Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Älä jätä perintöä, käytä rahat itse, neuvovat asiantuntijat.

Vierailija
15.04.2023 |

"Kenelläkään ole ei velvollisuutta jättää perintöä jälkipolville, sanoo emeritusprofessori Urpo Kangas. Sen sijaan rahat voi käyttää omaan hyvinvointiinsa, tunnontuskitta."

Aiotko sinä jättää perintöä sukupolville. Minä en ainakaan. Olen itseni varten enkä muita. Saadaan pidettyä talous pyörimässä.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009517054.html

Kommentit (251)

Vierailija
1/251 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ole neuvo. Se on vain toteamus.

Aion käyttää rahaa omaan mukavuuteeni JA jättää perintöä lapsille.

Mutta jos minun pitäisi valita, että käytänkö rahat pitääkseni jotain anynoomiä taloutta pyörimässä, vai annanko lapsilleni, niin lapset menee kyllä edelle aika selkeästi.

Vierailija
2/251 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paavali sanoi: "Sillä eihän kukaan elä itselleen eikä kukaan kuole itselleen", eikä hänellä ollut edes lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/251 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No väkisinkin sitä jää. En kyllä halua myydä metsiä tai hakata ne paljaaksi.

Vierailija
4/251 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minä nyt sen mukaan rupea elämään, että perintöä jäisi mahdollisimman paljon. Lisänä esim rahaa voi antaa tietyn verran ilman verojen maksua jo elämisen aikana. Alle 5000e voi siirrellä 3v välein ilman veroja.

Vierailija
5/251 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhempien kuuluu jättää mulle perintöä koska ovat itsekin sitä runsain mitoin saaneet. Ja aion kyllä jättää sitä myös omille lapsilleni, eipä tulisi mieleenkään et pöllytän kaiken menemään ettei heille vain jäisi mitään.

Vierailija
6/251 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toteamus se on tämäkin:  jokainen tekee omaisuudellaan mitä tahtoo.

Vierailija
7/251 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun vanhempien kuuluu jättää mulle perintöä koska ovat itsekin sitä runsain mitoin saaneet. Ja aion kyllä jättää sitä myös omille lapsilleni, eipä tulisi mieleenkään et pöllytän kaiken menemään ettei heille vain jäisi mitään.

Ei muuten kuulu. Yksikään laki eikä asetus edellytä, että vanhempien KUULUU jättää perintöä.

Vierailija
8/251 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kangas ei varmasti ole sitten itse saanut perintöä? Tai ainakin luopunut siitä?

Vierailija
9/251 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai jätän, enemmän kuin itse sain. Helpotan lasten elämää mahdollisimman paljon.

Vierailija
10/251 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos jotain parinsadantuhannen omaisuuksia on niin kannattaa todellakin käyttää ne ennen kuin kuolee. Ei ainakaan kituuttaa jotta jäisi perintöä, sillä vanhuusiän hoitoihinhan noi rahat sitten viimeinkin uppoaa. Silloin kannattaa olla köyhä. Jos puhutaan miljoonista niin sitten siitä voisi vähän jättää perintöäkin.

Vierailija
11/251 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei muuten kuulu. Yksikään laki eikä asetus edellytä, että vanhempien KUULUU jättää perintöä.

Moraalisesti heidän KUULUU koska, kuten sanoin, ovat itse saaneet niin paljon perintöä. Molemmat perineet vanhempansa ja vielä useamman lapsettoman sukulaisen.

Vierailija
12/251 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintöoikeuden professorilla on ollut omat kädet toisten perinnöissä niin syvällä, että ihan oikeuteen asti joutui. Tämän huuhaaukon neuvoja ei kuuntele kuin täysi idiootti.

Vierailija
13/251 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti ne vähän pakosti kuluukin, koska jään eläkeikää aiemmin pois työelämästä.

Vierailija
14/251 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos jotain parinsadantuhannen omaisuuksia on niin kannattaa todellakin käyttää ne ennen kuin kuolee. Ei ainakaan kituuttaa jotta jäisi perintöä, sillä vanhuusiän hoitoihinhan noi rahat sitten viimeinkin uppoaa. Silloin kannattaa olla köyhä. Jos puhutaan miljoonista niin sitten siitä voisi vähän jättää perintöäkin.

Parinsadantuhannen perintö ei ole ihan pieni vaan suomalaisittain reippaasti yli keskiarvon.

Vierailija
15/251 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perintöoikeuden professorilla on ollut omat kädet toisten perinnöissä niin syvällä, että ihan oikeuteen asti joutui. Tämän huuhaaukon neuvoja ei kuuntele kuin täysi idiootti.

Kerros lisää!

Vierailija
16/251 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahne boomeri se siellä huutelee, vaikka itse himoitsee vieraiden perintöjä.

Vierailija
17/251 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vanhemmat olivat 19-vuotiaita kun saivat minut, eli jos elävät vaikka 85-vuotiaiksi, niin sitten on perintöä luvassa kun olen noin kuusivitonen. Sen varaan ei siis kannata minun ainakaan elämääni rakentaa. Olenkin sanonut, että käyttävät omat varansa itseensä, minä en muiden rahoja tarvitse.

Vierailija
18/251 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on eriasia jättääkö kaiken mahdollisen perinnöksi ja kituuttaa loppuun asti kaurapuuroa syöden minimi kuluilla. Kyllä perintöä kannattaa ehdottomasti jättää. Suomessa on todella kivinen tie aloittaa nollasta keräämään hyvinvointia työtä tehden. Minä olen vieläkin "persaukinen" 38 vuotiaana vaikka yrittänyt olen monenlaista. Isäukko suuressa viisaudessaan ryyppäsi metsät ja maat, kun ei halunnut keski-ikäisenä mennä töihin.

Vierailija
19/251 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
20/251 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on eriasia jättääkö kaiken mahdollisen perinnöksi ja kituuttaa loppuun asti kaurapuuroa syöden minimi kuluilla. Kyllä perintöä kannattaa ehdottomasti jättää. Suomessa on todella kivinen tie aloittaa nollasta keräämään hyvinvointia työtä tehden. Minä olen vieläkin "persaukinen" 38 vuotiaana vaikka yrittänyt olen monenlaista. Isäukko suuressa viisaudessaan ryyppäsi metsät ja maat, kun ei halunnut keski-ikäisenä mennä töihin.

Siksi suomalaiset on köyhää kansaa, kateus ja ilkeys on kovaa jopa omia lapsia kohtaan.