Älä jätä perintöä, käytä rahat itse, neuvovat asiantuntijat.
"Kenelläkään ole ei velvollisuutta jättää perintöä jälkipolville, sanoo emeritusprofessori Urpo Kangas. Sen sijaan rahat voi käyttää omaan hyvinvointiinsa, tunnontuskitta."
Aiotko sinä jättää perintöä sukupolville. Minä en ainakaan. Olen itseni varten enkä muita. Saadaan pidettyä talous pyörimässä.
Kommentit (251)
Tästä syystä minä asun vuokralla ydinkeskustassa ja käyn 3-5 kertaa vuodessa ulkomailla, nykyään jenkeissä aina kun voin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun vanhempien kuuluu jättää mulle perintöä koska ovat itsekin sitä runsain mitoin saaneet. Ja aion kyllä jättää sitä myös omille lapsilleni, eipä tulisi mieleenkään et pöllytän kaiken menemään ettei heille vain jäisi mitään.
Ei muuten kuulu. Yksikään laki eikä asetus edellytä, että vanhempien KUULUU jättää perintöä.
Moraalisesti heidän KUULUU koska, kuten sanoin, ovat itse saaneet niin paljon perintöä. Molemmat perineet vanhempansa ja vielä useamman lapsettoman sukulaisen.
EI KUULU. Ovat vanhemmat saaneet mitä tahansa mistä hyvänsä, niin heidän EI KUULU jättää kenellekään yhtään mitään. Moraalilla ei ole mitään tekemistä asian kanssa, vain sinun ahneutesi tässä on äänessä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä itse ainakin toivon, että sittenkun omat vanhemmat alkavat olla siinä kunnossa että eivät enää itsenäisesti pärjää, he käyttävät omaisuutensa siihen, että saavat laadukkaan vanhuuden. Itselläni on oma elämä toisella puolen suomea enkä siis pysty auttamaan arjessa. Tuskin minun mielipidettäni kysytään, mutta mieluummin niin että maksavat kunnon avusta kuin sinnittelevät kunnan tarjoaman sysipaskan hoitotason armoilla vain jotta meille lapsille jäisi perittävää.
Hoito yksityisellä on ihan yhtä sysipaskaa, ainoa ero että rahat meni ja sen jälkeen heitetään takaisin sinne sysipaskaan kunnalliseen hoitoon.
Eihän sitä rahaa tarvitse ikkunasta heittää pois, mutta on kallista yhteiskunnalle, jos vanhukset pihistelevät omassa rahankäytössään niin, että eivät raaski syödäkään kunnolla.
Ja monet perijät ovat jo varakkaita viisikymppisiä ja yrittävät saada vanhenpiaan käyttämään rahaa palveluihin ja omaan hyvinvointiinsa. Tietysti minieläkeläisillä ei jääkään rahaa pakollisten kulujen jälkeen.
Nuukaillen eletään. Sit kun aika jättää, saavat lapset vihdoin perinnöksi vähän rahaa jotta voivat vihdoin ostaa jotain kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on eriasia jättääkö kaiken mahdollisen perinnöksi ja kituuttaa loppuun asti kaurapuuroa syöden minimi kuluilla. Kyllä perintöä kannattaa ehdottomasti jättää. Suomessa on todella kivinen tie aloittaa nollasta keräämään hyvinvointia työtä tehden. Minä olen vieläkin "persaukinen" 38 vuotiaana vaikka yrittänyt olen monenlaista. Isäukko suuressa viisaudessaan ryyppäsi metsät ja maat, kun ei halunnut keski-ikäisenä mennä töihin.
Siksi suomalaiset on köyhää kansaa, kateus ja ilkeys on kovaa jopa omia lapsia kohtaan.
Hmm, siis alkoholismi on yhtä kuin kateus ja ilkeys?
Olen lahjoittanut omaisuutta lapselleni sekä lastenlapsille. Tarkoitus on saada mahdollisimman paljon lahjoitettua heille vuosien aikana. Myin sijoitusasuntoni, koska rahaa on helpompi lahjoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Se on eriasia jättääkö kaiken mahdollisen perinnöksi ja kituuttaa loppuun asti kaurapuuroa syöden minimi kuluilla. Kyllä perintöä kannattaa ehdottomasti jättää. Suomessa on todella kivinen tie aloittaa nollasta keräämään hyvinvointia työtä tehden. Minä olen vieläkin "persaukinen" 38 vuotiaana vaikka yrittänyt olen monenlaista. Isäukko suuressa viisaudessaan ryyppäsi metsät ja maat, kun ei halunnut keski-ikäisenä mennä töihin.
Siinä vaiheessa kun sitä perintöä saadaan niin aloitetaan todennäköisesti eläkepäivät eikä työuraa..
Väkisinkin jää perintöä, koska en mä ajatellut kodistani vuokrallekaan muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun vanhempien kuuluu jättää mulle perintöä koska ovat itsekin sitä runsain mitoin saaneet. Ja aion kyllä jättää sitä myös omille lapsilleni, eipä tulisi mieleenkään et pöllytän kaiken menemään ettei heille vain jäisi mitään.
Ei muuten kuulu. Yksikään laki eikä asetus edellytä, että vanhempien KUULUU jättää perintöä.
Moraalisesti heidän KUULUU koska, kuten sanoin, ovat itse saaneet niin paljon perintöä. Molemmat perineet vanhempansa ja vielä useamman lapsettoman sukulaisen.
EI KUULU. Ovat vanhemmat saaneet mitä tahansa mistä hyvänsä, niin heidän EI KUULU jättää kenellekään yhtään mitään. Moraalilla ei ole mitään tekemistä asian kanssa, vain sinun ahneutesi tässä on äänessä.
Edelleen, mun mielestä kuuluu. Miksi eivät jättäisi kun itsekin ovat paljon saaneet? Olisi hassua ajatella että he vimmaisesti matkustaisivat tai kävisivät ulkona syömässä tms. että varmasti saavat rahansa käytettyä pois ettei lapselle vaan jää mitään.
Oli siinä asiantuntijoilla neuvot, että pistää raha haisemaan. Kun on vähän rahaa säästössä ja muutakin omaisuutta, niin miksi ei jättäisi lapsille perintöä. En väkisellä ala kuluttamaan. Asiantuntijoilla jäi opastamatta, että hautajaisia varten kannattaa jättää tilille rahaa. Vai jätetäänkö hautajaiset yhteiskunnan maksettavaksi?
Kertynyt varallisuus pannaan sileäksi toimintakykyisenä ja samalla siitä annetaan mahdollisimman suuri osuus lapsille, omista tarpeista ja unelmista luopumatta. Kun tassu ei enää nouse humpalle tai etelänlomalle ja kiikkustuoli alkaa olla ainoa kiva paikka, niin tilien on syytä olla tyhjät. Pienehkö omistusasunto tai jopa vuokra-asunto. Kun hoivapalveluiden tarve alkaa laitetaan kättä ison kukkaron alle. Sieltä koko maailma nytkin saa ottaa (kv.sop.), miksei sitä täyttänyt työmuurahainenkin.
Kaikki, koroston kaikki, muu tavallisen ihmisen sijoitustoiminta ja verosuunnittelu on peanuts tämän peliliikkeen rinnalla.
Toki jos omaan työmuurahaisen ideologiaan sopii mennä itsensä ja sirkat maksavana hamaan tappiin, niin sitten sen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi suomalaiset on köyhää kansaa, kateus ja ilkeys on kovaa jopa omia lapsia kohtaan.
Hmm, siis alkoholismi on yhtä kuin kateus ja ilkeys?
Kuka alkoholismista puhui? Hiljattain jopa uutisoitiin siitä että Ruotsissa perinnöt siirtyy paremmin eteenpäin kuin Suomessa jossa on erilainen ajatusmaailma tämän asian suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Kangas ei varmasti ole sitten itse saanut perintöä? Tai ainakin luopunut siitä?
Olen minäkin saanut perintöä kota en voi jättää. Se ei kaikille ole iso.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen, mun mielestä kuuluu. Miksi eivät jättäisi kun itsekin ovat paljon saaneet? Olisi hassua ajatella että he vimmaisesti matkustaisivat tai kävisivät ulkona syömässä tms. että varmasti saavat rahansa käytettyä pois ettei lapselle vaan jää mitään.
Olet yksinkertaisesti ahne sitä itse oivaltamatta. Vanhempasi saavat tehdä omaisuudellaan aivan mitä haluavat.
En enää arvosta tai kuuntele näitä "asiantuntijoita" joita riittää joka lähtöön. Kukin miettiköön ihan itse näitä jututja sen sijaan että ulkoistaa kaiken aasintuntijoille. Toki se vaatii vähän vaivaa mutta aivoja pitääkin treenata.
Vierailija kirjoitti:
Kertynyt varallisuus pannaan sileäksi toimintakykyisenä ja samalla siitä annetaan mahdollisimman suuri osuus lapsille, omista tarpeista ja unelmista luopumatta. Kun tassu ei enää nouse humpalle tai etelänlomalle ja kiikkustuoli alkaa olla ainoa kiva paikka, niin tilien on syytä olla tyhjät. Pienehkö omistusasunto tai jopa vuokra-asunto. Kun hoivapalveluiden tarve alkaa laitetaan kättä ison kukkaron alle. Sieltä koko maailma nytkin saa ottaa (kv.sop.), miksei sitä täyttänyt työmuurahainenkin.
Kaikki, koroston kaikki, muu tavallisen ihmisen sijoitustoiminta ja verosuunnittelu on peanuts tämän peliliikkeen rinnalla.
Toki jos omaan työmuurahaisen ideologiaan sopii mennä itsensä ja sirkat maksavana hamaan tappiin, niin sitten sen mukaan.
Jotenkin näen että ennemmin viimeiseksi omaisuudeksi kannattaa jättää rahaa kuin asunto. Jos jotain jättää niin sen verran voi huomioida perillisiä
Vierailija kirjoitti:
Oli siinä asiantuntijoilla neuvot, että pistää raha haisemaan. Kun on vähän rahaa säästössä ja muutakin omaisuutta, niin miksi ei jättäisi lapsille perintöä. En väkisellä ala kuluttamaan. Asiantuntijoilla jäi opastamatta, että hautajaisia varten kannattaa jättää tilille rahaa. Vai jätetäänkö hautajaiset yhteiskunnan maksettavaksi?
Nämä neuvoo jättämään kaikki ilman perintöä, jotta saadaan helpommin matalapalkka-aloille työvoimaa eli orjia. Kun on rahaa, ei ole niin helposti kyykytettävissä ja voi tehdä toisenlaisia valintoja.
Systeemi pitäisi muuttaa sellaiseksi, että mahdollinen perintö ohjataan jälkeläisten sijaan esim. yhteisen terveydenhuollon ylläpitämiseen, vähävaraisille, päihdetyöhön jne. Ahneus ja itsekkyys estävät meitä tekemästä maailmasta parempaa paikkaa kaikille.
Kyllä itse ainakin toivon, että sittenkun omat vanhemmat alkavat olla siinä kunnossa että eivät enää itsenäisesti pärjää, he käyttävät omaisuutensa siihen, että saavat laadukkaan vanhuuden. Itselläni on oma elämä toisella puolen suomea enkä siis pysty auttamaan arjessa. Tuskin minun mielipidettäni kysytään, mutta mieluummin niin että maksavat kunnon avusta kuin sinnittelevät kunnan tarjoaman sysipaskan hoitotason armoilla vain jotta meille lapsille jäisi perittävää.