Olenko omituinen, kun stand up ei naurata juuri yhtään?
Usein keikoilla kuuluu yleisöstä naurunremakkaa, mutta itse en ikinä naura noille jutuille ääneen. Ihan sama kuka esiintyy. Lähinnä korkeintaan satunnaisesti hymähtelen.
Kommentit (84)
Ei minuakaan naurata, ei ole mua varten.
Vierailija kirjoitti:
Joo, ei nämä Samit, Ismot, Nikot eikä Ilarit naurata yhtään. Samat läpät ja maneerit jo vuodesta toiseen eikä nekään edes hauskoja.
Näillä uusilla ja nuoremmilla kyllä parempia juttuja ja ne jopa naurattaa.
Mitähän tuo Saarelakin? Voi poikaparka.
Vierailija kirjoitti:
Hedbergin "huumoria".
Miten Saija kestää tuota ukkoa?
https://samscomedyclub.com/wp-content/uploads/2016/03/081-sami-hedberg-…
Hedbergin lompakko auttaa kestämään.
Vierailija kirjoitti:
Kuuluu ryhmäytymiseen nauraa muiden kanssa.
Juuri tämän takia standup on niin teennäistä. Pitäisi sosiaalisen paineen takia nauraa vaikka vitsit ei naurata. Mieluummin olen menemättä kyseisiin tapahtumiin.
Minulla on hyvälle huumorille kaksi kriteeriä joista toisen on täytyttävä, jotta huumori naurattaisi. Huumorin on oltava joko tarpeeksi rajat rikkovan mautonta, tai sitten älykästä siten, että sinun pitää ymmärtää vitsistä jokin pointti esim yleistiedon tai elämänkokemuksen kautta.
Stand up ei täytä näistä kumpaakaan. Liian rajat rikkovaa ei saa olla, jotta kukaan ei mieltään pahoita ja liian älykästä huumoria porukka ei tajuaisi.
Tuttu tunne, lisättynä sillä että viimeksi olin todella ärsyyntynyt esityksen jälkeen. Työ-TYHY kustansi liput Logomoon ja istu siinä sitten naulattauna paikallasi kuuntelemassa itkettävän ja naurettavan välimailla olevia jorinoita.
Ei enää ikinä yhden yhtä StandUp koomikkoa, se on varma.
Meillä oli kerran työpaikan juhlissa eräs varsin tunnettu suomalainen stan up-koomikko. Jutuista varmaan yli puolet oli vanhoja itsensä toistoja, jotka löytyy jo tyypin ajat sitten julkaistuilta Youtube-videoiltakin. Lisäksi tuli lähinnä vaivaantunut olo, kun kukaan ei oikein kunnolla missään välissä nauranut. Pientä hymistelyä välillä kuului.
Ihmiset on nauruherkkyydeltään ja huumoriltaan hyvin erilaisia. Melkein kaikki sanovat kysyttäessä olevansa huumorintajuisia, mutta se, mille kukakin nauraa, vaihtelee tosi paljon.
Itse tykkään stand upista, en tietenkään kaikista koomikoista, mutta esim. Ismo Leikola uppoaa hyvin.
Mun mies taas ei tykkää, ja häntä on muutenkin vaikea saada reagoimaan asioihin nauramalla. Siksi hänelle on painajainen, jos työpaikan illanistujaisissa viedään stand uppiin. Sitä kun ei ole saanut edes itse valita, ketä menee katsomaan.
Ei voi yleistää niinkään, että älykkäät ihmiset tykkää älykkäästä huumorista ja tyhmät räkättää ns. kaikelle. Älykkäällä ihmiselläkin voi olla tosi kieroutunut huumorintaju ja hän voi nauraa eniten kaikkein sairaimmalle huumorille.
Mua ei naurata suomalaiset komediasarjat yhtään. Eikä miestäkään. Stand up joskus naurattaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on hyvälle huumorille kaksi kriteeriä joista toisen on täytyttävä, jotta huumori naurattaisi. Huumorin on oltava joko tarpeeksi rajat rikkovan mautonta, tai sitten älykästä siten, että sinun pitää ymmärtää vitsistä jokin pointti esim yleistiedon tai elämänkokemuksen kautta.
Stand up ei täytä näistä kumpaakaan. Liian rajat rikkovaa ei saa olla, jotta kukaan ei mieltään pahoita ja liian älykästä huumoria porukka ei tajuaisi.
Tuo lihavoitu kohta on se, joka lopulta tulee tuhoamaan koko huumorin, ellei suunta käänny.
Kerro ketä koomikoita olet käynyt katsomassa?
Iikka Kivi on p*rseestä, samoin kaikki muut poliittisesti korrektit tai politiikkaa juttuihinsa työntävät koomikot.
Ulkomaisista tykkään Ricky Gervaisista, hän ei kumartele kellekään.
Jotkut koomikot kiroilee ihan liikaa. Monesti se on turhaa alleviivaamista. Yleensä kiroilu ei mitenkään lisää jutun hauskuutta, vaikka se ehkä johonkin kohtaan saattaa sopiakin.
Suomalaisia ei kannatakaan katsoa, ne on tylsiä. Itse tykkään esim Ricky Gervais ja Gabriel Iglesias
Ricky Gervais on hauska jopa televisiossa. Pienessä kännissä livenä olisi varmaan todella hauska. Louie CK oli myös hauska. Television kautta standup ei kaiketi pääse täysin oikeuksiinsa.
Ei naurata muakaan. Tämä on ainut pätkä mitä nauran
Matti Paalanen - outo perhe
Ainut, jota nämä jorinat naurattaa, on stand up koomikko itse. Muut teeskentelee nauravansa myötähäpeän kourissa.
Ei mihinkään kannata mennä, jos ei tajua asiasta mitään =D Et selkeästi tajua ironiaa , etkä myöskään itselle nauramista.
Eli= sinulla ei huumori riitä.
Naurat varmaan jollekkin Putouksen Orava hahmolle, joka oli ihan pska. Olen kyllä yleisesti huomannut, että todella monella Suomalaisella on ihan kummallinen huumorintaju. Nauraa jollekkin tyyllin Sohvaperunoille.
Huumori on taitolaji. EI sitä kaikki tajua. Niiku ei kaikki tajua vaikka aivokirurgiaa tai matikkaa
Vierailija kirjoitti:
Ainut, jota nämä jorinat naurattaa, on stand up koomikko itse. Muut teeskentelee nauravansa myötähäpeän kourissa.
Mitä hävettävää on läpän heitossa? SEHÄN ON LÄPPÄ =D Mee kotiis.
#15 siis mitä 🤔 ilmaisumuoto... vaikutuspiiriin