Vilpitön anteeksipyyntö palstan miehille, joita olen loukannut
Heippa kaikki,
Olen 30-vuotias nainen ja olen viime aikoina miettinyt menneitä keskusteluja, joten haluan pyytää anteeksi kaikilta miehiltä, joita olen vähätellyt ja epäreilusti kutsunut "incel"-nimellä kiivaiden väittelyjen aikana. Ymmärrän nyt, että turvauduin tähän henkilöön kohdistuvaan hyökkäykseen puolustusmekanismina, kun tunsin olevani nurkkaan ajettu tai häviämässä väittelyä.
Olen tullut siihen tulokseen, että tällaisen halventavan termin käyttö on paitsi epäkunnioittavaa, myös ylläpitää stereotypioita, jotka haittaavat sekä miehiä että naisia. Toimintani oli lapsellista, ja olen syvästi pahoillani siitä.
Olen sitoutunut oppimaan virheistäni ja edistämään terveellisempiä, kunnioittavampia keskusteluja. Jatkossa lupaan keskittyä väittelyn sisältöön sen sijaan, että turvautuisin henkilökohtaisiin hyökkäyksiin tai halventaviin nimityksiin. On tärkeää, että käymme avointa, rakentavaa keskustelua ja tunnistamme, että voimme kaikki oppia toisiltamme.
Kaikille miehille, joita olen loukannut, pyydän vilpittömästi anteeksi. Tehän olette ihania!
Kommentit (62)
No, minäkin voin myöntää ettei kaikki naiset ole raivostuttavia kantturoita. Tuolla tosielämässä osa on oikein mukavia.
Hei!
Minua et ole loukannut joten anteeksipyyntö on aiheeton ja ojennan sen Sinulle takaisin.
Sitäpaitsi tämä paikka on sikala jossa ylläpitokin oksentaa palstalle kuten Kaffe-pulla. Siispä minä olen ottanut esimerkiä Hesarin ylläpidosta ja sikailen itse sujuvasti!
On kyllä hankalaa, jos kokee joutuvansa nurkkaan väittelyssä. Minulle ei ole syntynyt koskaan tällaista tilannetta ja siksi en ymmärräkään miten hyökkääviä jotkut ovat. Pidänkin hyökkäävää tyyliä tyhmyyden osoituksena. Luovu ihmeessä hyökkäyksistä ja toivottavasti "inceliksi" kutsumasi vastaavat sinulle.
nainen
Neanderthalensis kirjoitti:
Hei!
Minua et ole loukannut joten anteeksipyyntö on aiheeton ja ojennan sen Sinulle takaisin.
Sitäpaitsi tämä paikka on sikala jossa ylläpitokin oksentaa palstalle kuten Kaffe-pulla. Siispä minä olen ottanut esimerkiä Hesarin ylläpidosta ja sikailen itse sujuvasti!
Älä sikaile. Halvennat sikailulla meitä muitakin, mutta ennen kaikkea itseäsi. Tämä siis kaikella kunnioituksella
Minulla on jo vähän ikävä sitä miten kiihkeästi kutsuit minua i n s e l i k s i.
Olipa harvinaisen fiksu kirjoitus tällä palstalla. Toivottavasti oli kirjoitettu ihan sitä mitä on ajateltu.
Tällaista rakentavaa keskustelua ihmiset todellakin tarvitsevat. Toisen sukupuolen ymmärtämistä ja hyväksymistä. Naisten ja miesten ajatusmaailma on joskus hieman erilainen, turha sitä on kieltää.
Tämä pitäisi ottaa elämän ja sukupuolien välisenä rikkautena eikä rasitteena, silloin kun sillä ei ole pahoja tarkoitusperiä. Monesti ne ei ole sitä pahansuopaisuutta, vaan usein ne on väärinymmärryksiä ja ihmiset pitävät liiaksi kiinni omista pinttyneistä näkemyksistään. Myös ikä muuttaa meidän jokaisen ajatusmaailmaa. Tarvitaan avarakatseisuutta.
Erityisesti tähän pitäisi kiinnittää nykyaikana erityistä huomiota kun voi kirjoittaa anonyymisti nettiin.
Jos ihmiset kirjoittaisivat omalla nimellään ja "kasvoillaan", tekstien sisältö olisi varmasti erilaista ja paljon rakentavampaa. Tämän huomaa kun ihmiset kommunikoivat kasvotusten, niin ne ylilyönnit jää huomattavasti vähäisemmäksi eikä provoiluun syyllistytä niin helposti. Kaikki foorumit mihin kirjoitetaan omalla nimellä, sisältö on paljon asiallisempaa ja keskustelu on yleensä rakentavaa.
Hyvää kevättä, hymyä huuleen ja pilkettä silmäkulmaan.
Toivoo: M52
Olen nainen, joka ei ole koskaan haukkunut ketään inceliksi, osittain siksi, etten harrasta kenenkään haukkumista edes anonyymisti, osittain siksi, etten tiedä mitä nimityksellä edes tarkoitetaan. Voisiko joku valistaa minua, mieluiten ystävälliseen sävyyn?
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen, joka ei ole koskaan haukkunut ketään inceliksi, osittain siksi, etten harrasta kenenkään haukkumista edes anonyymisti, osittain siksi, etten tiedä mitä nimityksellä edes tarkoitetaan. Voisiko joku valistaa minua, mieluiten ystävälliseen sävyyn?
Sama täällä: simppeli selvennys termiin olisi kiva
T: Tyyppi, joka ensi kertaa nähdessään sanan "some", luuli sitä kirjoitusvirheeksi
Vierailija kirjoitti:
Totta kai, mielelläni kerron sinulle ystävällisesti, mitä "incel" tarkoittaa. Termi "incel" on lyhenne sanoista "involuntary celibate", eli suomeksi se tarkoittaa tahattomasti selibaatissa elävää henkilöä. Käytännössä termillä viitataan usein miehiin, jotka kokevat jäävänsä tahattomasti ilman romanttista tai seksuaalista kumppania, ja jotka saattavat tuntea katkeruutta tai vihaa tästä syystä.
Valitettavasti osa incel-yhteisöstä on saanut negatiivisen maineen vihamielisten, naisia halventavien ajatusten ja äärimmäisten mielipiteiden levittämisestä. Tämän takia termiä "incel" saatetaan käyttää halventavana nimityksenä keskusteluissa, vaikka se ei aina olisikaan tarkoituksenmukaista tai oikeudenmukaista.
On hienoa, että et ole haukkunut ketään inceliksi tai harrastanut anonyymisti kenenkään haukkumista. Keskustelukulttuuri paranee, kun ihmiset ovat kunnioittavia ja ystävällisiä toisiaan kohtaan.
Kuullostat eksältäni erotuksella, että fysiologisesti olen nainen ja hän mies.
Vierailija kirjoitti:
Kuullostat eksältäni erotuksella, että fysiologisesti olen nainen ja hän mies.
Miehen kirjoittama rölläys tai chatGPT, ap:n aloitus siis. Toki on siitä oikeassa että incel-sanan käyttämistä puolustuksena tai loukkauksena on typerää ja saa sitä käyttävän naisen vaikuttamaan teiniltä eikä aikuiselta.
-mies
Onpas kiva vaihteeksi lukea jotain muutakin kuin sitä jatkuvaa kiukuttelua ja vihaamista. Tätä lisää. Moni ei varmaan vaan välitä, mutta pitäisi aina muistaa, että kun haukut netissä anonyymisti toisen ihan pystyyn, niin vaikka se sun naama ja nimi ei sieltä löydykään, niin siellä toisessa päässä on ihan oikea ihminen johon se solvaus voi sattua kovastikin. Jokainen henkilökohtaisuuksiin menevä kommentti on nettikiusaamista ja sillä voi olla hurjat seuraukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai, mielelläni kerron sinulle ystävällisesti, mitä "incel" tarkoittaa. Termi "incel" on lyhenne sanoista "involuntary celibate", eli suomeksi se tarkoittaa tahattomasti selibaatissa elävää henkilöä. Käytännössä termillä viitataan usein miehiin, jotka kokevat jäävänsä tahattomasti ilman romanttista tai seksuaalista kumppania, ja jotka saattavat tuntea katkeruutta tai vihaa tästä syystä.
Valitettavasti osa incel-yhteisöstä on saanut negatiivisen maineen vihamielisten, naisia halventavien ajatusten ja äärimmäisten mielipiteiden levittämisestä. Tämän takia termiä "incel" saatetaan käyttää halventavana nimityksenä keskusteluissa, vaikka se ei aina olisikaan tarkoituksenmukaista tai oikeudenmukaista.
On hienoa, että et ole haukkunut ketään inceliksi tai harrastanut anonyymisti kenenkään haukkumista. Keskustelukulttuuri paranee, kun ihmiset ovat kunnioittavia ja ystävällisiä toisiaan kohtaan.
Kiitos asiallisesta ja ystävällisestä vastauksesta esittämääni kysymykseen!
Ei se mitään. Olen minä ihan oikeastikin pienimunainen mies.
Saat anteeksi <3
t. eräs incel-mies
Vierailija kirjoitti:
Ei se mitään. Olen minä ihan oikeastikin pienimunainen mies.
Pienet munat ei haittaa, jos on muuten mukava ja kohtelias.
Saisimmepa vielä vastineen miesvihanäkyväksi-mieheltä, joka on eräs pahimpia naisten solvaajia tällä palstalla. Enpä viitsi pidätellä hengitystä sitä odotellessani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos asiallisesta ja ystävällisestä vastauksesta esittämääni kysymykseen!
Eipä kestä, kiitän chatGPT:tä puolestasi!
Hyvä aloitus ap:ltä, kiva huomata että on jopa naisia jotka kykenevät itsereflektioon eivätkä 24/7 syyllistä miehiä joka asiasta!
5/5