Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloitin painon pudotuksen. Nyt on alkanut lähtemään todella nopeasti! Eikä tunnu pahalta. Tavoite - 40 kg-

Vierailija
18.04.2023 |

Lähtöpaino 120 kg. Paino tänään 112,6 kg.

4.3 Jäi alkoholi pois, en ole juonut pisaraakaan sen jälkeen. Entinen suurkuluttaja.
15.3. Aloitin elämän mittaisen ruokavalion.
20.3. Alkoi lähes päivittäinen lenkkeily

Tänään 18.4. Painoa lähtenyt pian 8 kg.

Tuntui ettei ensin kunnolla lähde mutta nyt kyllä on alkanut lähtemään kohinalla.

Muita paljon painoa pudottaneet täällä?

Kommentit (142)

Vierailija
81/142 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös samaa mieltä tuosta, että vähähiilihydraattista ruokavaliota on todella vaikea soveltaa pitkäaikaiseksi elämäntavaksi ja ruokavalioksi. Se on syy miksi en ole edes halunnut kokeilla sitä.

Sä sanot, että se on vaikeaa, etkä ole edes kokeillut.  Mistä ihmeestä voit tietää sen vaikeudesta?

Vierailija
82/142 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a itse olen laihduttanut pääasiassa kasvisruualla.

Ja olet oppinut valehtelemaan.

Miksi se on mielestäsi valehtelua? Kasviksia syömällä ei voi laihtua? Vain eläintä mättämällä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/142 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen myös samaa mieltä tuosta, että vähähiilihydraattista ruokavaliota on todella vaikea soveltaa pitkäaikaiseksi elämäntavaksi ja ruokavalioksi. Se on syy miksi en ole edes halunnut kokeilla sitä.

Sä sanot, että se on vaikeaa, etkä ole edes kokeillut.  Mistä ihmeestä voit tietää sen vaikeudesta?

Koska se hankaloittaa elämää niin merkittävästi. En siis näe, että se olisi hyvä ratkaisu pidemmällä tähtäimellä. Joten silloin jos sitä ei pysty ylläpitämään, niin ei kannata sellaisella keinolla laihduttaakaan. Varmasti osalle hyvä keino, mutta ihmeellinen uskonto joillakin tästäkin, että kaikille kävisi aina se sama ja yksi keino. Vähän aikaa sitten maitorahka tuntui olevan ainoa oikea ja hyväksytty laihdutusruoka. Nyt se on näemmä keto.

Vierailija
84/142 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se on mielestäsi valehtelua? Kasviksia syömällä ei voi laihtua? Vain eläintä mättämällä?

Mättämällä ei laihdu, syö sitten mitä tahansa.

Kasviksia syömällä on jatkuva nälkä ja se johtaa ylensyöntiin, joten laihtuminen on mahdotonta.

Vierailija
85/142 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se hankaloittaa elämää niin merkittävästi. En siis näe, että se olisi hyvä ratkaisu pidemmällä tähtäimellä. Joten silloin jos sitä ei pysty ylläpitämään, niin ei kannata sellaisella keinolla laihduttaakaan. Varmasti osalle hyvä keino, mutta ihmeellinen uskonto joillakin tästäkin, että kaikille kävisi aina se sama ja yksi keino. Vähän aikaa sitten maitorahka tuntui olevan ainoa oikea ja hyväksytty laihdutusruoka. Nyt se on näemmä keto.

Edelleen arvostelet jotain, mitä et ole edes kokeillut. Arvostelet vieläpä ilman tietoa asiasta.

Vierailija
86/142 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasviksia syömällä on jatkuva nälkä ja se johtaa ylensyöntiin, joten laihtuminen on mahdotonta.

Ei mulla ole kyllä ollut nälkä, mahalaukku on pienentynyt ja hyvin pärjään pienellä annoksella :)

Syön kyllä proteiinia ja rasvaa, mutta harvemmin lihasta tulevaa sellaista. Ruokavaliooni on näin mahtunut jopa herkkujen syönti, iik! Jos rajoittaisin ne aivan minimiin ja kieltäisin itseltäni todennäköisesti tulisi niitä repsahduksia ja ylensyöntiä.

Vierailija
87/142 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen arvostelet jotain, mitä et ole edes kokeillut. Arvostelet vieläpä ilman tietoa asiasta.

No itse asiassa joskus nuorempana kokeilin, enkä oikein tykännyt. Totta kai voin arvostella etukäteen sellaista ruokavaliota, jonka pystyn omien mieltymykseni tuntien sanomaan suorilta minulle vaikeaksi toteuttaa.

Vierailija
88/142 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ole kyllä ollut nälkä, mahalaukku on pienentynyt ja hyvin pärjään pienellä annoksella :)

Syön kyllä proteiinia ja rasvaa, mutta harvemmin lihasta tulevaa sellaista. Ruokavaliooni on näin mahtunut jopa herkkujen syönti, iik! Jos rajoittaisin ne aivan minimiin ja kieltäisin itseltäni todennäköisesti tulisi niitä repsahduksia ja ylensyöntiä.

Kylläisyys ei riipu mahalaukun koosta, vaan ruuan sisällöstä.

Vierailija
89/142 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vegaanit ovat hyvin harvoin ylipainoisia jos pas kanjauhantasi olisi totta?

Vierailija
90/142 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No riippuuhan se nyt siitäkin. Ja edelleen, ei ole ollut nälkä. Sinulla on nyt vähän uskonnollinen viba sinulle toimivasta keinosta.

Vierailija
91/142 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No riippuuhan se nyt siitäkin. Ja edelleen, ei ole ollut nälkä. Sinulla on nyt vähän uskonnollinen viba sinulle toimivasta keinosta.

Ei riipu.

Vierailija
92/142 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haistele visvaistasi!

Möly mahaan

Vierailija
93/142 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

N41 kirjoitti:

Mahtavaa, onnittelut!

Itse aloitin juuri samalla tavalla, ja kun paino rupesi tosissaan putoamaan, ja energiaa oli enemmän, rupesin kävelyn lisäksi hölkkäämään. Sitten jätin kokonaan leivän, pastan ja herkut pois.

Ei siis mitään jumppaseleja tai höpöhöpödiettejä, vaan jokapäiväistä liikuntaa ja syömisen kontrollia.

Puolitoista vuotta siihen meni, mutta nyt painan 63 kg. Ennen 109.

Olen sanoinkuvaamattoman iloinen puolestasi. Jatka samaa rataa, olet vahva ihminen!!!!

Vau, tuohan on todella hieno suoritus! Onneksi olkoon! :) 

Ihana viesti sinulta, kiitos tsempeistä ja myös muillekin! 

Minä myös alan hölkkäämään ja portaita juoksemaan, sovittu jo ystävien kanssa näistä kunnonkohotus- tavotteista. 

Hyvää kevättä sinulle ja muille! 

-ap 

Vierailija
94/142 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään vaaka levon jälkeen näytti aamulla 112,1 kg. 

-ap 

Vierailija
95/142 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskanjauhanta vol 4623.

Tämä on ap:n pikalaihdutus vol 342, joita on harrastanut murrosiästä lähtien.

Parhaimmillaan temputtelu on kestänyt melkein vuoden.

Raitistumisiakin on satakaunta. Visva jaisee.

Vierailija
96/142 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paskanjauhanta vol 4623.

Tämä on ap:n pikalaihdutus vol 342, joita on harrastanut murrosiästä lähtien.

Parhaimmillaan temputtelu on kestänyt melkein vuoden.

Raitistumisiakin on satakaunta. Visva jaisee.

Aika katkeraa. Jos sinulla on noin käynyt, niin älä huoli. On sinullakin mahdollisuus onnistuneeseen elämäntapamuutokseen ja terveellisempään elämään. 

-ap 

Vierailija
97/142 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, miten voit edes tietää? Sekä minä että puolisoni olemme laihduttaneet vähähiilihydraattisella ruokavaliolla, kovia rasvoja vältellen. Mies laihdutti 2017 165 kg->106 kg,  minä 2018 97 kg->55 kg. Miehen startti oli diabeteksen puhkeaminen, jossa sairauden hoidossa pitää muutenkin laskea hiilareita. Läskit ovat pysyneet poissa. Pitää tiedostaa, miten lihottavaa ja epäterveellistä on mättää lautasellinen valkoisia hiilihydraatteja, jotka nostavat verensokeriasi nopeasti. Oppia katsomaan määriä ja laatua. Ei tässä mitään vaikeaa ole, lautasmallin mukaan käytännössä syödään ja  hiilarit on enimmäkseen hitaita hiilareita ja määrää rajoitettu. Käymme lenkillä yhdessä 3-4 kertaa viikossa, koska se myös laskee verenpainetta ja verensokeria. Alussa kävelimme, sitten aloimme juosta yhdessä (alussa ei kyllä mennyt kuin muutama kymmenen metriä kerrallaan..). Pari kertaa viikossa mies käy uimassa, minä käyn kuntosalilla. 

Mies pärjää ilman lääkkeitä verensokerin seurannalla ja minä olen voinut luopua verenpainelääkkeistä. 

Ap:lle tsemppiä!

Vierailija
98/142 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halukkaat voi ketoilla, mutta lähes kaikkien kannattaisi vähentää hiilarien kulutusta ja korvata niistä saatua energia ravinnerikkaammalla ruoalla.

Vierailija
99/142 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjussa puhutaan vain ruoasta, vaikka ap mainitsee olleensa alkoholin suurkuluttaja. Juomisen lopetus on terveyden kannalta paras valinta. Safkahommat tulee siinä sivussa.

Vierailija
100/142 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä vaihteeksi on neuvomassa eniten ne, jotka eivät koskaan ole oikeasti painoa kunnolla tiputtaneetkaan. Enkä nyt puhu mistään -5 kg "rantakuntoon-kiloista". Tuollaista en edes laske laihduttamiseksi.

Kerro nyt sinä sitten ne oikeat neuvot.

Järkevä strategia eikä liian korkealle tähdättyä lopputulosta, vaan realistinen. Jos olet oikeasti ollut ikäsi lihomisherkkä ja kamppaillut merkittävän ylipainon kanssa, niin ensimmäisenä pitää muistaa, että ilman nälän näkemistä et voi laihtua, se valitettava totuus pitää muistaa ensimmäisenä. Itsellä se nälän näkeminen onnistuu parhaiten työpäivien aikana, koska siinä puuhatessa ei niin ajattele sitä näläntunnetta. Kotona ollessa se on vaikeampaa ja siksi syön ennemmin sitten kotona. Olen ollut ylipainoinen noin 3-vuotiaasta ja suurin painoni on ollut 133kg ja nyt on jotain välillä 120-122kg ja olen tyytyväinen. Tämä on se realistinen luku, jossa pystyn painon ehkä pitämään. Enempää en edes yritä, koska tämänkin kanssa joutuu jo näkemään nälkää ja kamppailemaan mielitekoja vastaan.

Onpas todella hieno strategia...

Päätät pysytellä  todennäköisesti sairaalloisessa ylipainossa tai ainakin lähellä sitä ja pidät itseäsi onnistuneena laihduttajana... Siinäkään et pysty olemaan kärsimättä jatkuvasta nälästä. Mikä ihme saa sinut kokemaan olevasi pätevä antamaan muille laihdutusvinkkejä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän