Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laskin juuri S-mobiilista että mun talousostokset Prismaan (ainoa kauppa jota käytän) Olivat 378e/kk keskiarvolla viimeisen 4kk aikana...Nyt kertokaa että miten muka tulisin enää mitenkään toimeen jos perustoimeentulotukea leikattaisiin???

Vierailija
13.04.2023 |

Tuossa on mukana siis ruoka, pyykinpesuaine, mausteet, shampoot, hammastahnat, polttimot, yms. kaikki "perusjutut".

Jos pelkästään nuo maksavat minulle 378e/kk, niin MITEN IHMEESSÄ minä voisin enää mitenkään tulla toimeen jos perustoimeentulotukea leikattaisiin...Kuten on nyt uhkailtu monelta taholta.
Täytyyhän minun myös esimerkiksi ostaa bussilippu, ja joskus myös vaatteita...Kaikesta muusta puhumattakaan.

Ja asun siis yksin ja saan perustoimeentulotukea joka on 555e/kk.

Sillä ei tosiaan juhlita.

Kommentit (114)

Vierailija
21/114 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helposti: opettele laittamaan itse ruokaa. Minä saan vastaavaa kauppalaskua vähän alle 150 e/kk, joten ei se ole sinullekaan mahdotonta. Tosin tuloni ovat vähän yli 3000 e/kk, joten minulla on mahdollisuus olla ostamatta kaikkea, mitä mieli tekee.

Ostan pääasiassa kanaa ja riisiä, jonka itse kokkaan. Juomaksi maitoa ja sokeritonta limua.

Porkkanaa, ruisleipää, leivän päälle leikkelettä.

En mitenkään "pröystäile"

ap

Vierailija
22/114 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menemällä töihin

Töihin ei minun mielestäni "mennä".

Ehkä joskus 80-luvulla mentiin viimeksi...

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/114 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee 350 euroa KAHDELLE aikuiselle sisältäen kosmetiikan, pesuaineet, koiran ruuat ja syödään hyvin terveellisesti, opiskelen kyseistä alaa ja mies treenaa 5 krt viikossa.

Opettele laittamaan ruokaa edullisesti. Sesonkikasvikset, tarjouslihat, hintojen vertailu, budjettisuunnittelu käyttöön.

Noin paljon yhdeltä ihmiseltä on oikeasti tosi paljon.

Vierailija
24/114 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helposti: opettele laittamaan itse ruokaa. Minä saan vastaavaa kauppalaskua vähän alle 150 e/kk, joten ei se ole sinullekaan mahdotonta. Tosin tuloni ovat vähän yli 3000 e/kk, joten minulla on mahdollisuus olla ostamatta kaikkea, mitä mieli tekee.

Ostan pääasiassa kanaa ja riisiä, jonka itse kokkaan. Juomaksi maitoa ja sokeritonta limua.

ap

no mut 378euroa kk prismaan...huh huh kultakimpaleitako ostelet!

Vierailija
25/114 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmehenkisellä perheellä pelkkä kuukauden Prisma olis 1200 euroa.

Aika paljon. Mä asun yksin lasten kanssa enkä saa toimeentulotukea, sillä omistan kämpän. Mutta hoitovastike on iso (700 euroa kuussa).

Vierailija
26/114 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Menkää töihin. Iteltä menee 10h vuorokaudesta työhön pienellä palkalla, mutta tulen sentään toimeen. Jotenkin vaan sylettää nää kotona loisivat valittajat.

Vierailija
27/114 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei halua kääntää elämänsä suuntaa menemällä töihin, on ostettava vähemmän. Ei muuta.

Vierailija
28/114 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liki satanen viikossa yhdeltä ihmiseltä on minusta aika paljon. Työtä tekemälläkään ei juhlita, joten olisin kyllä valittamatta jos mitään tekemättä voi käyttää kuussa tuollaisen summan.

Vierailija
29/114 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika leveästi elät.

Meillä on 2 aikuista ja kolme alle 6v lasta, meidän kuukausibudjetti on tuplasti tuo, reilu 700€ ja meitä on sentään viisi henkeä.

Vierailija
30/114 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä menee 350 euroa KAHDELLE aikuiselle sisältäen kosmetiikan, pesuaineet, koiran ruuat ja syödään hyvin terveellisesti, opiskelen kyseistä alaa ja mies treenaa 5 krt viikossa.

Opettele laittamaan ruokaa edullisesti. Sesonkikasvikset, tarjouslihat, hintojen vertailu, budjettisuunnittelu käyttöön.

Noin paljon yhdeltä ihmiseltä on oikeasti tosi paljon.

Opiskelet siis kaupassakäyntiä ja miehesi treenaa sitä?

Siis anteeks, mut nyt meni yli hilseen...

Vierailija
31/114 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin helppo kysymys. Menet töihin.

Vierailija
32/114 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Suosittelen vaihtamaan sokerittoman limun (ravintoarvi nolla) veteen. Laske paljonko säästät kuukaudessa. Jotain muitakin ylimääräisiä ostoksia täytyy sisältyä noin isoon summaan.

Vierailija
33/114 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tt-tuella pitäisi juhlia? Joskin ap taitaa jo juhlia jos ruokaan yms menee noin paljon kuukaudessa.

EN tosiaankaan juhli, vaan perusruokaa ja muita elintarvikkeita ostan!

ap

Vierailija
34/114 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tää toimeentulotuki hullu....

Vierailija
35/114 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Suosittelen vaihtamaan sokerittoman limun (ravintoarvi nolla) veteen. Laske paljonko säästät kuukaudessa. Jotain muitakin ylimääräisiä ostoksia täytyy sisältyä noin isoon summaan.

Ostan halvinta mahdollista, joka maksaa 1,25e/1,5Litran pullo kun miinustaa pullopantin,

ap

Vierailija
36/114 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostatko joka kuukausi pyykinpesuainetta, mausteita, shampoota, hammastahnaa, polttimoita ja vaatteita? Epäilen. Tai jos ostat, niin en ihmettele että tiukkaa tekee taloudellisesti. 

Vierailija
37/114 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää joku kokoomuksen masinoima ketju?

Vierailija
38/114 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taasko

Vierailija
39/114 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viddu näitä avauksia, mene töihin, äläkä vingu.

Vierailija
40/114 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et löydä töitä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi