Mun veroprosentti on 16, ja silti koko palkasta katoaa 25%. Täähän on nyt ihan pskaa.
Kohta joudun nostamaan veroprosenttia, ja eihän sen jälkeen jää enää mitään käteen. Nyt oli palkka 4100e, josta tilille tulee 3100. Eli neljäsosa häipyy matkalla jonnekin. Ihan prsiistä koko touhu.
Kommentit (109)
Kannattiko äänestää puolueita, jotka haluavat pitää yön sivukulut työntekijän maksettavana?
Nyt kannattaa miettiä kannattiko äänestää sdp:tä.
Miten 4100e bruttotuloilla on 16% veroprosentti..?
Palkasta lähtee 10 % niitä lisäkuluja verojen lisäksi.
No tuohan on todella alhainen veroprosentti. Minulla on veroprosentti 27 %, eli palkasta häviää se 36% ennen kuin ehtii kissaa sanoa.
Brutto 2900€/kk, tilille tulee 2080€.
Kannatan kyllä veroja, mutta tällä palkalla elää, kunnon puoliso. Sairaanhoitajana olen urani huipulla (kaksi ikälisää jotka mahdollisuus saada), enempää ei nouse kuin yleiskorotukset.
7000 e/kk palkasta jää käteen n. 4300 e.
Vituttaa kuin pientä eläintä tai Li Anderssonia.
Että onpa ihan hiiirveät tuloerot Suomessa kun on melko lailla sama onko kk-palkka neljä vai kahdeksan tonnia.
Vierailija kirjoitti:
Jos on jotain henkilökohtaisia vähennyksiä.
Vierailija kirjoitti:
No jos haluaa maksaa mätkyjä. Itsellä 3100e tuloilla 20,5%.
Eikä muutosta ole tulossa koska persut käänsivät takkinsa ennakkoäänestyksen päätyttyä.
Sulla on ihan liian matala ennakonpidätysprosentti tällä hetkellä. Loppuvuonna joudut todellakin maksamaan reilusti enemmän. Oikea ennakonpidätys tuolla tulotasolla on luokkaa 20-25% riippuen kunnasta ja vähennyksistä yms. Ei missään nimessä 16.
Vierailija kirjoitti:
Ei oo normaalisti noin suuri kuukausipalkka, nyt vaan oon tehnyt ylitöitä kuin pieni eläin ja siksi palkka nelosella alkava tässä tilissä. Ja varmaankin joudun nostamaan prosenttia lopppuvuotta kohden.
Voidaanhan ne verot jättää vaikka kaikki maksamatta mutta sen jälkeen on valtiolta turha odottaa mitään palveluita.
Eläkemaksu on 7,15% palkasta ja 8,65% jos on 53-vuotta tai yli.
Verot nousi tänä vuonna, koska asuntolainan korkovähennys poistui kokonaan. Lisäksi moni kunta ja kaupunki nosti kiinteistöveroa.
Vierailija kirjoitti:
Koska ap puhuu paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Voidaanhan ne verot jättää vaikka kaikki maksamatta mutta sen jälkeen on valtiolta turha odottaa mitään palveluita.
Aika minimissä ne näyttää nytkin olevan.
Kiitä Sipilän kiky-maksuja