Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erikoista toimintaa lentokoneessa?

Vierailija
12.04.2023 |

Pääsiäisenä lentokoneessa oli erikoinen ilmoitus. Koneessa on pähkinäallerginen henkilö, jonka johdosta koneessa ei saa syödä pähkinöitä. Miten pähkinöiden syöminen voidaan kieltää koko koneessa yhden henkilön allergian takia? Arvatkaa oliko varattu pähkinöitä evääksi... Mulla on seuraavaksi alkoholiallergia... kukaan koneessa ei saa juoda alkoholia... helv..ti, ampuisin omaan jalkaa siinä...

Kommentit (115)

Vierailija
1/115 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisi maskin tai jäisi kotiin jos on niin heikko yksilö. Ajatella jos kohdemaassa kasvaa pähkinöitä.

Vierailija
2/115 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saiko koneesta muuta syötävää. Pähkinästä leviää ilmeisesti jotain ympäristöön, joku pieni partikkeli voi laukaista henkilön shokin, niitä leijuu hengitysilmassa. Tai kosketuspinnoilta leviää käsien mukana, ehkä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/115 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut lentokoneessa, jossa tuli samanlainen ilmoitus. Enpä hätkähtänyt. Varoin syömästä pähkinöitä.

Anafylaktisen shokin mahdollisuuden kanssa

on oltava varvainen. Voisiko olla lentokoneella edessä vaikkapa ylimääräinen laskeutuminen?

Vierailija
4/115 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olisit mieluummin tehnyt ylimääräisen välilaskun, jotta kuolemankielissä oleva allerginen henkilö saadaan vietyä hoitoon, kunhan vaan sinun perheesi saa natustella pähkinöitä? 

Vierailija
5/115 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka idiootti ylipäätään ottaa evääksi pähkinöitä, pitäisi tuo mahdollisuus ihan ilman mitään kuulutuksiakin tajuta ottaa huomioon.

Vierailija
6/115 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysy tollo siellä missä oletkin äläkä tuppaudu ihmisten sekaan.

Vierailija
7/115 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapteenina olisin poistanut terroristin koneesta ;-)

Vierailija
8/115 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin ottaa pattiin ihmisten toiminta siellä. Lähtöportilla oli edessä eläkeläispariskunta, jossa rouva fiksusti luki miehelleen, että ollaan A-ryhmässä, paikka koneen takana ja pitää nousta koneeseen takaovesta sisään. Mitä tekee ukko: minä en mistään takaovesta kulje... Siinä sitä sitten katsottiin kun pariskunta tuli edestä sisään ja käveli vastavirtaan koneen perälle... Paljon tyytyväisiä matkustajia.

Vierailija
9/115 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut lentokoneessa, jossa tuli samanlainen ilmoitus. Enpä hätkähtänyt. Varoin syömästä pähkinöitä.

Anafylaktisen shokin mahdollisuuden kanssa

on oltava varvainen. Voisiko olla lentokoneella edessä vaikkapa ylimääräinen laskeutuminen?

Lentokoneissa on epipen kynä näitä tapauksia varten siis anafylaktinen shokki, luultavimmin myös ylimääräinen laskeutuminen, jos tilanne paha. Tosiaan, näin se menee, jos koneessa pähkinäallergikko, laitamme kuulutuksen ilmoille. Tämä on ihan normaali procedure.

Terveisin Lentoemäntä 20 vuotta

Vierailija
10/115 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka idiootti ylipäätään ottaa evääksi pähkinöitä, pitäisi tuo mahdollisuus ihan ilman mitään kuulutuksiakin tajuta ottaa huomioon.

Pähkinöitä myydään koneessa ihan normaalisti välipalaksi. Taidat olla vähän yksinkertainen. Menee vaikeaksi asiat, jos kaikki mahdollisesti allergiaa aiheuttavat ruokatarvikkeet pitäisi kieltää koneessa.

Vierailija
11/115 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ihmetellyt miten aikuisille ihmisille on niin vaikea olla syömättä niitä pähkinöitä tällaisissa tilanteissa. Millaisia ihmisiä te oikein olette? Minä nyt syön pähkinöitä koska minulla on oikeus stana? Koska olen vatun tyhmä ja itsekäs.

Vierailija
12/115 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pähkinöitä myydään koneessa ihan normaalisti välipalaksi. Taidat olla vähän yksinkertainen. Menee vaikeaksi asiat, jos kaikki mahdollisesti allergiaa aiheuttavat ruokatarvikkeet pitäisi kieltää koneessa.

Pähkinäallergia on se joka yleensä on vaarallisin, siksi se tyypillisesti huomioidaan vaikka muita ei. Aika monessa koneessa ei pähkinöitä edes myydä, joissain toki tehdään sitäkin.

Vierailija
13/115 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli olisit mieluummin tehnyt ylimääräisen välilaskun, jotta kuolemankielissä oleva allerginen henkilö saadaan vietyä hoitoon, kunhan vaan sinun perheesi saa natustella pähkinöitä? 

Eli yhden ongelmatapauksen takia pitää 185 muuta henkilöä muuttaa toimintaansa. Miten homma toimii junassa tai bussissa? Lentokoneen ilma vaihtuu 3min välein, paljon parempi kuin muissa kulkuvälineissä. Edelleen, mun mielestä ei järkevää toimintaa. Maskeja ja kumikäsineitä voi käyttää jos joutuu liikkumaan paikaltaan.

Vierailija
14/115 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olin kerran koneessa, jossa tuli tuo sama kuulutus. Täytyi jättää syömättä proteiinipatukka, joka saattoi sisältää pähkinää. Ei ole paha rasti jos syömättä jättämisellä pelaatan toisen hengen.

Vierailija
15/115 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pähkinäallergia on yksi tappavimmista allergioista. Jos allergikko saa anafylaktisen shokin, joudutaan tekemään välilasku ja kaikki myöhästyvät. Lentoyhtiön kannatta siksi kuuluttaa. Myös kuolleen matkustajan kanssa reissaaminen on muista matkustajista ikävää.

Vierailija
16/115 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli yhden ongelmatapauksen takia pitää 185 muuta henkilöä muuttaa toimintaansa. Miten homma toimii junassa tai bussissa? Lentokoneen ilma vaihtuu 3min välein, paljon parempi kuin muissa kulkuvälineissä. Edelleen, mun mielestä ei järkevää toimintaa. Maskeja ja kumikäsineitä voi käyttää jos joutuu liikkumaan paikaltaan.

Bussi tai juna ei ymmärtääkseni joudu laskeutumaan kymmentä kilometriä toimittaakseen jonkun sairaalahoitoon. Miksi sinulle on noin vaikeaa elää pari tuntia ilman pähkinöitä?

Vierailija
17/115 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu todella omituiselta. Miten tällänen ihminen yleensäkin voi elää muiden ihmisten seassa?

Vierailija
18/115 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu todella omituiselta. Miten tällänen ihminen yleensäkin voi elää muiden ihmisten seassa?

Enemmänkin ihmettelen miten sellainen ihminen voi elää muiden seassa, joka ei pysty olemaan muutamaa tuntia mussuttamatta pähkinöitä vaikka pelastaisi sillä jonkun hengen?

Vierailija
19/115 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen allerginen pähkinöille ja huomioin asian niin, että jos tiedän tilassa olevan mahdollisesti avonaisia pusseja/ kulhoja, joissa on pähkinöitä, en mene tilaan. Hankalampaa, jos en osaa ennakoida millään tavalla (esim. henkilöstöravintolassa jne.). Epipen toki mukana yllätyksiä varten.

Vierailija
20/115 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen matkustanut lentokoneilla kohta 40 vuotta, ei ole ikinä ollut omia eväitä, edes lapsilla aikoinaan.  Jos on varaa matkustaa, niin ehkä on varaa ostaa lennolta syötävät.  Ja osaan olla syömättäkin monta tuntia.

Joillakin vaan on koko ajan oltavat jotain ruokaa käsillä- ja se kyllä näkyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän