Asuntoloukussa ja ei sada myytyä
Alkaa kohta itkettää.
Asunto on ollu myynnissä kohta 10kk hintaa laskettu 2 kertaa eikä kiinnostusta ole.
Asunnon kulut 2 pienen lapsen kanssa niin kovat että ruokaa saadaan ostettua luotolla ja kierre pahenee kokoajan.
Kyseessä kerrostalo kolmio hyvien kulkuyhteyksien päässä Helsingissä.
Kommentit (733)
Siinä tapauksessa sun pitää laskea hintaa vielä lisää.
Asiantuntija-arvioiden mukaan asuntomarkkinat alkavat elpyä loppuvuotta kohden, joten ihan turhaa nyt panikoida. Itsekin olen myymässä (ja ostamassa), mutta taidan odotella loppuvuoteen/ensi vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Asiantuntija-arvioiden mukaan asuntomarkkinat alkavat elpyä loppuvuotta kohden, joten ihan turhaa nyt panikoida. Itsekin olen myymässä (ja ostamassa), mutta taidan odotella loppuvuoteen/ensi vuoteen.
Kertoiko ne asiantuntijat mistä kansa saa rahaa niiden asuntojen ostamiseen?
Me taas ei olla taloudellisessa asuntoloukussa, mutta tekisi mieli alkaa myydä vuoden ja saada myytyä kahden vuoden sisällä. Mielestämme asunnonvaihtotilanteessa ja tässä markkinatilanteessa olisi hyväksyttävää saada sen verran vähemmän rahaa myydessä, kuin mitä olisi ko myyntiaikana menettänyt myös muulla tavoin eli esim. vuokralla asuessa vuokrina.
Eli esim. vuoden tai kahden vuoden vuokrien verran voisimme laskea hintaa ja ottaisimme siinä jopa takkiin saman verran kuin vuokralla, ainakin karkeasti teoriassa. Jos taas joudumme asumaan tässä pidempään, niin onhan se harmi, kun tahtoisi muuta. Täytyy olla silti kiitollinen, että ei olla pa ja asumiskulumme ovat maltilliset.
Vierailija kirjoitti:
Vain jos on ns. "pakkoraossa". Jos ei ole, niin tällä hetkellä ei kannata myydä ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain jos on ns. "pakkoraossa". Jos ei ole, niin tällä hetkellä ei kannata myydä ollenkaan.
Lue aloitus. Sen mukaan ap on pakkoraossa.
Ostitko asunnon myyntihinnalla 150 000, kun velaton on 450 000 ja nyt 2 vuoden jälkeen alkaa itse talolainan lyhennys?
Vaihda välittäjää. Olin erittäin kiinnostunut yhdestä asunnosta. En vaan ole saanut yhteen oleelliseen kysymykseen vastausta, vaikka kysyin samasta asiasta kahteen kertaan. Jää kaupat tekemättä. Asunto on ollut samalla välittäjällä myynnissä puoli vuotta alihintaan.
Mutmutmut eikö Hesan pitäisi olla paratiisi missä asunnot viedään käsistä 3x voitolla? :'(
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti et koskaan halveksinut tai päivitellyt sitä miten typerää on maksaa rahaa vuokranantajalle tai pitänyt vuokralla asujaa alempiarvoisena.
Nimittäin jos näin teit sanon: KARMA
Mitä jos laitat asunnon vuokralle ja muutat itse halvempaan?
ÖÖÖÖÖöööööö.... Onko AP mielestäsi toisen polven omistusasuja, vai miten ihmeessä sielunvaellus, johon karma liittyy, liittyy asiaan??
Usein asunnon ongelma on se, että asuja pitää asuntoaan ja itse tehtyä remonttia paljon hienompanan ja kalliimpaan kuin ne on. Jos ei mene kaupaksi, niin hinta on väärä. Itse olen tottunut junanrataan, enkä voi sietää autojen ääniä. Moni joka tulee meille kauhistelee junia ja asuu itse ison tien varressa. Eli ne mitkä on omistajalle tuttuja eikä häiritse, voi häiritä muita.
Vuokratontti?
Kauheat yhtiölainat?
Kaveri laski kaksion hintaa 40t, niin meni kaupaksi.
Ei se ole hinnasta kiinni, jos markkina on kuollut. Mitä se asuntomarkkina siis nyt on. Totta kai voisi saivarrella, että "aina se on hinnasta kiinni, myy ilmaiseksi". Mutta jos nyt jätetään nuo lätinät pois. Se että hinta on enemmän kuin ok ja asunto ei silti tee kauppaansa, niin se on nimenomaan markkinatilanteesta kiinni. Ihmiset pelkää koron nousemista ja muutenkin se parin vuoden takainen boomi teki sen, että vaihtohalukkaat taisi jo vaihtaa. Laita talo vuokralle, vaikka tulisikin takkiin. Koita minimoida vahingot ja eiköhän asuntomarkkina ole taas ihan erinäköinen vaikkapa vuoden päästä.
Oletko hakenut asuntotukea? Kannattaa ainakin kokeilla. Voit tietenkin vuokrata ulos asuntosi mutta sehän edellyttää että saat vuokra-asunnon mihin muuttaa. Nyt on vielä huonot ajat myydä asuntoja. Ihmiset pitävät kukkaron nyöreistä tiukasti kiinni koska ajat ovat niin epävarmat. Olen pahoillani puolestasi, eihän sitä kukaan osannut odottaa että korot, sähkön/ruuan/vastikkeiden hinnat ym. yht'äkkiä pompaavat taivaisiin asti ja laskelmat joiden mukaan piti pärjätä ihan ok lensivät tuosta vain roskakoriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei koko kansa ole persaukista, vaikka osa kenties onkin.
Kerava
Järvenpaa
Tuusula
Vai mikä takahikiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei koko kansa ole persaukista, vaikka osa kenties onkin.
Jos ei ole rahaa asua saatikka maksaa elämistään siinä ostetussa asunnossa, niin kyllä silloin on aika persaukinen.
Markkinat on nyt hiljaiset, lähinnä kaupaksi taitaa mennä (jotenkuten) uudehkot ja pienehköt matalaenergia pientalot sekä kerrostaloasunnot läheltä hyviä julkisia liikenneyhteyksiä + suurimpia kaupunki-sekä kauppakeskuksia ja silti jopa näissäkin kaikissa on nyt laskupainetta myyntihinnoissa.
Jos asuntosi sijaitsee vaikka Kirkkonummella, Järvenpäässä, Keravalla, Sipoossa, Tuusulassa tai Vihdissä, joudut luultavasti alentamaan hintapyyntöäsi nyt aika roimasti saadaksesi sen kaupaksi. Siis jos asuntosi on kerrostalossa, vanhemmassa rt yhtiössä tai se on vanhempi ok talo.
Ap, ymmärrän sinua erittäin hyvin. Olimme samassa liemessä joku vuosi sitten, se oli kamalaa. Rahat olivat tosi tiukassa. Lopulta sain mieheni suostumaan kunnon hinnan alentamiseen, että saadaan talo myytyä. Ja sitten se menikin nopeasti. Ah, sitä mielenrauhaa. Ainoastaan kadun sitä, ettei laitettu heti hintaa alemmaksi. Tsemppiä. Toivon, että saatte pian kaupat tehtyä.