Helsingin Sanomat: Varastelu räjähtänyt käsiin kaupoissa
https://www.hs.fi/kaupunki/helsinki/art-2000009523864.html
Suurin osa viedyistä tuotteista on ruokaa. Ihmiset siis vievät nälkäänsä. Vieläkö pitäisi leikata että sinne aletaan murtautumaan aukioloaikojen ulkopuolella tai vartijat joutuvat kohtaamaan ties mitä asetta ja astaloa nälkäisiltä 10 euron tuntipalkalla?
Inflaatio iskee kaikista kovimmin niihin jotka ovat jo muutenkin eläneet sillä halvimmalla X-tralla ja Pirkalla. Nyt kun nämäkin tuotteet ovat 100-300% kalliimpia kuin vuosi sitten eikä leipäjonoihinkaan tule enää paljoa tavaraa (kaikki punalaputettu menee nyt kaupaksi), millä pitäisi elää?
Toistaiseksi ei ole kuulunut oikeistolta mitään muuta ratkaisua kuin "mee töihin " - palkkatöihin ei noin vain mennä, ja vaikka sellaisen saa, se voi taloudellisesti rokottaa ensisijaista tukea siten ettet saa euroakaan enempää käteen!
Kommentit (188)
Vierailija kirjoitti:
olen ollut kaupassa töissä joskus nuorenpana.
tyypillisiä tilanteita.
varakas rouva on kleptomaani eli ei voi mitään impulsseille.aviomies maksoi jälkikäteen varastetut tuotteet ettei mene asia poliisille.
teinit ja kleptomania. nauretaan ja varastetaan sipsipussi.luotetaan alaikäisyyteen rikoksissa.
sekaisin olevat alkoholistit ja narkomaanit,eivät peittele kovin hyvin varkauksia jäävät kiinni ja sit alkaa selitys, jossa kaikki on kaupan syytä.
etniset ryhmät, joissa moraali valtavirrasta poikkeava.
muistisairaat vanhukset.eivät ole pahantahtoisia, mutta sekavuutta on arjessa.poliisi palauttaa kotiin tai hoitokotiiin.
pienet lapset ei ymmärrä kaupas käyntiä,syövöt hyllystä jotain.
paljon on nuorissa kapinointia ja raamatun opetusta ei ole eli ,ei tiedetä mikä oikein ja mikä väärin.näkyy rikostilastoissa.
Nuohan ne yleisimmät ryhmät taitaa olla. Siksi ihmettelen, kun minua välillä seuraillaan kaupassa ja joku myyjä soitti vartijan perääni, että olen muka varastanut vaatteita. En käyttäydy sekavasti ja olen ihan perussiistin näköinen. Vaatteeni eivät ole mistään kalleimmasta päästä näin työttömänä, enkä jaksa joka päivä meikata. Mutta ei kai köyhä look tee minusta varasta. Kai minä nyt ennemmin varastaisin merkkivaatteita, jos varastelemaan ryhtyisin.
Minulla on erikseen ostohousut joihin mahtuu hyvin tavaraa ja on vuorattu niin ettei hälytykset toimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vaan, varkaat. Kohta joutuu jonottelemaan aina kassalle, kun ip-kassat suljetaan. Tykkään kun niihin ei yleensä ole jonoa.
Kassalle jnottaminen on se paras hetki kun tietää että on satojen eurojen meikit ja hajuvedet piilossa ja maksaa parin kympin ostokset ja samalla valittelee hintojen nousua.
Sinulla on aivoissa jotain rakenteellista tai kemiallista vikaa. Kannattaa käydä lääkärissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vaan, varkaat. Kohta joutuu jonottelemaan aina kassalle, kun ip-kassat suljetaan. Tykkään kun niihin ei yleensä ole jonoa.
Kassalle jnottaminen on se paras hetki kun tietää että on satojen eurojen meikit ja hajuvedet piilossa ja maksaa parin kympin ostokset ja samalla valittelee hintojen nousua.
👍😂
Jutun mukaan mies varasti vuoden ajan leikkeleitä, kun vaimo oli kuollut.
Makaaberia.
Kyllä on pakko kohta alkaa varastamaan koska työttömyysrahat ei riitä. Omistan myös aseen joten jos joku yrittää estää niin voi käydä huonosti.
Hämmästyttävän monelta köyhältä löytyy elukka tai pari, jolloin yksi eläinlääkärin lasku kaataa koko talouden tai sitten auto, joka on tarpeellinen sen takia, kun asutaan jossain skutsissa ja lähimpään Saleen on 15 kilometriä.
Olen itsekin köyhä, mutta ei mulla ole tuollaisia keskiluokan asioita omistuksessani. Auton tajuan, jos sillä pitää mennä töihin ja julkisilla ei pääse.
Suomessa on 4 vuotta ollut vallassa sosialistihallitus.
Eikös se ole laittanut teidän köyhien raha-asiat kuntoon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne tosiaan on narkit ja juopot, jotka sitä ruokaa oikein parasta valikoiden varastaa, ja vielä juomat siihen päälle 🙄
- kaupassa töissäNe on ne näkyvät jotka jää kiinni. Varastaminen on lisääntynyt koska itsepalvelukassoilla se on niin helppoa.
Sen lisäksi, että ip-kassoilla on valvojat, on myös vartijoiden kopissa kamerat ja monitorit, joista on suora näkyvyys ip-kassoille. Ja aika useinkin siinä ip-kassan ulkopuolella onkin sitten nolo tilanne edessä, kun vartija kosiskelee mukaansa 😬
No en usko, että siellä vähävaraiset, normaalit yh:t varastelevat. Samat mummot ja sedät, jotka kirppiksilläkin vievät merkkilakanoita silmien edestä... "Tarpeeseensa" vievät kalliit juustot, joo.
Kaupassa on edelleen halpaakin ruokaa ja ilmaiskasseja saa nälänhätään. Normaali ihminen ei Suomessa joudu varastamaan yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteisen omaisuuden rikkominen ja toisen omaisuuden varastaminen on alhaista.
Riippuu tilanteesta. Raamatussahan tuo on katsottu jopa sallituksi toiminnaksi jos nälkä uhkaa eikä ole laillista keinoa hankkia sitä ravintoa.
Missäköhän kohdassa? Minun Raamatussani lukee ainakin "älä varasta".
Mutta ei lue "älä näpistä". Varkaudeksi menee vasta 500 euron jälkeen...
Mies laskee yhteen tavaroiden yhteishinnan ennen kassalle menoa ja olla pidetty se aina alle 500 €.
Väitätkö miehesi osaavan laskea, kun itse et osaa kirjoittaakaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne tosiaan on narkit ja juopot, jotka sitä ruokaa oikein parasta valikoiden varastaa, ja vielä juomat siihen päälle 🙄
- kaupassa töissäNe on ne näkyvät jotka jää kiinni. Varastaminen on lisääntynyt koska itsepalvelukassoilla se on niin helppoa.
Sen lisäksi, että ip-kassoilla on valvojat, on myös vartijoiden kopissa kamerat ja monitorit, joista on suora näkyvyys ip-kassoille. Ja aika useinkin siinä ip-kassan ulkopuolella onkin sitten nolo tilanne edessä, kun vartija kosiskelee mukaansa 😬
Ei ne sitä näe minkä hintalapun asiakas on pussiinsa tulostanut. Esim. tietokone parin omenan hinnalla.
Ei ne varkaat koskaan maksa takas ja jos joutuu oikeuteen niin kulut menee ulosottoon.
Ei ehkä mietitty tarpeeksi pitkälle tuota itsepalvelukassa ideaa. No voihan ne poistaakkin.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on 4 vuotta ollut vallassa sosialistihallitus.
Eikös se ole laittanut teidän köyhien raha-asiat kuntoon?
Eivät onnistuneet ensimmäisellä kerralla laittamaan köyhien asioita kuntoon. Tuli vaan 50 mrd velkaa.
Pitäisikö yrittää uudestaan jos tällä kertaa onnistuisivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne sitä näe minkä hintalapun asiakas on pussiinsa tulostanut. Esim. tietokone parin omenan hinnalla.
Etpäs arvaakaan kaikkea 😉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korkealta sumuisesta norsunluutornista tehty sosiaalipolitiikka tuottaa tulosta.
No onneksi vasemmistohallitukselle tuli lähtö.
Kohta saat maistaa oikeistohallituksen leikkauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂🤣
Itse syön vaan kerran päivässä työpaikkaruokalan tuetun lounaan 6-7 euroa. Viikonloppuisin yhden aterian per päivä. Rahaa menee ruokaan noin 150 e kuussa. Eikä tarvitse varastaa! Kilotkin pysyy kurissa.
Pohjois-Koreassa on samantyyppinen kampanja, "maailman onnellisin valtio".
Suomi tietenkin kopsaa suoraan.