Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laskin juuri S-mobiilista että mun talousostokset Prismaan (ainoa kauppa jota käytän) Olivat 378e/kk keskiarvolla viimeisen 4kk aikana...Nyt kertokaa että miten muka tulisin enää mitenkään toimeen jos perustoimeentulotukea leikattaisiin???

Vierailija
13.04.2023 |

Tuossa on mukana siis ruoka, pyykinpesuaine, mausteet, shampoot, hammastahnat, polttimot, yms. kaikki "perusjutut".

Jos pelkästään nuo maksavat minulle 378e/kk, niin MITEN IHMEESSÄ minä voisin enää mitenkään tulla toimeen jos perustoimeentulotukea leikattaisiin...Kuten on nyt uhkailtu monelta taholta.
Täytyyhän minun myös esimerkiksi ostaa bussilippu, ja joskus myös vaatteita...Kaikesta muusta puhumattakaan.

Ja asun siis yksin ja saan perustoimeentulotukea joka on 555e/kk.

Sillä ei tosiaan juhlita.

Kommentit (114)

Vierailija
41/114 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotuesta  ei tule säästää. Mikäli säästöjä kerääntyy, on tuki liian iso.

Vierailija
42/114 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on jälleen hyvä todiste liian antelijaiden sosiaalitukien puolesta kun vieläkin jaksaa vinkua ja valittaa tukien pienuudesta eikä etsi töitä

Ite olen tehnyt töitä enkä tienaa kuukaudessa enempää kuin Kelan minimietuuksilla elävät. Jos työ ei ala tuottamaan enempää tuloja, vähennän työn määrää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/114 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostatko joka kuukausi pyykinpesuainetta, mausteita, shampoota, hammastahnaa, polttimoita ja vaatteita? Epäilen. Tai jos ostat, niin en ihmettele että tiukkaa tekee taloudellisesti. 

En tietenkään osta noita kaikkia joka kuukaisi.

ap

Vierailija
44/114 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se vajaa 200 ei riitä loppuihin kuluihin? Saathan sähkön, terveyskulut yms. hakea erikseen vielä päälle. Sitä paitsi melkein 400 mainitsemiisi asioihin yhden hengen taloudessa tuntuu aika isolta. Se tarkoittaisi, että nelihenkisellä perheellä kauppalaskut olisi 1600. Sen verran toki menee, jos syö hyvin ja ei katso hintoja, mutta luulisi tt-tuella asuvan osaavan myös säästää.

Tuttu nuorimies elää toimeentulotuella ja hänellä menee ruokaa noin 250 Euroa/kk ja siihen mahtuu jo useampi kebab tai Mäkkäri-käynti.

Ihan helpolla matematiikalla tietää, että poika syö äitin pöydässä. Kymppi päivässä ei riitä talousmenoihin, vaikka miten venyttäisi. Se voi riittää yhden kuukauden, jos kaapeissa on edes jotain, mutta tyhjästä se ei riitä.

Vierailija
45/114 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et löydä töitä?

Ei koulutusta muuta kuin lukio ja työkokemusta tosi vähän.

ap

Vierailija
46/114 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kovalta kuulostavat kulusi yhdelle henkilölle.

Itse onnistuin yhtenä talvikuukautena pääsemään lähelle 400€/kk kauppakuluihin mutta hiihdin kyseisenä kuukautena 1500 km, joten ruokaa paloi ehkä hieman enemmän mitä perustallaajalla.

Toki voihan olla että teet samoin.

Vierailija
47/114 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn töissä (Prismassa) ja käteen jää 300-400e/kk. On tiukempaa kuin sulla ikinä. Ei tulisi kuulonkaan ostaa jotain bussikortti. Kävellen menen matkani, ajokorttia en omista.

Ja ruoasta nipstän niin paljon kun voin. Röyhkeästi varaan laputettuja tuotteita itselleni. Matalapalkkaduunarit tässä ahtaimillaan on, ette te löysät kotonamaleksijat.

Vierailija
48/114 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et löydä töitä?

Ei koulutusta muuta kuin lukio ja työkokemusta tosi vähän.

ap

Sitten työkokeiluun, oppisopimusjaksolle tai opiskelemaan että pääset työn syrjään kiinni. Vai haluatko kituuttaa koko loppuelämäsi?

Vierailija
49/114 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun yksin, tai siis koirani kanssa. Elän myös tt-tuella. Mulla menee suunnilleen 400€/kk kauppaan, sisältäen kaiken, siis mainitsemiesi lisäksi myös lonkerot, röökit, bisset, energiajuomat ja muut turhakkeet. Plus tietenkin koiran ruoat.

Vielä jää rahaa laskuihin(ei, Kela ei maksa kaikkea), harrastuksiin tai vaikka vaatteisiin.

Itse ruokaan menee hyvin vähän. Osaan kokata enkä muutenkaan ole koko ajan syömässä.

Vierailija
50/114 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuksen puoluetoimisto taas aktivoitunut?

Tässä maassa on jumaliste oikeita köyhiä, joiden on vaikea tulla toimeen pienillä tuilla, joten tällaisen  propagandan levittämin on julmaa. Tt-tukiasiakkailla ei ole rahaa laittaa noin paljon ruokaan kuussa.

Pitääkö aloitta ihan oikeat mellakat?

Vierailija
51/114 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitin asiattomaksi.

Vierailija
52/114 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on mahdollista, että saat toimeentulotukea laskennallisen summan?

Taitaa kokkarien trolliarmeija pohjustaa leikkauksia taas näillä valheellisilla mutuillaan. Saisitte hävetä.

Vierailija
53/114 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuosta varmasti pystyy paljon järkeistämällä säästämään. Tuo listasi ja loppusumma kertoo vain sen, että ostat kalliita asioita ja varmasti osin turhaakin.

Vierailija
54/114 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

T Ö I H I N !

Vierailija
55/114 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä löytyy jos haluaa, aloitat vaikka tiskaajana ja ravintola-apulaisena. Taidot karttuu äkkiä ja moni firma kouluttaa eteenpäin kun esim hyvistä kokeista on pulaa. Omasta asenteesta kiinni saako töitä vai ei. Itse palkkaan mieluummin hyvällä asenteella varustetun kuin henkilön joka on vain paperilla hyvä.

Vierailija
56/114 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikkauskiima! menkää röihin!

t:sekoomus

Vierailija
57/114 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aloin säästää asuntoa varten, putosi ensimmäisenä pois kaikki maksullinen juotava eli ei limuja ja maitoa nyt en ole ikinä juonutkaan...

Monilla töissäkäyvillä ei jää käytettäväksi sitä, mikä tt-tuella olevalle jää. Tämä on ihan fakta.

Vierailija
58/114 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin ja elätä itsesi, kuten muutkin. Yhteiskunnalla ei ole velvollisuutta maksaa sinulle euroakaan.

Vierailija
59/114 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites työt?

Aika väsynyt kommentti. Suomessa ei ole kaikille töitä, se on fakta.

Vierailija
60/114 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaatteita saat ilmaiseksi roskalava palstoilta. Bussilippua et tarvi jos olet työtön. Puuroa ostat ja vaikka kaalia. Kalastat itse proteiinisi. Marjoja ja sieniä. Kestää leikata vaikka ja kuinka.[/quote

Kuule kun kaikilla ei ole mahdollisuutta kalastaa ja siihenkin tarvitsee luvat ja veden olisi oltava puhtaampaa, mistään satama-altaasta ei puhdasta kalaa tule. Metsät, joissa on edes vähän puhtaita marjoja, ovat kaukana. Niistä saatava säästö menee sitten matkakuluihin. Ja miten niin ei tarvitse bussilippuja. Kaikilla ei se lähikauppa ole nurkan takana. Ja ne ilmaisvaatteet ovat lähes aina huonokuntoisia. Hoida ensin omat asiasi kuntoon ja tule vasta sitten tänne neuvomaan

jos ei viitsi kalastaa ja marjastaa ja huonot vaatteet eivät kelpaa, niin sitten varmaan pitäisi mennä töihin