Olenko omituinen, kun stand up ei naurata juuri yhtään?
Usein keikoilla kuuluu yleisöstä naurunremakkaa, mutta itse en ikinä naura noille jutuille ääneen. Ihan sama kuka esiintyy. Lähinnä korkeintaan satunnaisesti hymähtelen.
Kommentit (84)
Onko ne stand up keikat kuitenkin viihdyttäviä? Vai miksi käyt?
Omituinen olet, jos ne keikat ovat sinun mielestäsi tylsiä, mutta kuitenkin olet valmis niistä jopa maksamaan.
Et ole yksin, ei naurata yhtään. Myötähäpeää pukkaa...
Et ole. Olet negatiivinen ihminen.
Leikola on mielestäni melko hyvä.
Jotenkin tuntuu, että alalla on nuoria miehiä, jotka haluaisivat olla hauskoja, mutta kun eivät vain ole. Sellaista väkisin punnertamista. Äly, sivistys ja näkemys puuttuu.
Tuskin olet. Sua nyt vaan naurattaa muut jutut tai sitten ei mitkään. Semmoisiakin on ja sekin on ihan normaalia. Mikä sitten on normaalia?
Mä olen varmaan satoja stand up - keikkoja käynyt viimisen 10 vuoden sisään. Koti- ja ulkomailla. Mulle harvemmin uppoaa alapääjutut tai haukkumiset.
Kotimaisista tykkään Jukka Lindströmistä, Teemu Vesterisestä, Ilari Johanssonia ja toisinaan Joni Koivuniemestä.
Ulkolaisista olen diggaillut James Acasteria, Greg Daviesia, Jake Whitehall, Aisling Bea... Bill Burr satunnaisesti.
Pari tubesta tuttua: Jerry Seinfeld, Bill Hicks.
Katsopas youtubesta ehkä Suomen kaikkien aikojen paras Pekka Jalava (rip). Jos et siitäkään tykkää, niin ehkä stand up ei vain ole sun juttu. Nykyisistä uudemmista odotan paljon Eero Corsolta. Useimmilla muilla on ehkä 1-2 hyvää juttua illassa.
Vierailija kirjoitti:
Katsopas youtubesta ehkä Suomen kaikkien aikojen paras Pekka Jalava (rip). Jos et siitäkään tykkää, niin ehkä stand up ei vain ole sun juttu. Nykyisistä uudemmista odotan paljon Eero Corsolta. Useimmilla muilla on ehkä 1-2 hyvää juttua illassa.
että jos Jalavan jutut ei uppoo, niin ei ole stand up ihmisiä? Justjust. :) Jalavaa olen nähnyt ja nyt kävin muistelemassa, että kukas se oli.. Jutut ok, satunnaista hauskaa, mutta mikä tää kiroilu näillä suomalaisilla koomikoilla on?
Eero Corso - odotan kehittymistä. Ei nyt vielä tämä hänen "yllätyksellisyys" ihan napannut.
ohis, enkä odota että stand up olisi yhtä naurutulitusta. Kyllä pitää vähän hengähdystaukojakin olla.
Olet huumorintajuton ja mahdollinen psykopaatti!
Vierailija kirjoitti:
Joo, ei nämä Samit, Ismot, Nikot eikä Ilarit naurata yhtään. Samat läpät ja maneerit jo vuodesta toiseen eikä nekään edes hauskoja.
Näillä uusilla ja nuoremmilla kyllä parempia juttuja ja ne jopa naurattaa.
Ennen oli enemmän sallittuja nauramisen aiheita. Nyt ei voi edes "ennakkoluuloille" nauraa, koska joku kuitenkin loukkaantuu. Jahangirinkin muutaman vuoden takainen esitys laitettaisiin pannaan, vaikka oli itse omien juttujensa kohteena.
No johan täällä on kommentteja. Kyllä itse ainakin nauran ihan aidosti niille jutuille, eivät ilmeisesti vaan aloittajaan ja joihinkin muihin iske, ei kai siinä mitään sen ihmeellisempää ole kuin muissakaan makuasioissa: Yksi tykkää yhdestä ja toinen toisesta.
Mulla ei ainakaan ole tarvetta nostaa itseäni muiden yläpuolelle vain siksi, ettei muut tykkää samoista asioista kuin minä, tai siksi että tykkäävät jostain mistä itse en saa oikein mitään irti.
Stand-upilla on ravintolassa sama funktio kuin soitettavalla taustamusiikilla: kukaan ei kestä sitä selvinpäin, joten juomien myynti kasvaa.
Tuo on vähän sama kuin sanoisi että miksi ihmiset käy keikoilla, en pidä musiikista yhtään. Tai syövät ravintoloissa kun ruokahan on pahaa.
Tykkään stand upista. Siis silloin, kun sattuu omaan huumorintajuun osuva koomikko, näitä on ehkä 10% alalla.
Stand up on jenkeistä tuotua väkisinnaurattamista. Koko tilaisuuden rakentaminen vitsien varaan ei voi toimia.
Suomen vanhaan iltama- ja juhlaperinteeseen ovat kuuluneet erillisenä ohjelmanumerona hauskoja juttuja kertoneet tyypit. Nämä vanhan kansan taitelijat ovat jo kadonneet keskuudestamme.
Suurin osa on aivan pazkoja eikä ollenkaan hauskoja. Toki poikkeuksiakin löytyy. Mutta jos haluan kivan illan en todellakaan suuntaa standupia katsomaan.
Huumorin ymmärrystaito, se on harvoilla täysi ja aito, niillä harvoilla on sitä hauskempi.... 🤣🤣🤣
Näitä on monentasoisia. Ja monella jää samat jutut ja maneerit päälle.
Jokaisella on oma huumorintajunsa. Yksi nauraa yhdelle ja toinen toiselle asialle. Riittää kun porukkaa on paljon niin naurua löytyy joka jutulle. Sitten nauru vielä tarttuu, varsinkin alkoholia nauttineena,
Itse olen käynyt uusien kykyjen keikoilla.
Heillä on usein tuore näkökulma asioihin ja ovat myös hauskoja. Nämä "isot nimet", jotka ovat joka tv-ohjelmassa, ovat yleensä loppuunkuluneitabja kuolettavan tylsiä.
Pakko tunnustaa, että kerran nukahdin Hedbergin keikalla pelkkään pitkästymiseen.
Olet omituinen, mutta et ole ainut omituinen. Ei tuo ole edes mitenkään harvinaista omituisuutta.
Itse asiassa, ne stand up koomikotkin ovat omituisia.