Olenko ainoa suomalainen mies, joka ei osaa puhua naisten kanssa?
Olen 38-vuotias sinkku ja koko elämäni ajan olen kamppaillut kommunikaation kanssa vastakkaisen sukupuolen kanssa. Tuntuu, että jokainen yritys keskustella tai lähestyä naisia päättyy täydelliseen katastrofiin, ja minusta on tullut jonkinlainen vitsi ystävieni keskuudessa.
Olen kokeillut kaikkea mahdollista: opiskellut lukemattomia kirjoja naisten kanssa puhumisesta, käyttäytymisestä ja flirttailusta, osallistunut erilaisiin harrastuksiin ja tapahtumiin, joissa voisin tavata naisia, ja jopa kokeillut online-treffisivustoja. Silti mikään ei näytä toimivan, ja olen edelleen täysin neuvoton.
Mikä saa minut tuntemaan itseni vielä kurjemmaksi, on se, että kaikki ympärilläni olevat suomalaiset miehet näyttävät olevan mestareita naisten kanssa puhumisessa. Eikö kukaan muu ole yhtä hukassa kuin minä? En voi olla ainoa, vai olenko?
Olisin kiitollinen, jos joku voisi kertoa omista kokemuksistaan tai antaa neuvoja, miten voisin parantaa taitojani ja ehkä löytää rakkauden.
Kommentit (110)
Ongelma on varmaan se tulokulma tuossa, eli että nainen on joku vieras olento jolle pitää erikseen opetella puhumaan. Naisille puhutaan kuin ihmisille puhutaan, sen pitää olla ihan tavallista ja luontevaa. Tietysti sitten hienosäätö vaatii vähän pelisilmää, varsinkin jos halutaan flirttailla tai muuta. Sitä on aika vaikea oppia jos se ei tule luonnostaan. Pitää olla se pilke silmäkulmassa ja sitä ei voi esittää.
Tietysti voi olla ihan yksinkertaisesti kyse siitä, että olemuksessa on jotain niin luotaantyöntävää, että siinä ei mikään puhuminen auta. Koska jos mies on hyvännäköinen, niin ei siinä mitään puhelahjoja tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla on vain ja ainoastaan ajatuksena lähestyessäsi naista, että siitä tulee saavuttaa jotakin (treffit tms.) niin pieleen menee. Sinun pitää tutustua naisiin ihan ihmisinä, ei objekteina.
Selität tässä tosissasi, että pelimiehet näkevät kohteensa ihmisinä?
No ainakin he antavat sen vaikutelman ja se on tärkeintä.
"Koska jos mies on hyvännäköinen, niin ei siinä mitään puhelahjoja tarvita."
Ei se ihan niinkään mene. Varmasti hyvännäköinen mies kerää huomiota ennen kuin avaa suunsa mutta jos ei osaa ollenkaan puhua tai puhuu mitä sattuu niin ei se ulkonäkökään auta.
Tunnen itse yhden varsin komean miehen jonka sinkkuutta todella moni ihmettelee. Mutta kun tuntee hänet paremmin niin ymmärtää kyllä syyn. Sosiaaliset taidot ovat olemattomat ja tulee loukanneeksi muita jatkuvasti vaikka ei sitä itse tajua.
Et todellakaan. Itse en ymmärrä mikä siinä suoraan puhumisen ymmärtämisessä on niin pirun vaikeaa. Ei siihen tarvita minkäänlaisia tulkintoja vaan suora puhe on suoraa puhetta.
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla on vain ja ainoastaan ajatuksena lähestyessäsi naista, että siitä tulee saavuttaa jotakin (treffit tms.) niin pieleen menee. Sinun pitää tutustua naisiin ihan ihmisinä, ei objekteina.
Toimimalla näin saata saada itsellesi naisesta ystävän.
No ei siinä, mutta käsittääkseni tavoitteena olisi hieman enemmän.
Muistui mieleen interaktio naispuolisen kanssa kun katsottiin televisiota. Arvuuttelin että harrastavatkohan ohjelman nainen ja mies seksiä ja nainen ikäänkuin tästä kimpaantui ja alkoi selostus miten naiset ei seksiä väkisin harrasta vaikka mies haluaisi. Siihen jatkoin että no kai nyt naisiakin seksi kiinnostaa mukavan miehen kanssa ja etenkin humalassa voi lipsahtaa. Vastaväittely jatkui vaan ja lopuksi sitten nainen sanoi kuitenkin että nainen harrastaa seksiä jos se tuntuu mukavalta. Että öh niin, mikähän tässäkin nyt oli niin vaikeaa kun oltiin kuitenkin lopulta näköjään samaa mieltä. Jotenkin vain yksinkertaiset ja suoraviivaisetkin asiat onnistuu menemään jotenkin hankalaksi.
Encantado de concerlo. Soy ****, Como te llamas? qué tal?
Aloita keskustelu noin espanjaksi niin nainen kiinnostuu heti, ja jos nainen kysyy mitä sanoit, hämää häntä jotenkin koska jos naisen aivot saavat tietää koko totuuden kerralla, voi koko systeemi (nainen) romahtaa.
Muistakaa että naisten aivot kestävät useimmiten vain yhtä asiaa kerrallaan joten jos menet juttelemaan, puhu kuin aapista ääneen lukisit jotta hän varmasti ymmärtää eikä ylikuormitu joka sitten näkyy myös kehon eleillä ja naisellisuudellisuudella lapsellisuudellisuudella.
nykyään on parempikin olla puhumatta naisille. tulee muuten joku metoo.
Vierailija kirjoitti:
Muistui mieleen interaktio naispuolisen kanssa kun katsottiin televisiota. Arvuuttelin että harrastavatkohan ohjelman nainen ja mies seksiä ja nainen ikäänkuin tästä kimpaantui ja alkoi selostus miten naiset ei seksiä väkisin harrasta vaikka mies haluaisi. Siihen jatkoin että no kai nyt naisiakin seksi kiinnostaa mukavan miehen kanssa ja etenkin humalassa voi lipsahtaa. Vastaväittely jatkui vaan ja lopuksi sitten nainen sanoi kuitenkin että nainen harrastaa seksiä jos se tuntuu mukavalta. Että öh niin, mikähän tässäkin nyt oli niin vaikeaa kun oltiin kuitenkin lopulta näköjään samaa mieltä. Jotenkin vain yksinkertaiset ja suoraviivaisetkin asiat onnistuu menemään jotenkin hankalaksi.
Minusta tuossa "interaktiossa" ei ollut mitään suoraviivaista. Johtunee siitä että kerroit paloja sieltä täältä ilman logiikkaa, joten ei ihme että lopputuloksesi kuulostaa sekoilulta. Monella miehellä olisi viestinnässään parannettavaa.
Selität tässä tosissasi, että pelimiehet näkevät kohteensa ihmisinä?