Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laskin juuri S-mobiilista että mun talousostokset Prismaan (ainoa kauppa jota käytän) Olivat 378e/kk keskiarvolla viimeisen 4kk aikana...Nyt kertokaa että miten muka tulisin enää mitenkään toimeen jos perustoimeentulotukea leikattaisiin???

Vierailija
13.04.2023 |

Tuossa on mukana siis ruoka, pyykinpesuaine, mausteet, shampoot, hammastahnat, polttimot, yms. kaikki "perusjutut".

Jos pelkästään nuo maksavat minulle 378e/kk, niin MITEN IHMEESSÄ minä voisin enää mitenkään tulla toimeen jos perustoimeentulotukea leikattaisiin...Kuten on nyt uhkailtu monelta taholta.
Täytyyhän minun myös esimerkiksi ostaa bussilippu, ja joskus myös vaatteita...Kaikesta muusta puhumattakaan.

Ja asun siis yksin ja saan perustoimeentulotukea joka on 555e/kk.

Sillä ei tosiaan juhlita.

Kommentit (114)

Vierailija
101/114 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helposti: opettele laittamaan itse ruokaa. Minä saan vastaavaa kauppalaskua vähän alle 150 e/kk, joten ei se ole sinullekaan mahdotonta. Tosin tuloni ovat vähän yli 3000 e/kk, joten minulla on mahdollisuus olla ostamatta kaikkea, mitä mieli tekee.

Ostan pääasiassa kanaa ja riisiä, jonka itse kokkaan. Juomaksi maitoa ja sokeritonta limua.

Porkkanaa, ruisleipää, leivän päälle leikkelettä.

En mitenkään "pröystäile"

ap

Suosittelen vaihtamaan sokerittoman limun (ravintoarvi nolla) veteen. Laske paljonko säästät kuukaudessa. Jotain muitakin ylimääräisiä ostoksia täytyy sisältyä noin isoon summaan.

Ostan halvinta mahdollista, joka maksaa 1,25e/1,5Litran pullo kun miinustaa pullopantin,

ap

Sokeriton limusi on makeutettu kaikenmaailman aspartaamilla sun muilla. Juo vettä!

Vierailija
102/114 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tt-tuella pitäisi juhlia? Joskin ap taitaa jo juhlia jos ruokaan yms menee noin paljon kuukaudessa.

EN tosiaankaan juhli, vaan perusruokaa ja muita elintarvikkeita ostan!

ap

🤣🤣🤣

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/114 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun aloin säästää asuntoa varten, putosi ensimmäisenä pois kaikki maksullinen juotava eli ei limuja ja maitoa nyt en ole ikinä juonutkaan...

Monilla töissäkäyvillä ei jää käytettäväksi sitä, mikä tt-tuella olevalle jää. Tämä on ihan fakta.

Jos tekee kokopäivätyötä niin varmasti jää. Fakta.

No tätä minäkin ihmettelen. Kuorossa kiljutaan, että mene töihin. Ja kumminkin työssä oleva valittaa, että jää vähemmän rahaa kuin ttt-asiakas.

Eli miten tää nyt on?

Vierailija
104/114 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin vai pitäisikö meidän työssäkäyvien verotusta korottaa, että sinunlaisilla rahat riittäisivät.

Kai sinä sen tiedät kenen pussista se sinun elantosi tulee... vai taivaaltako se tippuu 😁

Vierailija
105/114 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tukia leikataan ja kunnolla.

Minulla meni maaliskuussa ruokakauppaan 620e

käytän vain s-kauppaa, yleensä vieläpä tuota lähi s-marketia, joskus prismaa.

Ja bensaan n.350 e se on pelkkää työmatka-ajoa, julkisilla en töihin pääse

Tuossa summassa on minullakin kaikki päivittäis ostokset. Myös vaatteita, kenkiä tai mitä nyt milloinkin.

Maaliskuussa kauppaan kului vielä poikkeuksellisen paljon, yleensä menee hieman vähemmän.

Ja meitä on viisi. Minä ja neljä teini-ikäistä, jotka todellakin syövät.

Vierailija
106/114 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä maassa enää pieni- ja keskituloisetkaan juhli. Miksi sinunkaan pitäisi?

En kaipaa juhlimista, vaan perustarpeita.

Terveellinen ja monipuolinen ruokavalio siis...

ap

Vierailija
107/114 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helposti: opettele laittamaan itse ruokaa. Minä saan vastaavaa kauppalaskua vähän alle 150 e/kk, joten ei se ole sinullekaan mahdotonta. Tosin tuloni ovat vähän yli 3000 e/kk, joten minulla on mahdollisuus olla ostamatta kaikkea, mitä mieli tekee.

Tuolla 378 euron summalla saa kyllä ostella jo mitä sattuu. Tiedän kun olen yksinäinen ihminen ja mulla menee vastaaviin ostoksiin kuukaudessa 300-360 ja ei tartte pihistellä.

Vierailija
108/114 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tuo perheellinen, jolla meni 620€ kuukaudessa ruokakauppaan ja tiedän, et sillä rahalla todellakin eletään leveästi. On viikonloppu karkit, sipsiä limukkaa, hyvää ruokaa päivittäin, ei mitään pelkkää keittoa jne.

Me eletään todella leveästi, joten AP.n täytyy syödä kaviaaria päivittäin. Oikeastihan AP on sama köyhyysjankkaaja, joka jankka kokoajan köyhyyttä.

Tai sitten ne rahat kuluvat tupakkaan ja viinaan

Vierailija
109/114 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sulla kuluu noin paljon rahaa? Meitä on kaksi ja tuon verran kuluu.

Vierailija
110/114 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pakko syödä vain sisäfilettä ja kuhafilettä lähes päivittäin ?  - Menot kannattaa sovittaa tulojen mukaan ja töihin menoakin kannattaisi harkita ainaisen rutinan sijaan.

Vierailija
111/114 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porkkanaa ja sipulia saa halvalla, metsät on täynnä marjoja ja sieniä, järvet täynnä kalaa. Riittää kun katsoo metsään niin näkee paljon tekemätöntä työtä. Jos et usko niin kysy vaikka Susanna Koskelta. Jos ei ole varaa asua nykyisessä asunnossa niin muuta vaikka jonkun sukulaisen komeroon vuokralle. Tässä nyt aluksi kokoomuksen koottuja säästökeinoja. Jos sinulla ei ole varaa leipään syö leivoksia.

Vierailija
112/114 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tuo perheellinen, jolla meni 620€ kuukaudessa ruokakauppaan ja tiedän, et sillä rahalla todellakin eletään leveästi. On viikonloppu karkit, sipsiä limukkaa, hyvää ruokaa päivittäin, ei mitään pelkkää keittoa jne.

Me eletään todella leveästi, joten AP.n täytyy syödä kaviaaria päivittäin. Oikeastihan AP on sama köyhyysjankkaaja, joka jankka kokoajan köyhyyttä.

Tai sitten ne rahat kuluvat tupakkaan ja viinaan

No tuo ei ole kyllä mitään leveästi elämistä vaan ihan tavallista elämää. On täysin normaalia syödä herkkuja ja normaalia kotiruokaa, en tajua miksi joku pitää niitä ylellisyytenä. Ylellisyyttä on syödä kalleimpia lihoja ja kaloja tai käydä usein ravintolassa syömässä.

Vierailija
113/114 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et löydä töitä?

Ei koulutusta muuta kuin lukio ja työkokemusta tosi vähän.

ap

Juuri oli yhteishaut. Haitko? Etpä tietenkään. No, seuraavat vaihtoehdot ovat jatkuva haku ja lisähaku sekä syksyn yhteishaku. Myps työvoimakoulutus on vaihtoehto.

Saisi lakkauttaa kaikki vastikkeettomat tuet kun jaksetaan niistäkin valittaa.

Vierailija
114/114 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olet tehnyt työllistymisen eteen?