Erikoista toimintaa lentokoneessa?
Pääsiäisenä lentokoneessa oli erikoinen ilmoitus. Koneessa on pähkinäallerginen henkilö, jonka johdosta koneessa ei saa syödä pähkinöitä. Miten pähkinöiden syöminen voidaan kieltää koko koneessa yhden henkilön allergian takia? Arvatkaa oliko varattu pähkinöitä evääksi... Mulla on seuraavaksi alkoholiallergia... kukaan koneessa ei saa juoda alkoholia... helv..ti, ampuisin omaan jalkaa siinä...
Kommentit (115)
Eli siis lentokoneessa pyörii se ilma silleen että pelkkä pähkinäpussin avaus voi lennättää partikkelit viereisille matkustajille..
Ajatella, jos se pähkinä-Miikka olisi ollut samassa koneessa. Se oli se kaveri, joka korona-aikaan koko lentomatkan söi pähkinöitä, jotta ei olisi tarvinnut laittaa maskia naamalle.
Olen lentänyt monta kertaa ja kerran tullut tuo sama kuulutus. Siinä jäi sitten cashew:t syömättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli olisit mieluummin tehnyt ylimääräisen välilaskun, jotta kuolemankielissä oleva allerginen henkilö saadaan vietyä hoitoon, kunhan vaan sinun perheesi saa natustella pähkinöitä?
Eli yhden ongelmatapauksen takia pitää 185 muuta henkilöä muuttaa toimintaansa. Miten homma toimii junassa tai bussissa? Lentokoneen ilma vaihtuu 3min välein, paljon parempi kuin muissa kulkuvälineissä. Edelleen, mun mielestä ei järkevää toimintaa. Maskeja ja kumikäsineitä voi käyttää jos joutuu liikkumaan paikaltaan.
Lentokoneen ilma ei vaihdu kuin vasta kun on päästy maahan takaisin, Se kiertää suodatinten kautta takaisin matkustamoon, Ja ne allergisoivat partikkelit ei siinä suodatuksessa katoa mihinkään. Maski ei myöskään suodata niitä partikkeleita. Ja juna ja bussi voi pysähtyä ihan muutamassa minuutissa tarvittaessa (bussi toki sekunneissa jos tarvitaan), lentokoneella kestä pikkuisen pitempään päästä alas ja saada se kuoliaaksi tukehtuva henkilö ulos tilasta.
Vierailija kirjoitti:
Olen lentänyt monta kertaa ja kerran tullut tuo sama kuulutus. Siinä jäi sitten cashew:t syömättä.
Cashew ei ole pähkinä.
Maapähkinä ei muuten ole pähkinä nimestään huolimatta, vaan kuuluu hernekasveihin.
En tosin tiedä ovatko pähkinäallergiset myös maapähkinälle allergisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli olisit mieluummin tehnyt ylimääräisen välilaskun, jotta kuolemankielissä oleva allerginen henkilö saadaan vietyä hoitoon, kunhan vaan sinun perheesi saa natustella pähkinöitä?
Eli yhden ongelmatapauksen takia pitää 185 muuta henkilöä muuttaa toimintaansa.
Hyvä että ymmärsit vihdoin!
Saksanpähkinä on pyökkisuvun, Juglans regia –puun luumarja, eikä siten tarkkaan ottaen ole pähkinä lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Olisin työntänyt pähkinäni luulosairaan terroristin perzeeseen ;-)
Et olisi.
Tuollaisen allergisen henkilön pitäisi mennä hetimiten siedätyshoitoon. Muuten todnäk kuolee jonain päivänä allergiansa takia esim. jossain ravintolassa tai tilaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Ajatella, jos se pähkinä-Miikka olisi ollut samassa koneessa. Se oli se kaveri, joka korona-aikaan koko lentomatkan söi pähkinöitä, jotta ei olisi tarvinnut laittaa maskia naamalle.
Siinäpä tosiaan toinen samanlainen järjen jättiläinen kuin ap.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisen allergisen henkilön pitäisi mennä hetimiten siedätyshoitoon. Muuten todnäk kuolee jonain päivänä allergiansa takia esim. jossain ravintolassa tai tilaisuudessa.
Olisi hienoa, jos ottaisit asioista selvää ennen kuin kirjoitat mielipiteitäsi.
Vakavasti allerginen ei voi mennä siedätyshoitoon, koska se on liian vaarallista. Lievempiä allergioita voidaan siedättää.
Miksiköhän joku alapeukuttaa näitä cashew, maapähkinä ja saksanpähkinä -kommentteja. Se on fakta, että yksikään noista ei ole pähkinä.
Vierailija kirjoitti:
Maksakoon pelle yksityislennon. Ihmisten ilmoilla ihmisten tavoilla.
Sinä myös, kaltaisesi sontaidiootin kanssa emme halua matkustaa.
Vierailija kirjoitti:
Sinä voisit mennä siihen jonoon, jossa jaetaan aivoja.
Vierailija kirjoitti:
Maapähkinä ei muuten ole pähkinä nimestään huolimatta, vaan kuuluu hernekasveihin.
En tosin tiedä ovatko pähkinäallergiset myös maapähkinälle allergisia?
Maapähkinäallergia on se yleisin ja se luetaan pähkinäallergioihin, vaikka maapähkinä ei pähkinä olekaan.
Pähkinäallerginen voi olla allerginen yhdelle tai useammalle pähkinälle tai alkergian voimakkuus voi vaihdella.
Syökää aamulla kun lähdette hyvin niin ei tarvi omia eväitä murkinoida koneessa. Saattaa vielä haista.
Vierailija kirjoitti:
Syökää aamulla kun lähdette hyvin niin ei tarvi omia eväitä murkinoida koneessa. Saattaa vielä haista.
Kaunis ajatus, mutta esimerkiksi minulla on seitsemän tunnin ajomatka lentokentälle. Eipä siinä paljoa auta vaikka miten hyvin söisi aamulla. Toki tarvittaessa osaan silti syödä lentokentällä ennen lentoa tai ainakin ottaa sellaiset eväät jotka ei aiheuta kenellekään kuolemanvaaraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu todella omituiselta. Miten tällänen ihminen yleensäkin voi elää muiden ihmisten seassa?
Enemmänkin ihmettelen miten sellainen ihminen voi elää muiden seassa, joka ei pysty olemaan muutamaa tuntia mussuttamatta pähkinöitä vaikka pelastaisi sillä jonkun hengen?
Pystyy olemaan mutta jos minulla olisi niin vakava allergia niin en ottaisi riskiä mennä lentokoneeseen ja pilata muiden 200 ihmisen matka. Allerginen tässä on se minä minä ihminen ja muiden pitäisi sopeutua.
Proteiiniallergiat on yleensä vaarallisempia kuin muut (toki muillekin asioille voi olla todelöa allerginen). Proteiineja on pähkinöissä, maidossa, kananmunassa, soijassa, jne.
Tässä vastaus ap:n kysymykseen 03:00.