Olenko omituinen, kun stand up ei naurata juuri yhtään?
Usein keikoilla kuuluu yleisöstä naurunremakkaa, mutta itse en ikinä naura noille jutuille ääneen. Ihan sama kuka esiintyy. Lähinnä korkeintaan satunnaisesti hymähtelen.
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole. Hedberg ja se joku Ismo ovat surkeita.
Ja muita stand up-koomikoita ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Kerro ketä koomikoita olet käynyt katsomassa?
Livenä olen nähnyt ainakin seuraavat:
Ismo Leikola
Sami Hedberg
Niko Kivelä
Ilari Johansson
Mika Eirtovaara
Zaani
...
Joitain muitakin on tullut nähtyä joillain ryhmäkeikalla, mutta en muista kaikkia.
George Carlin oli taitava stand-up koomikko. Nykyiset eivät vakuuta lainkaan. Ja ihmekös tuo, kun millekään hauskalle ei enää saa nauraa.
Olen jonkin verran katsonut, mutta harvoin on kutittanut nauruhermojani.
Eniten on loksahtanut Leikolan huumori, se on myönnettävä.
Vierailija kirjoitti:
Ei mihinkään kannata mennä, jos ei tajua asiasta mitään =D Et selkeästi tajua ironiaa , etkä myöskään itselle nauramista.
Eli= sinulla ei huumori riitä.Naurat varmaan jollekkin Putouksen Orava hahmolle, joka oli ihan pska. Olen kyllä yleisesti huomannut, että todella monella Suomalaisella on ihan kummallinen huumorintaju. Nauraa jollekkin tyyllin Sohvaperunoille.
Huumori on taitolaji. EI sitä kaikki tajua. Niiku ei kaikki tajua vaikka aivokirurgiaa tai matikkaa
"Kukkuu-leikki" on vauvan mielestä hulvattoman hauska. Ja pierut taaperon. En silti sanoisi huumorintajuttomaksi aikuista, jota ne ei jaksa enää huvittaa. Toisilla vain on vähän, noh, yksinkertainen huumorintaju ja samat vanhat halvat vitsit jaksaa naurattaa.
Vierailija kirjoitti:
George Carlin oli taitava stand-up koomikko. Nykyiset eivät vakuuta lainkaan. Ja ihmekös tuo, kun millekään hauskalle ei enää saa nauraa.
Neekerivitsitkö naurattaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neekerivitsitkö naurattaa?
Hyvin koulutettu ja asiallinen juutalaismies haki johtajan paikkaa Valtion Tarkastusvirastosta, ja ylijohtaja haastatteli häntä, ja sanoi, että olette muutoin kyllä täysin pätevä, mutta tässä tehtävässä täytyy olla täysi mulkku. Eikä johtajan paikkaa tullut.
Ei. Juutalaisvitsit ovat hauskempia.
Suomessa on monta jostain hämmästyttävästä syystä kuuluisaa stand-up-koomikkoa, joiden esitykset aiheuttaa vain myötähäpeää ja verenpaineen nousua. Hedberg ja monta muuta.
eikö edes pierut ja rasismi naurata :D yleensä artistien podcastit on viihdyttävämpiä
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on monta jostain hämmästyttävästä syystä kuuluisaa stand-up-koomikkoa, joiden esitykset aiheuttaa vain myötähäpeää ja verenpaineen nousua. Hedberg ja monta muuta.
Kivelä, Eirtovaara, Johansson nyt tuohon ainakin päälle.
suomessa se tuntuu olevan ihan roskaa. sen on vähän niinku vitsejä ja englaninkielestä käännettyjä vanhoja juttuja
Tsekatkaapas sellainen tyyppi kuin Matt Rife!
Nuori, kivannäköinen tyyppi, jolla leikkaa ihan käsittämättömän nopeasti. Hän on TODELLA taitava!
Vierailija kirjoitti:
Tuntuvat heittävän lähinnä alapääjuttuja. Ne lakkasivat naurattamasta, kun olin ohittanut teini-iöän.
Alapää ja oma vaimo, siinä on yleensä ne komedian kohteet. Joskus omat lapset. Ei hirveästi naurata, eikä naurattaisi kyllä vaimonakaan, jos mies olisi irvimässä minusta lavalla/TV:ssä jotain sontaa :D Niinku se suomenruotsalainen vanhempi mies, aina vaan vaimostaan kaikki jutut, ihan puhdasta vattuilua.
Jukka Lindström on ainoa, jonka jutut on saanet mut nauramaan. Muut saa aikaiseksi vaan myötähäpeässä kiemurtelua.
Stewart Lee ja James Acaster ovat aidosti hauskoja. Silti edellisen keikat eivät ole mitään jatkuvaa naurunröhötystä, vaan huumori rakentuu mieluummin draamalle kuin irtovitseille. Aivan loistava lajissaan, mieluummin humoristi kuin koomikko. Acaster taas vetää vitsiosastolla hyvinkin omalla tasollaan, harmi ettei taida nykyään enää juuri keikkailla.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on hyvälle huumorille kaksi kriteeriä joista toisen on täytyttävä, jotta huumori naurattaisi. Huumorin on oltava joko tarpeeksi rajat rikkovan mautonta, tai sitten älykästä siten, että sinun pitää ymmärtää vitsistä jokin pointti esim yleistiedon tai elämänkokemuksen kautta.
Stand up ei täytä näistä kumpaakaan. Liian rajat rikkovaa ei saa olla, jotta kukaan ei mieltään pahoita ja liian älykästä huumoria porukka ei tajuaisi.
Näin ehkä Suomessa, jossa on vähän hyviä stand-up-koomikoita. Yleensä suomalaisten setit on sellaista jutustelua, johon pystyy kuka hyvänsä savolainen parin oluen jälkeen.
Mulla sama. Enemmänkin jotain myötähäpeää tunnen tms. En katso ikinä mitään putousta tms ohjelmia ja kun työkavereiden kanssa joskus käyty jossain koomikoita livenä katsomassa, oon melkein nukkunut tylsyyteen
Voi olla monella hauskoja juttuja, mutta en naura ääneen stand up keikalla.
Sama kuin ap.
Järkyttävin oli Jope Ruonansuu arvostetun kansainvälisen suuryrityksen juhlissa. Olisin voinut kuolla häpeästä🤢🤮🙈
Jutut tyyliin: pappa yritti saada radiota kovemmalle ja pyöritteli mummon nännejä.
Olet todistanut vain huonoa stand uppia. Eikä ammattimainen koomikko repeile itse omille jutuilleen. Pienet naurahdukset voi olla tehokeino.