Vilpitön anteeksipyyntö palstan miehille, joita olen loukannut
Heippa kaikki,
Olen 30-vuotias nainen ja olen viime aikoina miettinyt menneitä keskusteluja, joten haluan pyytää anteeksi kaikilta miehiltä, joita olen vähätellyt ja epäreilusti kutsunut "incel"-nimellä kiivaiden väittelyjen aikana. Ymmärrän nyt, että turvauduin tähän henkilöön kohdistuvaan hyökkäykseen puolustusmekanismina, kun tunsin olevani nurkkaan ajettu tai häviämässä väittelyä.
Olen tullut siihen tulokseen, että tällaisen halventavan termin käyttö on paitsi epäkunnioittavaa, myös ylläpitää stereotypioita, jotka haittaavat sekä miehiä että naisia. Toimintani oli lapsellista, ja olen syvästi pahoillani siitä.
Olen sitoutunut oppimaan virheistäni ja edistämään terveellisempiä, kunnioittavampia keskusteluja. Jatkossa lupaan keskittyä väittelyn sisältöön sen sijaan, että turvautuisin henkilökohtaisiin hyökkäyksiin tai halventaviin nimityksiin. On tärkeää, että käymme avointa, rakentavaa keskustelua ja tunnistamme, että voimme kaikki oppia toisiltamme.
Kaikille miehille, joita olen loukannut, pyydän vilpittömästi anteeksi. Tehän olette ihania!
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Onpas kiva vaihteeksi lukea jotain muutakin kuin sitä jatkuvaa kiukuttelua ja vihaamista. Tätä lisää. Moni ei varmaan vaan välitä, mutta pitäisi aina muistaa, että kun haukut netissä anonyymisti toisen ihan pystyyn, niin vaikka se sun naama ja nimi ei sieltä löydykään, niin siellä toisessa päässä on ihan oikea ihminen johon se solvaus voi sattua kovastikin. Jokainen henkilökohtaisuuksiin menevä kommentti on nettikiusaamista ja sillä voi olla hurjat seuraukset.
Ihmisten tosiaan kannattaisi miettiä tarkkaan mitä someen suoltavat. Jos provoilet niin silloin metsä vastaa kun sinne huudetaan. On muuten hyvä vanhan kansan sananlasku tuo.
Kunnioitan sinua AP, koska noin suoraan ja rehellisesti sanoit asiat.
-Mies
No tämähän oli harvinaisen positiivinen ja rehellinen palstakirjoitus. Pisteet tästä ap:lle.
Naisilla tosiaan on tapana turvautua henkilöhyökkäyksiin, olkiukkoon ja maalitolppien siirtämiseen kun he kokevat häviävänsä suorassa ja reilussa väittelyssä. Hienoa että ap on tunnistanut tämän piirteen itsessään ja pyrkii johonkin parempaan.
Kiitokset tästä kaikkien meidän K&K-miesten (kilttien & kunnollisten) puolesta!
Tack. Olin murtunut. Nyt helpotti
Arvostan anteeksipyyntöäsi. Tuntemattoman haukkuminen inceliksi kesken väittelyn on tosiaan nurkkaan ajautuneen argumentointia.
121212 kirjoitti:
No tämähän oli harvinaisen positiivinen ja rehellinen palstakirjoitus. Pisteet tästä ap:lle.
Naisilla tosiaan on tapana turvautua henkilöhyökkäyksiin, olkiukkoon ja maalitolppien siirtämiseen kun he kokevat häviävänsä suorassa ja reilussa väittelyssä. Hienoa että ap on tunnistanut tämän piirteen itsessään ja pyrkii johonkin parempaan.
Kyllä miehetkin käyttäytyvät ihan samoin kuin ne naiset, joista kirjoitat. Enkä ole vielä nähnyt tällä palstalla miehen kirjoittamaa anteeksipyyntöä.
Vierailija kirjoitti:
121212 kirjoitti:
Kyllä miehetkin käyttäytyvät ihan samoin kuin ne naiset, joista kirjoitat. Enkä ole vielä nähnyt tällä palstalla miehen kirjoittamaa anteeksipyyntöä.
Miehet eivät hauku naisia inseleiksi, vaan argumentoivat logiikan avulla.
Tämä palsta on rytmikkään insel-huutelun luvattu maa. Yksi valaistunut nainen ei sitä muuta.
#miesvihanäkyväksi
Pitäisikö mun nyt pyytää anteeksi sitä, että sanon lyhyitä miehiä incelin lisäksi myös puutarhatontuiksi 🤔
Inceleitä kutsun jatkossakin inceleiksi. Mitä sitä kiertelemään.
Olisko lerppamuna inceliä parempi nimitys 🤔
Ja sitten alkoi rytmikäs inseli lerppamunattelu, johon klassisesti vastataan "Turvat kii, läscit hooratt, ihravalaat, joko astuitte vaa'alle ja paljon näytti? Vai menikö rikki?"
NO EI VAISKAAN!
Oon Ap ja mies.
Ette kai oikeasti luulleet, että nainen kykenisi tuollaiseen itsereflektioon ja vieläpä kaiken lisäksi pyytäisi sanomisiaan anteeksi miehiltä? HAA HAA HAAAH
Sallika mun nauraaa höhöhöhöhöhö
Ap
Vierailija kirjoitti:
NO EI VAISKAAN!
Oon Ap ja mies.
Ette kai oikeasti luulleet, että nainen kykenisi tuollaiseen itsereflektioon ja vieläpä kaiken lisäksi pyytäisi sanomisiaan anteeksi miehiltä? HAA HAA HAAAH
Sallika mun nauraaa höhöhöhöhöhö
Ap
Tiesin tämän alusta asti :D
-mies
Täällä on muutama tosi aktiivinen rölli, joiden elämäntehtävä on huudella porvoota X/5 joka aloitukseen, väitellä jostain hemmetin tasoteoriasta eipäsjuupasmeiningillä, ja niin edespäin. Kerran saanut pakit joltain naiselta, ja itkee täällä loppuelämänsä sitä.
Nämä ovat paljon näkyvämpiä kuin heidän lukumääränsä, tiedän tämän muilta palstoilta. Sotkeutuvat joka keskusteluun, vaikka heillä ei olisi siihen keskusteluun mitään annettavaa.
Kieltämättä häiritsee jos aivan asiallinen vastaus lytätään jollain "taas siellä joku inseli inisee" kuittauksilla.
uup