Rakastunut varattuun.. miten tässä näin kävi?
Saa haukkua, koittaa puhua järkeä..
En tiedä miten minä olen tähän tilanteeseen joutunut. Olen aina ollut itse uskollinen ja pitänyt arvoista ja moraalista kiinni. Kokenut mitä on tulla petetyksi ja jätetyksi toisen naisen takia.
Tapasin miehen netissä, jo muutamasta viestistä tuli jännä tunne. Pian näin kuvan, kuin olisin aina tuntenut. Ollaan tavattu, kemia on ihan uskomaton. Yritetty erota monta kertaa. Tätä jatkunut yli puoli vuotta.
En ole koskaan kokenut mitään tälläistä. Miten joku voi tuntua niin omalta välittömästi ja miten jotakuta voi kaivata näin järjettömästi koko ajan.
Ongelma on se että poden jatkuvaa huonoa omaatuntoa, en halua toisen omaa. Mutten myöskään luopua miehestä. Perinteinen tunteet vai järki-tilanne.
Nyt puhutte mulle järkeä miten tästä eteenpäin.
Kommentit (366)
Vierailija kirjoitti:
On meillä muillakin ollut tunteita vääriä ihmisiä kohtaan. Sitä toivoo jotain ihmettä, mutta ei se vaan mene niin. Se ihana rakastumisen tunne vaan ei ole totta. Ei se kestä. Mies ei koskaan jätä vaimoaan.
Kyllä se menee ohi.
Kyllä minut on vaihdettu vaimon tilalle. Kuten minutkin on jätetty vaimona toisen takia. Kyllä näitä tapahtuu yllättävän usein.
Vierailija kirjoitti:
Ap. kommentoi.
Ei tavattu deitti-apissa.
Alussa se oli sellaista hassunhauskaa sanailua, päädyttiin tapaamaan rehellisesti seksi mielessä. Mutta se meni ihan eri tavoin kuin suunniteltiin. Oltiin sylikkäin ja puhuttiin, katsottiin silmiin pitkiä aikoja, suudeltiin..
Ollaan sovussa päätetty katkaista yhteys monta kertaa. Jompi kumpi sortuu kuitenkin jossain vaiheessa. Ollaan tapeltu, itketty, naurettu, puhuttu..
Olen yrittänyt tapailla muita, olenhan sinkku. Ei vain lähde sujumaan.
Tiedän hänestä jokseenkin kaiken, lapsuudesta ja suvusta alkaen. Olemme yhteydessä jatkuvasti, jos olisi yhteydessä muihinkin ei hänen aika mitenkään riittäisi.
Arvostan hänen syitään olla eroamatta juuri tässä hetkessä ja varsinkaan tämän takia. En minä eikä hän ole minulle lupautunut jos on joskus vapaa. Välillä koemme kumpikin että tämä on taakka, molemmilla tilanne ettei suhde, rakastuminen tai edes mikään säätö olisi sopinut elämään.
Kun olisikin päivänselvä pelimies, moraaliton petturi tai jotain sellaista niin tämä olisi minulle helppoa.
En minä usko mihinkään sielunkumppani hömppään. Enkä siihen että jotkut on vain tarkoitettu toisilleen.
Elämäni ensimmäistä kertaa olen tilanteessa jossa tunne vie enemmän kuin järki.
Voi hyvä luoja, oletpa sokea. Tuotahan tuo mies nimenomaan on!
Hän pitää sinuun jatkuvasti yhteyttä vaimoltaan salaa. Ja vielä törkeämpää, että jatkaa vain eikä aiokkaan erota!!! Sinua hyväksikäytetään surutta. Hän siis pönkittää itsetuntoaan sinulla. Ja tiedätkö mitä. Kyllä se minunkin pitkään uskotteli minun olevan hänen ainut sivusuhde ja hän tykitti minua viesteillä, musiikilla ja kaikella mahdollisella. Tulinen suhde. Aivan kuten teillä. Ja niin vain paljastui, että olin yksi monista....
Vierailija kirjoitti:
Ap. kommentoi väliin..
Meillä ei ole seksisuhdetta. Ollaan tavattu muttei olla menty sänkyyn asti, monestakin syystä mutta isoimpana moraali.
Yhteydessä olemme kuitenkin jatkuvasti. Puhumme täysin raatorehellisesti kaikesta, menneestä ja nykyisyydestä.
Seksin takia me emme ole tässä tilanteessa. Joku yhteys, jota en osaa selittää, tässä kuitenkin on. Toinen tuntuu täysin omalta, omanlaiselta, vikoineen päivineen.
Molemmat on taistelleet mutta lopulta tunnustaneet tunteet. Heidän avioliittoa en tähän kommentoi.
Hurskaitakin vielä... Uskoisin, jos mies eroaisi ensin, jotta voisitte hyvällä omallatunnolla antautua suhteenne rakentamiseen.
Jos teillä kummallakaan on lapsia, he ovat vanhemmalle tärkeämpiä kuin mikään uusi suhde.
Vierailija kirjoitti:
Ap. kommentoi väliin..
Meillä ei ole seksisuhdetta. Ollaan tavattu muttei olla menty sänkyyn asti, monestakin syystä mutta isoimpana moraali.
Yhteydessä olemme kuitenkin jatkuvasti. Puhumme täysin raatorehellisesti kaikesta, menneestä ja nykyisyydestä.
Seksin takia me emme ole tässä tilanteessa. Joku yhteys, jota en osaa selittää, tässä kuitenkin on. Toinen tuntuu täysin omalta, omanlaiselta, vikoineen päivineen.
Molemmat on taistelleet mutta lopulta tunnustaneet tunteet. Heidän avioliittoa en tähän kommentoi.
🤣🤣🤣🤣🤣
Vai taistelleet oikein.
Ryhdy kirjailijaksi.
Vierailija kirjoitti:
On meillä muillakin ollut tunteita vääriä ihmisiä kohtaan. Sitä toivoo jotain ihmettä, mutta ei se vaan mene niin. Se ihana rakastumisen tunne vaan ei ole totta. Ei se kestä. Mies ei koskaan jätä vaimoaan.
Kyllä se menee ohi.
Kyllä muuten jättää. Tuo on aivan p*skapuhetta, että mies ei muka ikinä kykenisi jättämään vaimoaan. Esim. minut on lennosta vaihdettu salarakkaaseen ja meidän avioliitto sentään kesti 15 vuotta ja meillä on jopa lapsia. Ja niin vain läpsystä vaihdettiin! Ja tiedän myös muutaman muun miehen, jotka neljänkympin kriisissään jättivät vaimonsa ja nimenomaan kakkoshoidon takia. Mutta, nuo sivusuhteet eivät kestä, sillä ne on alun alkaen perustuneet valheelle. Se on korttitalo, joka sortuu, sillä luottamusta tuollaisessa suhteessa ei ole, kun on nähty, mihin toinen kykenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap. kommentoi väliin..
Hurskaitakin vielä... Uskoisin, jos mies eroaisi ensin, jotta voisitte hyvällä omallatunnolla antautua suhteenne rakentamiseen.
Jos teillä kummallakaan on lapsia, he ovat vanhemmalle tärkeämpiä kuin mikään uusi suhde.
Nimenomaan, molemmilla on lapsia. Ja juurikin siinä se syy..
Minun lapset on kokeneet avioeron..
Tiedän ettei lapset ole syy pysyä liitossa mutta silloin erotessa pitää olla joka ikinen kivi käännetty liiton osalta ja kaikkensa yrittänyt. Molempien pitää haluta erota että se voi sujua mahdollisimman hyvin.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap. kommentoi väliin..
Tiedän ettei lapset ole syy pysyä liitossa mutta silloin erotessa pitää olla joka ikinen kivi käännetty liiton osalta ja kaikkensa yrittänyt. Molempien pitää haluta erota että se voi sujua mahdollisimman hyvin.Ap.
P*skapuhetta.
Mun mies lähti puhumatta 15 vuoden avioliiton jälkeen toisen naisen takia. Ja meillä on lapsetkin.
Ei se mene niin, että molempien pitää haluta eroa.
Tuo sun salarakkaasi kyllä kusettaa sua aivan täysillä, hän saa kiksinsä sinusta, mutta ei ole tuosta kyllä lähtemässä ja syyksi hän sanoo lapset. Tuo jo kertoo kaiken. Olet hänelle hetken hupi ja huuma, hän valehtelee jatkuvasti perheelleen ja sinullekin. Tuskin olet ainoa, jonka kanssa lirkutellaan netissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap. kommentoi väliin..
Tiedän ettei lapset ole syy pysyä liitossa mutta silloin erotessa pitää olla joka ikinen kivi käännetty liiton osalta ja kaikkensa yrittänyt. Molempien pitää haluta erota että se voi sujua mahdollisimman hyvin.Ap.
Millähän tavalla se mies huomioi lapsensa ja kääntelee parisuhteen jokaisen kiven roikkumalla salasuhteessa kanssasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap. kommentoi väliin..
Millähän tavalla se mies huomioi lapsensa ja kääntelee parisuhteen jokaisen kiven roikkumalla salasuhteessa kanssasi?
Tämä.
Ja mies roikkuu kanssasi puhelimessa viestitellen niin paljon, että et edes usko, että hänellä on aikaa toiselle samanlaiselle naiselle, kuin sinä.
Missäs on miehen aika vaimolleen ja perheelleen sitten, jos hän käytännössä elää kanssasi puhelimen välityksellä???
Ootpa helmen löytäny.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap. kommentoi väliin..
P*skapuhetta.
Mun mies lähti puhumatta 15 vuoden avioliiton jälkeen toisen naisen takia. Ja meillä on lapsetkin.
Tuo sun salarakkaasi kyllä kusettaa sua aivan täysillä, hän saa kiksinsä sinusta, mutta ei ole tuosta kyllä lähtemässä ja syyksi hän sanoo lapset. Tuo jo kertoo kaiken. Olet hänelle hetken hupi ja huuma, hän valehtelee jatkuvasti perheelleen ja sinullekin. Tuskin olet ainoa, jonka kanssa lirkutellaan netissä.
Niin lähti minunkin mies, yli 20 vuoden liitosta. Ei hän ole sanonut syyksi lapsia, minä olen sanonut. Koin itse monella tavalla järkyttävän, raastavan, kalliin, työlään, hitaan ja lapsia vahingoittaneen eron.
En minä ole typerä. En suostu olemaan miehen terapeutti, surkuttelemaan hänen liittoaan tai antamaan empatiaa. Ei me vatvota hänen liittoaan. Tiedän siitä loppujen lopuksi paljonkin. En vain siten että kysyn siitä.
En minä tähän tullut juttelemaan sen takia että kuulen itsestäänselvyyksiä, tiedän tuon kaiken mistä lähes jokainen jankkaa. Pahoittelut miten karusti sanottu. Olen rakastunut varattuun, tahtomattani. Kyllä minä tiedän että mies voi säätää monien kanssa, olla eroamatta ikinä, valehdella minulle kaiken, olla minuun rakastunut, olen hänelle hetken hupi ja piristys, tuleva kumppani tai mitä tahansa kaiken tuon väliltä. Kuten hänkin minulle.
En minä ole tekemässä mitään tämän eteen. Tilanne on nyt vain tämä, minä, moraalin omaava, fiksu ja järkevä nainen joka on jätetty ja rikottu toisen naisen takia, olen tässä tilanteessa yhdenäkin.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap. kommentoi väliin..
P*skapuhetta.
Niin lähti minunkin mies, yli 20 vuoden liitosta. Ei hän ole sanonut syyksi lapsia, minä olen sanonut. Koin itse monella tavalla järkyttävän, raastavan, kalliin, työlään, hitaan ja lapsia vahingoittaneen eron.
En minä ole typerä. En suostu olemaan miehen terapeutti, surkuttelemaan hänen liittoaan tai antamaan empatiaa. Ei me vatvota hänen liittoaan. Tiedän siitä loppujen lopuksi paljonkin. En vain siten että kysyn siitä.
En minä tähän tullut juttelemaan sen takia että kuulen itsestäänselvyyksiä, tiedän tuon kaiken mistä lähes jokainen jankkaa. Pahoittelut miten karusti sanottu. Olen rakastunut varattuun, tahtomattani. Kyllä minä tiedän että mies voi säätää monien kanssa, olla eroamatta ikinä, valehdella minulle kaiken, olla minuun rakastunut, olen hänelle hetken hupi ja piristys, tuleva kumppani tai mitä tahansa kaiken tuon väliltä. Kuten hänkin minulle.
En minä ole tekemässä mitään tämän eteen. Tilanne on nyt vain tämä, minä, moraalin omaava, fiksu ja järkevä nainen joka on jätetty ja rikottu toisen naisen takia, olen tässä tilanteessa yhdenäkin.
Ap.
Olen pahoillani. Tuntuu siltä, että mies sai sinut rakastumaan, koska olit niin haavoittuvassa tilanteessa (jätetty törkeästi 20 v avioliittovuoden jälkeen toisen naisen vuoksi).
Pahoin pelkään, että tämä mies tulee särkemään sydämesi todella pahasti.
Ei nimittäin vaikuta lupaavalta, samanlaisesta kokemus ja en todellakaan ollutkaan hänen ainoansa. Olin vain yksi monista. Aivan järkyttävät sydänsurut siitä seurasi. Ja totaalinen petetyksi tuleminen.
Vierailija kirjoitti:
Miten ap pääset tuosta yli?
Ensinnäkin mies haiskahtaa naistenmieheltä. Näet jo nyt, mihin hän ihan pokkana kykenee vaimonsa selän takana. Haluaisitko tosissasi tuosta miehestä oikean kumppanin, joka asuisi asunnossasi, piereskelisi ja pesisit hänen kalsareitaan? Miten ikinä voisit luottaa häneen, että esimerkiksi sinun ollessasi töissä, suihkussa tai missä tahansa kun silmä välttää, etteikö mies menisi nettiin online lirkuttelemaan seuraaville uhreille? Nimittäin valitettavasti ihmiset toimivat tietyn kaavan mukaan.
Eli mennyt käytös ennustaa todella luotettavasti tulevaa käytöstä.
Jos mies pettää vaimoaan sinun kanssasi, voit olla varma, että hän pettää sinuakin jossain kohtaa. Tietyille miestyypeille kun ei riitä se yksi nainen, vaan he hakevat kiksejä ja jännitystä salasuhteista, kun piilottelevat salarakasta ja tekevät kaikkea seläntakana.
Eli ap, sä näät aitiopaikalta mihin tuo mies kykenee, hän kykenee aivan kirkkain silmin valehtelemaan vaimolleen, pettämään häntä jne.
Mietipä miltä susta tuntuisi, jos tuo mies olisi sinun ja yhtäkkiä hän alkaisi tekemään tuota jonkun muun kanssa, kun ensihuuma kanssasi on laantunut. Nimittäin se laantuu ja silloin tuo mies katselee vieraisiin pöytiin. Usko pois.
Yksi keino on nyt selvittää, oletko oikeasti ainut sivusuhde vai oletko yksi monista. Netistä saat aika paljon lisäinfoa kaivettua.
Ja vielä sellanen juttu, että nää jutut ei ikinä lopu hyvin. Ei ikinä.
Tämä.
No ap, mitäs meinaat? Aloituksessa toivoit neuvoja jne. Neuvoja mihin?
Mitä itse haluat?
Haluatko olla toisena naisena, lähinnä puhelimen välityksellä, tuollaisessa henkisessä pettämisessä mukana? Haluatko tuon johtavan johonkin vai tyydytkö osaasi ikuisena kakkosena, kun mies jakaa fyysisen elämänsä perheensä kanssa?
Mitä siis itse haluat, ap?
Haluatko miehen omaksesi?
Haluatko, että tunteesi kuolevat miestä kohtaan?
En minä tiedä mitä haluan. Kuten sanoin, on yritetty lopettaa yhteys useita kertoja.
Järki sanoo aivan toista kuin tunteet. Kumpikaan ei pääse valloilleen täysin, molemmat mukana, mittasuhteet vain muuttuu.
Mikään ei ole niin helppoa kuin olla jälkiviisas. Mutta tilanne on nyt, tässä hetkessä.
Sehän tässä hullua on kun olen todella hyvä ihmistuntija, varovainen, järkevä, harvoin ihastuva.. luotan harvoihin. Mitkään hälytyskellot ei silti soi vaikka yritän.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
En minä tiedä mitä haluan. Kuten sanoin, on yritetty lopettaa yhteys useita kertoja.
Järki sanoo aivan toista kuin tunteet. Kumpikaan ei pääse valloilleen täysin, molemmat mukana, mittasuhteet vain muuttuu.
Mikään ei ole niin helppoa kuin olla jälkiviisas. Mutta tilanne on nyt, tässä hetkessä.
Sehän tässä hullua on kun olen todella hyvä ihmistuntija, varovainen, järkevä, harvoin ihastuva.. luotan harvoihin. Mitkään hälytyskellot ei silti soi vaikka yritän.
Ap.
Olen itsekin ollut rakastunut varattuun, mutta yksi asia sinun tilanteessasi soittaa omaan korvaan niitä hälytyskelloja. Se on vielä eri asia, jos esimerkiksi töiden tai harrastusten kautta tapaa jonkun ihmisen johon rakastuu eikä sille vaan voi mitään. Mutta se, että lähtee johonkin nettituttavuuteen tutustumaan kertoo ihan toisen tason suunnitelmallisesta petollisuudesta miehen puolelta. Hän ei ole se perususkollinen mies, joka on vaan väärällä hetkellä elämässä tavannut sen ainoan oikean. Hän on ihan oikeasti tietoisesti ja tarkoituksella lähtenyt lämppäämään vierasta. Ja sen pitäisi soittaa kelloja sinullakin. Jos ei soita, niin ota etäisyyttä ja puhu luotettavien ystävien kanssa tilanteesta. Et pysty näkemään nyt selvästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap.
Olen itsekin ollut rakastunut varattuun, mutta yksi asia sinun tilanteessasi soittaa omaan korvaan niitä hälytyskelloja. Se on vielä eri asia, jos esimerkiksi töiden tai harrastusten kautta tapaa jonkun ihmisen johon rakastuu eikä sille vaan voi mitään. Mutta se, että lähtee johonkin nettituttavuuteen tutustumaan kertoo ihan toisen tason suunnitelmallisesta petollisuudesta miehen puolelta. Hän ei ole se perususkollinen mies, joka on vaan väärällä hetkellä elämässä tavannut sen ainoan oikean. Hän on ihan oikeasti tietoisesti ja tarkoituksella lähtenyt lämppäämään vierasta. Ja sen pitäisi soittaa kelloja sinullakin. Jos ei soita, niin ota etäisyyttä ja puhu luotettavien ystävien kanssa tilanteesta. Et pysty näkemään nyt selvästi.
Tosi hyvä pointti. Miten olette siis netissä tavanneet, jos ette varsinaisessa deittiäpissä? Jossain online pelissä vai somessa?
Mutta siis tässä aviomies on ihan tarkoituksellisesti lähtenyt etsimään vierasta naista, sillä ap kertoo jo aloituksessaan, kuinka heti kipinät sinkoili eli mies ihan selvästi metsästi ja ap lankesi tuon miehen ansaan saman tien.
Kyse ei ollut alussa mistään tuttavallisesta ja viattomasta viestittelystä, vaan mies on heti alkanut tykittämään ja rakkauspommittamaan ap:ta ja ap on ollut haavoittuvaisessa asemassa miehensä jätettyä hänet ja siksi ollut helppo kohde ja helposti saatavissa rakastumaan tuollaisella ylenpalttisella huomiolla.
Ja mies on koko ajan ollut tukevasti perheellinen naimisissa oleva mies.
Ei uskollista sorttia alkuunkaan. Omaa aivan eri moraalin kuin ap.
Ap, kun hohtosi haihtuu, mies virittelee uutta matoa koukkuun tai on ehkä viritellyt jo. Tuon tyyppisille saalistajille ei riitä vaimo eikä yksikään salarakas, vaan niitä pitää olla monta ja niitä sitten kierrätetään oman mielihalun mukaan. Yksi pistetään hyllylle odottamaan siksi aikaa, kun toisella hieman leikitään.
Mulla piippaa narskututka nyt kyllä lujaa tästä miehestä.
Missä kohtaa ap sulle selvisi, että mies onkin naimisissa ja on lapsiakin? Tuskin paljasti heti.
Kertokaas nyt miten voisi koittaa saada selville pyörittääkö salarakas muitakin naisia? Vinkkejä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap.
Ei meistä kumpikaan netissä seuraa etsinyt. Laitoin hänelle viestin eräässä harrastusryhmässä, kysyi tarkempia tietoja eräästä tuotteesta. Kirjoitin hölmön kirjoitusvirheen viestiin josta revittiin iloa puolin ja toisin. Aluksi täysin viatonta mutta juttu ei ottanut loppuakseen, eikä loppunutkaan. Ei siinä pitkään aikaan kummallakaan ollut motiiveja mihinkään, huomasimme että meillä todella paljon yhteistä.. kysymykset tarkentui..
Molempia yhdistää huumorintaju, se toimii meidän välillä loistavasti. Ehkä tajusimme jossain vaiheessa että toistemme kanssa voisimme viettää kivan illan, vain sen yhden. Siihen olin valmis, en muuhun.
No, eihän se mennyt kuten suunniteltiin, kolahti todella lujaa. Tapaamisen jälkeen oltiin muutama viikko ilman yhteyttä.
Ei oikein voi vedota siihenkään että olisi seuraa etsinyt tietoisesti.
Kyllä se menee ohi.