesty nyrpeän näköisiä.) Harrastus, jossa on sekä miehiä että naisia, voisi auttaa.
Harjoitus tekee mestarin.
Teen sellaisen villin veikkauksen, että kaikki lukemasi naisoppaat ovat miesten kirjoittamia.
Vierailija kirjoitti:
Teen sellaisen villin veikkauksen, että kaikki lukemasi naisoppaat ovat miesten kirjoittamia.
Luetko kalojen kirjoittamia kalastusoppaita?
Veikkaan että olet huono puhumaan kaikkien kanssa. Miesten vaan on helpompi olla huomaamatta, että heillä ei ole sosiaalisia taitoja ollenkaan. Miehille ei ehdotella jatkuvasti hoiva-alaa niin ei joudu miettimään, onko empaattinen ihminen. Sukulaisiin ei tarvitse pitää yhteyttä, kun suvun naiset hoitavat yhteydenpidon. Miesten kaverisuhteet ovat usein pinnallisia ja keskittyvät jonkin asian tekemiseen, esim pelit ja urheilu.
Vasta siinä vaiheessa kun pitäisi saada parisuhde, sosiaalisia taitoja tarvittaisiin ensi kertaa. Ja syytä etsitään naisista, kun ei osata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te sitten jaksatte pyörittää tuota nokkeluutta vuosikymmenestä toiseen.
Älä ajattele naisen kanssa keskustellessa, että tuossa on kävelevä pillu jota mahdollisesti pääsen panemaan (näin kärjistettynä), vaan puhu naiselle kuin miehelle.
Ja jos ajattelet että et todellakaan voi puhua naisille samalla tavalla kuin miehille, niin kannattaa miettiä omia vuorovaikutustaitoja ylipäätään uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te sitten jaksatte pyörittää tuota nokkeluutta vuosikymmenestä toiseen.
No toi noiden miesten nokkeluus kertookin siitä, mikä heidän pohjimmainen suhtautuminen naisiin on. Saalis, joka on eri lajia ja jonka kanssa ei pysty kommunikoimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vasta siinä vaiheessa kun pitäisi saada parisuhde, sosiaalisia taitoja tarvittaisiin ensi kertaa. Ja syytä etsitään naisista, kun ei osata.
Mielestäni ap ei etsinyt syytä naisista, vaan itsestään. Eikö hän nimenomaan soimannut itseään?
Jollain ihmisillä ei ole sosiaalista taitoa, mutta sinulla ei varmaan sitten ole luetunymmärrystä.
Jos nainen puhuu itsestään tai toisista naisista siveettömin ilmaisuin, on se ehdoton turn-off. Aivan sama, millainen muuten on.
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla on vain ja ainoastaan ajatuksena lähestyessäsi naista, että siitä tulee saavuttaa jotakin (treffit tms.) niin pieleen menee. Sinun pitää tutustua naisiin ihan ihmisinä, ei objekteina.
Olipa hyvä neuvo. Oletko ammatiltasi turha käsienheiluttelija? Et siis osaa kertoa miten?
Vierailija kirjoitti:
Älä ajattele naisen kanssa keskustellessa, että tuossa on kävelevä pillu jota mahdollisesti pääsen panemaan (näin kärjistettynä), vaan puhu naiselle kuin miehelle.
Ne miehet jotka näkevät naiset vain kävelevinä pilluina myös panevat paljon.
Luulen että AP näkee naiset ennemminkin jonain jumalolentoina, eikä tavallisina kuolevaisina virheineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni ap ei etsinyt syytä naisista, vaan itsestään. Eikö hän nimenomaan soimannut itseään?
Jollain ihmisillä ei ole sosiaalista taitoa, mutta sinulla ei varmaan sitten ole luetunymmärrystä.
Ap sanoi että ei osaa puhua naisten kanssa. Hän siis pitää naisia ongelmana. Ap luulee että hänen pitäisi oppia naispuhetta, kun naiset nyt vain ovat erilaisia kuin oikeat ihmiset.
Todellisuudessa naiset ovat ihmisiä. Ja jos ap ei osaa puhua naisille, ap ei osaa puhua ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Muut miehet ei halua puhua naisten kanssa.
Mitä?
Puhu, mitä ajattelet. Jos ajatusmaailmasi ei ole kaunis, tee töitä sen kanssa. Mieti, mitä katsot netistä tai tv:stä ja millaisia ihmisiä ympärilläsi on, miten ruokit aivojasi.