Lähestytäänkö teitä romanttisessa mielessä esim ruokakaupassa, kirjastossa tai muissa arkisissa tilanteissa?
Muualla siis kuin jossain terassilla, ravintolassa tai festarien tyyppisissä tilanteissa. Tuleeko treffipyyntöjä ja jos tulee, minkä näköinen ja ikäinen olet?
Kommentit (448)
Ei tietenkään lähestytä, koska minä ehdin aina ensin.
No ei kyllä lähestytä eikä lähestytty nuorempanakaan.
N47
Kadulla kävellessä naiset kovasti katsovat ja tarkkailevat, mutta kukaan ei sano tai tee mitään?
Siisti akateeminen m
Ei todellakaan. Missään. Koskaan.
Ei ole ihannetilanne sekään, että saa muilta miehiltä enemmän positiivista huomiota naisena kuin omalta mieheltään. Suhteen ulkopuolinen huomio tuntuu hyvältä ja imartelevalta, mutta omasta suhteesta puuttuu jotakin sellaista, jota on vaikea korjata ja mitä ei olisi alussa osannut odottaa.
Jared Manierka Kanadalainen moni-instrumentalisti, tuottaja ja laulun/musiikin tekijä
Vierailija kirjoitti:
Jared Manierka Kanadalainen moni-instrumentalisti, tuottaja ja laulun/musiikin tekijä
Tuli väärä ketju. sorry.
Vähän ohi aiheen, mutta ei se huomion saaminen mielestäni tarkoita useinkaan mitään muuta kuin että se piristää päivää, saa tuntemaan itsensä viehättäväksi ja kohottaa itsetuntoa. En minä usko mihinkään sattumaan ihmissuhteissa, että se sopiva ihminen voisi olla melkein kuka tahansa vastaantulija, joka huomioi positiivisesti. Uskon, että kyseessä on paljon syvällisempi, vakavampi ja merkityksellisempi asia ja että voi rukoilla Jumalalta sitä oikeaa ja sopivaa ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Kadulla kävellessä naiset kovasti katsovat ja tarkkailevat, mutta kukaan ei sano tai tee mitään?
Siisti akateeminen m
Minäkin olen mies, ja olen huomannut saman asian toisinaan. Siitä jää hyvä mieli itselle.
Tuo lähestyminen on varmaan alle parikymppisille nuorille helpompaa kuin vakaville ja arvokkaille aikuisille, joille kaikkein pahinta on kasvojen menettäminen ja nolaantuminen. Naapurin poika oli nuorena touhukas vilpertti, eikä aina kovin fiksunakaan pidetty. Hänellä oli kuitenkin rohkeutta. Hän huusi perjantailtana kadulla ensimmäiselle sattumanvaraisesti vastaantulleelle tytölle: aletaanko seurusteleen? Tyttö alkoi. Ei se juttu toki kestänyt, mutta nykyään naapurin poika on vastuullinen perheenisä. Hän ymmärsi murtaa turhat estonsa jo nuorena, ja se kannatti!
Paljon saan hymyjä ja katseita muttei kukaan uskalla lähestyä. Tulee niistä kyllä hyvälle mielelle, kiitos siitä.
-m45
Aloin saada nuorena huomiota miehiltä. Tiesin, ettei se flirttailu johda kenenkään kohdalla yhtään mihinkään vakavampaan. Tähtäsin vain sen yhden oikean ihmisen ja loppuelämän suhteen löytämiseen. Kannattaa mielestäni olla huolellinen siinä mitä haluaa.
Siihen nähden miten epäsuosittu olin aikoinaan koulussa poikien keskuudessa, olen myöhemmin saanut paljon huomiota miehiltä. Työpaikoilla on flirttailu ja lähestytty, ulkonäköäni kehuttu jne. Jos olisin jokaiseen juttuun uskonut ja lähtenyt mukaan, olisin jo aivan sekaisin päästäni ja sotkenut koko elämäni. Eivät nuo lähestymiset ole tarkoittaneet mitään syvempää. Vain kahdella, jotka olivat tosissaan, oli merkitystä ja ne johtivat vakavaan suhteeseen. Ensimmäinen suhde epäonnistui täydellisesti, mutta myöhemmin löysin sopivan ihmisen, jonka kanssa olemme olleet jo pitkään yhdessä.
No ex-mieheni tapasin vanhanaikaisesti baarissa ja yhdessä oltiin 20v. Sittemmin olen saanut treffikutsuja, puhelinnumeroita ym. esim. harrastusten kautta, ystävien kautta tutustuessani uusiin ihmisiin, työelämässä jne.
Edellinnen pidempi suhteeni alkoi Facen kautta, kyseessä vanha työkaverini ja olen myös treffaillut miestä, joka lähestyi Instassa. Ja ikääkin mulla on kohta 47v, siitä huolimatta kyllä tässä edelleen noita treffikutsuja ym. tulee. Tosin nyt olen jo vakiintunut, sillä tapasin nykyisen avopuolisoni Tinderissä: paikka josta en kyllä odottanut yhtään mitään järkevää löytäväni.
Vierailija kirjoitti:
No ex-mieheni tapasin vanhanaikaisesti baarissa ja yhdessä oltiin 20v. Sittemmin olen saanut treffikutsuja, puhelinnumeroita ym. esim. harrastusten kautta, ystävien kautta tutustuessani uusiin ihmisiin, työelämässä jne.
Edellinnen pidempi suhteeni alkoi Facen kautta, kyseessä vanha työkaverini ja olen myös treffaillut miestä, joka lähestyi Instassa. Ja ikääkin mulla on kohta 47v, siitä huolimatta kyllä tässä edelleen noita treffikutsuja ym. tulee. Tosin nyt olen jo vakiintunut, sillä tapasin nykyisen avopuolisoni Tinderissä: paikka josta en kyllä odottanut yhtään mitään järkevää löytäväni.
Ja lisään nyt vielä, että olen elämäni aikana ollut kaikkea 51kg ja 75kg väliltä, ei sillä ole ollut mitään merkitystä suhdemielessä, aina on ollut seuraa tarjolla. Kauniiksikin on kehuttu mutta itse veikkaan enemmän sitä, että olen sellainen perus hyväntuulinen ja huumorintajuinen ihminen, kai minua on helppo lähestyä.
Eihän tosiaankaan kaikista flirteissä pidä tulla sen kummempaa. Jos pitäisi, niin ihmisten elämähän menisi ihan sekaisin. Ei se flirttailijakaan ole aina tosissaan. Jos mies saa naiselta flirttiä osakseen, miehellä toki saattaa olla taipumusta ylitulkita naisen tarkoitusta. Itsekin huomaan sen itsessäni esim. kaupan kassalla, kun kassanainen hymyilee ja katsoo silmiin tavallista nätimmin. Sehän on vain hyvää asiakaspalvelua!
Missäs ne naisten vaikeudet nyt on parisuhderintamalla. Vaikuttaa siltä että missä vaan ulkona ollessa mies tulee taluttamaan parisuhteeseen.
Toivottavasti tämmöinen ahdistelu saadaan loppumaan. Kauppaketjut voisivat pistää pystyyn jonkun yleisen "hätänumeron" johon tämän sortin epäasiallisesta käytöksestä voi ilmoittaa jotta vartijahenkilöstö voi poistaa ahdistelijat rakennuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Siisti akateeminen m
Taidat olla erikoisen näköinen.
Olen ajatellut niin, että flirtti, huomio ja lähestymiset aniharvoin tarkoittavat mitään vakavaa tai johtavat mihinkään. Sinänsä nuo tuntuvat kyllä mukavilta. Minulla oli nuorena selkeä kuva siitä millaisen puolison haluan löytää. Tietynlainen yhteinen maailmankuva ja arvomaailma rajasi jo paljon ihmisiä pois. En muutenkaan halunnut seurustella tai edes tutustua kehenkään muuten vain tai olla lyhyemmissä suhteissa. Halusin vain löytää sen oikean ihmisen. Lopulta löysinkin, mutta tein kyllä ensin pari pahaa virhettä ja erehdyin muutaman ihmisen suhteen.
Parisuhteessa ollessani olen saanut joskus myönteistä huomiota miehiltä, jotkut ovat flirttailleet ja hakeutuneet seuraan, mutta kukaan ei ole suoraan ehdottanut mitään. Tuollainen on herättänyt ristiriitaisia tunteita.