Ei taaskaan yhtä aikaa kesälomaa miehen kanssa
Ei voida itse päättää loma-aikoja. Mun työpaikalla on kiertävät lomalistat ja mulla tänä vuonna kesäkuu. Miehen työpaikka on heinäkuun kiinni niin loma on sitten silloin kaikilla työntekijöillä. Eli se siitä yhteisestä ulkomaanmatkasta.
Ensi vuonna mulla on loma elokuussa ja suurella todennäköisyydellä miehellä taas heinäkuussa. Sitä seuraavana vuonna mun loma on toukokuussa ja sen jälkeen vasta heinäkuussa. Kahtena edellisenä vuotena on ollut myöskin eri aikoihin lomat. Ei ollut kukaan heinäkuun lomalainen innokas vaihtamaan mun kanssa lomaa ja ymmärrän sen kyllä.
Pitää siis taas tyytyä laivaristeilyyn jos haluaa yhdessä johonkin mennä. Mun töistä pystyy toivomaan vapaita niin, että pääsee edes kahden yön risteilylle. Kahdestaan siis mentäisiin koska kummankin lapset jo täysi-ikäisiä ja heillä omat juttunsa.
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Kurjaa ettei ole yhteistä aikaa lomalla.
Niinhän se ap jo sanoi! Miksi jankutat samaa?
Palkaton loma tai vaihdatte työpaikkaa?
No mutta! Molemmille tiedossa tänä kesänä ykkösluokan lomareissu. win-win?
Meillä tehtiin sellainen muutos aikoinaan, että lomakuukaudet katkaistiin puolivälistä, eli silloin voi tuollaisessa tapauksessa saada edes 2 viikkoa yhtä aikaa puolison kanssa lomaa.
Työttömyys on ratkaisu tähän pulmaan.
Eikö se mies voi ottaa jotain vapaita muutamaksi päiväksi?
Vierailija kirjoitti:
Työpaikan vaihtaminenhan se on hyvä vaihtoehto, kun siinä "menettää" hetkeksi lomat kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole varaa palkattomaan eikä ainakaan mun työnantaja sellaista myönnä koska muutenkin pulaa työntekijöistä.
Koko vuosi pitänyt katsoa samaa haamua ja nyt miesparka pitää vielä nöyryyttää yhteisellä lomallakin.
Eihän se tunnu ees lomalta jos puoliso ramppaa töissä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö se mies voi ottaa jotain vapaita muutamaksi päiväksi?
Miehen työ on ma-pe. Mun työ kolmivuorotyötä jossa helpompi järjestää esim. kolme vapaata putkeen.
Epäreiluhan tuo ap:n systeemi on. Eikö saa jakaa tosiaan vaikka 2+2?
Me ollaan miehen kanssa nyt eläkeikää lähestyessä otettu 3 viikon loma aina syyskuulle molemmat. Se on sopinut kaikille. Se yksi viikko on sitten sujahtanut sinne minne sopii.
Syyskuussa lähdetään aina lomalle Eurooppaan:)
Kannattaa kysyä omalta työnantajalta voisiko loman saada syyskuulle, sinne tuskin koskaan on tunkua.
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan miehen kanssa nyt eläkeikää lähestyessä otettu 3 viikon loma aina syyskuulle molemmat. Se on sopinut kaikille. Se yksi viikko on sitten sujahtanut sinne minne sopii.
Kannattaa kysyä omalta työnantajalta voisiko loman saada syyskuulle, sinne tuskin koskaan on tunkua.
Mites sit kun se ap:n miehen työpaikka on heinäkuun kiinni eli hän on pakosta heinäkuun lomalla. Tai ainakin pois töistä.
Vierailija kirjoitti:
Epäreiluhan tuo ap:n systeemi on. Eikö saa jakaa tosiaan vaikka 2+2?
Ei saa jakaa.
Sulla on siis viime kesänä ollut loma heinäkuussa?
Vierailija kirjoitti:
Koitahan lukea mun aloitus ihan ajatuksella.
Vierailija kirjoitti:
No mutta! Molemmille tiedossa tänä kesänä ykkösluokan lomareissu. win-win?
Kaikki ei elä paskassa parisuhteessa
Vierailija kirjoitti:
Sulla on siis viime kesänä ollut loma heinäkuussa?
Mistä ihmeestä niin päättelit? Ei todellakaan ole ollut vaan syyskuussa. Sitä edellisenä elokuussa. Miehellä ollut aina heinäkuussa tai juhannukselta alkanut.
Kurjaa ettei ole yhteistä aikaa lomalla.