Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloitin painon pudotuksen. Nyt on alkanut lähtemään todella nopeasti! Eikä tunnu pahalta. Tavoite - 40 kg-

Vierailija
18.04.2023 |

Lähtöpaino 120 kg. Paino tänään 112,6 kg.

4.3 Jäi alkoholi pois, en ole juonut pisaraakaan sen jälkeen. Entinen suurkuluttaja.
15.3. Aloitin elämän mittaisen ruokavalion.
20.3. Alkoi lähes päivittäinen lenkkeily

Tänään 18.4. Painoa lähtenyt pian 8 kg.

Tuntui ettei ensin kunnolla lähde mutta nyt kyllä on alkanut lähtemään kohinalla.

Muita paljon painoa pudottaneet täällä?

Kommentit (142)

Vierailija
101/142 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 12v pituus 152

Paino helmikuussa 40kg, nyt 35,5kg, tavote 15-20kg

Vierailija
102/142 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkkiksen tuubatöräytys vol 321

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/142 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei hieno homma sulla sama määrä pudotettavaa ku mul. Eli miinus 40kg. Mä oon tuosta jo saannut pois 16kg. Lenkkeilyä ja salia täällä

Vierailija
104/142 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sma painoin siis 37,9kg ja nyt 35

Vierailija
105/142 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä vaihteeksi on neuvomassa eniten ne, jotka eivät koskaan ole oikeasti painoa kunnolla tiputtaneetkaan. Enkä nyt puhu mistään -5 kg "rantakuntoon-kiloista". Tuollaista en edes laske laihduttamiseksi.

Kerro nyt sinä sitten ne oikeat neuvot.

Järkevä strategia eikä liian korkealle tähdättyä lopputulosta, vaan realistinen. Jos olet oikeasti ollut ikäsi lihomisherkkä ja kamppaillut merkittävän ylipainon kanssa, niin ensimmäisenä pitää muistaa, että ilman nälän näkemistä et voi laihtua, se valitettava totuus pitää muistaa ensimmäisenä. Itsellä se nälän näkeminen onnistuu parhaiten työpäivien aikana, koska siinä puuhatessa ei niin ajattele sitä näläntunnetta. Kotona ollessa se on vaikeampaa ja siksi syön ennemmin sitten kotona. Olen ollut ylipainoinen noin 3-vuotiaasta ja suurin painoni on ollut 133kg ja nyt on jotain välillä 120-122kg ja olen tyytyväinen. Tämä on se realistinen luku, jossa pystyn painon ehkä pitämään. Enempää en edes yritä, koska tämänkin kanssa joutuu jo näkemään nälkää ja kamppailemaan mielitekoja vastaan.

Kuulostaa siltä, että sulla on todella vinoutunut ruokasuhde. Ensin hirveää nälän näkemistä ja sitten päälle mättämistä kotona niin paljon, että saat pidettyä yllä ylipainoasi. Sitten olet jostain vielä keksinyt, että on oikeastaan fiksua ja terveellistä pitää tuota painoa yllä ja pidät sellaisia ihmisiä, jotka ovat itseasiassa päässeet normaalipainoon epäonnistujina.

Sun kannattaisi varmaan käydä juttelemassa jonkun kanssa. 

Vierailija
106/142 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä aika sama lähtötilanne, paitsi, että massaa oli varmaan 140-150 kg ja en ollut alkoholin suurkuluttaja vaan ihan rehellinen alkoholisti. Pituutta 185 cm ja olen siis mies. 

Juominen loppui n. 5,5 vuotta sitten ja paino tällä hetkellä 95 kg. Kannattaa varautua siihen, että alkuhuuman jälkeen homma voi välillä käydä hankalammaksi, mutta sitten se taas lähtee rullaamaan tasankovaiheiden jälkeen. Paino ei lähde ihmisistä yleensä ihan lineaarisesti, vaan ainakin itselläni käy niin, että se jumittuu joksikin aikaa ja sitten taas putoaa vauhdilla. Tuskin siinä mitään isompaa taikaa on, vaan välillä tulee vaan syötyä huomaamattaan vähän enemmän ja sitten ottaa taas itseään niskasta kiinni. 

Kunhan viinasta pysyt erossa, niin kaikki muu kyllä lutviutuu omalla painollaan. 

Voisin vielä jatkaa tätä viestiäni. Jos sitä brenkkua on oikeasti mennyt paljon, niin muista, että raittiuden ylläpito on näissä projekteissa se kaikkein tärkein asia. Jos tulee hetkiä, kun muut elämäntapamuutokseen liittyvät asiat stressaavat, niin muissa asioissa saa olla salliva, kunhan pysyy erossa pullosta. Satunnainen ilta sipsipussin ja Netflixin kanssa ei haittaa mitään, jos joskus tuntuu, että tarvitsee sitä purkaakseen stressiä tai rasitusta.

Juominen romuttaa kaikki muutkin terveelliseen elämään liittyvät päätökset. 

Vierailija
107/142 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä! Itse vasta aloittelen ketoilua. Tavoitteena vain kymppi pois, mutta 20kg olisi jo hieno juttu. En aio itse  riehua kuntoilun kanssa, vaan pudotan painon ravintovalinnoilla ja aloitan kuntoilun vasta kun paino on pudonnut ainakin sen 10kg. Tämä toimii minulla parhaiten.

Kevyempää kevättä kaikille hoikistujille!

Vierailija
108/142 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä aika sama lähtötilanne, paitsi, että massaa oli varmaan 140-150 kg ja en ollut alkoholin suurkuluttaja vaan ihan rehellinen alkoholisti. Pituutta 185 cm ja olen siis mies. 

Juominen loppui n. 5,5 vuotta sitten ja paino tällä hetkellä 95 kg. Kannattaa varautua siihen, että alkuhuuman jälkeen homma voi välillä käydä hankalammaksi, mutta sitten se taas lähtee rullaamaan tasankovaiheiden jälkeen. Paino ei lähde ihmisistä yleensä ihan lineaarisesti, vaan ainakin itselläni käy niin, että se jumittuu joksikin aikaa ja sitten taas putoaa vauhdilla. Tuskin siinä mitään isompaa taikaa on, vaan välillä tulee vaan syötyä huomaamattaan vähän enemmän ja sitten ottaa taas itseään niskasta kiinni. 

Kunhan viinasta pysyt erossa, niin kaikki muu kyllä lutviutuu omalla painollaan. 

Voisin vielä jatkaa tätä viestiäni. Jos sitä brenkkua on oikeasti mennyt paljon, niin muista, että raittiuden ylläpito on näissä projekteissa se kaikkein tärkein asia. Jos tulee hetkiä, kun muut elämäntapamuutokseen liittyvät asiat stressaavat, niin muissa asioissa saa olla salliva, kunhan pysyy erossa pullosta. Satunnainen ilta sipsipussin ja Netflixin kanssa ei haittaa mitään, jos joskus tuntuu, että tarvitsee sitä purkaakseen stressiä tai rasitusta.

Juominen romuttaa kaikki muutkin terveelliseen elämään liittyvät päätökset. 

Sinullakin upea muutos! Pointsit tosiaan siitä, että olet ollut alkosta jo hyvän ajan erossa. :) 

Olet ihan oikeassa, oikeastaan alkon poisjättö oli myös edellytys muille muutoksille. En olisi mitenkään sillä alkoholin kulutuksella jaksanut muuttaa muita tapojani. Join 2-3 krt viikossa humalanhakuisesti. Se oli sairasta ja masennus oli päällä, join koska halusin hyvän olon ja siitähän tuli kierre useaksi vuodeksi. Määrällisesti join noin 15 annosta niinä päivinä kun join. Eli 30-45 annosta alkoholia viikossa. 

Hurja määrä ja sairasta. Lopetin seinään enkä ole himoinnut juomista kertaakaan. Siinä myös meni huonot ihmisuhteet samalla. Ruokavalio ja liikunta astui peliin. Masennus katosi ja energia lisääntyi nopeasti. Myös aloitin säännölliset vakituiset työt ja tällä tiellä on paljon parempi olla eikä ole aikomustakaan enää palata siihen aikaan kun olin masentunut, turvonnut alkoholisoitunut nuori. 

Otin vastuuta omasta elämästäni ja olen kovin kiitollinen muutoksesta. Olen varautunut myös siihen jos joskus tulee yllätäviä vastoinkäymisiä niin käsittelen ne muulla tavalla kuin tunnesyömisellä - tai juomisella. 

Hyvää kevättä sinulle. :) 

-ap 

Vierailija
109/142 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskanjauhajien klubia ei tarvita, tekee hallaa kansanterveydelle, moni pilaa elämänsä.

Tulkaa vasta sitten kertomaan jos oilitte 10 vuotta sitten reilusti ylipainoisia ja nyt normaalipainossa. 

Samat terveiset viikottain "raitistuville" paskiaisille.

Vierailija
110/142 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paskanjauhajien klubia ei tarvita, tekee hallaa kansanterveydelle, moni pilaa elämänsä.

Tulkaa vasta sitten kertomaan jos oilitte 10 vuotta sitten reilusti ylipainoisia ja nyt normaalipainossa. 

Samat terveiset viikottain "raitistuville" paskiaisille.

Sähköpyörän (2014) ostanut ilmoittautuu. 130 kilosta 70:een.

Vierailija
111/142 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisen ruokavalion?

Kasviksia, proteiinia, rasvoja, niin ettei nälkää tarvitse tuntea. Syön 2-3 ateriaa/vrk.

-ap

Kerro tarkemmin.

Kanaa, lihaa (pyrin tiloilta jatkossa ostamaan), kananmunia. Lihoja ylipäätään mitä nyt mieli tekee.

Kesäkurpitsaa, sieniä, kaaleja, paprikaa, tomaattia, kurkkua, salaattia, munakoisoa, avokadoa, joskus marjoja.

Kermaa, juustoja, voita, gheetä, oliiviöljyä, kylmäpuristettua kookosöljyä.

Sellaista mistä vatsa tulee täyteen. Ihan normaaleja annoksia. Ei tarvitse välipaloja.

-ap

Olipa "terveellinen" elämäntapamuutos...

https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/ruoka/dbb1dd66-655b-4dd5-8656-01085…

https://www.iltalehti.fi/elintavat/a/403293c4-f9d3-4fd3-9f1b-8b828fbf59…

Olen itse pudottanut nyt tämän vuoden puolella 10 kg tekemällä muutoksia, jotka ovat sekä mahdollisia pitää pysyvästi että terveellisiä. Sokeri pois ja annoskoko pienemmäksi. Alkoholista en ainakaan toistaiseksi pysty luopumaan, joten sitä en ole jättänyt.

En syö lainkaan eläinrasvoja ja varmistan omega-3 saannin käyttämällä camelina- ja pellavansiemenöljyä silloin tällöin. Tyydyttyneiden rasvojen määrä jää siis pieneksi (suositus on muistaakseni 20 g/pv, oma saantini on 3-12 g), kolesterolia en saa ruoasta ollenkaan. Kasvisruokaa olen syönyt muutenkin viimeiset 25 vuotta, joten se on minulle helppo valinta ja tiedän, mistä saan proteiinia.

Vierailija
112/142 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et todellakaan tule onnistumaan. Tuo on niin radikaali elämäntapamuutoksen yritys, että alkuhuuman jälkeen pikku hiljaa rysähtää karille. Viimeistään vuonna 2026 painaat taas 120kg. Realistiset tavoitteet on helpompi pitää.

Hah! Tulee onnistumaan kunhan pysyy armollisena ja jatkaa laihtumisen jälkeen samaan malliin.

Terv. Ihminen joka pudotti puolessatoista vuodessa 30 kiloa.

Vierailija
113/142 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös samaa mieltä tuosta, että vähähiilihydraattista ruokavaliota on todella vaikea soveltaa pitkäaikaiseksi elämäntavaksi ja ruokavalioksi. Se on syy miksi en ole edes halunnut kokeilla sitä.

No kokeile ennenkuin tuomitset.

Olen tuo aikaisempi kommentoija, joka on pudottanut puolessatoista vuodessa lähemmäs 50kg. Ja vähähiilihydraattinen ruokavalio on nyt osa elämää, siihen tottuu todella nopeasti ja siitä tulee ihan huomaamatta elämäntapa. Kunto nousee, paino tippuu, mutta mitään ei voi verrata mielenterveyden hyvinvointiin.

Myös, kiva kun vastasit aikaisempaan viestiini, ap. Kaikkea hyvää ja ihanaa kevään jatkoa sinulle myös!

Vierailija
114/142 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halukkaat voi ketoilla, mutta lähes kaikkien kannattaisi vähentää hiilarien kulutusta ja korvata niistä saatua energia ravinnerikkaammalla ruoalla.

No mä en ymmärrä sitä että puolet elämästä mätetään valkeaa sokeria ja jauhoa ja sitten yks kaks hurahdetaan johonkin uskontoon ja kuinka pitää "tiedostaa miten lihottavaa ja epäterveellistä valkeat hiilarit on".

Itse tiedostin tämän jo 30 vuotta sitten ja jåtin valkeat hiilarit vain juhlaan.

Vierailija
115/142 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vhh kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisen ruokavalion?

Kasviksia, proteiinia, rasvoja, niin ettei nälkää tarvitse tuntea. Syön 2-3 ateriaa/vrk.

-ap

Kerro tarkemmin.

Kanaa, lihaa (pyrin tiloilta jatkossa ostamaan), kananmunia. Lihoja ylipäätään mitä nyt mieli tekee.

Kesäkurpitsaa, sieniä, kaaleja, paprikaa, tomaattia, kurkkua, salaattia, munakoisoa, avokadoa, joskus marjoja.

Sellaista mistä vatsa tulee täyteen. Ihan normaaleja annoksia. Ei tarvitse välipaloja.

-ap

Kerron mun lemppariruuan: Vuuan pohjalle kasviksia, sitten paistettua jauhelihaa, jossa on myös sipulia ja tomaattipyrettä. Vielä juustoraastetta ja uuniin kuorruttumaan.

Nyrkin kokoinen nokare voita vielä päälle ja paketti pekonia. Pysyy verisuonet liukkaina

Ei vaikuta verisuoniin nuo. Liiallinen sokeri vaikuttaa.

Muista kertoa tuo lääkärille, arvostaa varmasti kun olet tehnyt ihan itse tutkimusta. Lähteiksi vaikkapa muutama kipakka youtube linkki ja tiktok video

Sulle vois suositella lukasemaan ihan vaikka nykypäivän virallisen terveyssuosituksen. Suurin osa kansasta yllättyisi suuresti, kun rasvaa kuuluukin tulla nollan sijaan 25-40% energiasta, nopeista hiilareista ei juuri mitään ja kasviksia paljon. Leipää saa syödä max 2 viipaletta päivässä, liikaa suolaa nääs.

Ei päde isoäidin ohjeet ei, vaikka suurin osa niihin uskoo vieläkin. Korkeissa kolesteroleissanne edelleen mussutatte pelkkää sokeria ja ihmettelette kuinka voi olla totta. No ohjeet uudelleen lukuun niin huomaat olevasi pahasti hakoteillä itse.

Kyllä se lääkäri edelleen korkean kolesterolin potilaalle sanoo, että eläinrasvasvat minimiin.

Juu, ja sitten jatkaa, että hyviä rasvoja lisää. 25-40% rasvoista, hh vähemmäksi, lisää kasviksia.

Älä unohda sitä muuta siinä ympärillä, se on se pointti. Ja lääkärin sanoin rasvat minimiin, sillä on se minimimäärä, joka on saatava. Se ei ole nolla.

Itse olen kolesterolini laskenut hyville tasoille vhh:lla ja sitähän se lääkäri sanoi, hiilarit nostaa kolesterolia yhtä paljon kuin rasva.

Vierailija
116/142 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis vääränlainen painonpudottaja. Onnea muille.

Vierailija
117/142 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtavan hienoa, onneksi olkoon! <3

Minä sain apua työterveydestä painonpudotukseen kun olen niin kyllästynyt kaikkiin dieetteihin, liian isoihin muutoksiin ja sellaisiin jotka vaativat jatkuvaa huomioimista ja ajatustyötä. Pienet muutokset ovat näköjään kaikkein parhaaksi :) 

Vierailija
118/142 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vhh kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vhh kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisen ruokavalion?

-ap

Kerro tarkemmin.

-ap

Kerron mun lemppariruuan: Vuuan pohjalle kasviksia, sitten paistettua jauhelihaa, jossa on myös sipulia ja tomaattipyrettä. Vielä juustoraastetta ja uuniin kuorruttumaan.

Nyrkin kokoinen nokare voita vielä päälle ja paketti pekonia. Pysyy verisuonet liukkaina

Ei vaikuta verisuoniin nuo. Liiallinen sokeri vaikuttaa.

Muista kertoa tuo lääkärille, arvostaa varmasti kun olet tehnyt ihan itse tutkimusta. Lähteiksi vaikkapa muutama kipakka youtube linkki ja tiktok video

Sulle vois suositella lukasemaan ihan vaikka nykypäivän virallisen terveyssuosituksen. Suurin osa kansasta yllättyisi suuresti, kun rasvaa kuuluukin tulla nollan sijaan 25-40% energiasta, nopeista hiilareista ei juuri mitään ja kasviksia paljon. Leipää saa syödä max 2 viipaletta päivässä, liikaa suolaa nääs.

Ei päde isoäidin ohjeet ei, vaikka suurin osa niihin uskoo vieläkin. Korkeissa kolesteroleissanne edelleen mussutatte pelkkää sokeria ja ihmettelette kuinka voi olla totta. No ohjeet uudelleen lukuun niin huomaat olevasi pahasti hakoteillä itse.

Kyllä se lääkäri edelleen korkean kolesterolin potilaalle sanoo, että eläinrasvasvat minimiin.

Juu, ja sitten jatkaa, että hyviä rasvoja lisää. 25-40% rasvoista, hh vähemmäksi, lisää kasviksia.

Älä unohda sitä muuta siinä ympärillä, se on se pointti. Ja lääkärin sanoin rasvat minimiin, sillä on se minimimäärä, joka on saatava. Se ei ole nolla.

Itse olen kolesterolini laskenut hyville tasoille vhh:lla ja sitähän se lääkäri sanoi, hiilarit nostaa kolesterolia yhtä paljon kuin rasva.

No ei tietenkään ole nolla, mutta edelleen syynä pidetään niitä eläinrasvoja.

Vierailija
119/142 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kiukkuisia viestejä. Musta ois hyvä pitää mielessä se, että jos on ylipainoa reilusti, niin pienikin painonpudotus tai vyötärön kaventuminen vähentää sairausriskejä ja saattaa parantaa oloa, energiatasoja, nivelkipuja ja nostaa itsetuntoa. Jos on kuukaudenkin ilman alkoa, niin jo se auttaa, vaikkei muuten sitten pystyisikään olemaan ilman.

Itse nyt laihdutan neljättä kuukautta ja mulle tässä nyt ois tarve eniten sille, että pääsisin eroon siitä tavasta, että väsymykseen, suruun, stressiin ja muuhun reagoisin muuten, kuin juomalla ja syömällä. Ettei joka viikonloppuisi menisi syödessä hampurilaisia, karkkia, "koska olen ansainnut sen". Yritän opetella parempia tapoja koko ajan ja olen huomannutkin, että en oikeasti tarvitse herkkuja ja alkoa pärjätäkseni. Päin vastoin, olo on keskimäärin parempi ja tasaisempi. En osaa yhtään sanoa, miten syön tulevaisuudessa, kun en oikeasti tiedä. Ainakin nyt sitten olen antanut keholle toipumisaikaa ja saanut aikaiseksi asioita töissä ja vapaalla, joita olen aivan liian pitkään lykännyt.

Jos aina ajattelee, ettei kannata edes yrittää jos ei pysty sitoutumaan loppuelämäksi, niin siinä voi olla 100% varma, että mihinkään ei etene.

Vierailija
120/142 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa. Pidä kiinni päätöksestä että muutos elintavoissa on pysyvää.

Minulla on projekti meneillään. Suurimmillani painoin 138 kg.

Tällä hetkellä painoni on 95,5 kg.

Vaatii pitkäjänteisyyttä ja sitoutumista elämäntaparemonttiin.

Koen nyt suurta iloa ja tiedän että onnistun. Vaatekaupassa käynti on nykyään jopa miellyttävää. Aiemmin oli vaikeaa löytää sopivia vaatteita, nyt on valinnanvaraa.

Minulla ei ole päihdetaustaa, ruoka on vaan maistunut liian hyvin.

Hieno juttu sielläkin! Todella hyvin olet saanut pudotettua, onneksi olkoon!

Minä olen sitoutunut. Voin todella paljon paremmin. Ei ole yhtäkään syytä palata huonoihin tottumuksiin.

Ruoka on nyt maistuvaa, puhdasta ja laadukasta.

Hyvinvointi on kohissut pohjalta merkittävästi.

Minäkin tiedän onnistuvani.

Hyvää jatkoa sinne :)

-ap

Kiva, että jaoit tämän meidän kanssa :)