Lähestytäänkö teitä romanttisessa mielessä esim ruokakaupassa, kirjastossa tai muissa arkisissa tilanteissa?
Muualla siis kuin jossain terassilla, ravintolassa tai festarien tyyppisissä tilanteissa. Tuleeko treffipyyntöjä ja jos tulee, minkä näköinen ja ikäinen olet?
Kommentit (448)
Olen ajatellut joidenkin ihmisten vain olevan sellaisia, että juttelevat mieluummin muutaman minuutin tuntemattoman kanssa kuin ovat yksin. Vai onko se romanttisessa mielessä lähestymistä, kun joku vastakkaista sukupuolta oleva alkaa pysäköintiautomaatilla kyselemään missä alueen yrityksistä olen töissä, mitä tykkään työstäni jne?
Vierailija kirjoitti:
Miehet uimahallin sauna- ja pesutiloissa. Kehuvat lihaksiani. Tiedä siitä romantiikasta mutta jotain tuntuvat olevan vailla, mokomat. - Poika-18 -
Oliko miehet puolikovana vai peräti täydessä juhlakunnossa kun tulivat juttelemaan? Minullekin poikapillusi kyllä maistuisi.
M48
Tänään kaupassa tapasin kohteliaan ja ystävällisen miehen. Mies oli komea kuin mikä.
Ei. Lavatansseissa kyllä, 50 vuotta sitten.
Lähestytään. Olen ruma, homssuinen ja läski kohta 6-kymppinen täti. Ilmeisesti en yhtään pelottava.
Ei. En muista että minua olisi koskaan lähestytty muualla kuin ravintolassa tai yökerhossa. Ja nekin lähestymiset voidaan laskea yhden käden sormilla.
Hyvin harvoin naiset lähestyy. Silloin kun niin tapahtuu niin nainen on poikkeuksetta äärimmäisen hyvän näköinen, siis puhdas 10 ja aina jotenkin tosi kovassa kännissä, aineissa, kiimassa tai sekavassa mielentilassa. Pelkään näitä naisia ja mitä tapahtuisi jos veisin sellaisen kotiini.
M43
Kun asuin Amerikassa niin koko ajan, Suomessa tuskin koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Kun asuin Amerikassa niin koko ajan, Suomessa tuskin koskaan.
Amerikassa on kiva deittailukulttuuri. Voi kasuaalisti deittailla ilman paineita ja maineen menetystä.
Kerran taisi ruokakaupassa joku nainen jutella minulle flirttailumielessä. Silloin tällöin kaupassa vastaantuleva nainen hymyilee minulle. Mutta olen aina ollut aika ujo mies, eikä niistä sen kummempaa ole tullut. Ainahan puhutaan, että jutelkaa kaupassa, kirjastossa ja bussipysäkeillä. Mutta hyvin harva uskaltaa, vaikka uskaltamalla saisi valtavan kilpailuedun siihen enemmistöön, mikä ei uskalla. Kannattaisi siis uskaltaa. Ei missään laissa sanota, että toiselle ihmiselle saa viestiä vain netissä tai baarissa. Vaikka on mitä metoota, niin pelkkä toiselle puhuminen ei ole rikos. Mutta ei pidä jatkaa, jos toinen ei sitä halua.
Vierailija kirjoitti:
Yökerhossa joku nainen kysyi, että eikö sua jo väsytä? Sanoin että ei ja jatkoin tanssimista. Vasta seuraavalla viikolla tajusin
Tuota tasoa ne minuunkin baareissa kohdistuneet lähestymiset ovat olleet, ei niitä tajua siinä tilanteessa. Muualla ei ole lähestytty, tai no yliopiston ruotsinkurssilla oli yksi aika päällekäyvä naisopiskelija, jolla oli kädet täynnä viiltelyarpia...
M34
Se taitaa miesten osalta naisten lähestymiset olla niin vähissä, että kaikkiin pitäisi älytä tarttua heti. Oli naisen tarkoitus mikä tahansa. Ettei tarvitsisi kotona miettiä, että miksen sanonut sille kello kysyneelle naiselle muuta kuin vartin yli kahdeksan.
Kadulla miehet lähestyivät paljon kun olin 30. Kaikki ruskettuneita.
Voi se kaupassa lähestyminen olla noloakin. Serkku tuli etelästä lomareissulle, ja menimme paikalliseen ruokakauppaan ruokaostoksille. Viiskymppinen serkku leperteli nuorelle kassatytölle, että kylläpä neidillä onkin kauniit silmät. Ja kiitteli vielä ostokset pakattuaan vuolaan monisanaisesti kassatyttöä kaupassakäyntikokemustaan. Minua hävetti, ja mietin, että olisiko tässä niin, että enpä tunne tuota miestä!
On lähestytty, tänäkin vuonna pari kertaa.
N47
Baareissa on ahkeraan miehet ja välillä naisetkin lähestyneet. Treffeille on lisäksi kysytty töissä, kaupan kassajonossa, kadulla, junassa. Olen ihan ok nätti (sanotaan kasi) ja iloinen avoin luonne. Ja ollut vahva viettielämä, mikä ehkä jotenkin kuultaa läpi vaikka pukeudun asiallisesti. Ikä alkaa olla syönyt sen tosin, ja vähenemään päin on lähestymisetkin. Ihan hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Näin miehenä vaikuttaa kummalliselta, että osaa naisia heidän omien sanojensa mukaan lähestytään joka puolella häiriöksi asti, ja osaa naisia omien sanojensa mukaan ei ikinä.
Nuoria ja nättejä lähestytään juu, väliin häiriöksi asti. Sitten kun tietyn iän ylittää niin saa olla melko rauhassa. Tai ne lähestyjät alkaa olla itsekin varttuneempia ja fiksumpia, eikä ihan niin tungettelevia (ne eläkeikää lähestyvät herrat.)
Teini-ikäisenä ollessani muutamat pojat lähestyivät minua ja halusivat tutustua. Jonkin verran ole saanut positiivista huomiota miehiltä. Parikymppisenä ollessani jotkut lähipiirissäni esim. samassa työpaikassa olevat miehet vaikuttivat olevan kiinnostuneita, mutta eivät koskaan tehneet aloitetta. Vanhemmiten yhä harvemmin olen saanut positiivista huomiota miehiltä, korkeintaan silloin kun olen ollut laittautunut. Mitään tutustumisehdotuksia en ole saanut vuosikymmeniin, eli sinä aikana kun olen ollut naimisissa.
Peruskouluaikana sain lähinnä negatiivista ja vähättelevää huomiota luokkalaisiltani pojilta, mikä satutti minua. Siinä mielessä myöhemmin saamani positiivinen huomio on tuntunut hyvältä ja jopa parantavalta. Ihan ystävällisesti miehet ovat huomioineet minua. En muista kokeneempi mitään törkeitä lähestymisiä ja ehdotuksia muutamaa yksittäistä tapausta lukuunottamatta teini-ikäisenä. Tosin en ole liikkunut missään yöelämässä ja baareissa.
Vierailija kirjoitti:
Lähestytään. Olen ruma, homssuinen ja läski kohta 6-kymppinen täti. Ilmeisesti en yhtään pelottava.
Luulet ihan oikeasti, että rumia lähestytään romanttisesti? Eh...
Miehet uimahallin sauna- ja pesutiloissa. Kehuvat lihaksiani. Tiedä siitä romantiikasta mutta jotain tuntuvat olevan vailla, mokomat. - Poika-18 -