Laskin juuri S-mobiilista että mun talousostokset Prismaan (ainoa kauppa jota käytän) Olivat 378e/kk keskiarvolla viimeisen 4kk aikana...Nyt kertokaa että miten muka tulisin enää mitenkään toimeen jos perustoimeentulotukea leikattaisiin???
Tuossa on mukana siis ruoka, pyykinpesuaine, mausteet, shampoot, hammastahnat, polttimot, yms. kaikki "perusjutut".
Jos pelkästään nuo maksavat minulle 378e/kk, niin MITEN IHMEESSÄ minä voisin enää mitenkään tulla toimeen jos perustoimeentulotukea leikattaisiin...Kuten on nyt uhkailtu monelta taholta.
Täytyyhän minun myös esimerkiksi ostaa bussilippu, ja joskus myös vaatteita...Kaikesta muusta puhumattakaan.
Ja asun siis yksin ja saan perustoimeentulotukea joka on 555e/kk.
Sillä ei tosiaan juhlita.
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika kovalta kuulostavat kulusi yhdelle henkilölle.
Itse onnistuin yhtenä talvikuukautena pääsemään lähelle 400€/kk kauppakuluihin mutta hiihdin kyseisenä kuukautena 1500 km, joten ruokaa paloi ehkä hieman enemmän mitä perustallaajalla.Toki voihan olla että teet samoin.
Työttömän ei kuulu syödä veitsi kurkulla. Pitäisin tuollaista 100€/viikko aika alhaisena ruokakuluna nykyisillä hinnoilla henkilöllä, joka ei halua syödä halvinta mitä löytyy. Omat bruttoansioni ovat n. 35 000/v, mutta ruokaan saan menemään luultavasti vajaat 200 €/viikko. En silti syö mitenkään överinä enkä likimainkaan kaikkein kalleinta, mutten taas kituuttelekaan.
Hyvä muistaa, että koettu yhteiskunnallinen epätasa-arvo myös tutkitusti lisää yhteiskunnan epävakautta ja toimintaongelmia.
Pidät 100e/vko alhaisena kuluna henkilölle, joka ei halua syödä halvinta mitä löytyy? Näin saattaa ollakin, mutta jos elää toimeentulotuella ilman aikomustakaan elättää itse itseään, ei silloin kyllä ole varaa sanella, ettei halua syödä halvinta ruokaa. Toimeentulotuki on tarkoitettu väliaikaiseksi tueksi niille, jotka syystä tai toisesta ovat joutuneet hetkellisesti taloudelliseen ahdinkoon. Tilanteen ei pitäisi olla pysyvä, eikä toimeentulotuella ole tarkoitus elää leveää elämää vaan pysyä hengissä. Näinhän ei toki nykyään ole, vaan nämä tuella elävät valittavat ja vaativat samaa kuin työssäkäyvät. Ja monet pienipalkkaiset työssäkäyvät elävät niukemmilla varoilla kuin tämä ap.
Mun mielestä tuo summa ruokakauppaan on järjetön yhdelle ihmiselle. Meillä menee ruokakauppaan, pitäen sisällään myös pesuaineet ym., noin 130-150e/vko kolmelta hengeltä. Mies ja teinipoika syövät isoja annoksia. Syödään ihan tavallista, terveellistä kotiruokaa, joka tehdään itse. Eikä koeta, että jouduttaisiin tinkimään mistään, toki kilohintoja katsotaan ja talven mittaan on jätetty esim. paprikat ostamatta, kun maksoivat yli 8e/kg. Sen sijaan sitten halvempia sesongin juureksia ja vihanneksia. Töitä tehdään paljon, tienataankin sen verran ettei ruokakaupassa tarvitsisi hintoja katsella, mutta ei nähdä tarvetta alkaa tuhlailemaankaan. Jääpähän rahaa muuhunkin.
Vierailija kirjoitti:
Miten saat kulumaan noin paljon? Itselläni menee suht sama ehkä vähän enemmän, mutta olenkin keskimääräistä isompi mies enkä erikseen säästele ostoksista (en tietenkään osta mitään sisäfilettä joka PV tai muuta, mutta en ole esimerkiksi ostamatta lihaa sen takia, että hinta on noussut). Niinhän se menee kuule kaikilla, että jos ei ole enään rahaa niin sitten säästetään eri menoista.
Ei perusruokaan oikeasti paljoa mene rahaa. Esim. Makaronilaatikko:
Pussi makaronia 0,5€
700g jauhelihaa 6€
Mausteet 0,1€
Juusto päälle 0,5€
Maitoa vajaa puoli purkkia 0,5€
2 kananmunaa 0,3€
= Heitetään pyöristäen 8€Tähän päälle se maitopurkki 1,5€
Leipää 1,5€
Raejuusto 1,5€
Salaattiainekset 2,5€Näillä pärjää helposti sen 3pv eikä ole edes halvin ruoka. N. 200€/kk saat siis suht laajasti perusruokaa itsellesi.
Älä osta eineksiä ja osta aineksia mitä oikeasti syöt, ettei tule hävikkiä.
Tuohon kuulu muutkin taloustarvikkeet kuin ruoka.
Ja lisäksi minä olen yli 90kg+ mies joka treenaan aktiivisesti kuntosalilla, 4-5 kertaa viikossa.
Siinä ruokaa menee, ja sen pitää olla proteiinipitoista sekä terveellistä.
ap
Itsellä menee 150-250 ruokaan ja muihin menoihin. Kyllä sinun täytyy
nyt vähän nipistää noista menoista. Sähköthän kuuluvat Kelan korvauksen piiriin,
kun näytät laskun ja kuitit. Tee itse ruoat ja laadi viikkobudjetti paljonko
saat kuluttaa viikossa. 30-50 eurolla viikossa saa jo ihan kohtuulliset ruoat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten saat kulumaan noin paljon? Itselläni menee suht sama ehkä vähän enemmän, mutta olenkin keskimääräistä isompi mies enkä erikseen säästele ostoksista (en tietenkään osta mitään sisäfilettä joka PV tai muuta, mutta en ole esimerkiksi ostamatta lihaa sen takia, että hinta on noussut). Niinhän se menee kuule kaikilla, että jos ei ole enään rahaa niin sitten säästetään eri menoista.
Pussi makaronia 0,5€
700g jauhelihaa 6€
Mausteet 0,1€
Juusto päälle 0,5€
2 kananmunaa 0,3€
Leipää 1,5€
Raejuusto 1,5€
Salaattiainekset 2,5€Näillä pärjää helposti sen 3pv eikä ole edes halvin ruoka. N. 200€/kk saat siis suht laajasti perusruokaa itsellesi.
Ja lisäksi minä olen yli 90kg+ mies joka treenaan aktiivisesti kuntosalilla, 4-5 kertaa viikossa.
Siinä ruokaa menee, ja sen pitää olla proteiinipitoista sekä terveellistä.ap
No sitten on varmasti mentävä töihin, jotta rahat riittää tähän kaikkeen.
Pyydä Kokoomuksen trollitoimistolta lisää palkkaa. Sillä pärjäät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pussi makaronia 0,5€
700g jauhelihaa 6€
Mausteet 0,1€
Juusto päälle 0,5€
2 kananmunaa 0,3€
Leipää 1,5€
Raejuusto 1,5€
Raavas mies, , kehtaakin valittaa ilmaisen rahan pienuudesta. Ei tule sympatioita. Töitä löytyy.
Taas sama tyyppi joka osti jopa ranskalaisille oman suolan. Ei mitään alkeellisiakaan taitoja käyttää rahaa, joka kilahtaa tilille evääkään liikuttamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pussi makaronia 0,5€
700g jauhelihaa 6€
Mausteet 0,1€
Juusto päälle 0,5€
2 kananmunaa 0,3€
Leipää 1,5€
Raejuusto 1,5€
Älä jaksa näitä trollejasi tänne joka viikko raapustaa. Joka kerta tää sama valitusvirsi. Kannattaa hakea ennemmin töitä kuin treenata kaikki aika.
Ei tässä maassa enää pieni- ja keskituloisetkaan juhli. Miksi sinunkaan pitäisi?
Ap ryhtyköön personal traineriksi. Ja voi lopettaa tuon viikottaisen valituksensa.
Onlyfans tai joku muu prostituution muoto.
Töihin niinkuin muutkin. Mulla on ostokset prismasta noin 600€ kuussa.
Vierailija kirjoitti:
No täältä löytyy miehet ja varsinkin pojat vaikka mitä:)
Kysykää hintaa meiltä:) Eeva ja Heli. Meitäkö ei aikuinen mies muka kiinnosta, tottakai kiinnostaa vink vink. Miksi meitä muka pedofiileiksi haukutaan. Oih ihanat miehet pelastakaa meidät . Paljonko maksatte vai maksammeko teille. Eeva 0405803635 ja Heli 0445866502 takuu seksi Eevalta ja Heliltä.
Onko teillä y-tunnus että saa kotitalousvähennyksen?
Olen yksin asuva eläkeläinen niin ehkä tuo summa menee S-ryhmälle kuukaudessa sisältäen ruuat, tupakat ja auton tankkaukset. Kauppaan matkaa 15km.
Meneepä sinulla paljon rahaa noihin ostoksiin, ap ja varsinkin, jos et käy töissä.
Meillä kaksi keski-ikäistä työssäkäyvää käyttää samanverran, emmekä me aina osta halvinta.
Hei ap, itse käytän samaa kauppaa. Meillä sillä menee kuukaudessa yht max 250e ja meitä on kaksi kuluttajaa. Näin on ollut jo kolmisen vuotta ( 2020 selvisimme 220eurolla.
Ei-ei ole rahan puute, nettotulot ovat yht 4500e.
Ei se mitään ne suuret tulot ,vaan pienet menot.
Syömme todella terveellisesti! Olemme normaalipainoisia ja liikunnallisia.
Pussi makaronia 0,5€
700g jauhelihaa 6€
Mausteet 0,1€
Juusto päälle 0,5€
2 kananmunaa 0,3€
= Heitetään pyöristäen 8€
Tähän päälle se maitopurkki 1,5€
Leipää 1,5€
Raejuusto 1,5€
Salaattiainekset 2,5€
Näillä pärjää helposti sen 3pv eikä ole edes halvin ruoka. N. 200€/kk saat siis suht laajasti perusruokaa itsellesi.