Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäisenä tyttö saa alkaa meikata teidän mielestä?

Vierailija
11.07.2010 |

Mulle itselle sukulaistäti teki naamatarkistuksia vielä ylioppilasjuhlissanikin :D

Osasin tosin meikata silloin varsin luonnolliseen tyyliin, joten ei bongannut kaikkea "maalia".

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä tietenkään mitään yliampumisia.

Vierailija
2/65 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meikkaan harvoin.

Aloitin kun alkoi tulla finnejä tms. epätasaisuuksia ihoon. Kaverit väänsi peitepuikkoa naamariinsa, minä ostin suosiolla oikean väristä meikkivoidetta tms, ja olin paljon nätimpi kuin ne joilla oli clearasil-värinen naama :D

samoihin aikoihin aloin siistiä kulmani. Eli oisko ollut noin 4-5luokalla? en muista, ala-asteella kuitenkin. sitä ennen oli kyllä meikkileikitty ja harjoiteltu monet kerran. Koskaan en ole sotamaalausta tarvinnut. Luonnostani olen hyväihoinen ja tummahiuksinen, myös kulmat ja ripset tummat ja luonnonkauniit.

Omani annan harjoitella jos/kun joskus kiinnostaa. Tyttö nyt 4-vuotias ei vielä kauheasti kiinnosta kuin kynsilakka :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ehkä yläasteiässä sitten. Tosin aika karmeilta ne monet tytöt näyttävät:-o. Itse en ole meikannut koskaan, en osaa, en jaksa, enkä kykene;-D. Näin aikuisena otan ripsiin ja kulmiin silloin tällöin kestovärin, itse nypin kulmia ojennukseen siinä välissä. Niin, ehkä iho on on sellainen, ettei ole ollut tarvetta peitellä, enkä ole ikinä oppinut koko nassun peittämistä voiteella...

Oma tytär menee yläasteelle, hänen suhtautumisensa on lähinnä sellaista, että ihan tyhmää, jos vain ei tarvi mitään ylimääräistä tai ns. myrkkyä, parempi niin. Hänellä on kyllä nätti nassu ja sopivan tummat kulmat ja pitkät, tummat ripset - mihin sitä meikkiä nyt tarvitsisi:-D?! Sitä paitsi vanhempi poikani on ehtinyt saada kynsilakkaa kynsiinsä jo monesti, tyttö ei koskaan;-D! Poika tykkää kaikesta kauniista ja kiiltävästä, tyttö on tosi järkevän oloinen. (poikakin ihan järkevä;-D) Sitä paitsi hirveän aistiherkkä: erilaisten aineiden hajut aiheuttavat päänsärkyä ja huonon olon.

Vierailija
4/65 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jotain huulikiiltoa ja ripsarinkokeiluja nuorempana.

Vierailija
5/65 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän Meidän perhe -lehdessäkin pikkutytöt on usein meikattu, esim. uusimman lehden kannessa lapsi vasta 6 v. Lapset ovat kauniita luonnostaan, ripsiväri ja huulipuna pikkulapsella näyttää törkeältä.

Vierailija
6/65 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö, jolla usein täydet meikit ja se on minusta sekä pelottavaa, kauheaa että outoa. Ihan oikeasti pelästyin kun näin pienen tytön ekaa kertaa tummassa silmämeikissä, poskipunat ja huulikiillot paikallaan. Tyttö on varmaan mielissään, mutta ilmeisesti hänen vanhempansa eivät tajua, että hän näyttää Lolitalta.

Tytärtäni ei tuo vielä innosta. Mitä myöhemmin aloittaa, sitä parempi. Joku 14, 15 minusta ok.

Vierailija
7/65 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ennen vain kotona kokeiluja ja opettelua. Leikin varjolla. Mutta ei ennen yläasteikää julkisesti!

Vierailija
8/65 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meikkaamisesta, itse olin myös sitä mieltä, että yläasteella vasta (seiskalla itsekin aloitin).

Yhtenä päivänä jouduin sitten odottelemaan koulun käytävällä puolisen tuntia ja katselin - joka ikinen tyttö oli meikattu, monet vielä todella järkyttävästi. Tulin siihen tulokseen, että eipä ole mitään järkeä kieltää vaan antaa meikata, tekee sen sentään ihan hillitysti ja nätisti toisin kuin monet muut tytöt.

Ei kaikkea toki tarvitse tehdä niinkuin muut, mutta tuossa iässä ei ole myöskään kiva erottua totaalisesti joukosta..

Sitä ennen vain kotona kokeiluja ja opettelua. Leikin varjolla. Mutta ei ennen yläasteikää julkisesti!

Vierailija
9/65 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoiseni ei onneksi osoittanutkaan kiinnostusta meikkaukseen turhan aikaisin, vasta vitosluokalla alkoi kysellä meikkejä itselleen. Kutosen kevätlukukaudella annoin luvan meikata hillitysti kouluun, mutta alkuun tarkastin lopputuloksen. Onneksi tyttö on saanut harjoitella kotona ja osaa meikata nätisti. Nyt on menossa yläasteelle ja uskoisin, että meikkaa säännöllisesti kouluun. en pidä sitä mitenkään pahana asiana, kun olen myös opettanut tytölle kasvojen hoitamista ja hannkinut puhdistusaineet ja kasvovoiteet.

Vierailija
10/65 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhan kansan mukaan...mut yläasteelle siirryttäessä mun mielestä on ihan ok.

Vierailija
11/65 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alakoululaiset tuskin osaavat tehdä nättiä meikkiä.

Vierailija
12/65 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä hennoisi kieltää tyttäreltäni kaikkea meikkaamista. Suunnilleen on menty sen mukaan, että yksi asia kerrallaan, ja olen jopa onnistunut pitämään pintani. Lapsi ei lähde kouluun riemunkirjavana, saati sitten jonkun manga-hahmon näköisenä. Saapa sitten nähdä, mitä lähivuosina tulee eteen.

Esimerkistä ja kaveripiiristä se on kiinni. Tytöillä tuntuu olevan erittäin ankarat paineet kuulua joukkoon. Vanhempien pitäisi pystyä esim. vanhempainillassa sopimaan jotakin näistä meikkaus- ja vaatetusasioista, ettei ihan minkä näköisenä tahansa lähdetä kouluun tai notkuta kaupungilla. Toisaalta, jos äiti ja isosisko meikkaavat ja käyttävät siihen paljon aikaa ja rahaakin, millä ihmeellä saada joku 11 - 13 -vuotias hyväksymään, että ei vielä? Ei sen ikäinen tajua, miksi pitäisi pysytellä lapsena, kun niin monet kiinnostavat asiat ovat iästä kiinni.

Vierailija
13/65 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vittu mikä myötähäpeä :D OON NYT KUTOSEL, JOKA AAMU NASSUSSA KAIKKI MAHOLLINEN :---D KYLHÄN SITÄ VANHEMMAT KIELTÄÄ JOSKUS JOS IHAN HIRVEE PANDA OON MUT VITUT. TYYLI SEN OLLA PITÄÄ. RIPSARIT 14-15 VUOTIAANA...? :-D

Vierailija
14/65 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei sotamaalauksia, ja puhdistukseen ostin tarpeet samalla.

Vierailija
15/65 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tytön pitäisi alkaa KOSKAAN meikata? Jumala on luonut osan meistä kauniiksi ja osaa ei. Siihen on tyydyttävä. Meikkaaminen on paholaisen juonia ja turhamaisuuden syntiä.

Vierailija
16/65 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon vasta kakstoista ja saisin kyllä meikata mutta en halua jos joku kolmos luokkalainen laittaa jtn vihreetä luomiväriä ja kirkasta huulipunaa ajattelen vaan että on mahtanut olla hauskat leikit mutta kun nään saman ikäisen jolla on siististi mutta paljon pakkelia naamassa ajattelen miksei lapset saa oikeesti olla lapsia ite on eka vuosi ku saisin meikata itelläni ei koskaan ole oikeastaan ollut kiinnostusta meikkiin jothtuu ehkä siitäkin että pienestä pitäen olen viettänyt aikani poikien kanssa

Vierailija
17/65 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 12-vuotias 5 luokan puolivälissä ja joskus käytän juhlissa puuteria ja ripsiväriä. Tuohon aikaisempaan kyllä alakoululaiset osaavat meikata ainakin minä joskus sellainen hyvin hillitty meikki eli puuteri ja ripsari.

Vierailija
18/65 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa ihan milloin tahtoo, tietyin ehdoin. En kannusta meikkaamaan, mutta en myöskään kiellä. Monille meikki on tärkeä itseilmaisun muoto.

Alle 10-vuotiaan en antaisi laittaa ripsiväriä edes juhliin, mutta esim. huulikiiltoa voi pienempikin lapsi kokeilla. Itse aloin käyttää meikkivoiteita arkena lukioiässä, ns. kokonainen meikki tuli kuvioihin vasta päälle 20-vuotiaana! Alakoululaiselle en ostaisi meikkivoiteita, mutta jos esim. 12-vuotiaan olisi "ihan pakko" peittää finnit meikillä, neuvoisin kyllä meikin puhdistuksessa sitten.

Kieltäisin meikkaamisen alakoululaiselta, jos siitä tulisi ongelma. Esim. jos ei voi lähteä ulos ilman vahvaa ehostusta, alkaisin epäillä ongelmia itsetunnossa. Rajoittaisin myös teinin meikin määrää: opettaisin, että juhlameikki on yleensä voimakkaampi kuin arkimeikki.

Jos pitäisi sanoa vain yksi ikä, niin varmaan 5. luokkalaiselle voisin pyynnöstä ostaa meikkejä.

Vierailija
19/65 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 12-vuotias 5 luokan puolivälissä ja joskus käytän juhlissa puuteria ja ripsiväriä. Tuohon aikaisempaan kyllä alakoululaiset osaavat meikata ainakin minä joskus sellainen hyvin hillitty meikki eli puuteri ja ripsari.

Hillitysti meikkaa myös minun 5. luokkalaiseni. Olen neuvonut häntä meikkaamisessa, hän laittaa juhliin ripsiväriä ja huulikiiltoa. Kun hän joskus tahtoo meikkivoiteita yms. autan valitsemaan oikean sävyn.

Olisipa minunkin äitini neuvonut, olisin välttynyt karmealta "panda-lookilta" samassa iässä 80-luvulla... Ja oranssilta meikkivoiteelta.

Vierailija
20/65 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen ei kuulu meikata. Jos haluaa niin sitten juhliin. Jos minun nuoruudessa olisi 10.v meikannut niin koti arestissa olisi ollut.