Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomen kaunein kesämökki 2023 Official

Vierailija
13.04.2023 |

Taas alkaa ja eka jakso tänään. Ekassa jaksossa näyttää olevan puisia aika moderneja rantamökkejä

Kommentit (934)

Vierailija
381/934 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän tylsäähän se on, kun tänä vuonna on ollut niin paljon samantyyppisiä tummia moderneja mökkejä "skandinaavisella" sisustuksella. Mutta toisaalta koko ohjelmaa ei olisi, jos ei olisi ihmisiä jotka kaikista odotettavissa olevista somehaukuista huolimatta viitsivät hakea ohjelmaan mukaan. Lähettäkää kaikki te pienten, persoonallisten, vanhojen, huonokuntoisten, vähällä rahalla sisustettujen "oikeiden mökkien" omistajat ihmeessä osallistumishakemuksia maikkarille, niin on ohjelman tekijöillä mistä valita ensi vuoden osallistujat, eikä ole pakko enää ensi vuonna tehdä monta niin samanlaista jaksoa. Itse arvostan kovasti niitä jotka ovat rohjenneet kutsua parisataatuhatta ihmistä virtuaalivierailulle mökilleen/huvilalleen/kakkoskodilleen/vapaa-ajan asunnolleen. Minusta tämä on viihdyttävä hyvän mielen ohjelma kaiken nykyajan masentavan uutisoinnin keskellä.

Vierailija
382/934 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uima-allas "kesämökillä" joka on merenrannassa. Olen sanaton! Enkä mitenkään hyvällä tavalla.

Meillä on myös. En itse ui lainkaan luonnonvesissä, tai siis en osaa edes uida, mutta luonnonvesissä läträäminenkin on inhottavaa kun ne on aina kylmiäkin ja ties mitä leviä yms. Meri on katselua varten, lämmitetty uima-allas vedessä oleiluun.

Osaat siis uida vain käsipohjaa, sen käsityksenhän sinusta saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/934 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot mustat lasikuutiot valtavine terasseineen, sähkölaitearsenaaleineen ja altaineen. Sisustus katalogista, merten takaa rahdattu. Siitä mökkeilystä on luontoarvot kaukana, sanovat omistajat mitä tahansa. 'Sisustuksen värit on mökkiin otettu ympäröivästä luonnosta '. Yök!

Vierailija
384/934 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää nää "mökit". Moderneja omakotitaloja järven rannalla.

Aivan, sana "mökki" on näistä kaukana. Isolla rahalla tehtyjä näytöspaikkoja.

Todellakin " mökki" on jotain muuta. Miks ei olisi kesäasunto/ loma-asunto tms?

Vierailija
385/934 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen suvi on niin lyhyt, on hyttysiä ja vettäkin sataa, niin ihmetyttää nuo ulkoterassien kalustetyhmät tyynyineen. Kuinka monesti niissä ehditään kunnolla istua? Lautaterassit on sateella liukkaat ja jos vähänkin on lapsia ja kaksiteholasien käyttäjiä, niin helposti jalkaa astuu harhaan ja loukkaa itsensä. Mikä vika maassa on, että piha pitää peittää lautalavojen alle?

Vierailija
386/934 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uima-allas "kesämökillä" joka on merenrannassa. Olen sanaton! Enkä mitenkään hyvällä tavalla.

Sinilevä on kasvava joka kesäinen ongelma, myös helteillä on kiva päästä uimaan.

Eipä ole paljon ajateltu kun rakennettu tällainen laatikkohuvila sinileväiselle rannalle. Huvilan hintaa laskee huomattavasti tuo sinileväinen ranta. Hellurei mikä moka.

Vierailija
387/934 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on myös. En itse ui lainkaan luonnonvesissä, tai siis en osaa edes uida, mutta luonnonvesissä läträäminenkin on inhottavaa kun ne on aina kylmiäkin ja ties mitä leviä yms. Meri on katselua varten, lämmitetty uima-allas vedessä oleiluun.

Uima-allashan on ällöttävä. Yltä päältä hiessä olevat ihmiset "oleilevat" samassa seisovassa vedessä. Monella hiivasientä jaloissa, kaikenlaista ihottumaa ja alapäät pesemättä. Hyi helv.

Vierailija
388/934 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinilevä on kasvava joka kesäinen ongelma, myös helteillä on kiva päästä uimaan.

Eipä ole paljon ajateltu kun rakennettu tällainen laatikkohuvila sinileväiselle rannalle. Huvilan hintaa laskee huomattavasti tuo sinileväinen ranta. Hellurei mikä moka.

Sinilevää voi olla kaikkialla, ja koko ajan vielä enemmän. Sitä kehitystä ei yhtään auta tuollainen uima-allasperheen ylikulutuksellinen, valtavasti päästöjä luova elämäntyyli. Se tässä se suurin moka on.

Vierailija
389/934 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uima-allashan on ällöttävä. Yltä päältä hiessä olevat ihmiset "oleilevat" samassa seisovassa vedessä. Monella hiivasientä jaloissa, kaikenlaista ihottumaa ja alapäät pesemättä. Hyi helv.

Musta on maailman typerintä se, että vieressä on luonnonvesi, parhaassa tapauksessa meri, ja sitten uidaan jossain kloorisessa uima-altaassa! Ihmiset vieläpä matkustavat rantakohteisiin lomalle, ja sitten ei edes uida siinä meressä!

Itse uin meressä aina kun mahdollista, se on aivan parasta. Se suolainen tuoksu iholla! Ja viileys virkistää ihanasti. Lapsenahan sitä oli koko päivän vedessä, kunnes huulet sinersivät.

Kerran vuodessa saattaa olla sinilevää, mutta sen seurauksena yritän vaikuttaa ympäristöasioihin, en rakenna pröystäilevää, energiasyöppöä uima-allasta!

Vierailija
390/934 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen suvi on niin lyhyt, on hyttysiä ja vettäkin sataa, niin ihmetyttää nuo ulkoterassien kalustetyhmät tyynyineen. Kuinka monesti niissä ehditään kunnolla istua? Lautaterassit on sateella liukkaat ja jos vähänkin on lapsia ja kaksiteholasien käyttäjiä, niin helposti jalkaa astuu harhaan ja loukkaa itsensä. Mikä vika maassa on, että piha pitää peittää lautalavojen alle?

Ai ne lapset ja kaksiteholasien käyttäjät kompuroi tasaisella lautaterassilla, mutta eivät luonnon muovaamassa maastossa? 😄

Vierailija
391/934 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaat siis uida vain käsipohjaa, sen käsityksenhän sinusta saa.

Mitä väliä sillä on , osaako tuo ihminen uida vai ei. Kyllähän saa omassa uima-altaassa räträtä vaikka ei uida osaakaan. Kuten tuolla mainitseekin. 

Kommentistasi paistaa kateus, vaikka sen tietenkin kiellät ;D

Pakko sanoa, että kyllähän ne luonnonvedet Suomessa on lähes aina liian kylmiä (meri varsinkin)  ja nykyään aika moni ranta on lämpimällä ilmalla(kun vesikin olisi uimakelpoista) sinilevässä, eikä uimaan/veteen ole asiaa.

Uima-allas on silloin kätevä, varsinkin , jos asukkaat ovat kovia läträämään vedessä. 

Nykyään lähes joka mökillä on vähintään palju, koska saunan jälkeen on kiva käydä vedessä ja aikaisin keväällä/myöhään syksyllä/ sinilevä kesän rannassa ei luonnonveteen ole mitään asiaa. 

Vierailija
392/934 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai ne lapset ja kaksiteholasien käyttäjät kompuroi tasaisella lautaterassilla, mutta eivät luonnon muovaamassa maastossa? 😄

Minulla on kaksiteholasit enkä ole ollenkaan huomannut, että en näkisi kunnolla eteeni ja kompuroisin lautaterassilla tai maastossa:D

Olen kova liikkumaan ja yleensä aina metsässä poluille jne. Harrastan jopa polkujuoksua, ei mitään vaikeuksia silloinkaan nähdä eteeni. 

Vierailija
393/934 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinilevää voi olla kaikkialla, ja koko ajan vielä enemmän. Sitä kehitystä ei yhtään auta tuollainen uima-allasperheen ylikulutuksellinen, valtavasti päästöjä luova elämäntyyli. Se tässä se suurin moka on.

Eihän he siellä mökillä ollessaan lisää päästöjä yhtään sen enempää, kuin kotonaankaan ollessaan. Varmaan jätevedet on asianmukaisesti hoidettu, eivät pääse luontoon/vesistöön.

Sinilevä johtuu siitä, että vesissä on liikaa ravinteita.

Niitä päätyy vesistöön esim maa-ja metsätaloudesta, jätevesistä ja liikenteestä.

Maatalalouden kuormitus tulee pääasiassa lannoitteista ja karjan lannasta.

Vierailija
394/934 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tuo uima-allas olisi sinun pihassa niin Wau, kyllä olisi siistiä :)

Eiköhän perheessä tiedetä jos omalla porukassa jollakin on jalkasieni ja alapäät varmaan pestään, kun suihkusta altaaseen mennään. ERikä ne lasten alapäät niin sotkuisia ole , kuin aikuisten kurttu/poimupyllyt.

Ja ihottumat ei tartu.

Ilmeisesti et voi käydä vedessä ollenkaan bakteerikammoinesi? Et uimahallissa/luonnonvesissä, sillä ainahan siellä on joku voinut olla ihottumaisella iholla, varvassieni jaloissaan tai pesemättömällä perseellä.

Tuo bakteerikammo rajoittaa elämää tosi kovasti. Moni hauskuus jää elämästä pois ja aiheuttaa vielä turhaa tressiäkin pelätä ihan turhia asioita.

Vierailija
395/934 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti jo kaava määrittelee minkävärinen kesäasunto saa olla, pitää olla luontoon sopiva ja värivaihtoehtoja voi olla ainoastaan tumman harmaa / musta. Mun mielestä ohjelma on loistava. Kiva nähdä kaikenlaisia mökkejä, riippumatta siitä onko ne juuri sellaisia mitä itse haluaisin.

Jos maailmaa katsoo sellaisten lasien läpi jossa näkee vain muissa moitittavaa, niin kannattaa miettiä voiko omaa ajatusmaailmaa muuttaa hieman positiivisempaan suuntaan. Negatiivisuus toisten ihmisten elämää / valintoja kohtaan,  surkastuttaa ainoastaan tämän negaihmisen oman elämän, ja mahdollisesti myös lähipiirin, kun kukaan ei jaksa negaamista jatkuvasti kuunnella. Jos ohjelma ottaa nuppiin, katsoo sitten varmaan jotain muuta.  

Olin oikeasti yllättynyt kun luin viime kesänä jutun samaisesta ohjelmasta, miten joitain katsojia on harmittanut ohjelmassa olevat "huvilat", mitä hemmettiä :D Ohjelman ideana on esitellä kaikenlaisia kesäpaikkoja ja jos koko kauden on katsonut, niin kyllä siellä on tönöä jos toista. Muutaman jakson perusteella nyt ei kannata alkaa mutisemaan yhtään mistään.  Olisi aika naurettavaa jos ohjelmassa noita "huviloita" ei olisi mukana, vaan oltaisiin keskitytty vaan vanhoihin mökkeihin? 

Vierailija
396/934 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta on maailman typerintä se, että vieressä on luonnonvesi, parhaassa tapauksessa meri, ja sitten uidaan jossain kloorisessa uima-altaassa! Ihmiset vieläpä matkustavat rantakohteisiin lomalle, ja sitten ei edes uida siinä meressä!

Itse uin meressä aina kun mahdollista, se on aivan parasta. Se suolainen tuoksu iholla! Ja viileys virkistää ihanasti. Lapsenahan sitä oli koko päivän vedessä, kunnes huulet sinersivät.

Kerran vuodessa saattaa olla sinilevää, mutta sen seurauksena yritän vaikuttaa ympäristöasioihin, en rakenna pröystäilevää, energiasyöppöä uima-allasta!

Minäkin tykkään uida meressä ja järvessä, mutta en kyllä pistäisi pahakseni uima-allasta pihassa.  MInulla ei vain ole rahaa tuohon ylellisyyteen. Ja jonkun pitäisi käydä pitämässä se puhtaana ja muutenkin hoitaa sitä, koska itse en jaksaisi, muuten kyllä uima-allas olisi oikein jees. 

Asuin aikanaan Vammalassa (nykyinen Sastamala) ja kerrostalo oli järven rannassa, mutta silti siellä oli pahjakerroksessa uima-allas. Tosi kätevää. Suurin osa vuodesta järvi oli jäässä tai vesi jääkylmää. 

Ja itsellä vielä sellainen taipumus, että sain luonnonvedessä uimisesta heti virtsatietulehduksen, joten uima-allas oli todella ihanaa luksusta.

Vierailija
397/934 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monesti jo kaava määrittelee minkävärinen kesäasunto saa olla, pitää olla luontoon sopiva ja värivaihtoehtoja voi olla ainoastaan tumman harmaa / musta. Mun mielestä ohjelma on loistava. Kiva nähdä kaikenlaisia mökkejä, riippumatta siitä onko ne juuri sellaisia mitä itse haluaisin.

Jos maailmaa katsoo sellaisten lasien läpi jossa näkee vain muissa moitittavaa, niin kannattaa miettiä voiko omaa ajatusmaailmaa muuttaa hieman positiivisempaan suuntaan. Negatiivisuus toisten ihmisten elämää / valintoja kohtaan,  surkastuttaa ainoastaan tämän negaihmisen oman elämän, ja mahdollisesti myös lähipiirin, kun kukaan ei jaksa negaamista jatkuvasti kuunnella. Jos ohjelma ottaa nuppiin, katsoo sitten varmaan jotain muuta.  

Olin oikeasti yllättynyt kun luin viime kesänä jutun samaisesta ohjelmasta, miten joitain katsojia on harmittanut ohjelmassa olevat "huvilat", mitä hemmettiä :D Ohjelman ideana on esitellä kaikenlaisia kesäpaikkoja ja jos koko kauden on katsonut, niin kyllä siellä on tönöä jos toista. Muutaman jakson perusteella nyt ei kannata alkaa mutisemaan yhtään mistään.  Olisi aika naurettavaa jos ohjelmassa noita "huviloita" ei olisi mukana, vaan oltaisiin keskitytty vaan vanhoihin mökkeihin? 

Just tämä. Jotkut näkee joka asiassa valittamista. Olisi ikävää, jos itsellä olisi noin negatiivinen luonne. 

Tästäkin ohjelmasta voi nauttia ja viihtyä, kun antaa ihmiset omistaa sellaisia mökkejä/huviloita, kuin he haluaa, eikä valita ja kitise joka asiasta. Vaihtaa kanavaa, jos ohjelma noin harmittaa, ettei siinä mitään hyvää nää. Itse en katso ohjelmia, joista jää vain paha maku suuhun.

Vierailija
398/934 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mökit on omalla tavallaan kauniita

Vierailija
399/934 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki mökit on omalla tavallaan kauniita

Ei todellakaan ole. Osa on liian hienoja ja teennäisiä. Osa pikkumökeistä täytetty hirveällä määrällä tavaraa, kippoja ja kuppeja. Osa mökeistä sentään on viihtyisiä.

Vierailija
400/934 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkein asia on paikka, rakennuksia voi muuttaa ja tehdä mielensä mukaan mutta puhdas järvi kalakantoineen ilman norppakieltoa on must.

Mikään ei vedä vertoja itse pyydystetyille ja savustetuille muikuille omassa rannassa nuotion äärellä ja rantasauna lämpiämässä.